abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39768605
Ik ben zeer benieuwd hoe jullie deze foto's vinden. Van alles en nog wat, en zo maar een selectie gemaakt. Begin me steeds meer te interesseren voor fotografie. Betrap mezelf er ook op dat ik mijn camera steeds vaker bij me heb.
1

2

3

4

5

[ Bericht 2% gewijzigd door NoXxa op 14-07-2006 16:58:27 ]
  FOK!fotograaf woensdag 12 juli 2006 @ 23:25:13 #2
48846 Xilantof
I keep you in the holes
pi_39772106
Nummer ze even. Dat maakt het commentaar geven iets gemakkelijker.

Wat me zo snel al opvalt is dat foto 3 en 5 in mijn ogen wat saai/statisch worden door het in het midden plaatsen van een belangrijk foto onderdeel (bloem en horizon).

Bij foto 1 had je misschien, door de foto anders te nemen of anders te belichten het blad met zijn vorm en structuur er veel beter uit kunnen laten springen.
Xilantof Flickrt
foto-nerd
  donderdag 13 juli 2006 @ 21:55:31 #3
15524 PS
And someday I shall fly again
pi_39801739
Wat Xilantof zegt, die eerste is erg plat geworden, door belichting van achter wordt structuur van blad zichtbaar. Je kan ook van opzij belichten zodat je schaduw vlakken krijgt. Zon vanuit je rug is niet altijd handig.
2 en 3 zijn saai door centrale onderwep. Op 2 heb je ook flinke flare van je zon. de 4de is leuk geworden omdat je onderwerp juist meer rechts plaatst uit je midden. En je scherpdiepte is hier gereduceerd waardoor je achtergrond minder aandacht trekt.
If your shaking it more than twice, your playing with it.
pi_39801990
Hallo Noxxa,

Ik ben het met Xilantof eens met de meeste punten,

De enige foto die spreekt vind ik foto 4 (de op-een-na-laatste), de voorgrond werkt samen met de achtergrond qua kleur en compositie, duidelijk onderwerp dat uit het midden staat (heel belangrijk) en je scherptediepte is redelijk goed.

Foto 1 en 2 zijn saai, leuk als beginner om te verkennen maar niet voor kijkers.

Foto 3 had leuk kunnen zijn, met een betere compositie. (Het onderwerp uit het midden, een andere hoek op je onderwerp (je zit er recht op, dat geeft geen perspectief) en probeer een leuke achtergrond te zoeken dat wat zegt over je onderwerp).

Foto 5, wel aardige kleuren en onderwerp, compositie vind ik slecht, de horizon dient ook op op één van de 2 horizontale lijnen geplaatst te worden (dan was ie sprekender geweest).

Groeten,
Bram van Oirschot
www.Bramvo.net
pi_39825870
Onwijs bedankt voor jullie reacties! Daar kan ik wat mee. Ga kijken of ik de volgende keer uit meerdere hoeken zelfde onderwerp kan fotograferen. Voor mezelf een goede oefening denk ik. Verder lekker door experimenteren!

En zal de foto's even nummeren .
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')