Hehe ik werd om 2 uur wakker (het was gezellig gister)... Je fluit het hele seizoen in Groningen stad toch, dan komen er nog genoeg keren om te komen kijkenquote:Op zaterdag 16 september 2006 23:04 schreef Gollemrulez het volgende:
misschien als ik tijd heb wakker ben.
Ja, zal vaak in de stad fluiten. Leuk als je een keer komt kijken, maar verwacht geen heldenrol. Ik word tot nu toe iedere week helemaal kapot gescholden als men het ergens niet mee eens is. Ik moet daar even aan wennen.quote:Op zondag 17 september 2006 15:44 schreef Gollemrulez het volgende:
[..]
Hehe ik werd om 2 uur wakker (het was gezellig gister)... Je fluit het hele seizoen in Groningen stad toch, dan komen er nog genoeg keren om te komen kijken![]()
Partijdige scheidsrechter gehad? De heren hebben je fotoboek ontdekt..quote:Op zondag 17 september 2006 20:20 schreef Jojoortje het volgende:
Kan 1 van de scheidsrechters hier ons een keer fluiten?![]()
Scheids? Wat doe je nu dan!?
quote:zo 17 september 2006 : Groninger Boys 1 - Peize 1
Onder een stralend zonnetje stond de wedstrijd Groninger Boys- Peize op het programma. Vooraf werd er het nodige geregeld. Michiel moest dit weekend werken, Ronny had conform de knvb richtlijnen een snipperdag, zijn vervanger Hendrik kreeg een knik in de rug zodat onze jong star Limme wederom in het doel mocht staan. In de voorhoede werd Michiel vervangen door Marcel die ondanks een vrij weekend ging als de brandweer.
Aan de kant zaten Arnold, bezig terug te komen van een vervelende spierblessure, van het 2e Michel en Patrick en A junior Danny.
Kennelijk worden de motiverende speeches van onze trainer Rini goed opgepakt want ook deze wedstrijd levert Peize binnen een kwartier drie bijna 100% kansen op. Het lukt Ronald en Marcel niet, vrij voor de keeper, te scoren. Zelfs een 11 meter van de anders zo zekere Robert gaat naast. Dan treed weer een oude voetbalwet in werking. Zelf niet scoren dan een om de oren. Uit een van richting veranderde vrije trap komt onze tegenstander met 1-0 voor. Zo blijft de stand tot de rust. Erik die al een pijnlijke enkel heeft wordt wederom hierop geraakt waardoor hij er uit moet. Eerder dan de bedoeling maakt Arnold zijn rentree als rechts back. Op emotioneel gebied gebeurt er ook het een en ander. De keeper van hun krijgt geel voor het veroorzaken van de 11 meter. Als hij even later een lange bal pakt maakt hij een schoppende beweging richting Marcel. De scheids fluit en een ieder, ook aan Groninger Boys zijde, denkt dat de keeper zijn biezen kan pakken. De scheids laat het echter bij een mondelinge waarschuwing. De trainer van Groninger Boys overweegt zijn keeper er uit te halen. Even later is een speler van Groninger Boys de weg ook kwijt en wil vechten met het publiek. Dit gebeurd gelukkig niet maar levert hem wel geel op.
In de rust geeft de trainer aan dat er nog alle kansen zijn om de stand te veranderen en met het vertrouwen hierin begint de tweede helft. Wederom wordt Marcel in de mangel genomen wat een tweede penalty oplevert. Nu mag Patrick Somers deze nemen. Hoewel de keeper voor de goede hoek kiest gaat hij er wel in en is het 1-1.
Nu zal de rest ook wel goed komen. Echter binnen niet al te lange tijd wordt het weer 2-1. Een aanvaller van hun krijgt tijd en ruimte om aan te leggen en doet dit perfect. De bal verdwijnt, voor Limme onhoudbaar, in de bovenhoek. Even gaan de koppies naar beneden maar de draad wordt weer opgepakt. Peize krijgt ver buiten de 16 meter van de tegenstander een vrije trap Robert neemt de bal en gooit al zijn gram in de bal. Deze slaat, iets van richting verandert, als een granaat in achter de keeper. 2-2. Peize probeert door te drukken maar ook Groninger Boys valt aan. Bij mannelijke duels levert dit Martijn en Arnold een gele kaart op.
Het blijft bij deze stand zodat 1 punt meegenomen kan worden. Vooral het eerste kwartier had er meer ingezeten doch uiteindelijk moet men tevreden zijn. Er werd ondanks het benauwende weer geweldig gestreden wat ook goed was om te zien. Volgende week staat Gronitas op ons sportpark en die zullen zeker proberen drie punten mee te nemen naar Stad. Aan Peize de taak de punten hier te laten.
quote:Penalty-koning....
Onder warme weersomstandigheden werd er afgetrapt op veld 4, nou ja veld???? Sparta moest het vandaag opnemen tegen Den Ham B1. Vanaf het begin af aan werd er goed en vooral lekker fanatiek gespeeld door Sparta. Het fysiek mindere Den Ham moest direct alle zeilen bijzetten. Sparta kwam echter al vroeg in de wedstrijd op een 1 - 0 voorsprong. De vrije trap werd in eerste instantie nog gekeerd, maar de alerte Damien wist in tweede instantie de bal alsnog binnen te tikken. Niet veel later wist Peter door de verdediging van Den Ham heen te komen, waarna hij netjes de 2 - 0 op het (niet aanwezige) scorebord te zetten. Met deze stand kon Sparta de wedstrijd normaal gesproken eenvoudig uitspelen. Tot de 30e minuut ging het ook allemaal goed. Een opstuiterende bal raakte in het drukke 16 metergebied de hand van een Sparta speler waarna de tot dan toe goed leidende scheidsrechter een penalty gaf aan onze gasten. Den Ham nam dit cadeautje van de scheids uiteraard met beide handen aan en wist zo een beetje terug te komen in de wedstrijd.
In de tweede helft wist Sparta wederom snel te scoren de net ingebrachte Douda was al in de 6e minuut de 3 - 1 aan te tekenen. En zo keek Sparta wederom tegen een riante voorsprong aan. Sparta nam nu iets gas terug en de wedstrijd werd iets gelijkwaardiger. Echte grote kansen waren er niet totdat er binnen de 16 meter een lichte overtreding gemaakt werd velen hebben deze overtreding niet eens gezien, maar de scheidsrechter wel en wederom werd er een strafschop toegekend. En net als in de eerste helft wist Den Ham deze te verzilveren. Dit moment was een domper voor Sparta. Dit samen met een beetje vermoeidheid kwam het spel zeker niet ten goede. Uiteindelijk na 5 minuten blessure tijd wist Sparta de punten voor de tweede keer in eigen huis te houden.
quote:Op zondag 17 september 2006 22:33 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
Zal ik ook een duit in het zakje doen?
[..]
Jij voetbalt zeker bij Drienerloquote:Op zondag 17 september 2006 20:20 schreef Jojoortje het volgende:
Kan 1 van de scheidsrechters hier ons een keer fluiten?![]()
Scheids? Wat doe je nu dan!?
Nee, Tubantia.quote:Op zondag 17 september 2006 22:37 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Jij voetbalt zeker bij Drienerlo
Neequote:Op zondag 17 september 2006 22:37 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Jij voetbalt zeker bij Drienerlo
Het waren toch echt overtredingen hoor. Ik heb trouwens na afloop van iedereen een hand gekregen en het was sportief aan beide kanten, geen geklaag. Maarja als de thuisclub de wedstrijd verliest dankzij die pingel in de laatste minuut ofzo dan fluit je opeens slechtquote:Op zondag 17 september 2006 22:36 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
'Cadeautje van de scheids', ik heb ze ook allemaal weer voorbij horen komen.
Leukste van vandaag:
"Volgende week fluit je weer 6e klasse, scheids!"
Och is ook in de buurtquote:
Klopt, een vrije trap wel of niet geven bepaalt of je goed of slecht fluit. De nuchterheid houdt op wanneer men het sportpark betreedt. Soms wel jammer.quote:Op zondag 17 september 2006 22:39 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Het waren toch echt overtredingen hoor. Ik heb trouwens na afloop van iedereen een hand gekregen en het was sportief aan beide kanten, geen geklaag. Maarja als de thuisclub de wedstrijd verliest dankzij die pingel in de laatste minuut ofzo dan fluit je opeens slechtHet is heel eerg afhankelijk van het moment soms
![]()
Nee, ik fluit op zondag. In district Noord is al het damesvoetbal op zaterdag. Als invaller doordeweeks zou het wel kunnen, zo heb ik vorig jaar ook nog een dameswedstrijd gefloten. Ik vind het lastiger en minder leuk om te doen trouwens.quote:Op zondag 17 september 2006 22:41 schreef AtDaMotDaMotDa het volgende:
[..]
Och is ook in de buurt
Maar helaas, geen damesvoetbal in mijn groepHeb jij toch wel Stan?
Een vriend van mij is ook scheidsrechter en die zei hetzelfde over het (hoofdklasse) damesvoetbal. Ze hadden een enorm grote bek, maar voetballen konden ze niet, zei hij.quote:Op zondag 17 september 2006 22:42 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
[..]
Nee, ik fluit op zondag. In district Noord is al het damesvoetbal op zaterdag. Als invaller doordeweeks zou het wel kunnen, zo heb ik vorig jaar ook nog een dameswedstrijd gefloten. Ik vind het lastiger en minder leuk om te doen trouwens.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |