1 2 3 4 | <input type="text" name="veld" /> <input type="submit" name="submit" value="Verzenden" /> </form> |
1 2 3 4 5 6 | if(isset($_POST["submit"]) && $_POST["submit"] == "Verzenden") // verzonden else //niet verzonden ?> |
Gewoon in MySQL van die eerste server de config aanpassen en server2 dmv van ip ook toegang geven tot de db...quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 12:06 schreef HuHu het volgende:
Ik heb een vraagje.
Ik heb een server+database en nog een server. Die laatste server kan niet bij de database van de eerste server komen, terwijl ik dat wel zou willen. Hoe kan ik er voor zorgen dat die server toch gegevens met de database kan uitwisselen?
Ik kan natuurlijk op beide servers een scriptje neerzetten die gegevens heen en weer sturen naar elkaar, om zo de query's uit te voeren en de data terug te zenden. Maar dat lijkt mij niet de meest betrouwbare oplossing.
Nu zag ik op PHP.net iets over OpenSSL. Is dat iets om te gebruiken? Of is het makkelijker om een scriptje te maken dat de data op een bepaalde manier 'versleuteld' en het script op de andere server deze weer leesbaar maakt, de query uitvoert, de data 'versleuteld' en deze terug zend?
Ik kan de config files van die database niet aanpassen, want die staat gehost bij XS4all. En ik kan maar maximaal 3 IP adressen toegang geven tot de server via het Service Center en dat is te weinig.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 16:55 schreef wobbel het volgende:
[..]
Gewoon in MySQL van die eerste server de config aanpassen en server2 dmv van ip ook toegang geven tot de db...
geen rare scriptjes gaan maken die over SSL verbindingen lopen etc...
Dan doe je gewoon een mailtje de deur uit naar XS4ALL...zover ik XS4ALL ken doen ze daar totaal niet moeilijk overquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 18:30 schreef HuHu het volgende:
[..]
Ik kan de config files van die database niet aanpassen, want die staat gehost bij XS4all. En ik kan maar maximaal 3 IP adressen toegang geven tot de server via het Service Center en dat is te weinig.
1 2 | preg_match_all($pattern, $html, $matches); |
je .+ geeft aan dat er NA de eerste dubbelquote nog minstens 1 andere karakter matched, vandaar dat ungreedy niet helptquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:16 schreef wipes66 het volgende:
[ code verwijderd ]
Weet iemand hoe ik er voor kan zorgen dat hij bij de eerste " stopt? Nu matched hij bv ook:
action="" onsubmit="
maar hij moet alleen dit matchen:
action=""
![]()
1 |
(.+) en (.*) doen toch precies het zelfde? Alleen .* matched ook wanneer er niks staat.quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:19 schreef ralfie het volgende:
[..]
je .+ geeft aan dat er NA de eerste dubbelquote nog minstens 1 andere karakter matched, vandaar dat ungreedy niet helpt
probeer:
[ code verwijderd ]
ff uit het hoofd, kan fout zijn)![]()
Wat moet dan wel matchen? En wat niet? Kun je wat voorbeelden geven?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 21:29 schreef wipes66 het volgende:
[..]
(.+) en (.*) doen toch precies het zelfde? Alleen .* matched ook wanneer er niks staat.
edit: ik heb het net eff getest en het lijkt wel te werken.
dit matched hij nu niet:
action="" onsubmit="
maar
action=""
matched hij nu wel, dat dus niet moet, omdat er niks tussen "" staat.
alle waardes van href, action, onclick, enz tenzij hij leeg isquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 22:03 schreef Light het volgende:
[..]
Wat moet dan wel matchen? En wat niet? Kun je wat voorbeelden geven?
Zo moeilijk isquote:Op dinsdag 8 augustus 2006 23:21 schreef wipes66 het volgende:
[..]
alle waardes van href, action, onclick, enz tenzij hij leeg is
dus:
<a href="bla"> wel
<a href=""> niet
maar laat maar zitten, ik heb nu gewoon opgelost met een if statement.![]()
1 |
Dat weet ik niet. Als oplossing zou ik suggereren om & niet in de namen van style sheets op ten nemenquote:Maar ik heb nog een vraag, misschien dat iemand het weet die ervaring heeft met xhtml:
<?xml-stylesheet href="&&&&" type="text/css"?>
Als er een & teken voorkomt in href wordt de stijlesheet niet geladen in opera, wannneer ik deze veranderen naar &'a'm'p; doet hij het weer niet in firefox. Weet iemand hoe dit komt![]()
Iemand?quote:Op dinsdag 8 augustus 2006 06:14 schreef Libris het volgende:
Wederom een vraagje: Gebruiken mensen hier ook MVC frameworks voor ontwikkeling? Zo ja, welke?
1 |
wel dus...:zquote:Here's a short explanation of the configuration directives.
short_open_tag boolean
Tells whether the short form (<? ?>) of PHP's open tag should be allowed. If you want to use PHP in combination with XML, you can disable this option in order to use <?xml ?> inline. Otherwise, you can print it with PHP, for example: <?php echo '<?xml version="1.0"'; ?>. Also if disabled, you must use the long form of the PHP open tag (<?php ?>).
Note: This directive also affects the shorthand <?=, which is identical to <? echo. Use of this shortcut requires short_open_tag to be on.
oftewelquote:Op donderdag 10 augustus 2006 12:32 schreef mschol het volgende:
[..]
wel dus...:z
http://nl2.php.net/ini.core
en het werkt vlekkeloosquote:; Allow the <? tag. Otherwise, only <?php and <script> tags are recognized.
; NOTE: Using short tags should be avoided when developing applications or
; libraries that are meant for redistribution, or deployment on PHP
; servers which are not under your control, because short tags may not
; be supported on the target server. For portable, redistributable code,
; be sure not to use short tags.
short_open_tag = On
1 2 | short_open_tag "1" PHP_INI_PERDIR PHP_INI_ALL in PHP <= 4.0.0. |
Tip: array_rand()quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 19:02 schreef wobbel het volgende:
De onderstaande code:
[ code verwijderd ]
geeft af en toe helemaal niks terug, dus gewoon wit beeld...hoe kan dat?![]()
beter nog...hoe los ik het op
Nou gewoon:quote:Op zaterdag 12 augustus 2006 21:29 schreef the_disheaver het volgende:
wat staat er dan in de bronode? Opera heeft er geen last van
1 2 | <form etc... |
1 2 3 4 | if ( @unset ( $_SESSION['RoG']['Code'] ) ) { ?> |
rechtstreeks van php.net:quote:Op maandag 14 augustus 2006 08:57 schreef Desdinova het volgende:
if empty($_SESSION['RoG']['Code']) moet je hebben denk ik
unset is een commando, alsin verwijder variabele
unset is geen functie, hij geeft geen successboolean terug ofzo. Daarom zal if (unset()) niet werken...quote:Op maandag 14 augustus 2006 10:26 schreef wobbel het volgende:
[..]
rechtstreeks van php.net:
Example 2. Unregistering a variable with $_SESSION and register_globals disabled.
<?php
session_start();
unset($_SESSION['count']);
?>
quote:unset() destroys the specified variables. Note that in PHP 3, unset() will always return TRUE (actually, the integer value 1). In PHP 4, however, unset() is no longer a true function: it is now a statement. As such no value is returned, and attempting to take the value of unset() results in a parse error.
http://mcrdev.guitarist.nl/menu/test/quote:RewriteEngine On
RewriteRule ^index/(.*)/$ /index.php?page=$1
RewriteRule ^menu/(.*)/$ /menu.php?page=$1
RewriteRule ^message/(.*)/$ /messages.php?page=$1
Maar hij doet het nietquote:if(isset($_GET['page']) && $_GET['page'] == "test")
{
echo "Blaaaaaaaaaar";
}
ook niet.quote:RewriteEngine On
RewriteBase /
RewriteRule ^index/(.*)/$ /index.php?page=$1
RewriteRule ^menu/(.*)$ /menu.php?page=$1
RewriteRule ^message/(.*)/$ /messages.php?page=$1
1 2 3 4 5 | RewriteBase / RewriteRule ^index/(.*)/$ index.php?page=$1 RewriteRule ^menu/(.*)/$ menu.php?page=$1 RewriteRule ^message/(.*)/$ messages.php?page=$1 |
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |