Ha-ha.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:57 schreef moomphs het volgende:
Het is gewoon een excuus om erbij te lopen in gothickleding.
Ik stem toequote:Op zondag 16 juli 2006 19:02 schreef whosvegas het volgende:
Ik haat menser die over andere mensen oordelen
Ga met duplo spelen, TS![]()
Goed onderbouwde argumentatie heb je ook.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:01 schreef ICTservice het volgende:
Nee.
Deze discussie te vaak voorbij zien komen, dus verspilde energie..![]()
Dankjewel, was mijn bedoeling ook niet om een ''argumentatie'' neer te planten.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:03 schreef Chowi het volgende:
[..]
Goed onderbouwde argumentatie heb je ook.
christendom brainwashquote:Op zondag 16 juli 2006 19:07 schreef Zuen het volgende:
ICTservice, ik laat ze ook in hun waarde. Elk mens moet zelf weten wat ze doet, maar waarom zou je denken dat je een heks ofzo bent, waarschijnlijk ben je later dan alleen maar teleurgesteld omdat je er achter komt dat het eigenlijk niet klopt.
Precies, een mens kan ervoor kiezen Gothic kleding te dragen, maar dat hekserij een excuus is om Goth te worden is gewoon onzin..er zijn er zat die het zijn en het wel accsepteren maar er qua denken en kleden niets mee doen..klinkt raar, maar die heb je wel..anderen benuttigen het weer wel..quote:Op zondag 16 juli 2006 19:14 schreef -Lillith- het volgende:
hekserij, gothic en larp zijn niet met elkaar te vergelijken en hebben geen donder met elkaar te maken.....
Het komt er op neer dat jij je liever met andere dingen/behoeftes bezighoudt dan deze mensen die geintereseerd zijn in krachten van de natuur zelfquote:Op zondag 16 juli 2006 19:18 schreef TheDenialTwist het volgende:
Van mij mogen ze, maar ik snap het ook niet.
Ik ken heel veel pagans, en ze werken allemaal... en wat voor tik moeten ze hebben volgens jou?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:27 schreef nightfall het volgende:
dat soort figuren ja,. werkschuw en hebben een tik.
Dat moet er inderdaad nog 's bijkomen ja..quote:Op zondag 16 juli 2006 19:35 schreef Sunaebo het volgende:
Als je het normaal en objectief zou kunnen beschrijven zou het nog een topic waard zijn.
Volgens mij denk jij als je naar dit plaatje kijktquote:
AVADA KADAVRA!!!!!!!!!!!!!!11111111quote:Op zondag 16 juli 2006 19:33 schreef ICTservice het volgende:
Ben zelf iemand die zich veel bezighoudt en verdiept in dit soort dingen, en ik werk gewoon bijne de gehele vakantie lang hoor...
En inderdaad..
Welke tiks bedoel je?
quote:Op zondag 16 juli 2006 19:44 schreef Biancavia het volgende:
TS is gewoo
[..]
Dat mag dus niet he!
Nou is ICTservice dood.
Mischien moet ie gewoon eens wat informatie opzoeken, of boeken lezen?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:45 schreef Biancavia het volgende:
Maar goed, TS is gewoon jaloers, omdat hij vastgebakken zit in zijn eigen simpele saaie materialistische wereldje en niet de competentie heeft om zich te verplaatsen in een fantasiewereld.
Waarom denk jij dat andere mensen denken dat ze specialer zijn dan jij, omdat ze zich uitleven in een fantasie?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:48 schreef Zuen het volgende:
Ik ben niet jaloers, ik ben NIEUWSGIERIG. Dat jullie je nou meteen aangevallen voelen, zo bedoel ik het helemaal niet, de tering. Het is een sarcastische OP, maar ik zal hem even veranderen voor jullie.
Die mensen zijn er vrij weinig hoor.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef Zuen het volgende:
Maar mensen die daadwerkelijk geloven dat ze magische krachten bezitten, en wat voor krachten zouden dit dan moeten zijn?
Überhaupt, mensen die!quote:Op zondag 16 juli 2006 19:54 schreef NanKing het volgende:
überhaupt, mensen die denken dat ze zijn.
Noem eens een paar voorbeelden van krachten die bepaalde mensen wél ontwikkeld hebben en andere mensen weer nietquote:Op zondag 16 juli 2006 19:54 schreef -Lillith- het volgende:
Ieder mens beschikt over bepaalde krachten, het ligt aan hen om te bepalen of ze magisch zijn. En sommige mensen hebben deze krachten verder ontwikkeld en doen daar wat mee. Andere weten niet dat zij die krachten hebben of zijn er bang voor.
Vertel eens wat meer, mischien kunnen we er wat mee, of mischien je kijk hierop veranderen in plaats van zo'n opmerking meteen..quote:Op zondag 16 juli 2006 19:54 schreef NanKing het volgende:
überhaupt, mensen die denken dat ze zijn.
Volgens mij snapte je mijn opmerking niet helemaalquote:Op zondag 16 juli 2006 19:55 schreef ICTservice het volgende:
[..]
Vertel eens wat meer, mischien kunnen we er wat mee, of mischien je kijk hierop veranderen in plaats van zo'n opmerking meteen..![]()
Telepathie is het eerste wat me te binnen schiet. Verder ben ik even te lui om na te denken...quote:Op zondag 16 juli 2006 19:55 schreef Zuen het volgende:
[..]
Noem eens een paar voorbeelden van krachten die bepaalde mensen wél ontwikkeld hebben en andere mensen weer niet
Sorryquote:Op zondag 16 juli 2006 19:44 schreef Biancavia het volgende:
[..]
Dat mag dus niet he!
Nou is ICTservice dood.
Helderziendheid,quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef -Lillith- het volgende:
[..]
Telepathie is het eerste wat me te binnen schiet. Verder ben ik even te lui om na te denken...
Wat voor kring?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Sorry
In de laatste twee VPRO-gidsen stonden op de achterkant brieven van 'wicca's '. Dan gaan ze naar een bijeenkomst en dan gaan ze in een kring zitten, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat ze in zo'n kring gaan doen.
Ja maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, als iemand telepatische krachten had zou dat echt wel op gaan vallen etc. dat zijn dus van die dingen waar ik totaal niet in kan geloven.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef -Lillith- het volgende:
[..]
Telepathie is het eerste wat me te binnen schiet. Verder ben ik even te lui om na te denken...
Ik zou zeggen..quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef NanKing het volgende:
[..]
Volgens mij snapte je mijn opmerking niet helemaal. Ik wil het wel woord voor woord uitleggen hoor
.
Rituelen mischien?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Sorry
In de laatste twee VPRO-gidsen stonden op de achterkant brieven van 'wicca's '. Dan gaan ze naar een bijeenkomst en dan gaan ze in een kring zitten, maar het is mij nog steeds niet helemaal duidelijk wat ze in zo'n kring gaan doen.
Ik zei dus het volgende "Überhaupt, mensen die denken dat ze zijn". Het was een sarcastisch getinte opmerking jegens de ts, een soort van aanval op het veroordelen van mensen/dingen waar je niets van weet en/of de moeite niet voor wil doen.quote:
Jawel, dat is wel te bewijzen als je het meemaakt. Toen mijn verloofde nog niet mijn vriend was, zat ik met hem te chatten (hij woont in Schotland) Ik zat alleen maar te bedenken, goh, wanneer zou hij jarig zijn. Direct kreeg ik een bericht van hem met zijn geboortedatum. Voor mij is dat telepathie. En zo heb ik dus al heel veel meer dingen gezien en meegemaakt om te weten dat mensen telepathische krachten bezit.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:00 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ja maar dat is natuurlijk niet te bewijzen, als iemand telepatische krachten had zou dat echt wel op gaan vallen etc. dat zijn dus van die dingen waar ik totaal niet in kan geloven.
Dat kun je natuurlijk telepathie noemen, maar dat kun je ook toeval noemen. In dit geval ligt het er net aan wat voor label jij het op plakt, en hoe jij in het leven staat.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:02 schreef -Lillith- het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel te bewijzen als je het meemaakt. Toen mijn verloofde nog niet mijn vriend was, zat ik met hem te chatten (hij woont in Schotland) Ik zat alleen maar te bedenken, goh, wanneer zou hij jarig zijn. Direct kreeg ik een bericht van hem met zijn geboortedatum. Voor mij is dat telepathie. En zo heb ik dus al heel veel meer dingen gezien en meegemaakt om te weten dat mensen telepathische krachten bezit.
Ik dacht dat je een andtwoord wou hebben op je OP?quote:Op zondag 16 juli 2006 20:01 schreef Zuen het volgende:
Ik denk een lollerkring.
Maar vreemd dat alleen mensen die er écht in geloven ook het alleen maar te merken krijgen, volgens mij zit het toch een beetje tussen de oren en ga je zulke dingen al snel zelf verzinnen, of is het gewoon een serie van toevalligheden.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:02 schreef -Lillith- het volgende:
[..]
Jawel, dat is wel te bewijzen als je het meemaakt. Toen mijn verloofde nog niet mijn vriend was, zat ik met hem te chatten (hij woont in Schotland) Ik zat alleen maar te bedenken, goh, wanneer zou hij jarig zijn. Direct kreeg ik een bericht van hem met zijn geboortedatum. Voor mij is dat telepathie. En zo heb ik dus al heel veel meer dingen gezien en meegemaakt om te weten dat mensen telepathische krachten bezit.
Als je er niet in gelooft valt het je niet op. Als je in toeval gelooft, wijt je het daaraan.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:03 schreef Zuen het volgende:
[..]
Maar vreemd dat alleen mensen die er écht in geloven ook het alleen maar te merken krijgen, volgens mij zit het toch een beetje tussen de oren en ga je zulke dingen al snel zelf verzinnen, of is het gewoon een serie van toevalligheden.
het vieren van de jaargetijden onder andere en de betekenis van de jaargetijden voor mens, dier en natuur.quote:Op zondag 16 juli 2006 19:58 schreef Kassaa het volgende:
[..]
Sorry
Ik zeg ook niet dat het toeval was, ik geloof ook niet in toeval. Maar jouw voorbeeld is niet sluitend te noemen (misschien voor mij wel, maar voorname voor sceptici niet).quote:Op zondag 16 juli 2006 20:04 schreef -Lillith- het volgende:
Dat is waar, maar als je het regelmatig meemaakt, kan ik het geen toeval noemen. Daarnaast hadden we het over compleet iets anders, wat dus geen donder met zijn verjaardag te maken had. En ik geloof niet in toeval
Je kunt het ook omdraaien, pas als mensen met zoiets te maken hebben gehad gaan ze er écht in geloven.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:03 schreef Zuen het volgende:
[..]
Maar vreemd dat alleen mensen die er écht in geloven ook het alleen maar te merken krijgen,
en jij denkt dat het allemaal toeval is? jeetje zeg, wat kortzichtig! je hebt er nieteens bewijs voor!quote:Op zondag 16 juli 2006 20:09 schreef Zuen het volgende:
Ja, maar zo kan je je van alles wel voorstellingen maken. Wat is het dan volgens jou als het geen toeval is, jij denkt dat het allemaal precies in elkaar valt ofzo?
Oh, je wéét het ook echt? Vind ik knap.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:07 schreef -Lillith- het volgende:
Ik noemde ook alles toeval voordat ik me in hekserij verdiepte. Inmiddels weet ik dat het niet zo is.
wicca's en heksen zijn niet per definitie hetzelfde.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
mensen denken niet dat ze heksen zijn, het is een geloof. niet echt een geloof, maar een soort levensbeschouwing. iedereen beleeft het op zijn eigen manier. sommigen geloven dat elk levend wezen en ziel heeft enzo. veel wicca's (zo heten die, toch?) doen ook rituelen erbij maar dat hoeft dus niet per se.
ik weet er ook niet alles van. maar hoezo niet dan? ik kan me niet echt voorstellen dat een heks nou iets doet dat niks met wicca te maken heeft.. ofzoquote:Op zondag 16 juli 2006 20:24 schreef releaze het volgende:
[..]
wicca's en heksen zijn niet per definitie hetzelfde.
Hekserij op zich is geen levensbeschouwing. Er zijn heksen die zich alleen maar bezighouden met de natuur. Daar op een positieve manier gebruik van maken (kruidenthee maken tegen hoofdpijn bijvoorbeeld). Andere heksen geloven in de God en de Godin of een variant daarop en maken ook gebruik van de natuur. De Wiccans zijn ook een soort heksen, die geloven in meerdere goden en de natuur, alleen volgen zij een bepaalde traditie. Meestal van Gardner. Gardner heeft omstreeks 1950 (exacte datum weet ik niet) een boek geschreven over hekserij, en de naam Wicca eraan gegeven (heel simpel uitgelegd.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:22 schreef imported_sphinx het volgende:
mensen denken niet dat ze heksen zijn, het is een geloof. niet echt een geloof, maar een soort levensbeschouwing. iedereen beleeft het op zijn eigen manier. sommigen geloven dat elk levend wezen en ziel heeft enzo. veel wicca's (zo heten die, toch?) doen ook rituelen erbij maar dat hoeft dus niet per se.
wicca's zijn meestal coven gebonden, en met covens komen regeltjes, ditjes en datjes, inwijdingsrituelen etc. meestal gebaseerd op de ideen van gardner, maar ik geloof dat er nog een officiele wiccastroming is. je mag jezelf ook geen wicca noemen zolang je niet bent ingewijd, zover ik heb begrepen.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:27 schreef imported_sphinx het volgende:
[..]
ik weet er ook niet alles van. maar hoezo niet dan? ik kan me niet echt voorstellen dat een heks nou iets doet dat niks met wicca te maken heeft.. ofzo
Er zijn ook meerdere Wiccans die solitair zijn. Zij hebben zichzelf ingewijd.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:44 schreef releaze het volgende:
[..]
wicca's zijn meestal coven gebonden, en met covens komen regeltjes, ditjes en datjes, inwijdingsrituelen etc. meestal gebaseerd op de ideen van gardner, maar ik geloof dat er nog een officiele wiccastroming is. je mag jezelf ook geen wicca noemen zolang je niet bent ingewijd, zover ik heb begrepen.
de hekserij is een stuk opener, veel meer ruimte voor solitaire heksen, eigen inbreng en inzichten.
geen verplichte inwijdingsrituelen, etc..
Aww komop al m'n vriendjes beamen dat m'n ma een heks is.quote:Op zondag 16 juli 2006 18:56 schreef Zuen het volgende:
Waarom denken sommige mensen dat ze heksen zijn? Hoe kom je er op dat je zo bent en waarom ben zo?
Hoe kom je op het idee dat je specialer bent dan andere mensen? Leg het me uit, pure nieuwsgierigheid.
Had niet eens in klaagbak gehoeven, maar ik wist ff niks anders
Ik vind toeval meer bewijs dan dat je gelooft dat een of andere heidense God het allemaal regelt, ja.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:21 schreef releaze het volgende:
[..]
en jij denkt dat het allemaal toeval is? jeetje zeg, wat kortzichtig! je hebt er nieteens bewijs voor!![]()
Uit '88 en nog redeneren als een kind van 3.quote:Op zondag 16 juli 2006 20:55 schreef Zuen het volgende:
[..]
Ik vind toeval meer bewijs dan dat je gelooft dat een of andere heidense God het allemaal regelt, ja.
Misschien is het omdat ik nuchter kan nadenken en jij nog in sprookjes gelooft.quote:Op zondag 16 juli 2006 22:46 schreef releaze het volgende:
[..]
Uit '88 en nog redeneren als een kind van 3.
En weer terug bij af..quote:Op zondag 16 juli 2006 23:08 schreef Zuen het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik nuchter kan nadenken en jij nog in sprookjes gelooft.
Ja als zij kinderachtig gaat doen, ga ik dat ook doen.quote:Op zondag 16 juli 2006 23:15 schreef ICTservice het volgende:
[..]
En weer terug bij af..![]()
Wat heb je precies WEL begrepen van dit Topic?
nuchter, maar niet rationeel..quote:Op zondag 16 juli 2006 23:08 schreef Zuen het volgende:
[..]
Misschien is het omdat ik nuchter kan nadenken en jij nog in sprookjes gelooft.
Soms hebben mensen er behoefte aan boven de massa uit te stijgen. Vandaar dat je veel van dit soort dingen ziet tegenwoordig. Ik heb zelf ook een tijd interesse gehad in dergelijke zaken en ging hierover veel boeken lezen, bezocht weleens paranormaal beurzen, ging naar winkeltjes zoals Himalaya. Ik vind het nog prettig om in zulke winkeltjes rond te lopen en hou ook van die rustgevende muziek, maar het zweverige gedoe eromheen daar doe ik niet meer aan mee.Toen me door een persoon op zo'n beurs werd verteld dat ik zelf ook bepaalde krachten bezat, geloofde ik dat op dat moment ook. Nu weet ik dat het geen speciale krachten zijn maar dat het meer mensenkennis en ervaring is wat mij maakt tot wie ik ben. En die krachten heeft ieder mens in zich, je voelt vaak aan of een situatie of persoon goed of slecht voor je is. Alleen luister je ook naar je innerlijke stem?quote:Op zondag 16 juli 2006 19:52 schreef Zuen het volgende:
Maar mensen die daadwerkelijk geloven dat ze magische krachten bezitten, en wat voor krachten zouden dit dan moeten zijn?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |