FOK!forum / Klaagbaak / NS, Groningen-Zwolle
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:28
Ik erger me dood aan de NS. Altijd maar te weinig treinstellen en nooit eens fatsoenlijke dubbeldekkers inzetten tussen Groningen en Zwolle.

Vanaf vandaag zijn de OV's een maand niet meer geldig. Meteen was de trein met 2/3 ingekort en moest zo'n beetje de helft van de mensen staan. Nou dan voel je je echt als vee of jood in een goederenwagon in die hitte.




Daarbij nog even een klacht over mensen die menen dat hun koffers ook recht hebben op een aparte zitplaats en die dan oudere vrouwtjes laten staan een dik half uur tewijl die koffers makkelijk tussen de banken kunnen of eventueel zelfs op schoot/in het gangpad weet ik veel.
Stelletje imbecielen

[ Bericht 11% gewijzigd door Mirjam op 17-07-2006 13:38:37 ]
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:32
Leuk als de airco het niet doet als mijn rit tussen Eindhoven en Heerlen gisteren Stomme idioten zijn het!
CasBmaandag 17 juli 2006 @ 13:36
Tussen Zwolle en Groningen rijden nooit dubbeldekkers, tenminste, als intercity niet
PumpingsoaBmaandag 17 juli 2006 @ 13:37
het zijn ook geen steden:P
kolliemaandag 17 juli 2006 @ 13:38
TYFUS NS !
Mirjammaandag 17 juli 2006 @ 13:38
hoi
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:39
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:36 schreef CasB het volgende:
Tussen Zwolle en Groningen rijden nooit dubbeldekkers, tenminste, als intercity niet
Dus daar hebben ze nog nooit een dubbeldekker gezien?
Nawienmaandag 17 juli 2006 @ 13:39
Ja hoerenbedrijf !

Laatst ook. Ik kocht zo me standaard 5 retourkaart en die stempelslet, geeft mij kaartjes MET datum. Ik had dat natuurlijk niet gezien, want ik had haast enzo. Dus een paar dagen later zegt zo een contro van: Hey, jouw kaartje is niet geldig he . Joh d8 ik . Ik ben terug gegaan naar die vieze teringhoer, maar ik moest een brief naar de Klantenservice scrhijven.
quote:
NS Klantenservice
Antwoordnummer 9033
3500 ZA Utrecht

Betreft: Verkeerde kaartjes ontvangen


‘s-Gravenhage, 18 juni 2006

Geachte heer/mevrouw,

Omdat ik elke werkdag van ’s-Gravenhage naar Vlaardingen Centraal moet reizen met de trein, koop ik meerdere retourtjes tegelijk zonder datum, zodat ik dan alleen hoef te stempelen en dan de trein in kan gaan. Zo heb ik vorige week ook mijn kaartjes gekocht, maar dit keer stond er een datum op. Dit is mij niet opgevallen totdat ik in de trein werd gecontroleerd. Gelukkig was de conducteur coulant en liet hij mij doorreizen omdat ik aannemelijk kon maken dat ik niet aan het frauderen was doordat ik nog 2 retourtjes bij mij had. Hij adviseerde mij om een brief naar de klantenservice te sturen met daarin het verzoek het geld van de 3 retourtjes te retourneren. Ik heb dinsdag namelijk 4 retourtjes gekocht, en daarvan kon ik er 1 gebruiken. Mijn rekeningnummer is 8947071

Ik hoop dat ik u met het vorenstaande voldoende heb geďnformeerd.

Hoogachtend,
Na een paar weken een brief binnengekregen waar in stond dat ik me geld niet zou krijgen
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:40
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:36 schreef CasB het volgende:
Tussen Zwolle en Groningen rijden nooit dubbeldekkers, tenminste, als intercity niet
heeeeeeeel sporadisch wel, maar is te verwaarlozen. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat ze 6-baks IRM gingen inzetten tussen Zwolle en Groningen maar ik heb ze nog niet echt vaak gezien daar.
Pilesmaandag 17 juli 2006 @ 13:42
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

heeeeeeeel sporadisch wel, maar is te verwaarlozen. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat ze 6-baks IRM gingen inzetten tussen Zwolle en Groningen maar ik heb ze nog niet echt vaak gezien daar.
Dan heeft in Zeeland wonen toch een voordeel. Elke intercity van en naar Vlissingen is zo'n IRM
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:43
Haha die rijden in het rest van het land standaard zo'n beetje. Wat een heerlijke airco heb je in die dingen. Als je geluk hebt dat het ding het doet
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:43
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dus daar hebben ze nog nooit een dubbeldekker gezien?
* MonoSynth doet één stap naar buiten en kijkt naar links

Hier in Zwolle wel hoor
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:44
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:43 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

* MonoSynth doet één stap naar buiten en kijkt naar links

Hier in Zwolle wel hoor
Dat is ook het eindpunt van de sneltrein Roosendaal -Zwolle, ei.
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:44
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:42 schreef Piles het volgende:

[..]

Dan heeft in Zeeland wonen toch een voordeel. Elke intercity van en naar Vlissingen is zo'n IRM
Totdat je bagage mee moet nemen
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:45
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:44 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Dat is ook het eindpunt van de sneltrein Roosendaal -Zwolle, ei.
en de stoptrein amersfoort-zwolle
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:46
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:40 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

heeeeeeeel sporadisch wel, maar is te verwaarlozen. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat ze 6-baks IRM gingen inzetten tussen Zwolle en Groningen maar ik heb ze nog niet echt vaak gezien daar.
Als stoptrein heb ik 3 weken geleden ofzo voor het eerst in m'n leven een dubbeldekker ten noorden van Zwolle gesignaleerd

Als ze die nou eens als intercity gebruikten.
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:48
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:45 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

en de stoptrein amersfoort-zwolle
Een IRM als stoptrein?
Claesmaandag 17 juli 2006 @ 13:48
Ik kan me altijd wel vermaken om die mensen die zich in Zwolle allemaal in het voorste treinstel willen wurmen terwijl de achterste meestal genoeg plek heeft
RemcoDelftmaandag 17 juli 2006 @ 13:48
quote:
NS Klantenservice
Antwoordnummer 9033
3500 ZA Utrecht
WAUW hebben ze weer een antwoordnummer? Oh lieflijke klachtenspam
#ANONIEMmaandag 17 juli 2006 @ 13:49
De stoptrein van 57 of 58 wil nog wel eens een Dubbeldekker zijn.
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:49
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een IRM als stoptrein?
ah die zag ik tussen Zwolle en Groningen dus ook als stoptrein laatst.
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:49
Raaaaaaarrrrrrrr
du_kemaandag 17 juli 2006 @ 13:50
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:49 schreef MCH het volgende:
De stoptrein van 57 of 58 wil nog wel eens een Dubbeldekker zijn.
Op vrijdagmiddag niet in elk geval .
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:51
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een IRM als stoptrein?
Nee, een DD-AR, maar dat is ook een dubbeldekker
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:52
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:51 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Nee, een DD-AR, maar dat is ook een dubbeldekker
stinkbakken
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:53
ouwe krengen.

Pak ik vaak van Amersfoort tot Hilversum (gaat naar Alkmaar)

Er zit geen hond in die dingen maar het zijn wel een stuk of 10 treinstellen als het er niet meer zijn

Die nieuwe zijn wel gruwelijk.
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 13:53
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:49 schreef PLAE@ het volgende:

[..]

ah die zag ik tussen Zwolle en Groningen dus ook als stoptrein laatst.
De sneltrein Zwolle-Nijmegen stopt vaker dan de stoptrein Zwolle-Groningen, dus de term 'stoptrein' is een beetje overtrokken op dat traject....

Alhoewel Intercity-die-op-alle-tussengelegen-stations-stopt ook niet echt wat is
Carportmaandag 17 juli 2006 @ 13:54
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:48 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Een IRM als stoptrein?
In de Randstad is IRM als stoptrein wel vaker gebruikelijk
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:53 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Alhoewel Intercity-die-op-alle-tussengelegen-stations-stopt ook niet echt wat is
Of de stoptrein-die-niet-op-tussengelegen-stations-stopt (Amersfoort - Utrecht).
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:54
nouja voor mij is t van belang of ik in zwolle kan blijven zitten richting amersfoort of niet. Bij de 'stoptrein' kan dat niet en bij de 'intercity' wel
BaggerUsermaandag 17 juli 2006 @ 13:56
broeder druk aan het werk zie ik wel weer
PLAE@maandag 17 juli 2006 @ 13:56
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:56 schreef BaggerUser het volgende:
broeder druk aan het werk zie ik wel weer
ssst
klessmaandag 17 juli 2006 @ 13:56
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:28 schreef PLAE@ het volgende:
Ik erger me dood aan de NS. Altijd maar te weinig treinstellen en nooit eens fatsoenlijke dubbeldekkers inzetten tussen Groningen en Zwolle.
Ik vind de trein juist lekker zitten op die "leren?" banken.. ik heb juist een hekel aan die dubbeldekkers
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 13:57
Het zal wel niet vaak voorkomen maar toch: stel je moet van Zwolle naar Roosendaal. Denk je ha, lekker een intercity, zonder over te stappen. Tot je merkt dat ie stopt in Tilburg-west, Tilburg-Reeshof, Gilze Rijen, Elst en Wijchen... Volgens mij kun je dan nog beter 3 overstappen en via Utrecht reizen.
MonoSynthmaandag 17 juli 2006 @ 14:00
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het zal wel niet vaak voorkomen maar toch: stel je moet van Zwolle naar Roosendaal. Denk je ha, lekker een intercity, zonder over te stappen. Tot je merkt dat ie stopt in Tilburg-west, Tilburg-Reeshof, Gilze Rijen, Elst en Wijchen... Volgens mij kun je dan nog beter 3 overstappen en via Utrecht reizen.
Is dat ding niet vanaf Nijmegen of Den Bosch ofzo een stoptrein?
AgLarrrmaandag 17 juli 2006 @ 14:03
quote:
heeeeeeeel sporadisch wel, maar is te verwaarlozen. Ik dacht ooit gehoord te hebben dat ze 6-baks IRM gingen inzetten tussen Zwolle en Groningen maar ik heb ze nog niet echt vaak gezien daar..
Volgens mij issie er inmiddels. De trein van 57 (Stoptrein Zwolle) is in de middag vaak zo'n IRM.

Ik kan me nog herinneren dat die stoptrein Zwolle - Grönn van die ontzettend afgeragde dieseltjes waren. Als je daar ingezeten had meurde je helemaal naar stookolie.
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 14:03
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:00 schreef MonoSynth het volgende:

[..]

Is dat ding niet vanaf Nijmegen of Den Bosch ofzo een stoptrein?
Officieel van Tilburg-centraal geloof ik .
Brembomaandag 17 juli 2006 @ 14:06
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:03 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Officieel van Tilburg-centraal geloof ik .
Tilburg stoptrein en na deventer altijd .
Maar er is niks mis met Zwolle - Roosendaal zolang het maar V-IRM zijn ipv Plan T's .

Voor de rest heb ik weinig te klagen over de NS, ben een van de weinige...
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 14:12
zie trouwens dat de nieuwe dienstregeling al bekend is... misschien hebben we dan nog wat meer te klagen

http://nl.wikipedia.org/wiki/Dienstregeling_2007

Hier kan ik trouwens wel blij om zijn... :

Door de komst van de sprinter tussen 's-Hertogenbosch en Breda, rijden er 4 treinen tussen 's-Hertogenbosch en Tilburg.

Station Geleen Oost verliest de status van Intercitystation.
Urvinmaandag 17 juli 2006 @ 14:16
quote:
Op maandag 17 juli 2006 13:57 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Het zal wel niet vaak voorkomen maar toch: stel je moet van Zwolle naar Roosendaal. Denk je ha, lekker een intercity, zonder over te stappen. Tot je merkt dat ie stopt in Tilburg-west, Tilburg-Reeshof, Gilze Rijen, Elst en Wijchen... Volgens mij kun je dan nog beter 3 overstappen en via Utrecht reizen.
Het is ook een sneltrein
descendent1maandag 17 juli 2006 @ 14:20
De NS; wat ben ik blij dat ik daar voorlopig grotendeels vanaf ben!
Toffe_Ellendemaandag 17 juli 2006 @ 14:21
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:20 schreef descendent1 het volgende:
De NS; wat ben ik blij dat ik daar voorlopig grotendeels vanaf ben!
Ben je al gewend aan de file
descendent1maandag 17 juli 2006 @ 15:38
quote:
Op maandag 17 juli 2006 14:21 schreef Toffe_Ellende het volgende:

[..]

Ben je al gewend aan de file
Nee joh; ik heb geen auto; ik heb vakantie!
Hoef dus niet meer op en neer naar VU-stageschool!
Nataliemaandag 17 juli 2006 @ 17:24
Klopt. Normaal gesproken rijden er geen dubbeldekkers

Af en toe zie ik wel eens hier btw. Laatst ook weer. Stond net een conducteur in de buurt dus heb eens gevraagd of we die treinen ook in 't noorden kregen. Hij zei van niet. Het schijnt dat er een of ander reparatie-bedrijf voor dat soort treinen in Groningen zit, en dat ze daarom af en toe langsreden.
Robin2130maandag 24 juli 2006 @ 16:07
9 van de 10 keer rijden er tussen Zwolle-Groningen Koplopers, maar op het rangeerterrein nabij haren staan wel IRM's, maar die zullen daar wel gerepareerd worden door NedTrain daar.

Pas geleden heb ik nog een IRM in het wild gezien nabij Hoogeveen en die IRM ging richting Zwolle.
Maar van mij hoeven er geen IRM's te stoppen in Groningen, want ik vind de Koploper veel comfortabeler, maar de Koploper heeft helaas weer minder zitplaatsen.

Hier in Zwijndrecht wil heel af en toe ook weleens een Koploper of een IRM weleens stoppen als stoptrein richting Rotterdam CS/Leiden CS/Den Haag CS
JDudemaandag 24 juli 2006 @ 16:15
Groningen, wees gerust.
Binnenkort gaan alle Koplopers in de revisie en dan krijgen ze dezelfde "onovertroffen" aircosystemen als het IC-materieel dat tussen Maastricht en Haarlem rijdt. En dus ook de dichte ramen, de gele stoelen etc.
Toffe_Ellendemaandag 24 juli 2006 @ 16:17
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:15 schreef JDude het volgende:
Groningen, wees gerust.
Binnenkort gaan alle Koplopers in de revisie en dan krijgen ze dezelfde "onovertroffen" aircosystemen als het IC-materieel dat tussen Maastricht en Haarlem rijdt. En dus ook de dichte ramen, de gele stoelen etc.
Dat is dus klote als de airco het niet doet in een volle trein
MonoSynthdinsdag 25 juli 2006 @ 21:10
quote:
Op maandag 24 juli 2006 16:15 schreef JDude het volgende:
Groningen, wees gerust.
Binnenkort gaan alle Koplopers in de revisie en dan krijgen ze dezelfde "onovertroffen" aircosystemen als het IC-materieel dat tussen Maastricht en Haarlem rijdt. En dus ook de dichte ramen, de gele stoelen etc.
Laten ze 4023 wel heel?