abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_41651619
Maandag 11 september reizen we af naar Barcelona, nu heb ik gelezen dat 11 september een feestdag is, nl. La Diada de Catalunya. Wat moet ik me daarbij voorstellen? Rijden de bussen en metro dan op zondagdienst? Of helemaal niet? En wat is er open van musea, parken, etc.?
  dinsdag 12 september 2006 @ 09:30:35 #52
78089 PhatBastard
-----------Rock 'n Roll--
pi_41729351
La Diada is de nationale feestdag in catalunya, dan vieren ze hun onafhankelijkheid (de stumperds denken dat ze onafhankelijk zijn...) dus allemaal catalaanse vlaggen, nationalisme, etc.... geen winkels open, maar wel het openbaarvervoer en restaurants enzo..
the deadly yellow snow cristals deprived him from his sight.... and he cant see... temporarily....
pi_41815747
Gave foto-reportage, Pipo!

Thanks a lot!
 FR
pi_41817373
Ik ga in oktober
Iemand ervaring met dit hostel?
Uiteraard ga ik backpacken. Dit hostel heb ik van de site www.bugeurope.com Dit voor de mensen die deze site nog niet kennen.
Kwalitatief hoogstaande flauwekul voor de intelligente onbenul!
pi_41995453
Ik ben een tripje naar Barca aan 't organiseren voor m'n klas... Goedkoopste tickets hebben we kunnen vinden voor december, maar is 't daar dan nog een beetje goed vertoeven of wordt dat helemaal niets?
pi_42085694
Weet iemand een goed, sfeervol hotel in Barcelona? Ik er natuurlijk honderden vinden via allerlei sites maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Het liefst in het centrum of in een mooie wijk erbuiten indien er vlakbij een metro aanwezig is. Mag rond de 100 euro per nacht kosten, evt iets meer.

Wat zijn in het algemeen leuke wijken en wijken om te vermijden?
AS Roma---Ajax---Real Valladolid---Hammarby IF---West Ham United--- River Plate---Alessia Filippi
LA DISOCCUPAZIONE... TI HA DATO UN BEL MESTIERE...MESTIERE DI MERDA...CARABINIERE!
pi_42100294
Mooie foto's. Veel van die plaatsen komen mij bekend voor...
(__/)
(O.o )
(> < )
This is Bunny. Copy Bunny into your signature to help him on his way to world domination.
pi_42255635
Gisteren teruggekomen van een week Barcelona en omgeving. Fantastisch weer! Verslagje zal ik een dezer dagen hier wel posten.
  zaterdag 30 september 2006 @ 11:15:21 #59
157000 -Rebelle
Let's go get lost
pi_42255703
Barcelona

ik wil terug!
pi_42255981
quote:
Op zondag 24 september 2006 02:37 schreef A.Petacchi het volgende:
Weet iemand een goed, sfeervol hotel in Barcelona? Ik er natuurlijk honderden vinden via allerlei sites maar ben benieuwd naar persoonlijke ervaringen.
Het liefst in het centrum of in een mooie wijk erbuiten indien er vlakbij een metro aanwezig is. Mag rond de 100 euro per nacht kosten, evt iets meer.

Wat zijn in het algemeen leuke wijken en wijken om te vermijden?
Iets boven je post ik dit hostel (youth hostel). http://www.gothicpoint.com/gothic_flash.html Ga er aankomende week heen. Ziet er goed uit en de recensies zijn positief. Maar goed als je een hotel wil is dit misschien niet iets voor je...
pi_42777174
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige he zit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?

Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
"Religion is simply a parasite on a much older moral sense"
  woensdag 18 oktober 2006 @ 18:21:13 #62
26411 The.PhantoM
IN URBANITY WE TRUST
pi_42778630
kvindt Barcelona echt niks bijzonders. Had er veel van verwacht, maar toen ik er afgelopen zomer was tijdens onze rondreis door europa vond ik het echt tegenvallen. Er is niet veel bijzonders aan de stad zelf behalve de paar kleine steegjes rond ramblas; ramblas zelf is gewoon een opgehypte kutstraat die leeft van het toerisme, niks bijzonders aan dus. En de rest van de straten in barcelona zijn gewoon echt saai en ranzig, er is gewoon helemaal geen sfeer. En om nou te zeggen dat barcelona een architectonisch hoogstandje is omdat er een paar gaudi gebouwen staan is ook gewoon triest. Amsterdam heeft veel meer mooie oude gebouwen en ook veel meer sfeer. Het is gewoon al super gezellig om 'savonds door het centrum van amsterdam te banjeren

En nu nog maar te zwijgen over de chagrijnige kut spanjaarden in barcelona die weigeren engels te spreken

Geef mij maar Amsterdam, toch één van de top steden in Europa samen met Parijs en london
Life is a Journey, Not a Destination. Enjoy the Ride!
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:01:33 #63
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42779703
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:
wat is t wezenlijke verschil tussen Madrid en Barcelona ? ja lastige he zit zo, ik ben een cultuurbuff en ben dol op boeiende schilderijen en wijdse pleinen... mijn ega is bijna geprogrammeerd om de Ramblas af te struinen
Dus de vraag, kom je als cultuurfreak beter aan je trekken in Barcelona of Madrid ?

Wat zijn de manieren om van Barcelona naar Madrid te reizen ? vliegtuig is niet duur maar buiten mijn budget... ik hoorde met de trein , iemand ervaring hiermee ??
Trein naar Spanje is duurder dan vliegen. Boek vroeg, en je hebt al een ticket naar Madrid of Barcelona ergens tussen de 60 en 100 euro retour inclusief alles.

Zowel Barcelona als Madrid zijn leuke steden, maar ga je voor wijdse pleinen en boeiende schilderijen is Madrid veruit de betere optie. Meer musea, véél meer pleinen, en een schitterend Koninklijk Paleis . Barcelona heeft daarentegen wél weer Gaudi... Het 'Centrale park' van Madrid is overigens ook leuker dan dat van Barcelona
pi_42779751
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:01 schreef Douwe het volgende:

[..]

Het 'Centrale park' van Madrid is overigens ook leuker dan dat van Barcelona
Bedoel je daarmee het park bij het paleis?
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
  woensdag 18 oktober 2006 @ 19:43:17 #65
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42781131
Nee, het Retiro Park
pi_42786429
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 19:43 schreef Douwe het volgende:
Nee, het Retiro Park
Ok, daar ben ik dan dus niet geweest!
Emancipate yourselves from mental slavery, none but ourselves can free our minds
pi_42790278
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 17:33 schreef Razz_Gul het volgende:

Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.

Met de trein kun je inderdaad van Barcelona naar Madrid. Er rijden verschillende soorten treinen. De nachttrein heb ik wel eens genomen en die is niet aan te raden. Wel aan te raden is het om via Valencia met de hogesnelheidstrein te reizen. Dan kom je over een heel mooi stuk spoor langs de kust tussen Barcelona en Valencia en van Valencia naar Madrid zie je ook elke tien minuten het landschap veranderen. Kijk voor prijzen op www.renfe.es onder grande lineas.
Vliegen met vueling.com of ook met Iberia is vrijwel net zo goedkoop als met de trein.
pi_42806090
Ik hoorde van backpackers aldaar dat Madrid echt niets aan is, behalve Bernabeu en het paleis.
Het zegt misschien ook wel wat dat er meer wordt gepraat over Barca dan over de hoofdstad....

Maar goed ik kan die mening nog niet geven, omdat ik nog niet in Madrid ben geweest....
pi_42809547
quote:
Op donderdag 19 oktober 2006 15:19 schreef Longmen het volgende:
Bernabeu
In 2003 zijn een maat van me en ik naar Madrid gegaan om een goede vriend uit Nederland op te zoeken. We zijn toen naar een wedstrijd tegen Deportivo de la Coruna gegaan. De sfeer daar in dat stadion was ok, met soms een "Puta"-schreeuwende Spanjaard. We zaten echt ver boven in het stadion, boven een skybox, zo konden we de herhalingen zien van wat op het veld plaatsvond, omdat je dat daar bovenin niet echt zo goed mee krijgt! Hier een fotootje van een volle Bernabeu.

pi_42824738
quote:
Op woensdag 18 oktober 2006 23:17 schreef DutchTrain het volgende:

[..]

Beide steden hebben genoeg cultuur om je een tijdje bezig te houden. Moderne kunst en architectuur in Barcelona en een paar grote musea in Madrid. Je zou beide steden in 7 - 10 dagen kunnen combineren.

Met de trein kun je inderdaad van Barcelona naar Madrid. Er rijden verschillende soorten treinen. De nachttrein heb ik wel eens genomen en die is niet aan te raden. Wel aan te raden is het om via Valencia met de hogesnelheidstrein te reizen. Dan kom je over een heel mooi stuk spoor langs de kust tussen Barcelona en Valencia en van Valencia naar Madrid zie je ook elke tien minuten het landschap veranderen. Kijk voor prijzen op www.renfe.es onder grande lineas.
Vliegen met vueling.com of ook met Iberia is vrijwel net zo goedkoop als met de trein.
thnx voor tips!
Ik heb besloten naar Madrid te gaan ,maar ik twijfel nu of ik er 4 of 5dgn (ma t/m do of t/m vrij) voor moet uittrekken ? want ik wil ook Barcelona fftjes aan doen(met Gaudi, picasso en de ramblas heb ik t wel gezien denk ik)... overnachten wil ik er niet aangezien een trein retourtje 100e kost dus een overnachting wordt me teveel. is dit aan te bevelen of is een paar uurtjes voor barcelona te weinig ?
Je hebt t over Valencia, wil ik idd ook bezoeken, hoe ver is dit vanaf Madrid ? nog andere aangrenzende plekken die ik MOEt zien ?

Wat betreft onderdak, ik wil wel een goedkoop hostel verblijven maar als ik de reviews zo lees op bookings.com dan vrees ik voor me goede nachtrust want ze schijnen bijna allemaal extra gehorig te zijn. dus wordt zoieso een hotel. Heeft iemand hier ervaring met online boeken v hotels ? er zijn nl talloze vergelijkingsites met ook nog verschillende tarieven voor t zelfde hotel!

leuk detail: een ticket van 4 of 5dgn madrid (met transavia) kost t zelfde !
  vrijdag 20 oktober 2006 @ 01:26:20 #71
61447 Douwe
Ik heb gelijk
pi_42825762
Valencia is vanuit Madrid dichterbij dan Barcelona.
Valencia is best een leuke stad, met een supertof park (oude rivierbedding) en een gebouwencomplex dat vaak voorkomt in autoreclames . Daarbij is het centrum redelijk vergelijkbaar met dat van Barcelona (geen Ramblas, geen Gaudi), maar dan veel en veel minder toeristisch. Verder schijnt het dé uitgaansstad van Spanje te zijn, alleen ben ik er alleen maar doordeweeks geweest, en niet in het weekend, dus kan ik daar weinig over zeggen

Hotel boeken moet je gewoon doen op de goedkoopste site
Kijk ook eens op HRS, komen vaak erg goedkoop uit de hoek en je hoeft er in tegenstelling tot Expedia en dergelijke pas te betalen zodra je weggaat uit het hotel.
pi_42827432
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 00:41 schreef Razz_Gul het volgende:

[..]

thnx voor tips!
Ik heb besloten naar Madrid te gaan ,maar ik twijfel nu of ik er 4 of 5dgn (ma t/m do of t/m vrij) voor moet uittrekken ? want ik wil ook Barcelona fftjes aan doen(met Gaudi, picasso en de ramblas heb ik t wel gezien denk ik)... overnachten wil ik er niet aangezien een trein retourtje 100e kost dus een overnachting wordt me teveel. is dit aan te bevelen of is een paar uurtjes voor barcelona te weinig ?
Je hebt t over Valencia, wil ik idd ook bezoeken, hoe ver is dit vanaf Madrid ? nog andere aangrenzende plekken die ik MOEt zien ?

Wat betreft onderdak, ik wil wel een goedkoop hostel verblijven maar als ik de reviews zo lees op bookings.com dan vrees ik voor me goede nachtrust want ze schijnen bijna allemaal extra gehorig te zijn. dus wordt zoieso een hotel. Heeft iemand hier ervaring met online boeken v hotels ? er zijn nl talloze vergelijkingsites met ook nog verschillende tarieven voor t zelfde hotel!

leuk detail: een ticket van 4 of 5dgn madrid (met transavia) kost t zelfde !
Ik zou langer naar Barca gaan... maar goed maar een tip.
En kijk eens op www.bugeurope.com dat zijn onafhankelijke hostel reviews....
pi_42873366
thnx!
maar dan vind ik http://www.tripadvisor.com/ toch beter als je geen backpacker bent dan is zo'n cheapo hostel toch wat teveel van t goede.
of op http://www.lonelyplanet.com/
  zaterdag 21 oktober 2006 @ 22:56:08 #74
102582 Asics
Asics HIGH !!!
pi_42874054
mooie pica's pipo dc!
Asics neemt de tijd.
Asics geniet. Lees mijn columns op http://www.raaskal.com
pi_42970453
quote:
Op vrijdag 20 oktober 2006 01:26 schreef Douwe het volgende:
Hotel boeken moet je gewoon doen op de goedkoopste site
Kijk ook eens op HRS, komen vaak erg goedkoop uit de hoek en je hoeft er in tegenstelling tot Expedia en dergelijke pas te betalen zodra je weggaat uit het hotel.
goeie tip! maar de prijzen ontlopen mekaar niet zoveel hoor.
Ik heb dus gereserveerd via deze site voor hostel Luis XV voor 4 nachten maar i.d voorwaarden staat dat je betaald bij aankomst ?? ik zie nergens staan dat je pas betaald bij vertrek.
Ik maak me trouwens zorgen over de geldigheid v.d reservering , heb nl nog niets vernomen v.d hostel zelf , heb ze ook paar x een mailtje gestuurd (in engels en spaans) maar ze reageren niet! Wat als ze geen kamers hebben of me iets geven wat ik niet wil, sta ik dan in mijn recht ?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')