Precies!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 12:44 schreef Mystikvm het volgende:
Ik moet wel zeggen dat de verhalen van Final Fantasy goed gevonden zijn en de werelden die ze steeds weer uit de grond weten te stampen zijn erg indrukwekkend. Maar dat is ook weer de ervaring die hard meetelt, want waar draait het nu uiteindelijk om? Een net-geen-pubertje redt een wereld vol magie en monsters van een misantropische slechterik.
Xenogears idd! FFVII vind ik ook redelijk briljant.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:06 schreef Diablos79 het volgende:
Een geniaal verhaal is een groot woord, maar je hebt zeker spellen met leuke en boeiende verhalen. Farhenheit, Metal gear solid, Vagrant story, Xenogears, Fatal frame, Silent hill, Final Fantasy(niet allemaal) en nog velen andere hebben best leuke en goede verhalen. belangrijker is, zoals gezegd, hoe het gebracht word. Meeste films hebben ook maar standaard verhaaltjes, ik ken eigenlijk ook geen film waarvan het verhaal echt geniaal is, maar als je het goed weet te brengen kan het toch heel goed overkomen.
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.Sorry, maar ik vind dat geen goed verhaal. Ik heb wel zeer veel bewondering voor Quantic Dream voor de cinematische manier waarop ze alles brachten. Maar het verhaal kan veel en veel beter, en dat hebben ze zelf ook eerlijk toegegeven.
zijn dit geen Xbox screensquote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
Misschien wat voor een ander topic, die discussies over verhalllijnen in games.
Ondertussen wat screens van de 360 versie van the Godfather.
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zwaar teleurstellend.
Wat een afgang zeg, dit ziet er niet uitquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:14 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
http://xbox360only.nl/nieuwsitem.php?nid=1837
Blijkbaar niet.
Tuurlijk kan het beter, maar erg slecht was het verhaal ook weer niet. Niks slechter dan de gemiddelde film. En de manier waarop het werd gebracht maakt het verhaal toch wel amusant. Maar Vagrant Story en Xenogears zijn toch 2 spellen met erg boeiende verhalen waar de meeste films niet aan kunnen tippen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:34 schreef Retuobak het volgende:
Je noemt bijvoorbeeld Fahrenheit
Wat gebeurt daar nou?
Sorry, maar ik vind dat geen goed verhaal. Ik heb wel zeer veel bewondering voor Quantic Dream voor de cinematische manier waarop ze alles brachten. Maar het verhaal kan veel en veel beter, en dat hebben ze zelf ook eerlijk toegegeven.
Wat mooi, de xbox versie in hogere resolutiequote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zwaar teleurstellend.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 16:36 schreef -Dries- het volgende:
De hele metal gear solid reeks heeft gewoon een verhaal dat je zo zou kunnen aantreffen in een geslaagde film hoor..
*Mond vol braaksel* Emmer..... NU!!!!quote:Op vrijdag 14 juli 2006 13:38 schreef Mystikvm het volgende:
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
[afbeelding]
Zwaar teleurstellend.
Niet volgens Hideoquote:Op vrijdag 14 juli 2006 21:57 schreef Heintje het volgende:
Je kan volgens mij het verhaal van een game niet vergelijken met het verhaal van een goede thriller.
Hooguit met het verhaal van een actie film.
In een thriller hebben ze ongeveer 2 uur om het verhaal te vertellen. Als een game daar 2 uur mee bezig is dan wordt dat als een zwaar minpunt gezien omdat je dan niet genoeg aan gamen toekomt.
In een game moet je een verhaal hebben dat je in een paar miniten kan vertellen en dat er dan iets komt dat de gamer een tijd bezig houd en dan weer een stukje verhaal.
Precies wat ik ook al zei, diepgang ontbreekt volledig.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:01 schreef Heintje het volgende:
Net ff de demo van LOTR BFME gespeeld. Maar zoveel vind ik er niet aan. De besturing is te doen maar toch niet zo fijn als op de pc. Maar de game komt gewoon neer op het bouwen van units en die naar de vijnand sturen. En als je er genoeg stuurt win je.
Welkom in de wondere wereld van de RTS. Bij ELKE RTS werkt het op die manier. Degene die de meeste en beste units heeft wint. Period.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:01 schreef Heintje het volgende:
Net ff de demo van LOTR BFME gespeeld. Maar zoveel vind ik er niet aan. De besturing is te doen maar toch niet zo fijn als op de pc. Maar de game komt gewoon neer op het bouwen van units en die naar de vijnand sturen. En als je er genoeg stuurt win je.
Het ging toch om wie het snelst de meeste superweapons heeft?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:40 schreef Emerica het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van de RTS. Bij ELKE RTS werkt het op die manier. Degene die de meeste en beste units heeft wint. Period.
Onzinquote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:40 schreef Emerica het volgende:
[..]
Welkom in de wondere wereld van de RTS. Bij ELKE RTS werkt het op die manier. Degene die de meeste en beste units heeft wint. Period.
klopt en bij de meeste RTS games zoals C&C is het ook altijd verstand om meerdere units te combineren en met unit A unit B slopen om B zwak is tegen A enzo.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:05 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Onzin
In een Medieval: Total War win je echt niet altijd met numerieke voordelen.
Ook in een Rise of Nations: Thrones & Patriots kun je flink wat schade doen met minder en minder sterke units door er slim mee om te gaan.
Bij de vroegere C&C's valt ook dat wel mee hoor.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:17 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
klopt en bij de meeste RTS games zoals C&C is het ook altijd verstand om meerdere units te combineren en met unit A unit B slopen om B zwak is tegen A enzo.
Ik heb BFME niet gespeeld dus ik weet niet hoe het bij die game zit
Bazooka mannetjes bouwen, heel goedkoop en sloopt heel gemakkelijk tanksquote:Op zaterdag 15 juli 2006 07:40 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Bij de vroegere C&C's valt ook dat wel mee hoor.
Daar werkten tank rushes geweldig. Tanks konden immers veel schade hebben en ondanks dat ze niet supereffectief waren tegen infanterie, had de tegenstander eigenlijk op dat moment nooit genoeg anti-tank infantry om jouw tanks te stoppen.
Ja je moet het net leuk vinden maar is dat niet altijd zo met RTS games dat de beste units winnenquote:Op vrijdag 14 juli 2006 23:01 schreef Heintje het volgende:
Maar de game komt gewoon neer op het bouwen van units en die naar de vijnand sturen. En als je er genoeg stuurt win je.
Nee.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:06 schreef Sjotime het volgende:
maar is dat niet altijd zo met RTS games dat de beste units winnen
Alt klik was idd erg tof met tanksquote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee.
Een goede RTS heeft geen 'beste units'
Een goede RTS heeft 'de beste units voor dat specifieke geval'
Zodat je een goede afstelling van units moet hebben.
Enne Gamedemon, in de vroegere C&C's viel de dmg van bazookamannetjes wel mee en ze kregen dan ook nauwelijks iets kapot voordat je ze had platgereden.
Ja, dat heb ik wel eens minuten volgehouden met iemand onlinequote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:41 schreef Gamedemon het volgende:
[..]
Alt klik was idd erg tof met tanksvooral als het kat en muis werd, mannetjes rennen, tanks erachteraan
Ja dat is jou meningquote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee.
Enne Gamedemon, in de vroegere C&C's viel de dmg van bazookamannetjes wel mee en ze kregen dan ook nauwelijks iets kapot voordat je ze had platgereden.
Probeer eens op hard te gamen en wat levels verder. Tactiek komt echt wel. Ik maak voor bijna elke grote battle diverse groepen aan. Verschil in Archers, en standaard attack ventjes is erg belangrijk. Helemaal het gebruik van Heroes en voertuigen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:23 schreef Gamedemon het volgende:
ik heb net de demo van BFME zitten doen, maar tering wat is RTS gamen met een controller irritant.
Ik krijg nooit de indruk dat ik zelf iets doe, ik dubbel klik op wat units zodat ik ze allemaal selecteer, ik tik de vijand aan en de rest gaan automatisch, zit niet echt strategy in.
Dus 'in dat specifieke geval' bouw je zoveel mogelijk van de 'beste units'. Voor mij is dat hetzelfde. Net als FIFA spelen, na een tijdje heb je door hoe je met 40-0 moet winnen. Of wanneer je doorhebt dat je bij Mafia vanuit treinen op mensen kan schieten...Dan is de 'clou' gevonden en herhaal je hetzelfde trucje tot in het oneindige.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:35 schreef Retuobak het volgende:
[..]
Nee.
ik heb em niet gekocht, ik koop em niet ook.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:49 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Probeer eens op hard te gamen en wat levels verder. Tactiek komt echt wel. Ik maak voor bijna elke grote battle diverse groepen aan. Verschil in Archers, en standaard attack ventjes is erg belangrijk. Helemaal het gebruik van Heroes en voertuigen.
Maar sommige mensen moeten idd beter RTS games blijven gamen op PC's.
Jij snapt me niet.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:50 schreef Mystikvm het volgende:
[..]
Dus 'in dat specifieke geval' bouw je zoveel mogelijk van de 'beste units'. Voor mij is dat hetzelfde. Net als FIFA spelen, na een tijdje heb je door hoe je met 40-0 moet winnen. Of wanneer je doorhebt dat je bij Mafia vanuit treinen op mensen kan schieten...Dan is de 'clou' gevonden en herhaal je hetzelfde trucje tot in het oneindige.
Ik ook! Ondanks dat ik alleen nog maar de eerste tutorial heb gespeeld wegens chronisch tijdsgebrekquote:Op zaterdag 15 juli 2006 09:47 schreef Sjotime het volgende:
[..]
Ja dat is jou meningIk geniet erg van deze eerste echte RTS voor een console en de reviews liegen er ook niet om.
Oefening baart kunst. In 't begin dacht ik ook van, nou.....quote:Op zaterdag 15 juli 2006 08:23 schreef Gamedemon het volgende:
ik heb net de demo van BFME zitten doen, maar tering wat is RTS gamen met een controller irritant.
Ik krijg nooit de indruk dat ik zelf iets doe, ik dubbel klik op wat units zodat ik ze allemaal selecteer, ik tik de vijand aan en de rest gaan automatisch, zit niet echt strategy in.
waarom schrijf je als minpunt: grafisch had mooier gekund. Dat geldt altijdquote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:46 schreef =HellFire= het volgende:
M'n review van LOTR: BFME2 voor de X360, voor de liefhebbers.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |