Die dingen worden al jaren gemaakt... Denk dat dat wel moet lukken... Zuinig zijn ze iig...quote:
Het is een geweldige auto. Onderhoud hoeft bij jouw kilometrages niet de spuigaten uit te lopen (gaat weinig stuk en de moderne Porsches hebben relatief goedkope beurtjes), verbruik is relatief goed te noemen 1:11 is makkelijk haalbaar zo lang je niet te gek doet heb ik begrepen), verzekering kan bij 12K per jaar zeer goedkoop (even zoeken op Porscheforum voor de tussenpersonen die Porsches goedkoop verzekeren en anders kun je ook eens de Algemene Verzekeringsdienst in Druten bellen) en de lage afschrijving maakt dat het onder de streep wel eens een verstandige aankoop kan zijn in de cat. aankopen met het hart.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:12 schreef DonVincenzo het volgende:
OK, ik zal eens uitzoeken wat een Boxster kost aan verzekering, verbruik, wegenbelasting, etc.
Ziet er van model idd wel lekker uit.
Ligt eraan wat voor motor je erin hebt hangen. Als je een 2.0 Cosworth Turbo motor erin hebt liggen kan het hard gaan met je benzine. Bovendien is die cosworth motor behoorlijk onderhoudsgevoellig.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Die dingen worden al jaren gemaakt... Denk dat dat wel moet lukken... Zuinig zijn ze iig...
Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat iemand 1:10 kan rijden met een Corvette. Of het moet bergafwaards zijn en dan nog steeds niet harder dan 80 km/u. Dat ding zuipt gelijk een ketter.quote:
Lotus Elise en Donkervoort is niet echt geschikt voor alledag. Die hebben kapjes voor als je verrast wordt door regen. Zeker niet geschikt voor als je geen garage hebt (want lekken...).quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef MikeyMan het volgende:
Lotus elise misschien? al heb ik geen idee wat zoiets tweedehands moet opleveren...
Dank je! Hier ga ik zeker even verder naar kijken.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:17 schreef DS4 het volgende:
[..]
Het is een geweldige auto. Onderhoud hoeft bij jouw kilometrages niet de spuigaten uit te lopen (gaat weinig stuk en de moderne Porsches hebben relatief goedkope beurtjes), verbruik is relatief goed te noemen 1:11 is makkelijk haalbaar zo lang je niet te gek doet heb ik begrepen), verzekering kan bij 12K per jaar zeer goedkoop (even zoeken op Porscheforum voor de tussenpersonen die Porsches goedkoop verzekeren en anders kun je ook eens de Algemene Verzekeringsdienst in Druten bellen) en de lage afschrijving maakt dat het onder de streep wel eens een verstandige aankoop kan zijn in de cat. aankopen met het hart.
Klopt hoor, ik zie me er niet in rijden.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:21 schreef DS4 het volgende:
[..]
Lotus Elise en Donkervoort is niet echt geschikt voor alledag. Die hebben kapjes voor als je verrast wordt door regen. Zeker niet geschikt voor als je geen garage hebt (want lekken...).
Voor erbij zijn het leuke auto's, zonder twijfel. Maar voor TS... ik twijfel.
Ik had het niet over een 35 jaar oude bigblock hequote:Op zondag 16 juli 2006 12:19 schreef DS4 het volgende:
[..]
Laat ik het zo zeggen: ik geloof niet dat iemand 1:10 kan rijden met een Corvette. Of het moet bergafwaards zijn en dan nog steeds niet harder dan 80 km/u. Dat ding zuipt gelijk een ketter.
Ik dacht aan een moderne Corvette. Welk type denk jij dat zuiniger kan rijden dan 1:10? Want mijn auto, die op papier iig zuiniger is dan een Corvette, rijdt ong. 1:9 bij een normale rijstijl, 1:10 bij een wat slome rijstijl en 1:6 als ik de auto gebruik waarvoor deze is gemaakt. Gelet hierop zie ik niet hoe een Corvette zuiniger kan rijden dan 1:10...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:24 schreef D.Rose het volgende:
Ik had het niet over een 35 jaar oude bigblock he
1:10 is haalbaar zei ik, en nog zuiniger is mogelijk, als je je best doet
Ik geef wel toe dat ik het zelf zelden rijd, omdat ik een wat 'sportiever' rijgedrag heb
De kosten zijn voor TS ook belangrijk...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:34 schreef zoalshetis het volgende:
635 csi is ook leuk om mee voor de dag te komen.
alle modellen vanaf de C4 kunnen 1:10 halenquote:Op zondag 16 juli 2006 12:35 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik dacht aan een moderne Corvette. Welk type denk jij dat zuiniger kan rijden dan 1:10? Want mijn auto, die op papier iig zuiniger is dan een Corvette, rijdt ong. 1:9 bij een normale rijstijl, 1:10 bij een wat slome rijstijl en 1:6 als ik de auto gebruik waarvoor deze is gemaakt. Gelet hierop zie ik niet hoe een Corvette zuiniger kan rijden dan 1:10...
Ik kan me toch herinneren dat bij tests van de Daewoo Corvette C6 het verbruik meer richting de 1:7-8 lag bij rustig rijden...quote:Op zondag 16 juli 2006 12:39 schreef D.Rose het volgende:
alle modellen vanaf de C4 kunnen 1:10 halen
Mijn C4 haalt het, en de modellen met minder pk rijden zuiniger
Bullshit, wij hebben een BMW 320Ci cabrio en die staat het hele jaar gewoon buiten op een drukke straat midden in Den Haag.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:02 schreef DonVincenzo het volgende:
Waarom geen stoffen kap? De auto zal altijd buiten staan, bij mij voor de deur in een redelijk drukke straat. Een kap lijkt me inbraakgevoeliger, moeilijker schoon te houden (vogelpoep, hars), onpraktisch in de winter. Misschien zijn dat vooroordelen ja.
1:7/8 gemiddeld? Dan kun je dus ook 1:10 op de snelweg halen.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:58 schreef DS4 het volgende:
[..]
Ik kan me toch herinneren dat bij tests van de Daewoo Corvette C6 het verbruik meer richting de 1:7-8 lag bij rustig rijden...
Maar goed, we kunnen het hopelijk wel eens zijn over het feit dat het zeker geen zuinigheidswonder is en ook de kosten niet echt beperkt zijn bij de Corvette.
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.quote:Op zondag 16 juli 2006 13:36 schreef DonVincenzo het volgende:
dicht vind ik zo'n Boxster best lelijk eigenlijk. Open is wel mooi.
Lijkt me kwa betrouwbaarheid ook een minder zekere keuze...quote:Op zondag 16 juli 2006 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.![]()
Ik vind die Spider eigenlijk helemaal niet mooiquote:Op zondag 16 juli 2006 13:42 schreef Hyperdude het volgende:
[..]
Daarom moet je zo'n ding ook open rijden. Ga gewoon eens zo'n ding bekijken en als het ff kan rijden. Styling is idd. een beetje wennen. Maar rijden is super. Als je stijl wilt kan je ook een Alfa Spider nemen, die ziet er veel beter uit, is jammer genoeg verder een echt boat-anchor.![]()
Ik snap ook niet welke malloot die auto vergelijkt met een SLKtje? Jij niet hoor maar een aantal posts terug. Als je bij een mercedes dealer vraagt om een SLK gaat hij je toch ook niet vertellen meneer ik denk dat u beter bij de Mercedes E-station kan gaan kijken.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:33 schreef BaraCuda het volgende:
850R kun je natuurlijk niet vergelijken met deze bak..
850 heeft voorwielaandrijving en die SLK achter de 850 wil de bocht niet echt door en slk wel
En ja ik heb een 850
Nogmaals, TS zoekt een toffe bak, dat kan dus een 2-zitter zijn, maar ook een 19 persoons SUVquote:Op zondag 16 juli 2006 13:55 schreef Halfgedraaide het volgende:
Totaal verschillende auto's en ook totaal niet wat TS zoekt. Erg domme vergelijking dus.![]()
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |