Dank jequote:Op donderdag 13 juli 2006 20:46 schreef Xilantof het volgende:
50x75 wordt op fotopapier afgedrukt weet ik.
Dat weet ik. Maar als ik bij een foto met 15x20 van dichtbij al korrels zie, hoe zit het dan met een foto die nog veel meer uitvergroot is?quote:Bedenk (m.b.t. de korreligheid) dat je bij een foto van die afmetingen er nooit pal met je neus op staat.
dan gaat het inderdaad niet echt helemaal lukken nee.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:53 schreef ChrisJX het volgende:
Dat weet ik. Maar als ik bij een foto met 15x20 van dichtbij al korrels zie, hoe zit het dan met een foto die nog veel meer uitvergroot is?
Da's jammer danquote:Op donderdag 13 juli 2006 21:01 schreef PKfotografie het volgende:
alleen een 2mp foto zou ik er echt niet aan gaan wagen
Ik gebruik een 6 mp foto.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:22 schreef Xilantof het volgende:
@robbedoesoes300d en pdehoog: geef even wat meer info dan... hoeveel megapixels jullie hebben laten afdrukken, hoe groot. hoe duur.
Maak er ff gelijk een mooie vergelijking.
Ik heb zelf regelmatig 6 mp foto's aflaten drukken op 30x45 en dat gaat helemaal super. 1 stapgroter (40x60 of 50x75) moet ik nog eens testen.
(doe altijd 2:3 formaat omdat mijn sensor dat nu eenmaal leverten ik dat ook mooier vind trouwens dan 4:3)
Niet te zeggen. 300dpi is ideaal, 150 is nog best netjes, en 100 is eigenlijk minimaal. 72dpi wordt een beetje crappy. Wat is de resolutie (hoogtexbreedte) van 5mpix ookweer?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:48 schreef Bond het volgende:
wat denken jullie dat ongeveer de max groote is voor 5 mp op fine stand (merk sony) ?
2592 x 1944quote:Op vrijdag 14 juli 2006 11:59 schreef veldmuis het volgende:
Wat is de resolutie (hoogtexbreedte) van 5mpix ookweer?.
In de bestandseigenschappen staan de formaten van je foto, die vermenigvuldig je met elkaar en de uitkomst deel je door een miljoen. Dan weet je het aantal megapixels van je camera .quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:29 schreef ChrisJX het volgende:
.... (aantal pixels weet ik niet) ...
Ik heb later gewoon de camera gepakt en op het toestel gekeken. Dat was sneller en eenvoudigerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:11 schreef Vliegvrager het volgende:
In de bestandseigenschappen staan de formaten van je foto, die vermenigvuldig je met elkaar en de uitkomst deel je door een miljoen. Dan weet je het aantal megapixels van je camera .
Ohja? Ik haalde vanmiddag mijn 20x30's op bij de Hema en ik was best wel teleurgesteld. Ik bracht een filmpje maar kreeg digitale foto's er voor terug.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:18 schreef robbedoeseos300d het volgende:
Ik laat mijn vergrotingen van 50 x 70 altijd afdrukken bij de HEMA.
Die zien er prima uit.
En de kosten vallen daar ook wel mee.
Hoe bedoel jequote:Op vrijdag 14 juli 2006 20:19 schreef Principessa het volgende:
Ohja? Ik haalde vanmiddag mijn 20x30's op bij de Hema en ik was best wel teleurgesteld. Ik bracht een filmpje maar kreeg digitale foto's er voor terug.![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |