Iets boven je post ik dit hostel (youth hostel). http://www.gothicpoint.com/gothic_flash.html Ga er aankomende week heen. Ziet er goed uit en de recensies zijn positief. Maar goed als je een hotel wil is dit misschien niet iets voor je...quote:Op zondag 24 september 2006 02:37 schreef A.Petacchi het volgende:
Weet iemand een goed, sfeervol hotel in Barcelona? Ik er natuurlijk honderden vinden via allerlei sites maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Het liefst in het centrum of in een mooie wijk erbuiten indien er vlakbij een metro aanwezig is. Mag rond de 100 euro per nacht kosten, evt iets meer.
Wat zijn in het algemeen leuke wijken en wijken om te vermijden?
Trein naar Spanje is duurder dan vliegen. Boek vroeg, en je hebt al een ticket naar Madrid of Barcelona ergens tussen de 60 en 100 euro retour inclusief alles.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige hezit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
![]()
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?
Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
Bedoel je daarmee het park bij het paleis?quote:Op woensdag 18 oktober 2006 19:01 schreef Douwe het volgende:
[..]
Het 'Centrale park' van Madrid is overigens ook leuker dan dat van Barcelona
Ok, daar ben ik dan dus niet geweest!quote:
Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.quote:Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige hezit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
![]()
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?
Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
In 2003 zijn een maat van me en ik naar Madrid gegaan om een goede vriend uit Nederland op te zoeken. We zijn toen naar een wedstrijd tegen Deportivo de la Coruna gegaan. De sfeer daar in dat stadion was ok, met soms een "Puta"-schreeuwende Spanjaard. We zaten echt ver boven in het stadion, boven een skybox, zo konden we de herhalingen zien van wat op het veld plaatsvond, omdat je dat daar bovenin niet echt zo goed mee krijgt! Hier een fotootje van een volle Bernabeu.quote:Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Longmen het volgende:
Bernabeu
thnx voor tips!quote:Op woensdag 18 oktober 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:
[..]
Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.
Met de trein kun je inderdaad van Barcelona naar Madrid. Er rijden verschillende soorten treinen. De nachttrein heb ik wel eens genomen en die is niet aan te raden. Wel aan te raden is het om via Valencia met de hogesnelheidstrein te reizen. Dan kom je over een heel mooi stuk spoor langs de kust tussen Barcelona en Valencia en van Valencia naar Madrid zie je ook elke tien minuten het landschap veranderen. Kijk voor prijzen op www.renfe.es onder grande lineas.
Vliegen met vueling.com of ook met Iberia is vrijwel net zo goedkoop als met de trein.
Ik zou langer naar Barca gaan... maar goed maar een tip.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 00:41 schreef Razz_Gul het volgende:
[..]
thnx voor tips!
Ik heb besloten naar Madrid te gaan ,maar ik twijfel nu of ik er 4 of 5dgn (ma t/m do of t/m vrij) voor moet uittrekken ? want ik wil ook Barcelona fftjes aan doen(met Gaudi, picasso en de ramblas heb ik t wel gezien denk ik)... overnachten wil ik er niet aangezien een trein retourtje 100e kost dus een overnachting wordt me teveel. is dit aan te bevelen of is een paar uurtjes voor barcelona te weinig ?
Je hebt t over Valencia, wil ik idd ook bezoeken, hoe ver is dit vanaf Madrid ? nog andere aangrenzende plekken die ik MOEt zien ?![]()
Wat betreft onderdak, ik wil wel een goedkoop hostel verblijven maar als ik de reviews zo lees op bookings.com dan vrees ik voor me goede nachtrustwant ze schijnen bijna allemaal extra gehorig te zijn. dus wordt zoieso een hotel. Heeft iemand hier ervaring met online boeken v hotels ? er zijn nl talloze vergelijkingsites met ook nog verschillende tarieven voor t zelfde hotel!
leuk detail: een ticket van 4 of 5dgn madrid (met transavia) kost t zelfde !
goeie tip! maar de prijzen ontlopen mekaar niet zoveel hoor.quote:Op vrijdag 20 oktober 2006 01:26 schreef Douwe het volgende:
Hotel boeken moet je gewoon doen op de goedkoopste site
Kijk ook eens op HRS, komen vaak erg goedkoop uit de hoek en je hoeft er in tegenstelling tot Expedia en dergelijke pas te betalen zodra je weggaat uit het hotel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |