quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef no1uknow het volgende:
Whehe m'n cilinder is waarschijnlijk aangepast ofzo.
En ik ga denk ik een powerfilter kopen!
De volgorde is andersom.quote:Op maandag 31 juli 2006 19:09 schreef no1uknow het volgende:
Whehe m'n cilinder is waarschijnlijk aangepast ofzo.
En ik ga denk ik een powerfilter kopen!
wat voor brom heb je.. of hoe zit je filter eruit..quote:Op maandag 31 juli 2006 21:41 schreef Halvor het volgende:
Powerfilter is echt nutteloos op standaard setups. Ik rij met een redelijk snelle straatsetup en heb ook nog gewoon een standaard luchtfilter hoor. Die powerfilters zuipen meer en op straat komt er alleen maar rotzooi in je blok en daar wordt ie niet echt beter op...
![]()
men nemen een goed filter en probleem is al opgelost.. en powerfilter heeft ook groter opp. en heb jij wel is het stnd filter gezien van een puch.. dat is gewoon gaas over elkaar.. DAAR verneuk je juist je spullen meequote:Op maandag 31 juli 2006 23:48 schreef UnleashMitch het volgende:
Dan krijgt je scooter op dit moment dus niet genoeg lucht (of teveel benzine). Controleer dit voor de zekerheid even door de kleur van je bougie te bekijken. Zwart betekent teveel benzine, Wit betekent teveel lucht. Koffie met melk bruin is perfect. Waarschijnlijk zal de bougie erg licht zijn.
1. Je sproeier iets verkleinen, je scooter reed hiervoor echter al wel goed en dus is de hoeveelheid benzine wel toereiken maar de hoeveelheid lucht niet waardoor de verhouding verziekt is.
2. Meer lucht in je luchtfilter krijgen. Of overbodige hulpstukken verwijderen, op m'n Speedfight zaten twee achterlijke buizen die zorgden voor verminderde luchttoevoer. Je luchtfilter kan ook vies/vuil/dicht/nat zijn. Schoonmaken en droogmaken of nog beter een nieuw stuk schuimrubber in doen.
Als je bougie wel precies de goede kleur heeft dan wordt het een wat lastiger probleem en dan zit t misschien in de ontsteking enzo ? maar dat is eigenlijk het enige motorische gedeelte waar ik weinig van mee heb gekregen in m'n tijd dus daar kan ik je zeker niet mee helpen
-edit-
Een powerfilter doet niets meer dan veel meer lucht toelaten dan een normale luchtfilter. Dit wordt deels bereikt door de lucht minder goed tot bijna niet te filteren. Mag jij raden wat er gebeurt als er wat lucht met zandkorrels wordt opgezogen ? Die gaan je cilinder in en gaan heerlijk je cilinderwand verzieken met een verlies aan compressie tot gevolg.
teveel lucht geven is geen probleem.. powerfilter heb ik dan ook niet voor meer lucht, maar betere gasreactiequote:Op maandag 31 juli 2006 23:33 schreef UnleashMitch het volgende:
Wat is het nut van een 28mm carb ? In mijn tijd reed iedereen op zo goed als elke forse setup met een 21mm en dat was al fors. Ik geloof dat de echt serieuze setups, en dan praat ik over de top 0.5% v/d setups nog behoefte hadden aan naar ik meen een 24mm vlakschuif ofzo (maar dat is even gokken). Maar dan praat je al over Manston/MHR/EVO cilinders die een ritje naar de tuner hebben gemaakt en die al niet eens meer op normale Super rijden.
Std. luchtfilter kan vaak wel, als het echt nodig is dan kan je wat extra gaten in je luchtfilter maken. T lukte mij om een van de snellere cilinders op een Peugeot blok teveel lucht te geven met een std. luchtfilter, ik had iets te enthousiast gaatjes zitten makenSportfilters zijn dus zeker niet altijd nodig en powerfilters zijn hun naam niet waardig. Ze filteren namelijk geen zak en laten veel te vieze lucht door.
Sorry klopt, t was al laatquote:Op dinsdag 1 augustus 2006 00:14 schreef no1uknow het volgende:
Hmm volgens FS was het juist andersom, te weinig benzine en teveel lucht.
De bougie bleef als ik het goed heb wit.
Mwah het zal wel, ik kijk wel.
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |