abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39872288
TDi heeft heel veel varianten zie ik.. Met ook hele verschillende prestaties.
autoweek
Was ik maar rijk en niet zo gelukkig.
  zondag 16 juli 2006 @ 13:39:09 #52
70357 Hyperdude
#MakeLanciaGreatAgain
pi_39874620
quote:
Op zaterdag 15 juli 2006 21:01 schreef Binnetie het volgende:
Ik heb het er over gehad en nu krijg ik te horen dat mijn ouders niet bij willen leggen voor een auto en ze zeggen dat ik eerst maar een goedkoop ding moet nemen. Dan is het budget maar 3000 euro en een Golf IV is een hele degelijke auto vind ik.
Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
How do we turn this world-class fuck-up into a world-class learning experience?
pi_39874937
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
pi_39875259
Ik zou gewoon kijken wat er voor 3000 euries op diesel te krijgen valt. Autotrack is je vriend

Ik rijd zelf een Golf4 100pk TDI die gechipt is naar 130pk, en daarmee rijd ik net 1 op 18, als ik ontzéttend m'n best doe. Als ik normaal rijd, en da's niet asociaal knallen, maar ook zeker niet te langzaam rijden, doet ie iets tussen de 1 op 16 en 1 op 17. Ik heb wel gemerkt dat het verbruik iets omhoog gegaan is toen ik er bredere banden onder heb laten leggen (235'ers), met dezelfde rijstijl op de normale 195 banden, kwam ik ook net aan 1 op 18
[b]Op maandag 28 mei 2012 19:03 schreef freshy98 het volgende:[/b]
Vrouwen en hints geven. Dat moeten ze echt eens afleren.
pi_39877474
quote:
Op zondag 16 juli 2006 11:37 schreef yup het volgende:

[..]

Sure.
......

Dan heeft Ford nog een veel betere benaming: TDDi (Turbo diesel direct injection).
Eerst wilden ze het Autmatic Injection Diesel System noemen, maar dat verkocht niet op de een of andere manier.
Some weasel took the cork out of my lunch...
pi_39877820
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:50 schreef Repeat het volgende:
ik zou sowieso voor een kleine jap gaan, kost geen reet, makkelijke techniek, goedkope verzekering en wegenbelasting, makkelijk te onderhouden etc.
Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
  zondag 16 juli 2006 @ 15:36:15 #57
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39877852
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:35 schreef Threepio het volgende:

[..]

Kleine jappen zijn altijd aan te raden tenzij je moet dieselen
Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_39878171
Waar staat HDI eigenlijk voor... Wij hebben een Peugeot 406 HDI....
pi_39878396
De HDi- is een common rail dieselmotor met elektronisch geregelde inspuiting onder zeer hoge druk (1350 bar), waardoor een zeer nauwkeurige dosering van de brandstof mogelijk is.

Oftewel TDI common rail techniek
M'n signature, wat doe je :{
pi_39878447
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
pi_39878538
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:03 schreef Dynaudio het volgende:
Sorry. Ik bedoel de letters HDI
H zal wss een Frans woordje zijn en Di = Diesel injection (Waarmee gewoon direct injection diesel wordt bedoeld)...
pi_39878551
quote:
Op zondag 16 juli 2006 15:36 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Nouja... Volgens mij hebben honda en toyota toch een stel puike diesels in elkaar gedraaid...

En ook isuzu doet aardig mee...
inmiddels wel, maar als je wat kleinere/oudere auto's zoekt heb je een probleem... Misschien is een Yaris diesel dan nog wat, dat weet ik niet precies.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:10:45 #63
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878626
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878716
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:10 schreef Pietverdriet het volgende:
SDI (VAG)staat voor Saugdiesel Direct Injection
TDI (VAG) staat voor Turbo(charged) Direct Injection
HDI (bij PSA) High Pressure Direct Injection
Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.

Die I staat voor direct injection.

Een 1.9 TD zou dan ook een I mogen dragen, en dat doen ze niet (1.9 TD is gewoon een ouderwetse indirect ingespoten daiseltje)...
  zondag 16 juli 2006 @ 16:16:02 #65
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878724
Het voordeel van een SDI is dat ie minder storingsgevoelig is, goedkoper en makkelijker te onderhouden en een langere levensduur hebben.
Nadelen dat ze duidelijk minder vermogen hebben bij dezelfde motorinhoud
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:20:40 #66
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39878835
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:15 schreef yup het volgende:

[..]

Die direct mag je vervangen voor diesel bij de VAG producten.
TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
pi_39878995
hahaha BMW houdt het lekker makkelijk. BMW zet tegenwoordig doodgewoon een dikke D achter de type aanduiding Bijvoorbeeld 525D(2.5L) 530D(3.0L) 330D(3.0L)
pi_39878999
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:20 schreef Pietverdriet het volgende:

[..]

TDI is een beschermd handelsmerk van de VAG en staat voor: „ Turbocharged Direct Injection“, hoewel ook vaak als „Turbodiesel Direct Injection“ geschreven.

Hierom mogen andere automerken de aanduiding TDI niet gebruiken, alleen auto´s van VAG mogen dit gebruiken. Met één uitzondering, de Ford Galaxy, die met een VAG motor is uitgerust en samen met VW en Seat geproduceert wordt..
Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
pi_39879046
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
http://www.considine.nl/n(...)euwsbr%20525x297.pdf

Check deze PDF maar, het staat linksboven op de 2e pagina, Audi merkrecht en TDi ofzo staat er... (onder het kopje merk en wet)
  zondag 16 juli 2006 @ 16:34:02 #70
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_39879150
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Dat was ook een VAG motor...


Overigens.. .Die H in HDI zal wel voor haute pression staan...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  zondag 16 juli 2006 @ 16:36:51 #71
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879211
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
En wie heeft dat blok gemaakt?
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:38:27 #72
45206 Pietverdriet
Ik wou dat ik een ijsbeer was.
pi_39879255
quote:
Op zondag 16 juli 2006 16:26 schreef yup het volgende:

[..]

Sorry maar jij bent verkeerd geinformeerd, VAG wilde de handelsnaam TDi beschermen maar de rechter heeft een stokje dervoor gestoken...

Volvo heeft ook TDi gehad hoor...
Als europees handelsmerk is het afgewezen volgens dat artikel, maar niet voor de Duitse wet..
In Baden-Badener Badeseen kann man Baden-Badener baden sehen.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:45:10 #73
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879433
quote:
Op zondag 16 juli 2006 13:39 schreef Hyperdude het volgende:

[..]

Verstandig van je ouders

Koop je toch eerst een ouwe Golf of Polo. Heb je ook geen slecht huneur als er een krasje op komt.
Hoeveel kms/per jaar heb je het over? Vorig jaar kon ik een prima Golf 1.8 benzine III uit 1991 met 130000 km op de teller aan de straatstenen niet kwijt. Die kan je vast voor weinig vinden!

Oja SDI zuigt, letterlijk en figuurlijk.
Ik verwacht er 24000 voor het werk mee te rijden (minimaal) en daar overheen komen nog mijn prive kilometers. Ik krijg 19 cent kmvergoeding. Ik denk dat het totaal uitkomt op een 35000 km per jaar.
  zondag 16 juli 2006 @ 16:50:09 #74
90169 Binnetie
-=Met Een Hamer Past Alles=-
pi_39879577
Vandaag heb ik wat rondgekeken voor een andere auto.
De volgende auto heb ik gezien wat me ook wel wat leek:

- Opel Astra 1.6 met G3 (vanaf fabriek), heeft 135000 gelopen en ziet er als nieuw uit. Al die tijd hebben er oudere mensen meegereden. Op de bekleding is niks aan te merken je ziet niet of er iemand in heeft gezeten. De auto is ook helemaal compleet elektirsche ramen en spiegels, airco, stuurbekrachting cd speler met 6 cd wisselaar. Mijn vraag is alleen wat kan je van een auto verwachten die al 135000 op gas heeft gereden?
pi_39879586
Wat vinden jullie zelf de beste dieselmotoren qua prestaties, geluidsniveau, betrouwbaarheid enz..?

Ik zet er een paar onder elkaar met mijn mening erachter...

1. VAG: TDI Krachtig maar te rumoerig. K had op de site van autoweek gelezen
ze in 2007 zouden stoppen met pompverstuiver techniek
2. PSA: HDI Stil en ook best krachtig
3. Ford: TDDI/ TDCI NIet echt ervaring mee
4. Renault/ Nissan: DCI Een laguna diesel gehad..maar de vorige generatie dTi..Krachtig maar
rumoerig.. De DCI motoren hebben dacht ik veel storingen enal
5. Mercedes: CDI Krachtig maar duur denk ik
6. Toyota D4D D-cat Goede motoren maar ik vind toyota persoonlijk 3x niks ( design)
7. Honda I-CTDI Niet echt veel motorvarianten
8. BMW dieselmotoren Net als mercedes een beetje duur
9 Opel DTI Zal de aller, aller, allerlaatste zijn die ik zou kiezen

eeeh meer weet ik niet
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')