abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 29 november 2006 @ 00:23:09 #76
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43979885
Maar; hoeveel pk heeft ie dan wél ongeveer op de wielen?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43981605
179pk aan de wielen aan het plaatje te zien
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_43982665
zal wel meer dan 179rwhp zijn met en Pull in zn 4e versnelling

maar alsnog, nu al +53pk erbij zonder echt iets te veranderen, puur door programmering = netjes
  woensdag 29 november 2006 @ 08:25:28 #79
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43982972
Juist, maar dat verlies is dan toch gigantisch...? Vraag me af of dat normaal is...
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43983103
Is niet normaal idd, het komt waarschijnlijk doordat hij in de 5de versnelling gezet is.
If you can't smoke it, or light it, fuck it.
  woensdag 29 november 2006 @ 08:41:03 #81
62885 MikeyMan
Vici, Vidi, Veni
pi_43983160
En daarom vraag ik dus; hoeveel pk heeft ie wel op de wielen als het goed gemeten zou zijn?
Don't put something in your mouth unless you're happy to swallow...
©DiscoveryChannel
pi_43983733
quote:
Injectoren zitten nu op 99% Duty-Cycle, de auto wilt meer, maar krijgt te weinig benzine, dat is de volgende optie om te veranderen
Tijd voor 500+ cc?
pi_43984551
Ja, grotere injectoren zou beter zijn, dan krijg je het volgende probleem, 1,2bar opd e T28 is ook wel zn max, en zo ga je verder

Maar verlies zou idd zijn door 5e versnelling, ik heb Rica nog een mail gestuurd of dat klopt, maar de meeste personen op sxoc met ongv dezelfde setup ( alleen dan wel 3" uitlaat vanaf de turbo ) zitten dan op 280pk ( krukas ), dus opzich geen slechte score met gewoon een Kat er nog onder LOL
pi_43986098
Ja oke, T28 is geen wereld turbo... maar 99% DC is wel heul weinig... weinig ruimte voor error..
pi_43996897
Naja wat kost een elbow 100 euro? en dan andere injectoren zou ik niet weten, maar dat is opzich een makkelijke upgrade. Behalve dat je voor die elbow weer lekker flink mag gaan vrotten in je enginebay
pi_43999260
Een goeie Elbow ost je wel 400euro geen prut merken natuurlijk
pi_43999276
Reactie van Rica over de 5e versnelling:

Beste Ian,

Dat de vierde versnelling een 1 op1 verhouding is bij de meeste auto het geval.
alleen op onze bank maakt het niet uit in welke versnelling de auto gerold wordt, in de 4e of 5e versnelling krijg je `t zelfde resultaat.
als `t resultaat lager is dan verwacht, dan zal je verwachting te hoog geweest zijn.

de rollenbank is op 1 pk nauwkeurig, en maakt geen verschil in 4 of 5.

Met vriendelijke groeten,

Roel van den Brink.
pi_43999292
quote:
Op woensdag 29 november 2006 11:16 schreef t0n het volgende:
Ja oke, T28 is geen wereld turbo... maar 99% DC is wel heul weinig... weinig ruimte voor error..
hoezo weinig ruimte voor error? wat zou er fout moeten gaan dan
  woensdag 29 november 2006 @ 18:56:45 #89
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_43999957
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:36 schreef Estolan het volgende:

[..]

hoezo weinig ruimte voor error? wat zou er fout moeten gaan dan
je blok loopt nu veel te snel te arm en dan is het snel afgelopen de brandstodruk hoeft maar iet onderuit te zakken en dan wordt her en der de thermische belasting in je blok wat hoog en dan gaan de klepjes en cilinder voeringen beetje moeilijk doen.

kijk maar effe op het nissanforum daar waarschuwen ze ook voor te kleine stock injectors.

wat voor een sr20de is het een highport of een lowport?
pi_44001728
het is een SR20DET, die volledig stock is

en ineens Te Arm gaan lopen zal niet gebeuren, er is wel een safety marge ingesteld in de AEM. Als je kijtk naar de curve is hij juist erg netjes kwa A/F

En te kleine stock injectoren? hoe kunnen ze TE klein zijn als er niks aan het motorblok gedaan is? Hij is Bone-Stock! op 1bar, daar kan niet bijz veel fout aan gaan hoor
  woensdag 29 november 2006 @ 20:55:08 #91
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44004316
quote:
Op woensdag 29 november 2006 19:47 schreef Estolan het volgende:
het is een SR20DET, die volledig stock is

en ineens Te Arm gaan lopen zal niet gebeuren, er is wel een safety marge ingesteld in de AEM. Als je kijtk naar de curve is hij juist erg netjes kwa A/F

En te kleine stock injectoren? hoe kunnen ze TE klein zijn als er niks aan het motorblok gedaan is? Hij is Bone-Stock! op 1bar, daar kan niet bijz veel fout aan gaan hoor
Wel dus een fabriek zal zijn injectoren nooit laten draaien met een 99 % opensturing daar worden ze niet beter van ( ze worden goed warm de injectoren). Dat te arm lopen kan wel als de brandstof druk ietjes inzakt (rails druk) dan kan de injector niet meer brandstof toelaten en loopt hij dus al te arm. heb je daarintegen een injector met wat marge dan dan hij dat nog compenseren door nog wat langer open te staan.

en is het nu een HIGH of een lowport SR20 ? DET zegt daar nog niks over

ik dacht trouwens dat jij helemaal into supra`s was en dat de rest maar kl*te was ?
pi_44004784
Ja toyota is gewoon beter dan Nissan, maar dit is ook niet mijn auto

Wat bedoel je trouwens dan met Hi of Lo port?

En de AEM zorgt er voor dat hij niet Arm zou gaan lopen, het mengels is momenteel perfect, zowieso rijd Noidea er lang niet zo in als dat hij geprogrammeerd is, dus is het helemaal wel safe
  woensdag 29 november 2006 @ 22:23:09 #93
40458 -chefke-
nu met extra zegels
pi_44007636
quote:
Op woensdag 29 november 2006 21:08 schreef Estolan het volgende:
Ja toyota is gewoon beter dan Nissan, maar dit is ook niet mijn auto

Wat bedoel je trouwens dan met Hi of Lo port?

En de AEM zorgt er voor dat hij niet Arm zou gaan lopen, het mengels is momenteel perfect, zowieso rijd Noidea er lang niet zo in als dat hij geprogrammeerd is, dus is het helemaal wel safe
Dat houdt de plaats in van de inlaatpoorten hoog of laag in de kop..

Dat heeft per uitvoering wat voordelen de ene zal met een turbo wat meer power opleveren en is beter op te voeren en de ander heeft een betere levensduur.
pi_44008437
quote:
Op woensdag 29 november 2006 18:35 schreef Estolan het volgende:
Een goeie Elbow ost je wel 400euro geen prut merken natuurlijk
hmmm toch duurder dan ik dacht.
pi_44008993
Dit blok heeft de gasklep onderop zitten, de SR20DET uit een 180sx, volgens mij is dat het enige verschil waard e gasklep zit, verder zijn de internals ( olie kanalen etc ) anders bij de diverse Sr blokken,

dus als je dat bedoeld is hij Low, anders heb ik geen id waar jij het over hebt LOL, aangezien de kop verder hetzelfde is ( behalve bij de VTI )
pi_44009015
Btw de Tomei Elbow kost 550euro

wel erg mooi ding
pi_44013746
quote:
Op woensdag 29 november 2006 07:44 schreef Estolan het volgende:
zal wel meer dan 179rwhp zijn met en Pull in zn 4e versnelling

maar alsnog, nu al +53pk erbij zonder echt iets te veranderen, puur door programmering = netjes
Hoe te hoger de versnelling, hoe te meer PKs... als je een turbo hebt en er meer load op je engine staat.
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
pi_44016165
Boys... Als jullie parts hier zoeken, die in USA goedkoop zijn en in NL kenkerduur, stuur me ff 'n PM.
pi_44020868
Wij regelen het zelf wel via Supras.nl

Verder ff kappen met de reclame
pi_44021182
als je het zelf ook doet estolan...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')