abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_2578313
Als aanvulling van Meezingen tijdens concerten moet verboden worden!, waar stoor jij je aan bij concerten
En dus niet slecht geluid of de artiest die tegenvalt maar wat zie jij, als publiek, liever niet gebeuren om je heen

- mensen die om 21.00 binnekomen en dan nog zo ver mogelijk naar voren willen.
- mensen die om de vijf minuten naar de wc willen bij een rustig concert (Tori amos bv)
- Geduw in de rug omdat die persoon achter je denkt dat er genoeg ruimte is
- Mensen die als een betonpaaltje een goed plaats innemen terwijl jij helemaal uit je dak gaat
- wachtrijen die al uren voor de deur opengaat ineens op gaan staan en in paniek naar voren rennen omdat ze 1 bewaker langs zagen komen
- e.d.

* calvobbes is trouwens van mening dat meezingen sfeerverhogend werkt als je de teksten maar kent

zaterdag 22 december 2001 @ 15:54:46 #2
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2578358
- Gasten die met een peuk in hun handen wild aan het rondspringen zijn.

en als je zelf ergens speelt:

- Gasten die ongevraagd willen stagediven en daarbij al je gitaar-effecten intrappen. Opzouten, stuk onbenul!

"You fear Jazz. You fear the lack of rules, the lack of boundaries"
pi_2578400
hmm, hier wil ik toch wel erg graag die irritante studentenmeisjes bij het concert van Kane noemen. We hadden zitplaatsen (alles was voor al vol) en die meisjes zaten voorons, maar gingen iedere keer staan met het gevolg dat wij niets meer zagen daarnaast zaten ze de hele tijd te roken (leuk als je erachter zit) en met bier te gooien (naar achter wel te evrstaan!) daarnaast had het meisje wat voor mij stond absoluut geen ritmegevoel! en ze kenden de nummers van kane niet en gingen dus iedere keer op het verkeerde moment springen.
Ze riepen ook de hele tijd *DIIIIIIIIIIINAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAND* bij de rustige nummers en het liefst spraken ze de naam ook nog eens helemaal verkeerd uit. Ik had erg de behoefte om ze zo naar voren te duwen maar goed, ik heb me ingehouden....
pi_2578406
mensen die uit de maat meeklappen

aaaargh

zaterdag 22 december 2001 @ 15:59:57 #5
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2578419
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 15:58 schreef SanderThomas het volgende:
Inderdaad, dat is ook vreselijk.
pi_2578441
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 15:58 schreef SanderThomas het volgende:

aaaargh

zou ik nog graag aan mijn verhaal toe willen voegen
pi_2578446
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 15:59 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Inderdaad, dat is ook vreselijk.

of meezingers die de tekst niet kennen...

en:

iedereen speelt airguitar

vooral sneu: het airbassspelende jochie die stoer doet voor z'n vriendinnetje terwijl iedere bassist die er in de buurt staat weet dat dat absoluut niet hetgene is wat gespeeld wordt. (snaptu?)

zaterdag 22 december 2001 @ 16:04:11 #8
2890 Zanderrr
A Face Made For Radio
pi_2578472
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:01 schreef SanderThomas het volgende:
Heheh, ik speelde vorige week met een van mijn bandjes ergens, en toen zongen mensen zelfs mee met nummers die ze echt 100% zeker weten nog nooit gehoord hadden kunnen hebben (want: die hadden we nog nooit opgenomen en nog nooit eerder ergens gespeeld). Wel enthousiast, maar een beetje overdreven..

[Dit bericht is gewijzigd door Zanderrr op 22-12-2001 16:06]

pi_2578488
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:04 schreef Zanderrr het volgende:
Wel enthousiast, maar een beetje overdreven..
Dan voel je je wel ineens heel beroemd enzo hehe
pi_2578803
Ergernissen:

Oudere mensen die denken dat ze ook nog wel kunnen dansen

Ohja, en van die mensen die als ze in de pit zijn en er komt iemand tegen ze aan een beetje verontwaardigd gaan staan kijken (heb ik meteen nog een keer gebeukt )

pi_2578818
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:36 schreef Ziemon het volgende:
Ergernissen:

Oudere mensen die denken dat ze ook nog wel kunnen dansen

Idd
Of dan heel verbaasd gaan kijken als jij uit je dak gaat, ja duhhh
pi_2578828
Lange mensen die vooraan staan... [lange mensen zijn mensen die groter dan mij zijn: >1.85]
pi_2578879
Mensen in de pit die kwaad worden als je tegen ze aan geduwd wordt. Denken ze dat ik 't leuk vind om tegen ze aan te rijden ofzo (ok, ik geef toe... soms wel )
Experimenting technological differences
  zaterdag 22 december 2001 @ 16:56:49 #14
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_2579031
Ik ben niet z'n concertbeest, ook omdat ik op de een of andere manier altijd een waanzinnige tiener voor m'n neus heb die 'fan' is en die zo hard staat te krijsen en met haar (ja het zijn altijd 'haar's! ) armen licht-spastische bewegingen staat te maken dat ik (1.67 m.)én niets meer hoor én niets meer zie.

Toch is dat nog niets vergeleken bij die oudere dame die tijdens Turadot (ja mensen, een opera!) zat mee te zingen!

Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_2579053
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:39 schreef Toffe_Ellende het volgende:
Lange mensen die vooraan staan... [lange mensen zijn mensen die groter dan mij zijn: >1.85]
Dat is ook niet klein, dus eigenlijk zou je je ook aan jezelf moeten ergeren
pi_2579061
Van die mensen die zonder te kijken als een debiel naar voren gaan rennen als ze een leuk nummer horen.
Verder lui die denken dat het overal een Normaalconcert is en met bier gaan lopen gooien.
I feel like a hoochiemumma
pi_2579168
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:56 schreef Hik het volgende:
Ik ben niet z'n concertbeest, ook omdat ik op de een of andere manier altijd een waanzinnige tiener voor m'n neus heb die 'fan' is en die zo hard staat te krijsen en met haar (ja het zijn altijd 'haar's! ) armen licht-spastische bewegingen staat te maken dat ik (1.67 m.)én niets meer hoor én niets meer zie.
hehe
op werchter o.a. bij lenny kravitz stond er een bloedmooi meisje (iets jonger dan ik) tegen me aan te dansen en hoe na lenny was ze meteen weg
pi_2579195
- Wibi Soerjadi als solist.
- Mensen die met de muziek mee zitten te tikken.
pi_2579296
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 15:51 schreef calvobbes het volgende:
- Mensen die als een betonpaaltje een goed plaats innemen terwijl jij helemaal uit je dak gaat
Da's wel het ergste ja... Vooral gasten die dan de 'vriend van' een meisje zijn dat wel uit haar dak wil gaan, maar zich toch maar in houdt omdat het vriendje niet mee doet. Dan staan er 2 betonpaaltjes. Fok op naar achteren als je klef wilt doen!

- Mensen met veel te lang haar die headbangen terwijl er zeeeer weinig ruimte om hen heen is. En helemaal als ze dreadlocks hebben.

Everything under the sun is in tune
but the sun is eclipsed by the moon
(Ik scrobbel ook audio)
pi_2579301
quote:

vooral sneu: het airbassspelende jochie die stoer doet voor z'n vriendinnetje terwijl iedere bassist die er in de buurt staat weet dat dat absoluut niet hetgene is wat gespeeld wordt. (snaptu?)

Schijt. Laat mensen een beetje lekker meeraggen op hun air guitar, daar heb je minder last van dan iemand die verkeerde teksten zit mee te zingen (want teksten uit je kop leren kan wel iedereen! gitaar spelen niet!)

Neerkijken op mensen die air guitar spelen vind ik eigenlijk een beetje sneu...

"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
Das Kapital, Karl Marx Wealth of Nations, Adam Smith
pi_2579343
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:23 schreef MadScientist het volgende:
Neerkijken op mensen die air guitar spelen vind ik eigenlijk een beetje sneu...
och jee, jij speelt ook airguitar?
  zaterdag 22 december 2001 @ 17:27:42 #22
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2579356
Lange mensen zijn inderdaad hinderlijk.
  zaterdag 22 december 2001 @ 19:38:44 #23
19974 Schuldige_Omstander
Ga maar veilig op pad, mensen
pi_2580521
Gisteren gespot bij een concert van After Forever...

Lange slungel(inclusief bril en kaalheid) die van lamheid niet op zijn benen kon staan. Zijn biertje aan mede-concertganger gaf om mee te klappen en om de haverklap achterover viel. Was bovendien in het bezit van een Misanthropia t-shirt

KOMT U DIT HEERSCHAP IN PRIVE-SFEER TEGEN GOOI WAT BIER VAN SLECHT ALLOOI OVER HEM HEEN

Misantropie: zo dacht ik er ook over op dat moment

[quote]Op maandag 8 mei 2006 @ 23:39 schreef Tommeke het volgende:
Jong! wtf! Rot op stomme wietrokende boomknuffelaar die van rockmuziek houdt... Wat weet jij nou weer van voetbal
[/quote]
pi_2580534
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:27 schreef Vork het volgende:
jah! afzagen die figuren!
  zaterdag 22 december 2001 @ 20:06:32 #25
17050 basezum
are you toking 2 me ??
pi_2580794
mensen die comen taar hebben als je een joint staat te roken !!!!!!!
wat stinkt dat enz........

ik haat t !! en klote geluid bij het voorprogramma en de hoofdact met goed geluid!!!

paradiso heeft daar een handje van

AuDiO PhAnDaL....i fuck up sounds as a hobby!!!
  zaterdag 22 december 2001 @ 20:38:41 #26
9296 Bass
Godsamme, relaxed !
pi_2581048
eikels die speciaal voor de pit even hun enorme spike armbanden ed. omdoen.. jezus dat doen pijn zeg
people are aware and shall not be bothered
  zaterdag 22 december 2001 @ 22:53:18 #27
12820 Doodkapje
CyanideCookies
pi_2582191
Losertjes die halverwege de concertzaal hun eigen pit bouwen, omdat de echte pit vooraan te hard voor ze is...
...kan het geen beat schelen...
D700 Nikonian www.schiet7kleuren.nl
pi_2582193
aaaaaah deze topic is echt iets voor mij!

- mensen die niet bewegen/dansen. Soms ben ik zowat de enige die staat te dansen. Wat doen die in godsnaam bij een concert? Als het nou een rustig concert was ok, maar als het gewoon "swingt"/"rockt", dan is het toch niet zo moeilijk om te gaan dansen/pit te starten. Besides, de bands zouden het ook waarderen denk ik. Lijkt me niet leuk als iedereen maar met een biertje in zijn handen zo droog naar je staat te kijken.
- lange mensen die voor me staan. Gelukkig zijn de meeste van hun wel zo aardig om jou voor te laten staan.
- van die dozen die zo stom gillen en meezingen met liedjes die ze eigenlijk niet kennen en dan i love you roepen naar de zanger enneh....zo.
- bands die spugen richting publiek.
- die stomme lidmaatschapkaarten, bah.
- als je zo krap op elkaar zit. dan heb ik helemaal geen ruimte om te dansen, bah!
- van die kloteventjes in de pit die echt heel hard met hun vuist rondzwaaien en met hun benen zo trappen en denken dat dat heel stoer is. gewoon van die pits die geen rekening houden met mensen die niet in de pit staan.
- als het heel warm is en geen airconditioning is.
- die lui die zonodig 25x moeten stagediven en zonodig met hun kisten tegen je kop aan moeten trappen.

Let Evil Noise Arise!
  zondag 23 december 2001 @ 00:04:12 #29
1078 Machiel
Ookwel Machielovic
pi_2582910
Leuke concerten maak jij mee shdl

Heb bij de concerten die ik meemaakte geen ergernissen gehad Daar kan m'n rolstoel mee te maken gehad hebben

It's my life.. It's now or never! I aint gonna live forever...
pi_2585582
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:26 schreef SanderThomas het volgende:

[..]

och jee, jij speelt ook airguitar?

en -drums!
"As soon as the land of any country has all become private property, the landlords, like all other men, love to reap where they never sowed, and demand a rent even for its natural produce."
pi_2586071
ergernis numero uno:
mensen die zeuren over wat wel en niet gedaan mag worden door het publiek bij een concert!! niet stagediven, niet te hard dit, niet te veel zus... een concert is als Fight Club: "there is only one rule: there are no rules!"

de enige ergernis die ik heb, is bier in de pit... bier over je heen is gewoon ranzig. En ze moeten roken verbieden, want je kleren blijven daar naar ruiken!

'n dag nie gekankâhd is 'n dag nie geleif
pi_2586103
Pfff achja uhm

-Pitbouwen bij ska-bandjes enzo..
-Bij concerten knoerdhard 'SLAAAYEEEEEERRRRR' roepen (zoals iemand hier in t veen)
-In de pit niet over mensen heen stuiteren ipv overeind helpen
-De Lange mensen vooraan enzo erg irritant (jullie vinden het al vervelend laat staan hoe ik me dan voel met mn 1.59 m.

-*denkt* volgens mij was t dat wel, meestal als ik op een concert ben ben ik heppie en kan niemand dat veranderen,
Als ik in de pit ga staan en ik krijg een knal voormn harses or whatever is dat mijn eigen schuld omdat ik in de pit ga staan

Microsoft, I think, is fundamentally an evil company. -James Clark, Netscape... ~~ If the world didnt suck we would all fall off...
pi_2586151
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:13 schreef Seborik het volgende:
- Wibi Soerjadi als solist.
- Mensen die met de muziek mee zitten te tikken.
Ah! Klassieke ergernissen!
- Mensen die bij fluisterzachte offstage-passages ('in weiter Entfernung') met veel gekraak om zich heen gaan kijken waar dat geluid vandaan komt.
- Mensen die GEEN FLAUW BENUL hebben waar ze naar zitten te luisteren. ("Goh, dat Concertgebouworkest, zijn dat nou allemaal beroepsmuzikanten?", "Ja mooi hoor, maar het duurde wel lang hè?", "Ik vond dat einde wel hard hoor.")
It's time we face up to the un-face-up-to-able.
pi_2586615
maar ik hoop niet dat hier in dit topic gesuggereerd dat alle lange mensen maar achteraan moeten gaan staan?

Okeej helemaal vooraan is misschien wat overdreven (wat is daar btw leuk aan? eindje naar achteren is het veel leuker)
Maar ik mag met me 1.95 wel gewoon ergens in de pit of daaromheen staan he?

FOK!fossiel zondag 23 december 2001 @ 15:56:13 #35
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2587613
Tijdens concerten

Mensen (vaak meisjes die idolaat van een groep/bandlid zijn) uren van te voren al in de rij zaten, daar te weinig gegeten/gedronken hebben en na de eerste paar maten al met de ogen beginnen te rollen.
Kan de security gelijk weer aanrukken om ze over het hek te sjouwen.

Overdreven gedoe, zo stond ik een keer bij een Placebo concert, ja er was een beetje druk, en een meisje achter me begint "Aaaaw au aaaah" te gillen. Ik denk: 'jeee die gaat dood ofzo' en draai me om, vraag of alles okee is en dan antwoord dat kind doodleuk: "ja hoor, niks aan de hand".

Schreeuw dan ook niet ja!

Spikes (van die hele lange), leuk hoor, jij hebt er geen last van maar ik zie die dingen soms gevaarlijk dicht bij mijn kostbare ogen komen.

Mensen die aan m'n haar gaan hangen. Okee ik snap dat je als je om dreigt te vallen je ergens aan vast klampt om dat te voorkomen. Maar dat doet pijn!

Na concerten

Mensen die zeuren over van alles en nog wat.

"Teveel pubertjes" (Oh mogen jonge kinderen niet naar concerten?, gelukkig ben JIJ nooit jong geweest )
"Slecht geluid" (koop dan een superaudiocdspeler en ga een live cd luisteren)
"Ze klonken commercieler" (*zucht*)

Ik heb altijd een geweldig concert gehad en ik kan me er best aan irriteren als je dan achteraf alleen maar van dat gezeur hoort.

Chick on a mission
pi_2588003
Mensen die meebleren tijdens een nummer, en dan na het eerste couplet niet meer weten hoe het verder gaat en maar wat onzin uit beginnen te kramen. Ik kon ze niet op één hand tellen tijdens het Radiohead optreden op pinkpop dit jaar
Fuck damnation, man! Fuck redemption! We are God's unwanted children? So be it!
  zondag 23 december 2001 @ 17:34:38 #37
19749 McMotion
Pistache-addicted
pi_2588460
ten eerste mensen die zich overal aan ergeren tijdens concerten, zoals meebleren, pits, of airgitaar, en daardoor zelf geen lol meer hebben

en verder:

- Als er niemand gaat dansen tijdens een ska concert
- Teveel stagedivers.. een keertje mag wel maar ga het dan niet het hele concert lang achter elkaar doen (hup naar voren lopen en weer op et podium klimmen)
- Pit bij SKA concerten.. mag wel gewoon beetje rustig, is ook wel leuk maar laat er nog ruimte over zijn om gewoon te kunnen dansen en doe het niet om je agressie kwijt te raken want dan ben je op het verkeerde concert
- Kinders die aan het einde van het concert van de Beatbusters en die rapper de rapper weten over te halen om een freestyletje te doen ik vind het prima dat hij dat een keer doet maar doe het dan NIET op het einde! op het einde krijg je je laatste indruk en doe dan dus iets waar iedereen plezier bij heeft en NIET wat knap is
- Mensen die stagediven in de pit (en dan al helemaal geen bommetjes of salto's met je kisten aan)
- Mensen die tijdens et moshen gericht gaan slaan
- Als er zo'n verneukt sfeertje hangt van we moeten hier zo snel mogelijk weg maar eerst die band zien en als je gaat zitten ofzo dat gelijk iedereen je aankijkt alsof je een zwerver bent

pi_2588670
quote:
Op zondag 23 december 2001 17:34 schreef McMotion het volgende:

en verder:

- Als er niemand gaat dansen tijdens een ska concert
- Pit bij SKA concerten.. mag wel gewoon beetje rustig, is ook wel leuk maar laat er nog ruimte over zijn om gewoon te kunnen dansen en doe het niet om je agressie kwijt te raken want dan ben je op het verkeerde concert
- Kinders die aan het einde van het concert van de Beatbusters en die rapper de rapper weten over te halen om een freestyletje te doen ik vind het prima dat hij dat een keer doet maar doe het dan NIET op het einde! op het einde krijg je je laatste indruk en doe dan dus iets waar iedereen plezier bij heeft en NIET wat knap is

Zo te lezen ben jij bij een heel vervelend optreden van Def P en de Beatbusters geweest .
Hmmzz....
pi_2588975
quote:
Op zondag 23 december 2001 18:17 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

Zo te lezen ben jij bij een heel vervelend optreden van Def P en de Beatbusters geweest .

daar dacht ik ook al aan
Microsoft, I think, is fundamentally an evil company. -James Clark, Netscape... ~~ If the world didnt suck we would all fall off...
  zondag 23 december 2001 @ 20:15:14 #40
19749 McMotion
Pistache-addicted
pi_2589398
quote:
Op zondag 23 december 2001 18:17 schreef -Wepeel2- het volgende:

[..]

nou nee... een hoop dingen uit die lijst slaan daar wel een beetje op maar het concert van de Beatbusters + een rapper in de goudvishal vrijdag was ERG koel! ze speelden denk ik iets van anderhalf uur of twee uur ofzo echt LANG

maareuh het enige vervelende vond ik de crowdsurfers en de te grote pit.. dat van dat freestyletje sloeg op het vorige concert van de Beatbusters en een rapper

pi_2589424
Bij sommige concerten heb ik wel eens de indruk dat die kinders (want dat zijn het) niet voor de band/muziek komen, maar puur komen om zoveel mogelijk te stage-diven.

Ga dan zwemmen ofzo, daar kan je vaak zat van die duikplank afgaan..

zondag 23 december 2001 @ 20:22:45 #42
10123 dr_diablos
a most unpleasant man
pi_2589426
mensen die dingen naar de artiest gaan schreeuwen,

"speel dit nummer, speel dat nummer"

en dan roepen ze altijd om obscure b-kantjes zo van 'hoor mij eens veel van deze band afweten'.

zondag 23 december 2001 @ 20:31:32 #43
19749 McMotion
Pistache-addicted
pi_2589475
wat ook irritant is als je net doodmoe de pit uitgekomen bent, EINDELIJK bij de rand aangekomen, dat je dan weer helemaal terug wordt geduwd in de pit! kan je weer helemaal overnieuw beginnen
pi_2589479
-Mensen die nèt iets te hard meezingen met hun valse stem, en dan zonodig vlakbij jou willen gaan staan zodat je zelf niks meer hoort.
-Pubermeisjes met verliefde, hysterische staarogen en spandoeken: 'Ik wanna suck your dick' of zo.
-Alleen maar lange mensen om me heen (zeg ik met mijn 1.64 meter).
-Mensen die in polonaise-stoet ALTIJD willen lopen waar JIJ staat. Ookal sta je op een plek waar je niemand stoort en waar de hele club gemakkelijk langs kan. De zaal is groot zat, hoor.
-Als je praktisch de enige in de hele zaal bent die zin heeft om uit z'n dak te gaan. Op de Jumbofestatie (laten we dat ook maar een concert noemen) werd ik door sommigen in mijn buurt bekeken alsof ik van een andere planeet kwam, toen ik lekker stond te springen op Lasgo (op zo'n avond vind je ALLE muziek automatisch leuk, zolang het maar swingt). Saaie Hollandse 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'-mentaliteit, een beetje stil staan kijken met je glaasje in de hand. Hoe ongezellig.
pi_2589533
-Mensen die een dans/pit gedeelte inlopen (omdat daar meer plek is ofzo ) en dan stil gaan staan.
-Rokers in dans/pit gedeeltes, ga toch weg met die dingen.
-Drinkers in de pit! (en dan nog kwaad worden als ze hun drinken kwijt zijn)
-Mensen die het persoonlijk aantrekken als ze een klap krijgen in de pit en dan ook nog de vekeerde daarop aanspreken.
-Britney spears sletjes op concerten waar ze niet thuis horen.
-Mensen die stil staan, je houdt toch van de muziek
-Mensen die nu fan zijn omdat de band nu populair is (b.v.: Hebben ze ook een eerste cd? Dat wist ik niet)
x
pi_2589661
quote:
Op zondag 23 december 2001 20:33 schreef postinggirl het volgende:
-Als je praktisch de enige in de hele zaal bent die zin heeft om uit z'n dak te gaan. Op de Jumbofestatie (laten we dat ook maar een concert noemen) werd ik door sommigen in mijn buurt bekeken alsof ik van een andere planeet kwam, toen ik lekker stond te springen op Lasgo (op zo'n avond vind je ALLE muziek automatisch leuk, zolang het maar swingt). Saaie Hollandse 'doe maar gewoon, dan doe je gek genoeg'-mentaliteit, een beetje stil staan kijken met je glaasje in de hand. Hoe ongezellig.
dito zooooooo erg. En niet alleen bij concerten ook bij het uitgaan. Is er een podium ga daarop staan om uit je dak te gaan komt er een groep mensen staan met wat drinken in hun hand in het midden van het podium.

Maar als er een pit gebouwd kan worden (hangt van het nummer af) laat ik me wel even in hun rchting smijten door een vriend van mij. Ze je ze allemaal kijken van "Wat gebeurt er hier??" en rotten ze hopelijk snel van het podium af.
Maar wat doen ze daar eigenlijk als ze niet weten hoe het eraan toe gaat?

x
  zondag 23 december 2001 @ 21:38:45 #47
10090 waspman
life is sweet
pi_2590056
toch wel nummer 1 voor mij: mensen die door de nummers heen praten...
vooral bij Richard Ashcroft vorig jaar was dat erg: speelt hij solo op z'n acoustische gitaar, hoor je overal in de zaal mensen er doorheen praten.. en dan niet alleen in het begin, maar het hele nummer door... ga dan lekker buiten staan!
pi_2590084
Het allerirritantst zijn gewoon de lame crowds. Dat zo'n artiest of band zich helemaal suf aan het spelen is, en dat het publiek dan een beetje apatisch staat te kijken en debiel loopt te klappen. Als je naar een concert gaat (met dansbare muziek dan he) heb dan ook lol! En ga niet zo massa-achtig klappen met zn allen alsof je in het bejaardentehuis zit oid...
Lijkt me trouwens ook onwijs gaar voor zo'n artiest. Je krijgt je centjes wel voor het optreden, maar ik denk dat je het leuker vindt als het publiek ook lekker meedeed enzo..
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  zondag 23 december 2001 @ 21:44:55 #49
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2590118
quote:
Op zondag 23 december 2001 15:56 schreef Keroppi het volgende:
Placebo
Hee Placebo, Ik had het nooit echt van dichtbij gezien hoe die meisjes gek kunnen izjn van een band totdat met Lowlands die Brian Molko van t podium afsprong, gevolg.. ik stond ergens op de 4de/5de rij, Keroppi ook, iets ervoor gloof ik, Die miesjes, van de eerste tien rijen kwamen echt als gekken naar voren gestormd, waarschijnlijk zagen ze nietmeer dat er nog vele mensen voor hun stonden. Nee doodgedrukt worden tijdens een concert vinnik nou ook weer iets teveel van het gedoe... Gedraag je eens en wees ook eens sociaal tegenover anderen. Ik sta dus liever in dep it dan temidden tussen deze dooddrukpraktijen van blinde concertgangers. Was wel ene verdomd goeie show trouwens, ondanks het verder makke publiek.
  zondag 23 december 2001 @ 21:49:30 #50
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2590153
quote:
Op zondag 23 december 2001 21:41 schreef keeper het volgende:
Het allerirritantst zijn gewoon de lame crowds. Dat zo'n artiest of band zich helemaal suf aan het spelen is, en dat het publiek dan een beetje apatisch staat te kijken en debiel loopt te klappen. Als je naar een concert gaat (met dansbare muziek dan he) heb dan ook lol! En ga niet zo massa-achtig klappen met zn allen alsof je in het bejaardentehuis zit oid...
Lijkt me trouwens ook onwijs gaar voor zo'n artiest. Je krijgt je centjes wel voor het optreden, maar ik denk dat je het leuker vindt als het publiek ook lekker meedeed enzo..
Het komt wel eens voor binnen het Hardcore circuit gloof ik dat, als het feest of de pit niet groot genoeg is zo'n band besluit halverwege gewoon maar te kappen met spelen, of ze gaan op het publiek schelden ofzo. Tis een apart cultuurtje ja. Maar hoemeer mensen elkaar int publiek voor de lol van hot naar her pingpongen, hoe meer waardering vor de band, hoe groot het feest.
pi_2590179
quote:
Op zondag 23 december 2001 21:49 schreef Vork het volgende:

[..]

Het komt wel eens voor binnen het Hardcore circuit gloof ik dat, als het feest of de pit niet groot genoeg is zo'n band besluit halverwege gewoon maar te kappen met spelen, of ze gaan op het publiek schelden ofzo. Tis een apart cultuurtje ja. Maar hoemeer mensen elkaar int publiek voor de lol van hot naar her pingpongen, hoe meer waardering vor de band, hoe groot het feest.

Mmja, dat bedoelde ik overigens niet hoor, maar wel een vaag idee ja. In de eerste plaats kom je toch ergens voor de muziek. En dan voor de sfeer. Als ik iemand nodig in elkaar wil rossen ga ik wel freefighten ofzo...
Die Welt ist alles was der Fall ist.
  FOK!fossiel maandag 24 december 2001 @ 17:04:19 #52
1455 Keroppi
kool kikker
pi_2597800
quote:
Op zondag 23 december 2001 21:44 schreef Vork het volgende:

Hee Placebo, Ik had het nooit echt van dichtbij gezien hoe die meisjes gek kunnen izjn van een band totdat met Lowlands die Brian Molko van t podium afsprong, gevolg.. ik stond ergens op de 4de/5de rij, Keroppi ook, iets ervoor gloof ik, Die miesjes, van de eerste tien rijen kwamen echt als gekken naar voren gestormd, waarschijnlijk zagen ze nietmeer dat er nog vele mensen voor hun stonden. Nee doodgedrukt worden tijdens een concert vinnik nou ook weer iets teveel van het gedoe... Gedraag je eens en wees ook eens sociaal tegenover anderen. Ik sta dus liever in dep it dan temidden tussen deze dooddrukpraktijen van blinde concertgangers. Was wel ene verdomd goeie show trouwens, ondanks het verder makke publiek.

Vertel mij wat over fanatieke placebo fans
Bij het concert in de HMH dacht ik (toen de deuren opengingen) dat ik bij een backstreetboys concert was beland. Rennen, duwen, schreeuwen en vooral vooraan willen staan.

Vork wist je trouwens dat een groot percentage van de placebo fans lesbische meisjes zijn. De vrouwelijkheid van Brian Molko is misschien een verklaring dat ze ook zo gek gaan doen

Chick on a mission
pi_2598326
Voor nog meer ergernis kijk hier:

Dark Lord's column: gezellig naar Het Goede Doel

maandag 24 december 2001 @ 18:51:40 #54
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2598806
quote:
Op zondag 23 december 2001 21:52 schreef keeper het volgende:
Mmja, dat bedoelde ik overigens niet hoor, maar wel een vaag idee ja. In de eerste plaats kom je toch ergens voor de muziek. En dan voor de sfeer. Als ik iemand nodig in elkaar wil rossen ga ik wel freefighten ofzo...
Bij sommige genre's/soorten muziek is de verhouding daartussen anders... Bij de ene band trekt me de sfeer veelmeer, en bij de andere band kom ik toch echt bijna 100% voor de muziek. Zowieso komt dat in mijn geval wat meer voor, maar t ligt maar net aan je smaak enzo. Mooiste is natuurlijk een combinatie van beiden.
  maandag 24 december 2001 @ 18:53:27 #55
3878 Vork
Manisch creatief
pi_2598826
quote:
Op maandag 24 december 2001 17:04 schreef Keroppi het volgende:
Vertel mij wat over fanatieke placebo fans
Bij het concert in de HMH dacht ik (toen de deuren opengingen) dat ik bij een backstreetboys concert was beland. Rennen, duwen, schreeuwen en vooral vooraan willen staan.
Perecentage jongens (die neem ik aan toch veelal voor de muziek komen ipv Molko ) was op lowlanda nog vrij hoog, ik had erger verwacht.
quote:
Vork wist je trouwens dat een groot percentage van de placebo fans lesbische meisjes zijn. De vrouwelijkheid van Brian Molko is misschien een verklaring dat ze ook zo gek gaan doen
Volgens mij bedoel je bi-meisjes, want dat is al enige tijd in heb ik 't idee.
  FOK!fossiel zaterdag 13 april 2002 @ 11:42:42 #56
8443 cptmarco
it's captain...
pi_3817789
Sommige mensen moet je een permanente zaalverbod geven, zodat ze nooit en te nimmer meer een concert kunnen bezoeken. Wat lopen er een stelletje aso's rond zeg
Gisteravond naar concert geweest van Rich Wyman, er was niet echt veel publiek (een dikke 100 man). Eerste deel van de show was 'one man and his piano'. Mooie nummers begeleid op de piano.

Toch heb je er dan weer van die bakvissen in het publiek staan die het nodig vinden om net tijdens gevoelige nummers hun sociale contacten bij te werken. Vrolijk pratend en lachend kwebbelen ze door de muziek heen. Zich totaal niet bewust dat het misschien anderen kan storen.

En het irritante is natuurlijk als je een goed gesprek wil voeren is dat er iemand op een piano door heen speelt. Moet je ook weer harder gaan praten om toch je lulverhaal hoorbaar te maken.

Weinig respectvol naar de artiest en naar het overige publiek toe

zaterdag 13 april 2002 @ 11:45:38 #57
24054 search64
Avec le grande
pi_3817806
quote:

[..]

en:

Hey! Airguitar is cool!
"He who makes a beast of himself, gets rid of the pain of being a man."
pi_3817815
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 11:42 schreef cptmarco het volgende:

Toch heb je er dan weer van die bakvissen in het publiek staan die het nodig vinden om net tijdens gevoelige nummers hun sociale contacten bij te werken. Vrolijk pratend en lachend kwebbelen ze door de muziek heen. Zich totaal niet bewust dat het misschien anderen kan storen.

En het irritante is natuurlijk als je een goed gesprek wil voeren is dat er iemand op een piano door heen speelt. Moet je ook weer harder gaan praten om toch je lulverhaal hoorbaar te maken.

Weinig respectvol naar de artiest en naar het overige publiek toe

Aaaaaaaaaaaargghhhh... dat had ik ook bij Garbage donderdag... gingen gewoon een stel miepen met de rug naar het podium staan ouwehoeren. Flikker dan op naar de bar of zo maar laat andere mensen gewoon van het concert genieten zonder gestoord te worden door paardengehinnik
  zaterdag 13 april 2002 @ 12:10:41 #59
25618 SKa_BoSS
ruder than you!
pi_3817943
Aangezien ik meestal naar punk-concerten ga (en dus zo'n beetje het hele concert in de pit doorbreng...) erger ik mij zwaar aan figuren die met van die hals en/of armbanden met spikes (je kent ze wel... van die hals- en armbanden die eigenlijk voor honden gemaakt zijn) de pit induiken...

'k Zit namelijk niet echt te wachten op zo'n pin in m'n oog!

Verder erger ik me er vaak aan dat er altijd één of twee zatlappen zijn die de boel voor de hele zaal (en die zijn bij punk-concerten nou eenmaal niet zo groot) moeten verkloten. Constant opmerkingen maken, schreeuwen, de complete pit verneuken of weet ik veel wat... Er is er altijd wel eentje

Ik heb gezegd!

zaterdag 13 april 2002 @ 12:11:33 #60
6290 Dr_Crouton
Uw advertentieruimte hier.
pi_3817945
Sjongejonge, wat veel irritaties... Ik kom gewoon voor de artiesten, niet voor het publiek

Dat beetje uit de maat klappen en zingen hoort er allemaal bij. Als je helemaal vooraan staat is het geluid altijd wat slechter te horen dan in het midden van de zaal. En dat duwen, als je je daar aan ergert, dan kan je ook naar achteren gaan waar het rustiger is.

Waar ik me wel enorm aan erger zijn:
- De rokers (je kan niet voor die smerige rook weglopen), om de zoveel meter is er wel iemand die weer niet zonder een peuk kan en anderen moet lastigvallen met hun stinkende oogprikkende walmen.
- fans die steeds hetzelfde roepen naar de artiesten, ook tijdens rustige nummers.
- GVD hele gesprekken voeren!!! Ga naar de bar ofzo!

quote:
Op zaterdag 13 april 2002 11:47 schreef calvobbes het volgende:

[..]

Aaaaaaaaaaaargghhhh... dat had ik ook bij Garbage donderdag... gingen gewoon een stel miepen met de rug naar het podium staan ouwehoeren. Flikker dan op naar de bar of zo maar laat andere mensen gewoon van het concert genieten zonder gestoord te worden door paardengehinnik

Bij mij waren er een paar mannen achter mij aan het ouwebeppen. En dan niet over het dagelijkse eigen soapleven zoals vrouwen dat graag doen, maar de typisch mannelijke Beavis & Butthead gesprekken.

Dat is toch wel wat me echt opvalt, vrouwen ouwehoeren onder elkaar anders dan mannen onder elkaar.

[Dit bericht is gewijzigd door Dr_Crouton op 13-04-2002 12:12]

The Internets, I needs it..
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 13 april 2002 @ 12:11:58 #61
2057 Tokus
whale oil beef hooked
pi_3817947
Van die lui die nogal jaloers worden als ze zien dat je in de fotopit mag, of als je ze verteld dat het de 2e avond achter elkaar is dat je die band ziet.
Nothing lasts forever but the certainty of change
  zaterdag 13 april 2002 @ 12:46:51 #62
9485 A-wing
90 % of everything is crap.
pi_3818197
Hmm ja ik vind gasten die je raar gaan aankijken als je gwoon lekker meebrult met je favo band altijd redelijk zielig, en ook mensen die bijvoorbeeld met een brandende sigaret in dicht publiek gaan staan of mensen met scherpe voorwerpen die de pit ingaan..
I'll just sit an' grin, money will role right in... | At last we will reveal ourselves to the Jedi. At last we will have revenge.
pi_3818465
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 22:53 schreef sharon_hussein_bush_laden het volgende:

- bands die spugen richting publiek.

Doen ze dat echt????
Welke bands dan?
Bah zeg...
[b][i]Ex mea sententia, adversus solem ne loquitor[/i][/b]
pi_3818552
quote:
Op zondag 23 december 2001 20:42 schreef dfr0st het volgende:
-Mensen die stil staan, je houdt toch van de muziek
vind ik dus echt belachelijk. Iedereen kan toch op een andere manier van muziek genieten?

(ik ben zelf ook een wildebras, maar kan me best voorstellen dat sommige mensen gewoon even relaxed naar die muziek willen luisteren).

quote:
Op zaterdag 13 april 2002 11:42 schreef cptmarco het volgende:

Gisteravond naar concert geweest van Rich Wyman, er was niet echt veel publiek (een dikke 100 man). Eerste deel van de show was 'one man and his piano'. Mooie nummers begeleid op de piano.

Wow, ik ben dus niet de enige die Rich Wyman kent
Als de natuur perfect was...
... zouden alle anorexialijders automatisch in vluchtelingenkampen worden geboren
pi_3818711
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:39 schreef Vision het volgende:

[..]

vind ik dus echt belachelijk. Iedereen kan toch op een andere manier van muziek genieten?

(ik ben zelf ook een wildebras, maar kan me best voorstellen dat sommige mensen gewoon even relaxed naar die muziek willen luisteren).
[..]

Ben ik het ook mee eens, ik houd nu eenmaal niet van dansen en doe dat dus niet zo vaak. Ik ga naar een band om de sfeer te proeven, de musici live te zien en goede muziek te horen, niet (altijd) om uit m'n dak te gaan. Natuurlijk ga ik dan ook niet in de pit staan (als die er al is).

Ergernissen:
- sigaretten (snel last van m'n ogen)
- mensen die achter je staan hadbangen en de hele tijd hun haar in jou nek gooien.
- mensen die praten tijdens rustige stukken
- glazen van glas ipv plastic (in de Effenaar bijv.)

pi_3818824
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 17:27 schreef Vork het volgende:

Naja ik vind het ook wel lullig voor de mensen die achter me staan, maar wat moet ik dan? ik ga niet helemaal achterin staan, das ook nix

2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  zaterdag 13 april 2002 @ 14:16:20 #67
23158 Miss_MacPhisto
This is not an exit.
pi_3818831
Vals meezingen of de tekst niet aanhouden ...... of uit de maat klappen inderdaad!
Smell the flowers while you can....
pi_3819108
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 14:15 schreef Thetallguy het volgende:

[..]

Naja ik vind het ook wel lullig voor de mensen die achter me staan, maar wat moet ik dan? ik ga niet helemaal achterin staan, das ook nix

Gewoon schijt aan hebben...

Kleine kereltjes die achter mij gaan staan en lopen mekkeren dat ze niks kunnen zien zijn pas irritant... GROW UP dus

pi_3819117
Punx die denken dat de zaal van hun is door uitgebreid met beide armen te gaan lopen zwaaien alsof ze windmolens aan de Noordzee zijn!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  zaterdag 13 april 2002 @ 15:07:34 #70
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3819151
Mensen die over van alles zeuren, geniet gewoon van de sfeer en de ambiance, als je de tekst wil horen koop je maar een cd...

* Frenkie die altijd hard, vals en uit de toon meezingt en daar heerlijk van geniet

zaterdag 13 april 2002 @ 15:08:06 #71
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3819154
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 15:03 schreef mrcool het volgende:
Punx die denken dat de zaal van hun is door uitgebreid met beide armen te gaan lopen zwaaien alsof ze windmolens aan de Noordzee zijn!
Punks zijn zoiezo irritant
pi_3819196
mensen met brandende peuken die er niet mee om kunnen gaan, en dan per ongeluk met dat ding tegen mijn arm aan komen
doet pijn
pi_3821096
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:04 schreef Zanderrr het volgende:

[..]

Heheh, ik speelde vorige week met een van mijn bandjes ergens, en toen zongen mensen zelfs mee met nummers die ze echt 100% zeker weten nog nooit gehoord hadden kunnen hebben (want: die hadden we nog nooit opgenomen en nog nooit eerder ergens gespeeld). Wel enthousiast, maar een beetje overdreven..

Het is ook nooit goed!
  zaterdag 13 april 2002 @ 19:14:28 #74
17283 Cheiron
Ho ho ho...
pi_3821151
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 15:07 schreef Frenkie het volgende:
Mensen die over van alles zeuren, geniet gewoon van de sfeer en de ambiance, als je de tekst wil horen koop je maar een cd...

* Frenkie die altijd hard, vals en uit de toon meezingt en daar heerlijk van geniet

Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
  zaterdag 13 april 2002 @ 21:03:14 #75
24606 edsuit
kind of blue
pi_3822421
- mensen die boos worden als je perongeluk tegen ze aan stoot. als je er niet tegen kan dat dat gebeurd ga dan niet in de buurt van de pit staan denk ik dan
- rook
- weinig ruimte of een pit bij een ska concert.. je moet een beetje ruimte hebben om te skanken eh!
- mensen die helemaal niet op het concert letten en een uitgebreid gesprek gaan houden met hun buurman/vrouw.. blijf dan lekker thuis ofzo?
- mensen die tussen iedereen door naar voren proberen te komen, en als je dan opzij gaat om ze er langs te laten en ze blijven voor je neus staan.. argh!

wat is er mis met airguitar spelen? das juist lache
verder heb ik totaal geen problemen met mensen die keihard meezingen of op wat voor manier dan ook uit hun dak gaan, laat ze lekker, iedereen geniet op z'n eigen manier

quote:
Op zaterdag 22 december 2001 20:06 schreef basezum het volgende:

... en klote geluid bij het voorprogramma en de hoofdact met goed geluid!!!

paradiso heeft daar een handje van

blue mixing heet dat.. ligt niet aan paradiso, maar aan de hoofdact. die zorgt er dan voor dat het voorprogramma slechter gemixed wordt zodat ze niet zo goed klinken als zijzelf
triest maar waar..
  zaterdag 13 april 2002 @ 21:44:59 #76
1358 Xhorder
He's back...
pi_3822924
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 14:15 schreef Thetallguy het volgende:

Was je toevallig bij het Tomahawk concert in de Melkweg? Man, dat was een reunie van de Nederlandse reuzen vereniging, ik heb nog nooit zulke grote mensen gezien. En dan ben ik zelf ook helemaal niet klein ofzo, maar ik kon amper wat zien van het concert...
... na vijf jaar
pi_3825543
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 21:44 schreef Xhorder het volgende:

[..]

Was je toevallig bij het Tomahawk concert in de Melkweg? Man, dat was een reunie van de Nederlandse reuzen vereniging, ik heb nog nooit zulke grote mensen gezien. En dan ben ik zelf ook helemaal niet klein ofzo, maar ik kon amper wat zien van het concert...

Wasn't me
2015: <span class="s">MLA - JFK - PMI</span>
  Overall beste user 2022 zondag 14 april 2002 @ 11:55:20 #78
3928 Ulx
you aint no punk you punk
pi_3826303
Mensen die met hun voeten vooruit gaan stagediven. Als je dan geraakt wordt doet het pijn
I hate to advocate drugs, alcohol, violence, or insanity to anyone, but they've always worked for me.
  zondag 14 april 2002 @ 12:01:02 #79
3878 Vork
Manisch creatief
pi_3826327
Bestaat dat?

Op een of andere manier hebben stagedivers en crowdsurfers ALTIJD kisten aan en nooit ook maar enig idee waar ze nou hun benen kwijt moeten. Ik heb helemaal niets tegen crowdsrufers, maar het is wel altijd goed voor een paar kisten in je nek

zondag 14 april 2002 @ 12:22:03 #80
19357 Punica
Moraalriders on the storm
pi_3826413
- Mensen die helemaal niet bij een concert horen, en je raar aankijken omdat je er extremer uitziet als zij.

- Mensen die aan je haar moeten zitten.(Ik heb Spikes, en er zijn altijd van die losers die het door de war moeten doen, ik ben daar godverdomme een half uur mee bezig geweest.

- Mensen die 't raar vinden als jij gefokt op ze wordt omdat ze aan je haar zitten.

- Tienermeisjes.

- Meiden in de pit (die snappen er om de 1 of andere reden nooit wat van).

- Halverwege de zaal een pitje, voor de losers die niet vooraan durven te staan.

- Mensen die je aan zitte te staren alsof je een debiel ben als je vet op ska sta te dansen oid.

- Rokende Mensen.

- Biergooiers.

- Mensen met spike-armbanden/halsbanden in de pit, gooi die rommel gewoon weg.

- Mensen in de pit die er niks van snappen en dus maar iedereen zo hard mogelijk gaan trappen en slaan.

- Mensen die mensen die uit de pit komen er weer in terug duwen (JE KOM TOCH NIET ZONDER REDEN UIT DIE PIT!!!).

dat was 't even voor nu

somewhere, a village in texas is missing it's village idiot...
pi_3826531
quote:
Op zondag 14 april 2002 12:22 schreef Punica het volgende:
...een hele hoop ergernissen...
Wat zal jij een hoop lol beleven aan een concert
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  zondag 14 april 2002 @ 12:51:38 #82
19357 Punica
pi_3826575
Gelukkig valt 't bij de meeste concerten erg mee
  zondag 14 april 2002 @ 12:52:20 #83
3498 Barb
Graduated Fool
pi_3826581
- Mensen die met hun vieze, vette, gore, lange haren gaan staan swiepen.
- Mensen die in de pit persé bier uit een flesje willen drinken en die te beroerd zijn om dat lege flesje ergens aan de kant weg te zetten.
- Mensen die gaan staan springen met hun biertje in hun handen, waardoor het glas leeg is in no time en ik onder het bier zit.
When it goes I feel the crush
When I rush it hits me
pi_3826587
Mensen die al een erder concert hebben gezien of op andere manier de setlist kennen en dat heeeeel duidelijk laten merken... weg verrassing!
In dat Spaanse cafe danste wij ole, Maria Magdalena
Met je ogen zo zwart stal je heel mijn hart, Maria Magdalena
Sinds ik jou heb gekust vind ik nergens rust, Maria Magdalena
Ja, jou alleen wil ik steeds om mij heen, Jou en anders geen
  FOK!fotograaf zondag 14 april 2002 @ 13:03:53 #85
18921 freud
Who's John Galt?
pi_3826656
* Mensen die gaan roken idd
*Mensen die tijdens het concert ff lekker naast je gaan staan bellen!!! Djeez, dat die persoon aan de andere kant nog iets hoort van wat je zegt snap ik niet

(gepost door Ivetje BTW)

Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 april 2002 @ 13:10:34 #86
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3826704
quote:
Op zaterdag 22 december 2001 16:56 schreef Hik het volgende:
Turadot (ja mensen, een opera!)
Miereneukmode: Turandot

Puccini RULES.

[ontopic]
Ik erger me eigenlijk echt zelden tijdens een concert. Op z'n hoogst aan gasten die lijken te moshen met tot doel anderen te bezeren. Een keer bij Ministry meegemaakt dat de security een dergelijk persoon onder luid gejuig verwijderd had.

OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  FOK!-Schrikkelbaas zondag 14 april 2002 @ 13:13:08 #87
1012 Doc
Loves C, M & R
pi_3826720
quote:
Op zondag 14 april 2002 13:03 schreef freud het volgende:
*Mensen die tijdens het concert ff lekker naast je gaan staan bellen!!! Djeez, dat die persoon aan de andere kant nog iets hoort van wat je zegt snap ik niet

(gepost door Ivetje BTW)

Ik heb wel eens gebeld omdat het favoriete nummer gespeeld werd van iemand die er niet bij kon zijn en zo toch mee kon genieten .
OG X BC - Orange Goblin Beer Core: Straight Edge - 'til the bar opens
Liverpool - JFT 96 - Never forgotten
  zondag 14 april 2002 @ 13:37:14 #88
2365 Frenkie
ALLES GOED?
pi_3826870
quote:
Op zondag 14 april 2002 13:13 schreef Doc het volgende:

[..]

Ik heb wel eens gebeld omdat het favoriete nummer gespeeld werd van iemand die er niet bij kon zijn en zo toch mee kon genieten .

dat doe ik ook wel.. kanhet thuispubliek meegenieten
pi_3826910
boeiend topic zeg... snap der de balle van

domme vragen

wat is 'ska' wat is 'airguitar' en wat is een 'pit'

Its an Emotional Thing...one that you can lose yourself with in total euphora, its hard to describe..you have to experience it, feel it
pi_3827112
quote:
Op zondag 14 april 2002 13:41 schreef Trance4Ever het volgende:

domme vragen

Ska - soort vrolijke snelle reggae
Airguitar - net doen alsof je een gitaar in je handen hebt en meespelen met de muziek
Pit (moshpit) - een hoop mensen die elkaar uit te weg duwen ennuh... ach, je moet er maar eens een keer tussen gaan staan
  maandag 15 april 2002 @ 10:41:56 #91
19357 Punica
pi_3835842
quote:

domme vragen

Ditch trance, get in the pit, you'll love it
pi_3836524
Goh wat zouden concerten saai worden als ze meezingen gaan verbieden.... dat is juist geweldig......

Een pit.. tja dat kennen ze niet met trance he....

Komt tijd, komt Grolsch Drinkontbijt
pi_3837131
boksbeugels in de pit!!!
pi_3837849
- Mensen met zwiepend haar ja, ik had eens een vrouw voor me staan die een staart van dreads had. Het sloeg niet alleen in me geizcht maar ze stonk ook nog.
- Die figuren die je belabberd aankijken als je op een gaaf nummer mee staat te springen.
- Mensen die met een raar gezicht staan te kijken als er eens iemand is die van een bepaald liedje gewoon moet huilen. Schijnen ze schijnbaar niet te snappen dat dat voor sommige mensen misschien een diepe betekenis heeft.
- Mensen die akelig dichtbij komen met sigaretten. Paar shirtjes al naar de tering door brandgaten
- Na afloop dat mensen zowat als een bunker om de bar heen gaan staan zodat je er niet eens meer bij kunt.
pi_3837892
-Sigaretten
-Waardeloos afgestemt openbaar vervoer
pi_3840873
quote:
Op maandag 15 april 2002 13:33 schreef DimeBag het volgende:
-Sigaretten
-Waardeloos afgestemt openbaar vervoer
jaaaah!!! vooral dat ov.

verder erger ik me regelmatig aan de geluidsvolume/kwaliteit

maandag 15 april 2002 @ 16:13:42 #97
22078 Dr.Daggla
Zoals Jezus.
pi_3840889
BrEeZaH chicks
-
  maandag 15 april 2002 @ 20:06:19 #98
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_3843576
quote:
Op zondag 14 april 2002 12:22 schreef Punica het volgende:

- Meiden in de pit (die snappen er om de 1 of andere reden nooit wat van).

- Mensen in de pit die er niks van snappen en dus maar iedereen zo hard mogelijk gaan trappen en slaan.

jaja...meiden in de pit snappen er niks van Het zijn altijd de jongens die zo BELACHELIJK om zich heen gaan trappen en slaan. Vrijdag had ik er zoeen, sta ik normaal niet eens in de pit, krijg ik een stomp in mn maag waar ik nu nog last van heb. Nou, die gozert heb ik de pit niet meer uit laten komen nee, dat vind ik zo belachelijk!
I'm just a girl in the world.
pi_3846508
quote:
Op maandag 15 april 2002 20:06 schreef annoh het volgende:

[..]

jaja...meiden in de pit snappen er niks van Het zijn altijd de jongens die zo BELACHELIJK om zich heen gaan trappen en slaan.

zo hoort dat nou eenmaal... als je in een goede pit staat krijgt je nou eenmaal harde klappen/trappen.. als je daar niet tegen kunt moet je gewoon weg blijven
pi_3861849
In een pit mogen best wat klappen vallen, maar ik heb een hekel aan mensen die bewust beginnen te slaan. Je springt duwt en zwaait met je armen... maar je slaat niet op mensen in. En als je dan slaat, sla dan gewoon op elkaars schouders maar niet op iemands buik, gezicht en zo. EN klap kun je best een keer krijgen, dat hoort erbij.. zolang het niet opzettelijk is om iemand pijn te doen.
pi_3864984
Wel opvallend is dat de meeste ergenissen uit de pit komen.

ik denk dat er gewoon een stel ongeschreven regels zijn in de pit, waar veel mensen zich niet aan houden. voor mij is de hoofdregel in een pit; ga mensen niet opzettelijk verwonden.
ja okee, in een pit zul je altijd mensen aanraken, want een pit in je eentje is geen pit maar mensen die gericht slaan of trappen en/of bijv. een spikeband om hun polsen hebben om daar mee te slaan wijn gewoon niet meer leuk. dat vind ik echt belachelijk.
Soms raak ik inderdaad iemand op een vervelende plek. sjah, kan gebeuren. als het echt heel erg is en die persoon de pit uit gaat om bij te komen ga ik soms even naar hem/haar toe (bij haar vaker ) ff vragen hoe het gaat. maar meestal niet; ik bedoel.. je weet dat een pit niet geheel ongevaarlijk is.
Ook had ik pas een opgefokt mannetje die helemaal woest werdt op me omdat ik m (niet opzettelijk) in zijn maag geraakt had. hij werd helemaal boos, pakte me bij mn nek en begon te schreeuwen dat ik normaal moest doen. ( )

daar erger ik me echt het meest aan. agressieve mensen die op zoek zijn naar ruzie.

ook inderdaad the usual stuff als sigaretten midden op de dansvloer, bier over je heen, haren in je gezicht, slecht geluid, bands die het publiek minachten, etc etc.

vrouwen in de pit vind ik juist stoer maar dan moeten ze niet zeiken als ze wat hebben ofzo.. kan gebeuren.
hoewel ik als ik een meisje/vrouw in de pit zie meestal wel wat meer op probeer te passen.

ik ben zelf ook lang, en ik ga echt niet helemaal achteraan staan ofzo hoor. wel probeer ik zo min mogelijk direct voor kleinere mensen te staan, maar helemaal achterin vind ik onzin.

http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_3865009
quote:
Op maandag 15 april 2002 16:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
BrEeZaH chicks
Moet je ook niet naar de TMF awards gaan
pi_3865078
BrEeZaH-ChIcKz kunnen best lekker zijn hoor alleen moeten ze gewoon hun mond houden en niks doen
http://www.punksquad.nl - Het eerste Nederlandse online punk magazine - Sinds 2000
pi_3866088
quote:
Op zaterdag 13 april 2002 13:25 schreef YvonnePonne het volgende:

[..]

Doen ze dat echt????
Welke bands dan?
Bah zeg...

The Bloodhound Gang op Parkpop 2001 en het achterlijke publiek terug spugen, alleen het podium raak je natuurlijk nooooooit op 10 meter afstand, wel de mensen voor je

btw ik erger me het meest aan de brandgaten die ik aan het eind in mijn kleding krijg van cigaretten rokende idioten(tes) die lekker tussen de mensen gaan staan

pi_3868137
Van die kut-pluizige dreads bij het persoon voor je zodat je hard onder stroom staat
au
  woensdag 17 april 2002 @ 20:15:24 #106
17113 annoh
Beating hearts baby
pi_3868431
quote:
Op maandag 15 april 2002 23:26 schreef -Ma3stro- het volgende:

[..]

zo hoort dat nou eenmaal... als je in een goede pit staat krijgt je nou eenmaal harde klappen/trappen.. als je daar niet tegen kunt moet je gewoon weg blijven

daar kan ik dus WEL tegen, maar niet als mensen in de pit alleen maar bezig zijn met mensen te slaan en te trappen dat is toch niet de bedoeling?
nu ik erover nadenk...wat is eigenlijk de bedoeling van een pit?:?
I'm just a girl in the world.
pi_3868749
quote:
Op woensdag 17 april 2002 20:15 schreef annoh het volgende:

[..]

daar kan ik dus WEL tegen, maar niet als mensen in de pit alleen maar bezig zijn met mensen te slaan en te trappen dat is toch niet de bedoeling?

ligt eraan wat voor concert t is... bij een echte harcore show is dat dus zeker wel de bedoeling
pi_3868818
Uhm, ik ga eik alleen nog maar naar metalfests, dus iedereen is gwoon koel enzo, en ik kan me nerges aan ergeren

Maaruh, ben vorig jaar eens naar een concert van Kane geweest ( ) maaruh, vooraan was zich dus een pit aan het vormen (sja, je moet toch wat ) maar dan kijkt de hele zaal je dus echt zo ontzettend geirriteerd aan en dan komt er iemand op je af met de mededeling "hey jongens, niet vechten"

pi_3868863
quote:
Op maandag 15 april 2002 16:13 schreef Dr.Daggla het volgende:
BrEeZaH chicks
mag ik ook trance-kutjes blijven zeggen
pi_3869733
T mag wel, alleen BrEeZaH-ChIcKz is natuurlijk wel beter
pi_3869796
quote:

[..]

euh zo vaak zie ik jou niet in de pit anders hoor annoh en in de tagrijn zijn de pitten toch echt niet hard ofzo. En ook heel vriendelijk. mensen helpen je met opstaan, zoeken zelfs je bril voor je en de keren dat mensen gericht gaan slaan en schoppen zijn te verwaarlozen.
En bij sommige concerten is dat inderdaad WEL de bedoeling
Wat de bedoeling is van een pit is mij ook niet helemaal duidelijk als je er zo over na denkt is het eigenlijk best wel dom. je springt, duwt en slaat gewoon een beetje om je heen om je energie kwijt te raken.. ofzo. ik weet het niet maar het is wel leuk!
pi_4019637
this should be crucial at all shows

1) Don't sing if you aren't one of the dudes on stage getting paid to do it. Nobody paid their hard-earned money to hear your dorky, untalented ass sing. We came to hear the dudes on stage sing. Paying 40 bucks to go see Tool, but instead of hearing Maynard, you get the dorkus malorkus with mad zits standing next to you singing "Sober" really loudly and out of key in your ear is enough to murder mother fuckers for.

2) Also, if the singer on stage does decide to either: pass the mic around for the "sing along" song, or: motion to the audience to sing aloud at key moments, and you know beforehand that your singing ability is severely limited, you MUST waive your "sing along" rights. Leave the crowd participation parts to those that do not fall under the "musically retarded" category.

3) This is possibly the oldest rule in the book… yeah, you know what we're talking about… don't be THAT guy. We KNOW you like the band, that's why you're here, you don't need to wear their SHIRT to their show as well.

4) Also, no wearing shirts of ex-bands either. That means no Nirvana shirts at the Foo Fighters show, no Jawbreaker shirts at the Jets to Brazil show, no Minor Threat shirts at the Fugazi show etc.

5) The "merch guy" is not your friend. In fact, all the merch guy wants to do is get through the night without having to talk to your lame ass. That means that he doesn't want a copy of your weak ass emo band's demo to pass along to the band. The only reason he might talk to you is because you either A) Know where to get drugs. B) Your girlfriend is hot, and by talking to you he can K.G.B. his way into her pants. C) You are willing to pay him for the time in his life that he's wasted talking about how much he likes the band's first out of print seven inch D) Know where he can get either drunk or high for free or E) He's making fun of you. Most likely it's E. In fact, it's mostly E, I mean look at yourself, you're striking up conversation with a merch jockey.

6) Dancing is ok, as long as you don't get all fruity. Air-instruments are NOT ok. That includes: air-guitar, air-drums, air-microphone, air-keyboards, and yes even the air-bass. Don't get me started on air-saxophone.

7) If you yell out "Play some Skynyrd", you deserve immediate castration. This isn't funny unless your name is either Beavis or Butthead. Shut the fuck up, we all know you've never heard Skynard. You think Earth Crisis invented music back in 1990. Don't give somebody another reason to stab you.

Don't be the buff steakhead dudes in the Jeep blasting Radiohead as you leave (or enter) the parking lot of the Radiohead show. WE KNOW YOU LIKE THE BAND! THAT'S WHY YOU ARE AT THE FUCKING SHOW CHAMP! HOW MUCH OF ONE BAND DO YOU REALLY NEED?! Actually just don't be the four buff guys in the Jeep at the show… period. This rule applies to everybody. You don't need to listen to the band you're going to see on the way to seeing them.

9) Tall dudes that stand at the front of the stage should have their testicles pureed. You're tall dumb ass, get in the back, or at least back a few rows.

10) Don't yell songs at the band, especially if it's not a super rare song or something. Yelling "ENTER SANDMAN" at the Metallica show is second only in retardation to drooling on yourself and walking really funny with a walker. NO SHIT THEY'RE GONNA PLAY ENTER SANDMAN DUDE. Keep it in your pants, they'll get to it in the 3rd encore. Heckling is ok.

11) Anybody who utters the word MOSH PIT deserves to die.

12) Don't take off your shirt. We know you're sweaty dude, taking off your wife beater isn't going to stop that.

13) Don't be that fat lame bitch that gets crushed at the front of the stage at the barrier. Every time there's a real big show, some grotesquely fat chick thinks it would be swell to get as close to the singer of Blink182 as possible, and that nobody else there has the same idea. 3 songs into the set, the bouncers have to pull her obese fainting ass over the barricade. Don't be this pathetic piece of pasty lard.

14) Don't buy those shirts in the parking lot from the dude who looks homeless… unless your idea of a good fitting shirt is about 1 foot long and 3 feet wide. Oh wait, that probably fits your fat ass perfectly.

15) No making out at shows. Get a room. Unless of course it's a Shat show, then it's ok.

16) People who stand outside the whole time, and never go inside to watch any of the bands should be shot in the face. Yeah bitch, we know you don't really like the music and just use your pseudo post emo look as a social façade to hopefully get laid and shit, but your presence at shows besides annoying everybody and making it harder to move around is useless. Go home and play on the internet and revise your makeout club profile you twat.

17) Don't be that guy who sells your zine at shows. We don't want to hear about your boring life, let alone have to pay money to hear about it.

18) Newsflash for kids starting a new band… it doesn't matter how many flyers you make for that first show you're playing at that coffeehouse… if you pass this flyer out to every last fucker in front of the show, NOBODY WILL CARE AND NOBODY WILL COME. We don't care about Shit Skittle's debut performance brah. It's almost as if the people passing out these flyers assume that people are walking out of the show thinking, "Gee, I really don't have anything to do at all next weekend. I wish there was some shitty show going on somewhere really out of the way with bands I've never ever heard of and don't know what they sound like that I could go to." It's not happening bro and never will. Keep practicing.

19) No crying.

20) When there's a brand new band that a lot of people seem real excited about that features ex members of other cool bands or something, and they don't have any releases out yet, just a demo, or a couple mp3's on their website or something, don't be the jackass at the front of the stage singing all the words. Yeah, yeah, we know you're the geeky super fan who likes these guys way more than everybody else. Just stop it cos you're making everybody want to vomit with your over apparent super fan enthusiasm.

21) "Moshers" who lose shoes, keys, wallets, etc. and then stop their kung fu fighting to try and look for those objects, then get clobbered and fall to the ground…… no wait, keep doing that, it's funny.

22) Sometimes when your favorite band is playing their big hit as their last song, you think it's a good idea and really cool to jump up on the stage and dance with the band. You and about 50 other die-hard geeks. Well… we know you're real enthusiastic about the whole thing, but get your porky and dorky ass off the stage. The band doesn't want you up there that close to their equipment. Get off the stage fruitcake.

23) If you go up and begin conversation with the band while they're loading equipment out at the end of the night and you don't at least offer to help, you deserve to be cut into little fucking pieces. The band wants to get the shit in the van and get the fuck out of your dumb ass corn & wheat truckstop town, and you're not helping matters.

24) Street team people passing out the latest Mudvayne cassette sampler in front of the show should be crucified. Yeah, give me a tape dude. I want a fucking Mudvayne tape.

Een auto en een man en een rivier
Vanaf hier
Is alles wat het lijkt.
pi_4019871
quote:

[..]

Dat vraag ik me nu ook af... je kutn door het pitten niet meer met uiterste concentratie op de muziek letten, het is onnodige pysieke inspanning waar je dus moe van wort en van gaat zweten ed. En je hindert zelfs andere mensen. En je hebt een verhoogt risico op het oplopen van blessures als je je in een pit begeeft.
pi_4026091
Deze ben ik nog niet tegen gekomen:

-Studentenballen die bij Ska en Punkconcerten alleen maar de pit ingaan om meisjes aan te randen. Tieten en kruisgrijpen waardoor het uitloopt op gevechten.

-Vrouwen die op het podium klimmen bij Afrikaanse concerten en daar houterig voor de neus van de zanger hun buikdanscursus gaan vertonen. Meestal is zo'n muzikant dan zo beleefd om even met de betreffende dame te dansen en dan lachend als een boer met kiespijn haar naar de zijkant te begeleiden. Sommige vrouwen zijn zo fanatiek dat ze steeds opnieuw de band en de zaal op plaatsvervangende schaamte trakteren. Je moet de gegeneerde gezichtsuidrukkingen van de zwoele dansdames van t koor zien De bedoeling is dat we allemaal begrijpen hoe bereisd deze dansende witte dame met haar stakkerige bilschudden zonder kont is en hoeveel beter dan wie dan ook ze tropische gewoontes begrijpt.

-Trippende dansers die de halve zaal nodig hebben en zwierend met sjaals en losse armen een vliegtuig nabootsen.

-De maatklappers die zelfs bij het meest complexe ritme toch steeds weer handeklappend en de zaal meeslepend hierin het meest simpele ritme van de klompendans op welk concert dan ook de boventoon laten voeren.

-Mensen die altijd pas bij het laatste nummer of de toegift gaan dansen omdat ze ineens beseffen dat het echt live was en zo voorbij is.

-Mensen die bij het nummer waarin de bandleden worden voorgesteld en ieder even om de beurt een solootje mogen doen alleen juichen voor het bekendste bandlid. Tewijl de rest van de band ook het bloed en zweet uit hun lijf hebben gespeeld en dat trouwens al even lang met de rest in die zelfde band samen speelt. Alsof die anderen het applaus minder verdiend hebben.

-Mensen die omdat het 'in' is en ze gezegd willen kunnen hebben dat ze 'erbij waren' een kaartje kopen voor een concert en dan niet eens naar de band luisteren maar wel een ander hierdoor de kans het uitverkochte concert bij te wonen ontnemen.

- En opnieuw: reuzen voor mn neus, mensen die hun sociale leven gaan bijwerken en de voorzeggers, roepers en meezingers. Bij klassieke concerten de maatmeetikkers.

Zo dat moest er even uit.

pi_4026587
Je schoen verliezen tijdens een concert is wel kut.
Take no prisoners... take no shit!
pi_4030746
ja moet je ze maar strikken hoor..

ik heb eigenlijk altijd mn kisten aan naar concerten, die vallen tenminste niet uit. 1 keer was was ik dat dus vergeten en had van die hele losse slof-schoenen aan en jahoor, schoen kwijt.. sinds dien vergeet ik het nooit meer

quote:
Mensen die altijd pas bij het laatste nummer of de toegift gaan dansen omdat ze ineens beseffen dat het echt live was en zo voorbij is.
ik snap niet zo goed waarom dat zo erg is.. ja behalve natuurlijk als IEDEREEN stil staat tot het laatse nummer, dan is het echt lullig voor de band. maar als mensen bij het laatste nummertje nog even flink gaan feesten is daar niks mis mee toch?

verder is het een beetje onzin om te zeggen 'lange mensen moeten helemaal achteraan staan' want dat zou betekenen dat mensen zoals ik (ik ben 2.05 meter) nooit eens dingen goed van dichtbij kunnen zien. wel is het logisch dat lange mensen een beetje rekening behoren te houden met de kleinere mensen. ik ga persoonlijk ook nooit helemaal vooraan staan, of ik sta aan de zeikant dat er weinig mensen achter me staan. als ik ergens in het midden sta kijk ik altijd even achter me of ik niet iemands uitzicht gigantisch blokeer.

woensdag 1 mei 2002 @ 21:44:25 #117
25660 dwdrums
CopiedDissectedDistorted
pi_4030893
ik ben 2,02 meter en daar ga ik dus echt niet op letten he.. ik ga gewoon staan waar ik wil en als iemand het niet kan zien door mij dan gaan ze maar een stap op zij staan, kom eens, is toch belachelijk dat je aan de zijkant moet staan omdat je lang bent..
m/ BANG or be BANGED m/
pi_4031314
quote:
Op woensdag 01 mei 2002 21:35 schreef iroQuai het volgende:
ik snap niet zo goed waarom dat zo erg is.. ja behalve natuurlijk als IEDEREEN stil staat tot het laatse nummer, dan is het echt lullig voor de band. maar als mensen bij het laatste nummertje nog even flink gaan feesten is daar niks mis mee toch?
Nee dat de zaal dus net deed of de band er niet was. Of het een restaurant-combootje betrof en zich dan ineens realiseert dat ze deze beroemde opstelling misschien nooit in hun leven meer zullen zien. Dat het NU of NOOIT was.
quote:
verder is het een beetje onzin om te zeggen 'lange mensen moeten helemaal achteraan staan' want dat zou betekenen dat mensen zoals ik (ik ben 2.05 meter) nooit eens dingen goed van dichtbij kunnen zien. wel is het logisch dat lange mensen een beetje rekening behoren te houden met de kleinere mensen.
ook lange mensen hebben rechten. Maar als ik helemaal vooraan sta in een bijeen gekropen groepje mensen van rond de 1.60 is t erg lullig als een stel reuzen vlak voor ons gaan staan. Ze kijken ons nog aan, dwz ze kijken nog ff om naar omlaag en blokkeren dan met hun hele Club Grote Mensen het verdere uitzicht. Hoe je ook draait je ziet geen klap meer en het dekt ook de acoustiek af. Dat is aso. Ik bedoel dat hele volksstammen mensen ons al naar voren hebben geholpen en dan pikt De ReuzenPloeg, vermoedelijk altijd t zelfde basketballteam op een avondje uit, alsnog de voorste rij in.
En 10 tegen 1 zit daar ook de brulboei tussen die met zn mega grote klankkast van een borstkas en bek de rest van de avond blijft loeien.

Ik heb zelf ook vrienden van over de 2 meter waar ik vaak mee uit ga en van hun heb ik nooit last. Het zijn bepaalde types die door hun afmetingen op alle fronten onhandig bezig lijken. Dat zijn de reuzen waarover wordt geklaagd. De aso-giganten

pi_4034478
quote:
Op zondag 23 december 2001 12:58 schreef TrashNSk8 het volgende:
ergernis numero uno:
mensen die zeuren over wat wel en niet gedaan mag worden door het publiek bij een concert!! niet stagediven, niet te hard dit, niet te veel zus... een concert is als Fight Club: "there is only one rule: there are no rules!"
"Can i come in? - [i]He's not here.[/i] - ..wwhat? - [i]Tyler; isn't; here, Tyler went away: Tyler's gone.[/i]"
  woensdag 8 mei 2002 @ 00:14:07 #120
25463 GeaK
Save the world lose the girl
pi_4105354
Mensen die stage diven met hun voeten naar voren (nare ervaring mee)

Spikes en kisten in de pit.

Expres gericht hard slaan

Slaan tijdens een skapit (tegen elkaar aankomen gebeurd nou eenmaal als het druk is, hossen is leuk)

nja dat zijn de grooste ergenis

oh als een band lid rookt tijdens het spelen

- TODAYS EMPIRES, TOMORROWS ASHES -
  woensdag 8 mei 2002 @ 01:01:01 #121
23346 Evil_Koekje
Niet altijd evil...
pi_4105985
quote:
Op woensdag 08 mei 2002 00:14 schreef GeaK het volgende:
Mensen die stage diven met hun voeten naar voren (nare ervaring mee)

Spikes en kisten in de pit.

Expres gericht hard slaan

Slaan tijdens een skapit (tegen elkaar aankomen gebeurd nou eenmaal als het druk is, hossen is leuk)

nja dat zijn de grooste ergenis

oh als een band lid rookt tijdens het spelen

voetne naarvoren bij stagediven? hoe wil je dat doen?
met zoiets als een flying kick , of met een salto ofzo?
pi_4112341
Waarom noemen zoveel mensen het meezingen van het publiek een ergenis? Wat is een concert zonder meezingend publiek?! Natuurlijk moet je niet zo hard en vals schreeuwen dat mensen rondom je er echt last van hebben maar ze moeten mij het meezingen toch echt niet gaan verbieden hoor. Tja en je moet niet het hele concert meezingen
pi_4114587
mensen die loos dingen gaan roepen als het even stil is.
voorbeeldje; bij human alert was het heel stil tussen 2 nummers door (stil bij human alert? ) en dan had je een zo'n wijf dat allemaal dingen ging roepen "weg met mobiele telefoons!!!" en als die gasten van human alert dan gingen vragen wie dat riep en wat ze riep zei ze niks. zo sneu..
  woensdag 8 mei 2002 @ 19:01:34 #124
24292 Yokozuna
drum- & forumnerd
pi_4115665
quote:
maar gingen iedere keer staan met het gevolg dat wij niets meer zagen ..... daarnaast had het meisje wat voor mij stond absoluut geen ritmegevoel!
Ah, walgelijk. Dat zijn DE mensen waar ik een hekel aan heb. Hoertjes die de hele tijd zitten te kletsen en lachen voor je en nooit rekening houden met de rest. Gare mensen.
pi_4123476
Meiden die als bakvissen staan de gillen naar de zanger.
You only live once
  FOK!fossiel donderdag 9 mei 2002 @ 17:51:04 #126
1455 Keroppi
kool kikker
pi_4126834
Haha die topic doet me denken aan een Koninginnenach van 2 jaar terug.

Ik en een vriendin stonden redelijk vooraan. Toen we bij het optreden van Kane (ja dat vond ik toen leuk ja) een beetje begonnen te springen uit enthousiasme werd ik onmiddelijk aan mijn rugzak naar beneden getrokken.

Verbaasd keek ik om, wat was er aan de hand. Ik keek toen recht in het gezicht van een meisje met "Dinand" op haar voorhoofd geschreven die me "NIET SPRINGEN" toebeet.

Niet van plan om een uur lang een betonnen paaltje te gaan immiteren drongen mijn vriendin en ik wat verder naar voren waar we in de "pit" kwamen.

Op dat moment was mijn concertervaring niet echt groot. De 'pits' die ik had meegemaakt waren vooral groepen mensen die een beetje tegen elkaar aansprongen. Nou daar deed ik graag aan mee.

Totdat...

..plotseling een figuur voor mij terecht kwam wat wild met zijn armen aan het rammen was. In mijn ogen was hij gericht aan het slaan. Wist ik toen veel dat dat bij sommige concerten meer dan normaal lijkt te zijn (maar dan toch.. we stonden bij Kane...) en ik dacht: "Waaah deze jongen is gek, die is doorgedraaid"

Ik greep die (veel oudere en grotere) jongen bij z'n schouder, draaide hem naar me toen en gilde in z'n gezicht: "Waar ben jij nou helemaal mee bezig? RANDDEBIEL!"

Hij keek me aan, en is de rest van het concert bijzonde lief geweest

Chick on a mission
pi_4127440
Mensen die mij vragen om ff niet zo te springen omdat ze zo nodig midden in de zaal een joint willen draaien! Fuck u!

En voor de rest ook nog heel wat al eerder genoemde dingen

donderdag 9 mei 2002 @ 19:48:13 #128
14896 Gumtree
 Rubberboom?
pi_4128014
hmmm, ik mis er nog een paar.

- vlaggen; van die idioten die van de mega grote vlaggen meenemen met daarop "Barneveld Rulez" of "Bono I love you" je neemt gelijk het zicht van 5000 man weg.

- Voorprogramma's die echt bagger zijn; de laatste U2 reeks, wat was dat voorprogramma slecht. Nog nooit iemand zo een Nirvana nummer zien verkrachten. (ben ff de naam kwijt van die bagger band)

donderdag 9 mei 2002 @ 19:58:50 #129
21551 tvlxd
kerngeleerde
pi_4128157
Ik kan mij eigenlijk nergens aan ergeren, ik kom voor de muziek/band/gezelligheid en niet om mijzelf een potje te ergeren, want ik ken al die voorgaande problemen, maar ik denk dan gewoon: "Boeiuh!". Dus. Maar!
Er is een ding waar ik mij wil aan erger, en dat is dat in de Heineken Music Hall (ik weet niet eens hoe je Heineken schrijft) tussen het voorprogramma en de hoofdact, het licht aan gaat. Dat is zo irritant, ze zullen het wel nodig hebben bij het opzetten, maar dat is dus heel slecht gemaakt.
kern·ge·leer·de (de ~ (m.))
1 kernfysicus
pi_4128162
quote:
Op donderdag 09 mei 2002 12:13 schreef kezmania het volgende:
Meiden die als bakvissen staan de gillen naar de zanger.
Het kan nog erger:
volwassen vrouwen die gillen alsof ze een orgasme krijgen naar de zanger.
misschien is dat ook wel zomaar het is nog al genant
  donderdag 9 mei 2002 @ 21:28:11 #131
12889 BananeKoning
Kill Or Be Killed
pi_4129330
Ik heb niet alles gelezen, maar ik vind het roggelen tijdens concerten ook wel erg smerig, vooral als het op je broek zit .
Ook vind ik dat die pinbanden gewoon verboden moeten worden. Mn armen liggen altijd helemaal uit elkaar, net als een rug vol krassen door die klote dingen.

Owjah dit alles bij metal/rock concertjes he

*mompel mompel*
pi_4141061
Dat ze alles zo kl*te vol stoppen met feesten zoals Masters of Hardcore in the fun ( zaandam )
pi_4141201
quote:
Op vrijdag 10 mei 2002 19:12 schreef martin19 het volgende:
Dat ze alles zo kl*te vol stoppen met feesten zoals Masters of Hardcore in the fun ( zaandam )
daarom hebben we het ook over concerten en niet over puberachtige houseparty's

maar een van mij ergenissen is dat er soms van die wijffies zijn met onmundig lang haar. Dat haar laten ze dan loshangen en gaan helemaal vooraan staan.
Het wachten is dan tot er een paar kerels komen die het haar per ongeluk klemmen en zo eruit trekken, om vervolgens een hellig wijffie voor je te hebben staan!!

maar verder erger ik me niet zovaak tijdens concerten Misschien is het wel beter dat je de ergenis bent
{>

Er
is
nochtans
H O O P
pi_4142592
ja als je de ergernis bent heb je er geen last van

totdat er een keer iemand woedend op je afstapt etc

pi_6403428
quote:
Ah! Klassieke ergernissen!
- Mensen die GEEN FLAUW BENUL hebben waar ze naar zitten te luisteren.

Inderdaad, mensen die achteraf vragen: "wat was dat eigenlijk?" Koop dan verdomme een klassiek verzamel-cd'tje!

Mensen die tijdens een concert pepermuntjes gaan zitten knagen vlak achter je.. en dan de hint niet begrijpen als je drie keer boos omkijkt

Mensen die beginnen te klappen tijdens rustige passages, omdat ze denken dat het nummer afgelopen is.. Nog nooit de vier jaargetijden aaneen gehoord? *grrrr* Dirigent helemaal uit zijn concentratie..
quote:
nog nooit gehoord hadden kunnen hebben
LOL! kon je eruit komen?
A smell can bring you back in memory so hard, it hurts.
-
Ik was een kind hoe kon ik weten - dat het voorgoed voorbij zou gaan...
-
pi_6403531
Wat trouwens ook heel erg is, is als een band een zangeres heeft (of andere vrouwelijke bandleden) en een paar van die opgeschoten kinkels tussen elk nummer door "TIETEN ZIEN!" en "BROEK UIT!" brallen. Zorgt altijd voor plaatsvervangende schaamte...
Like a steam locomotive, rollin' down the track
He's gone, gone, and nothin's gonna bring him back
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')