Dat zegt niks over het rechtstreeks betrokken raken van Amerika in Israels ruzies. Iets waar al sinds 9/11 op aangestuurd is.quote:
Alles moet naar de kloten omdat een stel gekken een stuk land wat ze al decenia bezet houden niet willen opgeven omdat het "door god aan hen beloofd is".quote:
Former Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, when asked what the 9/11 attacks means for relations between the US and Israel, replies, “It’s very good.” Then he edits himself: “Well, not very good, but it will generate immediate sympathy.”
Profile: Benjamin Netanyahu
Je moet je nog meer gaan verdiepenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoezo oog om oog. Israël heeft nooit burgers doelbewust als doelwit genomen in tegenstelling met de terroristen die wel doelbewust burgers als doelwit kiezen.
Dus het doden van burgers die het Zionisme aanhangen is legitiem ? Vrouwen, kinderen, baby's ?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:45 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
mischien zaten er zionisten tussen
Israël heeft genoeg onschuldige jongeren opgepakt om daarna hun armen te breken in de bergen. Lijkt mij ook wel terroristisch. Het heeft Westerse hotels aangevallen, het heeft doelbewust een Amerikaans schip aangevallen. Nee, Israël heeft geen schone handen, hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:43 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hoezo oog om oog. Israël heeft nooit burgers doelbewust als doelwit genomen in tegenstelling met de terroristen die wel doelbewust burgers als doelwit kiezen.
juist. hulde voor deze post.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zegt niks over het rechtstreeks betrokken raken van Amerika in Israels ruzies. Iets waar al sinds 9/11 op aangestuurd is.
Former Israeli Prime Minister Benjamin Netanyahu, when asked what the 9/11 attacks means for relations between the US and Israel, replies, “It’s very good.” Then he edits himself: “Well, not very good, but it will generate immediate sympathy.”
Alles moet naar de kloten omdat een stel gekken een stuk land wat ze al decenia bezet houden niet willen opgeven omdat het "door god aan hen belooft is".
geen idee, is het doden van burgers die de hamas aanhangen legitiem?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:46 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dus het doden van burgers die het Zionisme aanhangen is legitiem ? Vrouwen, kinderen, baby's ?
Dat kan ik U uitleggen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 21:42 schreef Caesu het volgende:
ik snap deze keer eigenlijk Israels acties niet helemaal.
waarom nu weer de infrastructuur van Libanon voor de zoveelste keer weer platgooien?
en dan vandaag zelfs tot aan Tripoli of Christelijke steden waar echt geen Hezbollah zit.
pak dan Syrïe aan of zelfs Iran want die zitten achter Hezbollah en Libanon is de enige democratie samen met Israël in de regio.
Libanon is wel een erg makkelijk doel.
wel dom van Libanon om Hezbollah niet te verbieden 6 jaar geleden al maar ze wouden niet nog een burgeroorlog.
dan Hezbollah integreren in het leger - daar wordt nu dan wel over gesproken maar dat had veel eerder kunnen gebeuren.
zelfde is gebeurd met joodse Irgun/Lehi terreurgroepen, die werden ook opgenomen in de Haganah/IDF op oprichting van de staat Israël.
zonder Hezbollah is er best vrede mogelijk tussen Israël en Libanon. goed voor beide landen natuurlijk.
maar door deze acties van Israël is dat ver weg natuurlijk.
denk dat Olmert en Peretz wel kritiek zullen krijgen komende dagen vanuit Israël.
Kom op NS, we weten allemaal dat de kern van het conflict in het verleden ligt. Maar hoeveel decenia gaan we daar nog over lullen? Dan komen we geen stap dichter bij een oplossing.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:45 schreef NorthernStar het volgende:
Alles moet naar de kloten omdat een stel gekken een stuk land wat ze al decenia bezet houden niet willen opgeven omdat het "door god aan hen belooft is".
Dat is een risico van het aanvallen van een laffe organisatie als de Hezbollah die zich onder het volk verstopt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:47 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
geen idee, is het doden van burgers die de hamas aanhangen legitiem?
of mensen die het eens zijn met het verzet van de hezbollah?
Hij doelde er dus op dat burgers in de VS door die aanslag zich beter kunnen inleven hoe het is om te maken te krijgen met aanslagen op onschuldige burgers. Aanslagen op onschuldige burgers door terroristen waarmee Israël zeer regelmatig mee te maken heeft.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:45 schreef NorthernStar het volgende:
[..]
Dat zegt niks over het rechtstreeks betrokken raken van Amerika in Israels ruzies. Iets waar al sinds 9/11 op aangestuurd is.
[..]
Alles moet naar de kloten omdat een stel gekken een stuk land wat ze al decenia bezet houden niet willen opgeven omdat het "door god aan hen beloofd is".
Risico? Och, en dat een niet-Joodse Isrealische officier een magazijn leegknalt op een kindje met een rugtas, op point-blank-range, dan is dat zeker 'de schuld van dat jonge meisje'?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat is een risico van het aanvallen van een laffe organisatie als de Hezbollah die zich onder het volk verstopt.
En vice-versa, natuurlijk. Libanon voerde vroeger geen oorlog met Israel, zoals Palestina deed.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:51 schreef rutger05 het volgende:
[..]
Hij doelde er dus op dat burgers in de VS door die aanslag zich beter kunnen inleven hoe het is om te maken te krijgen met aanslagen op onschuldige burgers. Aanslagen op onschuldige burgers door terroristen waarmee Israël zeer regelmatig mee te maken heeft.
Ach, de voorloper van Hamas heeft zich met gangstermethoden in de Gazastrook gevestigd en Hamas zelf heeft tijdens de eerste Intifada meer Palestijnen gedood dan het IDF. Maar sommigen zijn er nu eenmaal op gebrand zulke tuigkuddes ''verzetsorganisatie'' te blijven noemen. Wie het handvest van Hamas gelezen heeft, weet wel beter. Daar zijn ''gekken die een door God beloofd land'' begeren dwergen bij.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:42 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb veel, heel veel sympathie voor het Palestijnse volk maar hun "verzetsorganisaties" kunnen van mij niet op sympathie rekenen. Jezelf opblazen in een bus is puur terreur.
En terecht, de enige vraag die er nu is, is hoe krijgen we de leiders van alle betrokken partijen zover dat ze eindelijk eens lief doen tegen elkaar, ik bedoel, het volk wil dat al lang, het volk doet dat in beperkte mate (voor zover mogelijk) ook al lang, maar de leiders lukt 't nog niet echt.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:47 schreef _The_General_ het volgende:
Israel zal NOOIT meer weg gaan daar.
Met open vizier strijden zij zeker niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:48 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Dat is een risico van het aanvallen van een laffe organisatie als de Hezbollah die zich onder het volk verstopt.
Onstaat door pure wanhoop, mensen blazen zichzelf niet voor hun plezier op.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:42 schreef _The_General_ het volgende:
Ik heb veel, heel veel sympathie voor het Palestijnse volk maar hun "verzetsorganisaties" kunnen van mij niet op sympathie rekenen. Jezelf opblazen in een bus is puur terreur.
Over die zaak heb ik niets gelezen, kan er ook geen oordeel over vellen maar het niet vervolgen van zo'n soldaat is idd ook een ernstige fout.quote:
Ik denk dat er alleen vrede kan zijn als de terroristische organisaties uitgeschakeld zijn. Die maken misbruik van de situatie, wakkeren de haat aan omdat ze leven van deze strijd. Hun macht, status alles hebben ze er aan te danken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En terecht, de enige vraag die er nu is, is hoe krijgen we de leiders van alle betrokken partijen zover dat ze eindelijk eens lief doen tegen elkaar, ik bedoel, het volk wil dat al lang, het volk doet dat in beperkte mate (voor zover mogelijk) ook al lang, maar de leiders lukt 't nog niet echt.
Wait !
What about...
[afbeelding]
En voor er over die soldaat geoordeeld kan worden moet men veel weten over de achtergronden van het incident.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:53 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Over die zaak heb ik niets gelezen, kan er ook geen oordeel over vellen maar het niet vervolgen van zo'n soldaat is idd ook een ernstige fout.
Zo'n incident moet in ieder geval altijd grondig onderzocht worden.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:55 schreef rutger05 het volgende:
[..]
En voor er over die soldaat geoordeeld kan worden moet men veel weten over de achtergronden van het incident.
Oxazepamquote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:52 schreef Hallulama het volgende:
[..]
En terecht, de enige vraag die er nu is, is hoe krijgen we de leiders van alle betrokken partijen zover dat ze eindelijk eens lief doen tegen elkaar, ik bedoel, het volk wil dat al lang, het volk doet dat in beperkte mate (voor zover mogelijk) ook al lang, maar de leiders lukt 't nog niet echt.
Wait !
What about...
[afbeelding]
Het is voor hun inderdaad een 'way of life'. Het zijn mislukkelingen die anders geen aanzien kunnen krijgen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:55 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Ik denk dat er alleen vrede kan zijn als de terroristische organisaties uitgeschakeld zijn. Die maken misbruik van de situatie, wakkeren de haat aan omdat ze leven van deze strijd. Hun macht, status alles hebben ze er aan te danken.
Dat ben ik helemaal met je eens.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:56 schreef _The_General_ het volgende:
[..]
Zo'n incident moet in ieder geval altijd grondig onderzocht worden.
ga je nu vechten voor de here?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:47 schreef SANCTAsimplicissimus het volgende:
[..]
Dat kan ik U uitleggen.
De infrastructuur van Libanon wordt uitgeschakeld om de Partij van God geen uitweg te geven richting Syrië. En omgekeerd om Syrië geen gemakkelijke weg te bieden richting Partij van God.
Het bombarderen van infrastructuur in christelijke gebieden is bedoeld om de parijgangers van God geen sluipweg te gunnen.
Vandaar.
Overigens heeft Syrië al met kracht ontkend, dat Israël Syrische infrastructuur heeft aangevallen.
Alhoewel als gevolg van collateral damage in het grensgebied van Libanon en Syrië ook al Syrisch grondgebied is geteisterd.
Syrië is dus op het ogenblik bezig met het opruimen van de schijt uit eigen broek.
![]()
Overigens ben ik een voorstander van het Woord van de Heer der Heirscharen, zoals dat tot ons gekomen via Jozua 8 : 1 - 29.
Jaja ! ook ik behoor tot het volk van Het Boek.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |