ik ook.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:13 schreef -Vaduz- het volgende:
Het is een mooie uitdaging voor AC, ik geef ze nog best kans ook.
Dat denk ik niet. Er zijn meer Serie A "rijpe" clubs in de huidige Serie B (Brescia, Verona). Die krijgen voorrang. Trouwens, voor filmproducent en voorzitter van Napoli Aurelio de Laurentis is dit alleen maar goud. De ultieme wraak.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:13 schreef twi het volgende:
[..]
Ik heb DIGGER horen zeggen dat het eventueel ook zo kan zijn dat een club met aanzien als Napoli direct door zou kunnen promoveren in plaats van de clubs die dit sportief zouden verdienen. Weet jij hier meer van?
Na 10 overwinningen zullen ze nog steeds op 0 punten staanquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef Heero87 het volgende:
-30 punten is eigenlijk gewoon hetzelfde als degradatie naar de Serie C. Juve zal dus minstens twee seizoenen moeten wachten op promotie en drie seizoenen op Champions League.
Nu zal er wel helemaal geen hond in dat stadion zittenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef Heero87 het volgende:
-30 punten is eigenlijk gewoon hetzelfde als degradatie naar de Serie C. Juve zal dus minstens twee seizoenen moeten wachten op promotie en drie seizoenen op Champions League.
dat zei ik ook al, maar het staat net iets minder pijnlijker.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef Heero87 het volgende:
NOS-TT meldde net nog alleen de degradatie naar serie B. Zie nu ook de puntenaftrek. Dan lijkt 't me wel genoegquote:
Zoals al sinds eeuwigheid bekend: "Eerlyckheyd gaat boven allesch"quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:17 schreef Urquhart het volgende:
[..]
Nu zal er wel helemaal geen hond in dat stadion zitten
oh echt...jammer dat ik daar niet bij benquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:14 schreef smook.biz het volgende:
Fabio Cannavaro staat hier een eindje verderop met 60.000 Napolitanen en zijn wereldbeker op een pleintje.
Denk niet dat hij nog het vliegtuig naar Torino neemt.
Wanneer er 3 Serie A rijpe(re) B clubs de taken van deze 3 Serie A vervangen, zie ik Juve met hun aantrekkingskracht voor spelers nog best wel een acceptabel elftal bij elkaar sprokkelen. Acceptabel genoeg om na verloop van tijd bovenin de Serie B mee te strijden om de hoogste plaatsen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:16 schreef Heero87 het volgende:
Ze zullen ongetwijfeld terug aan de top komen, maar op één seizoen lukt dat zeker niet. Ik dacht dat de Serie B - kampioen vorig seizoen meer dan 80 punten sprokkelde. Juve zou dus in totaal ongeveer 110 punten moeten vergaren, maw. dat lukt nooit.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:20 schreef twi het volgende:
[..]
Wanneer er 3 Serie A rijpe(re) B clubs de taken van deze 3 Serie A vervangen, zie ik Juve met hun aantrekkingskracht voor spelers nog best wel een acceptabel elftal bij elkaar sprokkelen. Acceptabel genoeg om na verloop van tijd bovenin de Serie B mee te strijden om de hoogste plaatsen.
mwah... ik denk dat er voor LAZIO weinig meer te halen valt, hoewel ik het wel opvallend vind dat ze er beter afkomen dan Viola.quote:
quote:Juventus degradeert naar B en is titels kwijt
14/7/2006 21:21
Juventus degradeert naar de Serie B en is zijn laatste twee landstitels kwijt. Ook Fiorentina en Lazio Roma voetballen komend seizoen in de Serie B. AC Milan speelt wel in de Serie A, maar heeft alvast een fors aantal punten in mindering gekregen.
De straffen liegen er niet om in het Italiaanse proces tegen voetbalfraude, ook wel calciopoli genoemd. Alle vier clubs zijn door het tribunaal van de voetbalbond (FIGC) schuldig bevonden aan het beïnvloeden van Serie A-duels tijdens het seizoen 2004/05.
Juventus wordt het zwaarst gestraft. Zo verliest de club uit Turijn de titel van 2004/05 en wordt ze dat seizoen als laatste geklasseerd. Als gevolg daarvan raakt Juventus ook de scudetto van afgelopen seizoen kwijt en mag het dit seizoen niet deelnemen aan de Champions League. Bovendien degradeert Juve en moeten de bianconeri de komende competitie beginnen met een puntenaantal van min dertig. Door het forse aantal minpunten lijkt het hoogstwaarschijnlijk dat de roemruchte club de komende twee jaren in de Serie B speelt.
Zo erg heeft AC Milan het niet te stellen. De zwaarste straf voor de Milanese club is dat ze komend seizoen niet mag uitkomen in de Champions League. Daarnaast moeten de rossoneri de competitie beginnen met een aftrek van vijftien punten. Vice-voorzitter Adriano Galliani mag een jaar lang niet zijn ambt uitvoeren.
Fiorentina zakt eveneens af naar de Serie B, waarin zij ook nog eens twaalf punten aftrek krijgen. Er gaat ook een streep door deelname aan Europees voetbal, Fiorentina had zich geplaatst voor de voorronde van de Champions League. Zowel voorzitter Andrea Della Valle als ere-voorzitter Diego Della Valle mag vier jaar geen werkzaamheden verrichten voor de club.
Tenslotte degradeert ook Lazio. De Romeinse club krijgt tevens een aftrek van zeven punten aan de broek, terwijl voorzitter Claudio Lotito drie jaar zich niet met de club mag bemoeien.
Er waren nog meer personen die een straf opgelegd kregen. Zo is bondsvoorzitter Franco Carraro is vier jaar geschorst en mag scheidsrechter Massimo De Santis 4,5 jaar niet fluiten.
De andere 3 clubs mogen ook niet europees spelen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:27 schreef Asskicker14 het volgende:
Dus alles op een rijtje:
Juventus --> Serie B + 30 punten in mindering
Lazio --> Serie B + 7 punten in mindering
Fiorentina --> Serie B + 15 punten in mindering
AC Milan --> Blijft in Serie A maar 15 punten in mindering + Uitsluiting Champions League
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |