quote:
Op woensdag 19 juli 2006 20:08 schreef Tha_Erik het volgende:Ja, het stomme is dat wanneer je je groot zit te houden, je emoties onder controle hebt en die dingen, en iemand vraagt; "Gaat het?" dat je dan eigenlijk compleet de controle verliest over wat er zich binnen in je afspeelt.
Tenminste, zo ervaar ik het meestal.
Maar dat is meestal ook wel goed hoor, om alles eruit te gooien. Lucht op. En je weet dat anderen je dan kunnen troosten.
Als ik zoiets hoor, dan kan ik me nog steeds boos maken om de mensen die het bullshit vinden dat de Vierdaagse is afgelast.
Ik lees dat er een boel mensen het laatste stuk op de dijk niet meer volhielden, dat ze misselijk werden, moesten overgeven en bij bosjes flauwvielen. Ambulances reden af en aan. Het moet voor zowel de toeschouwers als de lopers toch wel beangstigend zijn geweest om dat allemaal mee te maken. Dertig mensen in het ziekenhuis opgenomen. Vijf of zes mensen moesten gereanimeerd worden. Ik mag dit toch wel een drama noemen.
Het is voor de hulpdiensten ook moeilijk om dit allemaal te verwerken. En als het vandaag en morgen nog zwaarder wordt door het weer, kunnen de ambulancebroeders het al helemaal niet meer aan.
Het is dan wel je eigen verantwoordlijkheid om genoeg te drinken en te eten, maar zelfs de meest ervaren lopers zijn hier niet op voorbereid. Daarom is het goed van de organisatie dat zij hun verantwoordelijkheid nemen en het afgelasten.
Jammer dat er dus geen intocht is, dat is altijd heel mooi. Ik weet zeker dat wanneer ik een keer meedoe en het tot de laatste dag haal, ik zeker een traantje weg moet pinken als de mensen aan de kant zo enthousiast staan te juichen.