abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 3 december 2006 @ 19:08:30 #126
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44110691
Klopt stefan, maar het RWHP nummer zegt niks omdat je aandrijfverlies niet in elke versnelling hetzelfde is plus dat het op de dyno ook een ander percentage is. Dus ik zou eerder RWHP micky mouse PK's noemen als een waarde van een motortestbank. Want dan weet je pas echt precies hoe en wat. Vooral omdat de verschillende merken vermogensbanken het ook nog niet eens voor elkaar krijgen om bij dezelde auto hun RWHP waarde binnen 5 PK of zo te krijgen, zie die bank van Rica en bijvoorbeeld een Dynojet, daar zit 50 RWHP verschil tussen bij mijn auto. Dus wat zijn er nu micky mouse PK's dan?
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44110865
RWHP is het enige wat je kan meten, dus houd iedereen ff op met dom ouwehoeren

krukas met is emt een formule of een motorbank

rwhp meet je op een testbank, en ja dat kan bij elk bedrijf verschillend zijn,

conclusie

als je pk's wilt vergelijken met iemand, dan moeten beide rides op de zelfde bank getest zijn onder de zelfde situaties


Anders is het gewoon puur een cijfer hoe ver je bent


Ontopic maar weer!
pi_44116783
Tja, maar het is toch leuk om te weten hoeveel je vermogen je auto nu eindelijk heeft na er een tijd aan gesleuteld te hebben. Kan je dus eigenlijk nooit achterkomen omdat verschillende testbanken al andere waardes geven ed.
Dus is de enige optie je motor eruit lepelen en aan zo'n motordyno hangen
  zondag 3 december 2006 @ 23:03:18 #129
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44118483
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
pi_44118647
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
maar het zijn dus altijd relatieve en nooit absolute waarden. Ook nep Kan je dus ook niet vergelijken met andere auto's...
  zondag 3 december 2006 @ 23:25:34 #131
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44119220
quote:
Op zondag 3 december 2006 23:03 schreef Tjabbo het volgende:
je moet een stock auto dyno'en en dan op de fabrieksspecs de bank afstellen.
dan kan je daarna de jouwe testen en het verschil meten.
Maar ook dat varieert nogal eens...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
  woensdag 6 december 2006 @ 19:21:00 #132
26458 Tjabbo
2.5 TwinTurbo
pi_44202315
uiteindelijk is alle relatief.
je moet wel ergens een getal nemen als vertrouwde basis he.
pi_44202868
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
pi_44213417
Rolkooi zou denk ik er niet eens inkomen, denk eerder injectoren en koudere bougies
pi_44214629
quote:
Op woensdag 6 december 2006 19:37 schreef zBus het volgende:
Komt er eigenlijk nog een (gedeeltelijke) rolkooi in? Of eerst nieuwe elbow, injectoren, turbo? Of is die t28 goed voor meer pk's als je andere elbow en injectoren hebt?
Voorlopig nog niet, als ik eindelijk tegen de 400pk zit, zou ik eraan gaan denken.

Zoals Estolan al zei, eerst bougies en injectoren.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  donderdag 7 december 2006 @ 12:00:19 #136
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44218642
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
pi_44218650
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Five_Aces het volgende:
Rolkooi is ook niet echt een goed idee als je er veel mee ove straat rijd zonder helm op
is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
pi_44219411
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:00 schreef Repeat het volgende:

[..]

is volgens mij sowieso geen goed idee daar je geen kreukelzone meer overhoudt...
Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
pi_44219976
Dan ga ik als The Stig naar werk toe, met pak aan en helm op.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
pi_44219990
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:28 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Als je een helm ophebt in combo met goede gordels zal het uiteraard je veiligheid alleen maar vergroten.
Zonder helm heb je het risico om een kopstoot aan je kooi te geven en dan gaat het waarschijnlijk minder met je.

Overigens geeft zo'n rolkooi alleen maar extra stabiliteit aan je "kooi" bij een goede auto wat ontwerp betreft zit je kreukelzone voor je kooi, anders heb je sowieso een probleem.
Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
  donderdag 7 december 2006 @ 12:57:19 #141
88663 Five_Aces
S50B32 @ 340 bavarian horses
pi_44220215
het hangt van de uitvoering van de kooi af, als je hem doorlast naar de voorste dempertorens dan heb je al wat minder kreukelzone. Maar aangezien er genoeg raceauto's crashen met meer als 200 km/u en ze daar gewoon uit lopen, denk ik dat er wel nagedacht is over gordels, stoelen en kooien
RICE WAS NEVER A FAST FOOD SO HOW THE HELL IS IT A FAST CAR
///M - The Most Powerful Letter In The Alphabeth
  donderdag 7 december 2006 @ 13:09:08 #142
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44220553
quote:
Op donderdag 7 december 2006 12:49 schreef Repeat het volgende:

[..]

Een de snelle deceleratie kan net zo goed dodelijk zijn hoor. Door het ontbreken van een kreukelzone kom je dan gewoon te snel tot stilstand, waardoor je organen door je lichaam geslingerd kunnen worden, om maar eens wat te noemen
Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44220568
Idd, wie zegt dat kooien slecht zijn, moet nog maar een keer achter zijn/haar oren krabben.
pi_44221732
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:09 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

Ja, maar je vermindert je kreukelzone dus niet, omdat je -normaalgesproken- alleen het passagierscompartiment van rolkooi voorziet... Dat gedeelte moet sowieso heel blijven...
dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
pi_44226184
quote:
Op donderdag 7 december 2006 13:46 schreef Repeat het volgende:

[..]

dan niet natuurlijk Maar ik dacht dat ze ook buizen trokken door de motorruimte bv.
Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
pi_44226352
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:14 schreef Tommy_Kuklinski het volgende:

[..]

Dat kan ook, dan is het belangrijk dat je een goede stoel en gordels hebt, uiteindelijk heb ik liever minder kreukelzone en een keiharde kooi + goede ondersteuning dan meer kreukelzone.. kijk maar eens wat er gebeurt als je met een "standaard" auto met 100+ ergens op knalt, daar wil je echt niet inzitten ondanks de "grotere kreukelzone"
dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:22:41 #147
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44226443
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:20 schreef Repeat het volgende:

[..]

dat werkt dus niet. Als je geen kreukelzone hebt sta je veels te snel stil. Je lichaam kan die grote decelleratie gewoon niet aan, dan ga je inwendig gewoon helemaal naar de klote, ondanks dat je geen zichtbare wonden hebt ofzo.
25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44226511
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:22 schreef MikeyMan het volgende:

[..]

25cm kreukelzone is zat...

Bij een formule1 auto hebben ze hooguit 15 cm... Werkt prima...
ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
  donderdag 7 december 2006 @ 16:25:54 #149
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_44226553
quote:
Op donderdag 7 december 2006 16:24 schreef Repeat het volgende:

[..]

ja dat is wel wat beter geengineerd dan het blik van je auto hoor.
Hoe dan ook, ga je hier wel erg kort door de bocht...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_44228378
Naja zo als ik al zei, gedeeltelijke kooi dus een 6/10 punts kooi op de cruciale punten gelast zodat je wagentje wat minder tordeert enzo. Denk niet dat dat veel af gaat doen aan veiligheid als je het dik in pakt met van die rolkooifoam. Een goede stoel en gordels zullen uiteraard helpen maar die heb je al.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')