abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 16 juli 2006 @ 17:10:18 #1
5624 Thee
Mag ook koffie zijn
pi_39880049
Ik wil een hangmat ophangen maar heb geen boom of iets anders in de buurt waar ik die hangmat aan kan ophangen. Nu zijn er natuurlijk hangmatten met een frame te koop maar dat frame neemt in de winter weer een hoop ruimte in. Nu heb ik het volgende bedacht:

een betonnen paal, horizontaal ingraven in de tuin, van een ijzeren (of ander metaal) profiel iets maken zodat er een houten paal schuin ingeschoven kan worden.
Ik heb dan alleen 2 houten palen op te bergen in de winter (naast de hangmat zelf natuurlijk)

Zijn er rekenmeesters die een idee hebben welke maten ik een beetje moet aanhouden wil het geheel niet omvallen:
hoe diep onder de grond?
hoe lange houten palen?
onder welke hoek moeten de houten palen in de grond?

Hopelijk maakt de tekening het geheel een beetje duidelijk
tekening
Mensen die je te vriend moet houden zijn meestal niet je vrienden
  zondag 16 juli 2006 @ 17:11:59 #2
64387 ioor
be cool!
pi_39880078
Mijn vader heeft net een constructie gemaakt voor mijn hangmat. Een soort schommelconstructie met 2 palen in de grond geslagen en een paal er boven op. Werkt echt perfect en blijft goed hangen.
hooooi postbode siemen wij vervelen ons dus jij moet iets verzinnen. maar ik heb geen tijd want ik moet werken daarom!
  zondag 16 juli 2006 @ 17:13:22 #3
137776 boem-dikkie
Jedi Mind Baby!
pi_39880108
ook trouwens een bést vet idee, een hele mooie grote ronde kuil maken, 2 palen aan de zijkant waar je hangmatt aan vast zit dan hang je zeg maar gewoon net zo hoog als de grond maar toch in een hangmat !:D diiik
Ik weet niks van Hindoes. Wel van Samoerai en andere dingen.
pi_39881620
quote:
Op zondag 16 juli 2006 17:13 schreef boem-dikkie het volgende:
ook trouwens een bést vet idee, een hele mooie grote ronde kuil maken, 2 palen aan de zijkant waar je hangmatt aan vast zit dan hang je zeg maar gewoon net zo hoog als de grond maar toch in een hangmat !:D diiik
Jij hebt het over de Duitse methode
ik heb ze wel op een rijtje, maar ze werken partime...
pi_39906960
Je zou in een zaak waar ze van die frame-hangmatten verkopen eens de hoeken moeten op gaan meten die het frame heeft. Meetlintje mee, lengte van de buizen van de frame opmeten. Voor de stevigheid is het denk ik het handigst dat het hout wat onder de grond zit minstens de helft van het deel dat boven de grond steekt is.

Wel een goed idee trouwens
Uitkijken met kinderen en ook voor jezelf, dat je niet over het ene stukje beton struikelt en met je tanden op het andere klapt
freefly
pi_39908584
Ik heb gewoon palen in de grond gezet. Palen van 4 meter lang en 12 cm doosnede. De hangmat moest op 2 meter hangen, dus ik heb 2,5 meter boven de grond gelaten. Als je iets kleinere hangmat hebt, zou je ook diepere gaten kunnen maken. Zie ook topic
pi_39920219
quote:
Op maandag 17 juli 2006 15:26 schreef Schimmetje het volgende:
Ik heb gewoon palen in de grond gezet. Palen van 4 meter lang en 12 cm doosnede. De hangmat moest op 2 meter hangen, dus ik heb 2,5 meter boven de grond gelaten. Als je iets kleinere hangmat hebt, zou je ook diepere gaten kunnen maken. Zie ook topic
Let wel op dat er ook leidingen en kabels enzo door de grond lopen vanaf 60cm diepte..... Op deze manier hebben wij eens een aantal dagen zonder TV/internet gezeten omdat de buurman een paal voor een hangmat dwars door onze tv-kabel had geslagen (ook 1,5 meter ofzo de grond in).
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')