Planet Waves dus. Er staat zelfs op welke kant in de versterker moet en welke in de gitaar.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:51 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Die van mij gaan al ages mee, ik weet alleen merk en type niet meer. Ze hebben iig een rooie en een blauwe plug, zijn schreeuwend duur (ik geloof iets van 30 euro voor 5 meter), maar je krijgt er wel levenslang garantie op.
maakt dat wat uit dan?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 15:52 schreef ViolentGod het volgende:
[..]
Planet Waves dus. Er staat zelfs op welke kant in de versterker moet en welke in de gitaar.
Nee, geen reet.quote:
Nee hoor, ik weet ook niet waarom dat er bij de Planet Waves kabels op staat.quote:
Zou kunnen dan, maar die van mij hebben een rode en een blauwe kant en volgens mij hadden alle Planet Waves kabels dat. En ze waren inderdaad ontzettend duur, dus ik ging ervan uit dat je die bedoelde.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, geen reet.![]()
Maar ik bedoel niet Planet Waves...ik ben nog steeds aan het zoeken.
Ik heb geen Fender versterker. Moet het doen met zo'n Spider line 6 model. En wat is een Rickenbackerquote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:21 schreef Litpho het volgende:
[..]
Rickenbacker over een Fender versterker? Misschien nog wat compressie en een lichte chorus erbij voor een Andy Summers sound (alhoewel dat uiteraard Strat en Roland Jazz Chorus was).
Vette oldskool gitaar weetje.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:04 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik heb geen Fender versterker. Moet het doen met zo'n Spider line 6 model. En wat is een Rickenbacker
FOEI!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:04 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Ik heb geen Fender versterker. Moet het doen met zo'n Spider line 6 model. En wat is een Rickenbacker
Ow wacht, zo'n rickenbackerquote:
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 00:36 schreef vigier het volgende:
Zou iemand mijn nickname nog toe willen voegen in de eerste post onder gitaarmerken?
http://www.vigierguitars.com/
*meldt*
Om heel eerlijk te zijn, heb ik lang gekeken naar een vigier. Het zijn echt geweldige gitaren.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 07:55 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Dude, je bent je er wel van bewust dat er maar een aantal merken enzo staan?? En dat er volgens mij maar weinig mensen naar de OP kijken...??
en dat die gitaren waar jij het nu over hebt wel echt fantastisch moeten klinken, want ze... euh... zien er heeeeel bijzonder uit![]()
Dus heej, misschien moeten we bij nummer 68 de OP eens aanpassen? Ik wil eigenlijk ook wel bij de vaste gasten enzo... en er zijn genoeg dingen aan de OP toe te voegen...
[kleine edit]
Brian, misschien kan je deze troep effe bij een nieuwe OP zetten, hij staat op jouw server toch???
Gitaarmerken: Rickenbacker
Versterkers: Kock, Engl, London City, Diesel
Effecten: Carl Martin, Snarling Dog, TC Electronic, Electro Harmonix, Korg, Ibanez
Je staat versteld hoeveel tijd je overhoudt als je onzinnige dingen als slaap uit je dagritme schrapt.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:44 schreef Zyggie het volgende:
Wtf zijn julie mensen 24/7 gitaren aan het bekijken en kopen.![]()
Of andere muziekapparatuurquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:44 schreef Zyggie het volgende:
Wtf zijn julie mensen 24/7 gitaren aan het bekijken en kopen.![]()
Dies wel van neil young he... Ken je klassiekersquote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:59 schreef NickW het volgende:
Heeft een van jullie toevallig de guitar pro tab van Rockin in the free world van Joe Satriani, Steve Vai, En Yngwie Malmsteen? Ik heb op verschillende sites gekeken maar die doen het niet.
Volgens mij bedoel je Conquest, met rode en blauwe krimpkous om de pluggen. Heb ik ook, kostte inderdaad 27 euro voor 6 meter (bij Dirk Witte in ieder geval).quote:Op dinsdag 18 juli 2006 16:01 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nee, geen reet.![]()
Maar ik bedoel niet Planet Waves...ik ben nog steeds aan het zoeken.
Ik weet dat die van neil young is. maar ik wil die versie van joe satriani enzo voor de solo'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:18 schreef -Dries- het volgende:
[..]
Dies wel van neil young he... Ken je klassiekers
Oke, dan mag het.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:20 schreef NickW het volgende:
[..]
Ik weet dat die van neil young is. maar ik wil die versie van joe satriani enzo voor de solo's
Dat is emquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:13 schreef NASDAQbastardo het volgende:
Ik hebhem waarschijnlijk, 1 moment, ik edit dit zo
edit: http://rapidshare.de/file(...)_Free_World.gp4.html
(Op Free drukken, de code invoeren, en effe wachten)
Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat ik ze heel erg lelijk vind!quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:43 schreef --H-I-M-- het volgende:
Om heel eerlijk te zijn, heb ik lang gekeken naar een vigier. Het zijn echt geweldige gitaren.
[...]
Muziek en studioapparatuur is te gek, maar gitaren altijd op de eerste plaats!quote:Of andere muziekapparatuur gitaren!![]()
Ja, die bedoel ikquote:Op dinsdag 18 juli 2006 18:19 schreef Verenjano het volgende:
[..]
Volgens mij bedoel je Conquest, met rode en blauwe krimpkous om de pluggen. Heb ik ook, kostte inderdaad 27 euro voor 6 meter (bij Dirk Witte in ieder geval).
5 euro voor d'addario'squote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Wat wil je na laten kijken? Ik doe altijd alles zelf. Afstellen/intoneren/stemmen [duh]... the whole shabang.
En wat betalen jullie gemiddeld voor een setje d'Addario's?
nou als ik op de hoge e-snaar mijn a opbend naar een B (in het hoge octaafgedeelte) dan stopt de toon in één keer en ik weet niet waar het vandaan komt..quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:03 schreef Desensitized het volgende:
Wat wil je na laten kijken? Ik doe altijd alles zelf. Afstellen/intoneren/stemmen [duh]... the whole shabang.
En wat betalen jullie gemiddeld voor een setje d'Addario's?
quote:Op dinsdag 18 juli 2006 19:01 schreef Thomzzzzz het volgende:
[..]
Het enige wat ik probeerde te zeggen is dat ik ze heel erg lelijk vind!
[..]
Muziek en studioapparatuur is te gek, maar gitaren altijd op de eerste plaats!![]()
Gaat het niet over als je de brug een klein stukje omhoog doet?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
nou als ik op de hoge e-snaar mijn a opbend naar een B (in het hoge octaafgedeelte) dan stopt de toon in één keer en ik weet niet waar het vandaan komt..
Rockpalace wou ik net noemenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef Doodmetaal het volgende:
zijn er in Den haag nog tenten met veel verstand van gitaren? Ik wil hem even na laten kijken en er is vast wel wat beters dan rock palace
* Snaar te laag en loopt dood tegen de frets omdat de toets een radius heeft -> oplossing actie verhogenquote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:17 schreef Doodmetaal het volgende:
[..]
nou als ik op de hoge e-snaar mijn a opbend naar een B (in het hoge octaafgedeelte) dan stopt de toon in één keer en ik weet niet waar het vandaan komt..
max guitars maakte op mij een goede indruk (veel mooi spul, vriendelijke verkopers) qua technici heb ik geen idee maar je kan altijd even binnenwandelen om te vragen?quote:Op dinsdag 18 juli 2006 21:01 schreef Doodmetaal het volgende:
zijn er in Den haag nog tenten met veel verstand van gitaren? Ik wil hem even na laten kijken en er is vast wel wat beters dan rock palace
eerste klinkt zeer waarschijnlijk, maar ik laat graag even naar mijn gitaar kijken door iemand daar ook omdat mijn gitaar nogal ongelukkig een keer is gevallen en ik wil laten kijken of de hals niet schuin is.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 23:17 schreef NASDAQbastardo het volgende:
[..]
* Snaar te laag en loopt dood tegen de frets omdat de toets een radius heeft -> oplossing actie verhogen
* Magnetische kracht van de pickup kan het volgens mij ook veroorzaken, onthou hoe hoog ie stond en draai hem effe naar benee
Dirk Witte staat erom bekend dat ze daar gitaren zo goed afstellen! Zelf geen ervaring mee, gitaar was al afgesteld bij Gibson... maar 't kan een idee zijnquote:Op woensdag 19 juli 2006 00:22 schreef NASDAQbastardo het volgende:Een goeie afstelbeurt misstaat nooit.
Nouja, precies. Ik heb nog wel wat losse pedalen, en hoewel dat gekut met snoertjes en adapters wel irritant is, vind ik het fijner omdat je een wat evenwichtiger geluid hebt. Denk ik, althans. Die Pod heeft zoveel tweakerij d'r op....ik merk dat ik live toch een meer rechttoe-rechtaan gitarist ben. Dan heb ik genoeg aan clean-scheur-solo, een reverb/delay, en evt. een tremolo of phaser. En misschien een wah.quote:
Dat zou redelijk mee moeten vallen áls je je multieffect tenminste goed programmeert. Losse pedaaltjes leveren een veel groter risico op dat je cumulatief signaal verliest (multieffecten doen dat in één keerquote:Op woensdag 19 juli 2006 12:07 schreef Svyatagor het volgende:
[..]
Nouja, precies. Ik heb nog wel wat losse pedalen, en hoewel dat gekut met snoertjes en adapters wel irritant is, vind ik het fijner omdat je een wat evenwichtiger geluid hebt. Denk ik, althans.
Edit je post effe met de pedalen die erinzitten van input naar output aub!!quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef sXe het volgende:
Als je je effecten in een koffer bouwt heb je al dat gedoen met kabels en adapters niet meer. Dit is de mijne...
[afbeelding]
Gedaan...quote:Op woensdag 19 juli 2006 12:39 schreef sXe het volgende:
Als je je effecten in een koffer bouwt heb je al dat gedoen met kabels en adapters niet meer. Dit is de mijne...
[afbeelding]
Ik zou geneigd zijn om de noise suppressor en overdrive niet in de loop maar voor de versterker te zetten.quote:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |