Schandalig jaquote:Op zaterdag 9 september 2006 22:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Geel voor Affelay omdat hij finaal onderuit geschoffeld word
Vriend van Luingequote:Op zondag 10 september 2006 00:13 schreef DeSiever het volgende:
Bossen is zo'n arrogante prick.
quote:Minder molestaties en gestaakte duels in West II
22 augustus
Minder molestaties, minder gestaakte wedstrijden en minder elftallen uit de competitie gehaald.
Districtsmanager Sjaak van der Kroon kon dinsdagmiddag tijdens een persbijeenkomst positieve cijfers over het amateurvoetbal in West II melden. Werden in het seizoen 2004/'05 nog 621 wedstrijden gestaakt wegens wanordelijkheden, in het afgelopen seizoen waren dat er 519. Een daling van 16 procent. Ook het aantal molestaties van scheidsrechters nam af: van 57 naar 53. Dat is een teruggang met zeven procent. Wekelijks worden in West II zo'n 5000 wedstrijden gespeeld.
Ook hoefde het districtsbestuur minder elftallen wegens wangedrag uit de competitie te halen: 120. Dat is ruim 30 procent minder, want het seizoen daarvoor waren het er nog 180.
Ondanks de gunstige ontwikkelingen benadrukte Van der Kroon dat in zijn district meer excessen zijn dan elders. Vooruitlopend op landelijke cijfers, die volgende week bekend worden, trok hij een vergelijking met Zuid I. ,,Bij ons is afgelopen seizoen voor 780.000 euro aan boetes geïnd, in Zuid I was dat zo'n 200.000 euro minder."
Het lik-op-stuk-beleid van West II in de laatste jaren heeft zijn effect dus niet gemist. Toch heeft de aanpak ook zijn keerzijde. Begin deze maand stelde de rechter de voetbalbond in het ongelijk met het terugzetten van de zondagamateurs van Sparta van de tweede naar de derde klasse. De rechter bepaalde dat een club waarvan slechts één speler zich misdraagt, niet uit de competitie mag worden genomen.
,,Dat was een fikse tegenvaller", erkende Van der Kroon, ,,we waren ervan overtuigd dat we die zaak zouden winnen. Voorzover je in dit geval van winnen kunt spreken. We zullen ons beleid enigszins moeten aanpassen." Deze week praten districtsbestuur, tuchtcommissie en de commissie van beroep daarover.
Naast het strenge beleid doet de voetbalbond ook veel aan preventie. De campagne 'Wat doe jij om voetbal leuk te houden', die vorig seizoen is begonnen, begint zijn vruchten af te werken. Verder worden verenigingen waar vaker problemen zijn, extra begeleid. Ook het inzetten van waarnemers werkt heel goed. Van der Kroon: ,,Dat doen we bij elftallen die elkaar niet kunnen luchten of zien. En als de clubs in de gaten hebben dat er een waarnemer is, dan weet je voor 95 procent dat er ook niets gebeurt."
Ook de spelerspas, waarmee West II enkele jaren geleden op proef begon, speelt een positieve rol in het terugdringen van voetbalgeweld. De pas krijgt in het nieuwe seizoen navolging in de andere districten. De verwerking daarvan gebeurt op het distrtictskantoor in Rotterdam. Zes mensen hebben er een dagtaak aan.
Welke krant?quote:
Toe maar weerquote:Op maandag 11 september 2006 14:35 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Dagblad van het Noorden.
Gelukkig! Gewoon die journalist een biertje geven.quote:
Heb ik ook wel eens.quote:Op zondag 10 september 2006 17:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Vanmiddag een mooie wedstrijd tot een goed einde gebracht. Zelf was ik helaas niet top. De hoofdtrainer van de verliezende partij was ook niet erg over me te spreken.
Gelukkig scheen het zonnetje lekker op sportpark Coendersborg.
Nee ik ken Sranly nietquote:Op maandag 11 september 2006 22:05 schreef DeSiever het volgende:
De twee scheidsrechters vinden elkaar.Of kennen jullie elkaar al?
Ik heb daar de kracht niet voorquote:Op dinsdag 12 september 2006 11:12 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Ik ken edje34 ook niet.Vanavond training.
Nee die ken ik ook nietquote:
Te laag voor mijn niveau groep 5 dacht ik,ik fluit reserve 2,3 en 4quote:Op woensdag 13 september 2006 00:15 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Edje, in welke groep fluit je?
Hoho, 3quote:Op zaterdag 9 september 2006 20:27 schreef DeSiever het volgende:
Stanley_Climbfall is ook een scheidsrechter, hij zal morgen wel moeten fluiten. Dat brengt de teller op 2 FOK! scheidsrechters volgens mij.
Waar spelen de Groninger Boys en hoelaatquote:Op zaterdag 16 september 2006 22:40 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Groninger Boys tegen Peize.
Whaha ik fluit jeugd zaterdag, niveau varieert van hoofdklasse/1e klasse tot aan 2e divisie. Jeugdgroep 2 welteverstaan. Dit seizoen nog geen anekdotes, vandaag nog wel 1 wedstrijd gefloten en 2 pingels gegeven aan 1 ploeg die alsnog met 3-2 verloorquote:Op zaterdag 16 september 2006 21:22 schreef Stanley_Climbfall het volgende:
Leuk ADMDMD! Wat fluit je en gooi er meteen even wat Achterhoekse anekdotes bij in??
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |