jawel, mijn paspoort opnieuw aan te vragen.
ik dacht dat de mijne tot 2007 geldig was. dus vandaag kom ik op mijn kamertje, pak mijn paspoort, kijk en zie staan 12 juli 2006
als een gek naar het stadkantoor, daar aankomend vragen naar de paspoortenbalie.
vragen ze of ik een pasfoto heb.... ik zoek en die vrouw lachen, zijn er veel maar liefst eentje van jezelf
heb ik dus niet. dus moet ik pasfoto's maken. het is 14.05 en om 14.30 gaan ze dicht. ik als een gek met deze hitte rennen door de stad naar de eerste de beste foto-boer. pasfoto's maken en om 14.20 terug zijn. in de wachthal brak me het zweet uit en geen plekje op mijn lijf was nog droog.
de gehele tijd gaat mijn gsm. vrienden die bellen en me uitlachen en vragen hoe nu verder. ouders die zeurend opbellen of ik dan geen ID-kaart. NEEE
dan eindelijk aan de balie. baliemedewerkster:" maar we hebben u een brief gestuurd"
mmm, niks ontvangen hoor.
baliemedewerkster: ja op dit adres xxxxxxxxxxxxx
mmm, daar woon ik al een half jaar niet meer
adres gewijzigd en toen eindelijk spoedaanvraag paspoort.
nu het lullige:
mijn vliegtuig vertrekt om 13.05 uit dortmund en om 12.30 moet ik uiterlijk inchecken. dat betekend dat ik dus 12.15 er wel moet zijn op zijn laatst.
mijn paspoort komt morgen om 9 uur of half 10 aan. dan moet hij nog in het register gezet worden.
ik ga dus vanaf 9 uur daar zitten en hoop dat ik een beetje kan pushen dat ze de mijne ff snel doordrukken.
de trein, zoals geplanned is geen optie meer. dus mijn ouders moeten me brengen.
leuk detail is dat mijn moeder ook meekomt. als ik laat mijn paspoort heb dan moet ik dus trappen met onze auto. hoe harder ik rijdt hoe harder mijn moeder begint te gillen.
ik voel me eigenlijk best wel dom, gewoon 24 uur voor de vlucht erachter komen dat mijn paspoort verlopen is waardoor ik zelfs mijn vlucht kan missen en dus extra een enkeltje moet kopen.
maar ja, we houden de moed erin. nu is het tijd voor bier