Scroll ff naar beneden voor de beknopte versie
![]()
Omdat ik een paar maanden vrij had, leek het me leuk om wat vakantiewerk te doen
![]()
. Dus ik naar het uitzendbureau, en ze hadden maar liefst 3 baantjes voor me! Eentje ging al gelijk niet door (was al bezet) en toen had ik de keuze tussen een kantoorbaan (beetje boekhouden e.d., k heb daarin diploma's) en een baantje in een kaasfabriek. Omdat ik toch een keertje iets anders wilde dan de hele zomer op kantoor boekhouden heb ik maar gekozen om in de kaasfabriek te werken.
Binnen 2 dagen was alles geregeld en ik dacht een leuk vakantiebaantje te hebben.
De eerste werkdag kom ik redelijk vroeg aan en na een kort praatje met de chef wordt mij verteld dat ik met een collega mag meelopen. We komen de fabriekshal binnen en daar staan zo'n 50 mensen met een
![]()
-gezicht de volgende handelingen uit te voeren:
Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen,
Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, Kaas wegen, sticker opplakken, kaas in een krat leggen, etc. Nu zou je denken, dit wordt gedaan door jongens van 14/15 jaar die daar in de vakantie werken, maar NEE, het waren stuk voor stuk volwassen!!! mannen/vrouwen van tussen de 20 en de 40 jaar die constant, DAG IN, DAG UIT dit werk deden. In de pauze kon ik het niet laten om één van deze hardwerkende aan te spreken, gewoon ff vragen hoe het gaat (wilde toch stiekem weten wat hij zo interessant vond van zijn werk), tot mijn grote verbazing kwam er niet meer uit dan "Ik jou niet verstaan kunnen".
Goed, volgende slachtoffer, deze persoon leek wel een Nederlandse nationaliteit te hebben, dus ik vroeg hoe het ging enzo. Ja alles ging goed, met menneer. Ik kon het niet laten om even te vragen hoelang hij al hier werkzaam was. Het volgende kwam uit zijn mond: "Oh uuhm tja hehehe wanneer ben ik hier begonnnuuuu eigenlijk, geen ideeejjjjjjjjjjjj, uuuuuuuhmm 10 jaar geleden?? Uhm neee al langer, geen idee?" Gelukkig had deze beste man een hulpzame collega die hem uit de brand hielp "ja werkt hier toch al 16 jaar Kees?" "ooh ja, dat was het, 16 jaar ja...best lang eigenlijk hehehe".
Mijn god wat een niveau, het is werkelijk onvoorstelbaar. Ik heb me werkelijk kapot gelachen, zo had ik ook een discussie met Abdul (27 jr, was aan het sparen om zijn familie in Marokko op te zoeken), dat ging over dat allochtonen over het algemeen meer crimineel zijn dan Nederlanders. Uiteraard was deze Marokkaan hier fel tegen, hij kwam zelfs met een zeer opmerkelijk feit aan, menneer was een keer in de gevangenis geweest en daar waren voornamelijk Nederlanders. Op mijn vraag wat hij in de gevangenis deed (je raadt het nooit..) antwoorde hij datie een maand vast gezeten had wegens het niet betalen van boetes...
Ik ben dezelfde dag nog langs het uitzendbureau gegaan en ik krijg nu ander vakantiewerk: Lekker rustig op een kantoortje boekhouden!
Goed, mijn verhaal is een beetje lang geworden, korte samenvatting:
Vakantiewerk in een kaasfabriek, man die er al 16 jaar hetzelfde werk doet, namelijk kaas inpakken, 40 uur per week, dag in, dag uit...
Vertel hier over jouw simpele (vakantie)baan!
[ Bericht 2% gewijzigd door Sport_Life op 14-07-2006 18:32:43 ]