abonnement Unibet Coolblue
pi_39796882
We zijn op vakantie in Suriname, en hebben bij Spac een auto gehuurd..
De borg was ¤500,- en ik nam aan dat dat ons eigen risico was bij een ongeluk, en dat daarna de verzekering de schade zou betalen.. Dit kreeg ik mondeling ook te horen..
Maar nu we een ongeluk hebben gehad, van de weg afgegegleden tegen een boom, en de schade is ¤3400,-, blijkt dat we het toch uit eigen zak moeten betalen..
Dit stond ook in het huurcontract:
quote:
dat de huurder onder alle omstandigheden onbeperkt aansprakelijk zal zijn voor de schade veroorzaakt door aanrijding en/of handeling ter voorkoming van een aanrijding van het voertuig met over de weg hangende bomen, of enig ander over/op de weg geplaatst of gebouwd obstakel, verkeersdrempels of gaten in het wegdek.
Weet iemand of we dit moeten betalen.. Ik hoor ook van mensen hier dat het belachelijk is, en dat het verhuur bedrijf daar tegen verzekerd (hoort te) zijn.. Vandaar ook de Borg als eigen risico..
pi_39796965
ben bang dat je toch een probleempje hebt
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:29:17 #3
56176 Catch22-
Ben je Blind?!
pi_39796982
de borg is voor kleine schades lijkt me..
Heel veel groetjes, Catch22
En zoals mijn opa zei: "Al is het meisje nog zo mooi, haar poep stinkt ook". Rust Zacht opa..
Met GHB nooit meer nee
Storneren een optie?
pi_39797036
Zo te lezen op de website is de auto alleen voorzien van WA verzekering.... wat dus in de NL verplicht is en wat in Suriname waarschijnlijk niet anders zal zijn.
Valt zoiets niet onder je eigen WA verzekering?
Rot signature
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:33:28 #5
51513 Foo_niks
'Weg weezze ! '
pi_39797082
duidelijk geval van kleine lettertjes.
Het zij zo geschreven dus ¤
Klaar?
Ik niet!
pi_39797116
Nee, mijn vader vertelde me dat mijn WA verzekering het niet dekt..
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:35:06 #7
77676 The_vice
alweer 'n idee?
pi_39797137
Ze zeggen dat je een afschrift van je verzekering daar ter inzage moet hebben liggen, lijkt me dat ze daar dan wel zelf even naar moeten vragen op het moment dat je de auto mee krijgt.

Al contact opgenomen met je reis eigen verzekering en/of gewone WA verzekering, of rechtsbijstand verzekering?
quote:
dat de huurder en iedere hiertoe gemachtigde bestuurder van de auto, zoals beschreven in paragraaf 3 hiervoor, als verzekerde, verzekerd is door een autoverzekering, waarvan een afschrift ter inzage ligt op het kantoor van N.V SPAC. De dekking van de polis houdt in: a. wettelijke aansprakelijkheid jegens derden, zowel in geval van persoonlijk letsel als materiele schade tot een bedrag van Sf 4.000.000,= =/ b. Het niet toegeven van aansprakelijkheid of schuld aan het ongeval/ c. De auto na het ongeval niet achter laten zonder voldoende maatregelen getroffen te hebben om de auto veilig te stellen/ d. N.V. SPAC binnen 4 uur na het ongeval telefonisch te informeren onder opgave van alle bijzonderheden van het ongeval/ e. De politie te waarschuwen, indien de schuld van de tegenpartij moet worden vastgesteld of indien persoonlijk letsel is toegebracht/ f. EEN ONGEVALLEN VERZEKERING TEN BEHOEVE VAN DE BESTUURDER EN EVENTUELE MEDE-INZITTENDEN IS INBEGREPEN.
Hendrik de Heette heette Hendrik de Heette omdat zijn vader ook Hendrik heette.
-vandaag was 't ook mooi-
Excel; zet het eens in een pivot table
pi_39797188
je kan ook ff je reisverzekering bellen, of had je die niet ?
pi_39797295
Mijn reisverzekering en WA verzekering dekken het beide niet..

Bij Spac vertelde ze dat we wél verzekerd waren als we tegen een andere auto op waren geknald.. Maar we zijn niet verzekerd als we tegen een boom aanrijden.
pi_39797318
quote:
dat de huurder onder alle omstandigheden onbeperkt aansprakelijk zal zijn voor de schade veroorzaakt door aanrijding en/of handeling ter voorkoming van een aanrijding van het voertuig met over de weg hangende bomen, of enig ander over/op de weg geplaatst of gebouwd obstakel, verkeersdrempels of gaten in het wegdek.
Dus tenzij de boom op de weg stond ben je verzekerd.
Dit bericht is goedgekeurd door de NSA en de NVD en andere opsporingsdiensten.
pi_39797340
of je shift gewoon Suriname uit en ze fluiten maar naar hun geld :w

Desnoods een kilo coke mee, dekt de kosten ook wel
pi_39797358
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:40 schreef longinus het volgende:

[..]

Dus tenzij de boom op de weg stond ben je verzekerd.
Ja.... die boom rende zo in ene keer de weg op

Echt waar SWA
Rot signature
  donderdag 13 juli 2006 @ 20:42:29 #13
7306 Diepvriez
..word maar wat rustiger
pi_39799435
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:42 schreef rieski het volgende:

[..]

Ja.... die boom rende zo in ene keer de weg op

Echt waar SWA
..even serieus ja..
.
.
.
.
.
.
.
.
zo goed..?
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:50:15 #14
39333 Zelva
Fortunate observer of time
pi_39801560
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:40 schreef longinus het volgende:
Dus tenzij de boom op de weg stond ben je verzekerd.
Mwa, hij mag er ook over heen hangen. Maar als dat ding ver genoeg stond, is TS inderdaad gewoon verzekerd.
  dinsdag 18 juli 2006 @ 09:30:56 #15
4842 D-FENS
Weapon of mass distraction
pi_39931528
WA verzekering dekt alleen de schade van een eventuele tegenpartij. De schade aan het eigen voertuig is voor eigen rekening, al kan je die vaak voor een paar Euro afkopen. Maar daar is het nu een beetje laat voor.
People should stop blaspheming and comparing Lemmy to God. He might be a decent chap but he certainly isn't Lemmy.
pi_39931680
quote:
Op dinsdag 18 juli 2006 09:30 schreef D-FENS het volgende:
WA verzekering dekt alleen de schade van een eventuele tegenpartij. De schade aan het eigen voertuig is voor eigen rekening, al kan je die vaak voor een paar Euro afkopen. Maar daar is het nu een beetje laat voor.
Lijkt me inderdaad correct.
Bij een WA-verzekering (maakt niet uit of dat buitenland of binnenland is) ben je alleen gedekt tegen de kosten die je de tegenpartij toebrengt, de schade aan je eigen voertuig moet je helaas zelf betalen.
In Nederland krijg je vaak ook nog een rekening voor de toegebrachte schade aan bijv. een verkeersbord of boom, hopelijk hebben ze daar in Suriname nog nooit van gehoord
Ik ben bang dat je zult moeten betalen.
  Redactie Frontpage dinsdag 18 juli 2006 @ 23:29:47 #17
38148 crew  Innisdemon
pi_39956944
land zo spoedig mogelijk verlaten. Laat ze het lekker heen en weer krijgen in Suri-land
'Me' is géén bezittelijk voornaamwoord
pi_39957061
Euhm niet betalen?
  woensdag 19 juli 2006 @ 00:23:05 #19
21560 dr.dunno
shrivel me testes!
pi_39958996
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:34 schreef ia het volgende:
Nee, mijn vader vertelde me dat mijn WA verzekering het niet dekt..
en je pa is een authoriteit op het gebied van de voor jou geldende polis?

m.a.w., bel nou gewoon eens die verzekeringsmaatschappij zelf en vraag niet of je verzekerd bent, maar zeg gewoon wat er gebeurd is en of ze het af willen handelen voor je, anders zoeken ze zelf wel een uitweg nl.

W/A geldt ook gewoon in buitenland, tenzij het duidelijk op je polis anderszins aangegeven staat.


en anders kun je jezelf natuurlijk bedenken dat Nederland geen uitleveringsverdrag heeft met suriname voor civielrechterlijke kwesties, i.i.g. niet voor zover ik weet.

desalniettemin erg stomme streek van jullie om niet eerst jezelf ervan te verzekeren dat je verzekerd bent, zeker als je in een bananenrepubliek vol jungles rond gaat rijden.
Wie haar benen spreidt, spreidt gezelligheid.
pi_39959864
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:25 schreef ia het volgende:
De borg was ¤500,- en ik nam aan dat dat ons eigen risico was bij een ongeluk, en dat daarna de verzekering de schade zou betalen.. Dit kreeg ik mondeling ook te horen..
Lastige zaak aangezien je het contract hebt getekend. Maar een mondelinge overeenkomst is ook gewoon bindend.

Met dit soort dingen moet je ook niks aannemen, je moet het zeker weten.
pi_39970974
Vreemde zaak, een verhurbedrijf heeft zo'n auto toch altijd all-risc verzekerd? Denk ik dan?
Afkopen gaat vaak over het eigen risico (dat vaak hoog is), maar dat je voor de volledige schade wordt aangesproken alsof de auto niet all-risc verzekerd is vind ik vreemd.

Overigens lees ik in dat contract dat die zinsnede mogelijk niet geldt voor bomen naast de weg, alleen alles op de weg. Is een beetje miereneukerij, maar daar zijn het toch kleine lettertjes voor?
  woensdag 19 juli 2006 @ 12:48:00 #22
13804 MouseOver
Cabdriver from Hell
pi_39971355
quote:
Op woensdag 19 juli 2006 12:37 schreef mgerben het volgende:
Vreemde zaak, een verhurbedrijf heeft zo'n auto toch altijd all-risc verzekerd? Denk ik dan?
Afkopen gaat vaak over het eigen risico (dat vaak hoog is), maar dat je voor de volledige schade wordt aangesproken alsof de auto niet all-risc verzekerd is vind ik vreemd.
Zelfs in nederland staan er vaak uitsluitingen in autohuurcontracten, zoals schade die boven ooghoogte ontstaat (maw, onder een te lage brug doorrijden).

Wel een klotesituatie verder. Juridisch advies inwinnen lijkt idd een goed idee. Je reisverzekering zal de autoschade idd niet dekken, maar mogelijk hebben ze wel een dekking voor juridische kosten bij dit soort dingen.

Wanneer wordt verwacht dat je het geld betaald?
Vampire Romance O+
  woensdag 19 juli 2006 @ 13:10:48 #23
35446 NT-T.BartMan
voorgoed vertrokken
pi_39972098
Over het algemeen zijn 'Single Vehicle Accidents' je eigen probleem. Kan je iets beter weergeven wat er gebeurd is? Waarom gleed je weg? Was er een andere auto bij betrokken?
pi_39998457
Word gewoon betalen dus helaas!
  donderdag 20 juli 2006 @ 02:48:40 #25
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_39998972
Klinkt alsof je goed genaaid bent, volgende keer beter lezen wat je tekend.
pi_40005517
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 02:48 schreef speedrock het volgende:
Klinkt alsof je goed genaaid bent, volgende keer beter lezen wat je tekend.
Mwah, dat zie ik toch anders hoor.
Als je in NL alleen een WA-verzekering hebt en je knalt tegen een boom aan, dan moet je ook gewoon je eigen schade betalen. Als je pech hebt dan kun je ook nog een nieuwe boom kopen
Omdat het nu in Suriname gebeurd is, zou het ineens "genaaid" zijn?
Voor Allrisk moet je gewoon extra betalen, of het nu NL of Suriname is. Doe je dat niet, dan weet je dat je moet dokken als je zelf de fout in gaat.
Lullig voor de topicstarter, maar lijkt me wel fair.
pi_40005676
Hmm, ik verkeerde toch in de stellige overtuiging dat dergelijke auto's all-risk verzekerd waren. Leermomentje dus.
Te audire non possum. Musa sapientum fixa est in aure.
  donderdag 20 juli 2006 @ 12:09:51 #28
106648 speedrock
speedrock in my veins
pi_40006633
quote:
Op donderdag 20 juli 2006 11:34 schreef Ozziecar het volgende:

[..]

Mwah, dat zie ik toch anders hoor.
Als je in NL alleen een WA-verzekering hebt en je knalt tegen een boom aan, dan moet je ook gewoon je eigen schade betalen. Als je pech hebt dan kun je ook nog een nieuwe boom kopen
Omdat het nu in Suriname gebeurd is, zou het ineens "genaaid" zijn?
Voor Allrisk moet je gewoon extra betalen, of het nu NL of Suriname is. Doe je dat niet, dan weet je dat je moet dokken als je zelf de fout in gaat.
Lullig voor de topicstarter, maar lijkt me wel fair.
TS vroeg aan de verhuurder wat het eigen risico was, die vertelde 500 euro waaruit je kan opmaken dat de auto dan allrisk verzekerd is, en er dan achter komen dat er allemaal voorwaarden zitten aan die allrisk verzekering dat noem ik wel een beetje genaaid worden.
pi_40028600
Heb je dan wel de keuze gehad om hem all-risk te verzekeren? Anders vind ik het een beetje vreemd. Er kan immers altijd wel een ongelukje gebeuren, ook al rij je zo voorzichtig. Daar moet je voor ingedekt zijn anders is het veel te riskant om een auto te huren.....
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')