maar het zijn dus altijd relatieve en nooit absolute waarden. Ook nepquote:Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Maar ook dat varieert nogal eens...quote:Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Voorlopig nog niet, als ik eindelijk tegen de 400pk zit, zou ik eraan gaan denken.quote:Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef zBus het volgende:
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Five_Aces het volgende:
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.quote:Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Repeat het volgende:
[..]
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemenquote:Op donderdag 7 december 2006 12:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.
Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...quote:Op donderdag 7 december 2006 12:49 schreef Repeat het volgende:
[..]
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
dan niet natuurlijkquote:Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"quote:Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Repeat het volgende:
[..]
dan niet natuurlijkMaar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:
[..]
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
25cm kreukelzone is zat...quote:Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Repeat het volgende:
[..]
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.quote:Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef MikeyMan het volgende:
[..]
25cm kreukelzone is zat...
Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
Hoe dan ook, ga je hier wel erg kort door de bocht...quote:Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:
[..]
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |