Maar wat is dan de oorspronkelijke stelling waarvan het tegendeel bewezen moet worden ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Omkering van de bewijslast!
Jou kennende komt die zodra men, logischerwijs, aangeeft niet te kunnen bewijzen dat God geen varken is. Dat zal voor jou reden zijn te beweren dat God dus wel een varken is. Waarna mensen jou vragen dat te bewijzen, en dan roep jij dat dát omkering van de bewijslast is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:53 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Maar wat is dan de oorspronkelijke stelling waarvan het tegendeel bewezen moet worden ?
Stap 1. Wat is de oorspronkelijke stelling ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:56 schreef Angel_of_Dth het volgende:
Jou kennende komt die zodra men, logischerwijs, aangeeft niet te kunnen bewijzen dat God geen varken is. Dat zal voor jou reden zijn te beweren dat God dus wel een varken is. Waarna mensen jou vragen dat te bewijzen, en dan roep jij dat dát omkering van de bewijslast is.
Wacht. Ik hoor iets knorren in mijn hoofd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef _The_General_ het volgende:
Wie kan bewijzen dat god wel een varken is ?
Goede vraagquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:50 schreef Akkersloot het volgende:
Wie kan bewijzen dat God geen varken is ?
Goede vraagquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:51 schreef _The_General_ het volgende:
Wie kan bewijzen dat god wel een varken is ?
Dat zou een hoop verklaren....quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:05 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Wacht. Ik hoor iets knorren in mijn hoofd.![]()
Kan je dat ook zeggen over de stemmen in het hoofd van je geliefde sekteleider Mohammed ?quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:12 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Dat zou een hoop verklaren....
Het is pathologisch, vermoed ik.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:47 schreef NanKing het volgende:
Behalve provoceren, wat wil je met dit soort topics nou bereiken?
Laten zien hoe stoer je bent?
Laten zien hoe dom je bent?
Laten zien dat je topics kunt openen?
Vertel, ik brand van verlangen om het te weten.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:56 schreef Monidique het volgende:
[..]
Bedoel je soms... abnormaal, of meer in de zin van asthenisch, ongezond, pathisch, slecht?
Of God!quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Mainport het volgende:
Wie kan bewijzen dat jij geen varken bent?
ik zou me er niet aan durven wagenquote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Mainport het volgende:
Makkelijker dan iets bewijzen over het hersenspinseltje God.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:57 schreef Mainport het volgende:
Cirkelredenatie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:54 schreef The_Fox84 het volgende:
God bestaat al langer dan een varken kan leven. God is dus geen varken.
Gedraag je je daarom zo vreemd?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:00 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
Makkelijker dan iets bewijzen over het hersenspinseltje God.
Nee, dit is een prima toepassing van de universaliteit. Er geldt namelijk dat alle varkens niet langer dan X leven. Stel God is een varken dan kan God dus niet langer dan X leven, maar we weten dat God op dit moment X+Y leeft, met Y > 0. Dus God is geen varken, maar dat leidt dus tot een contradictie. De aanname dat God een varken is klopt dus niet.quote:
De cirkelredenatie is dat jij in je redenatie er van uit gaat dat God bestaat.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:18 schreef IvdSangen het volgende:
Nee, dit is een prima toepassing van de universaliteit. Er geldt namelijk dat alle varkens niet langer dan X leven. Stel God is een varken dan kan God dus niet langer dan X leven, maar we weten dat God op dit moment X+Y leeft, met Y > 0. Dus God is geen varken, maar dat leidt dus tot een contradictie. De aanname dat God een varken is klopt dus niet.
Vind je jezelf op een varken lijken dan?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:50 schreef Akkersloot het volgende:
Ik denk dat ik dat wel kan bewijzen. Als God bestaat is hij namelijk een spaghettimonster. En een varken is geen spaghettimonster.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:50 schreef Akkersloot het volgende:
Zoek eens bewijs uit het ongerijmde op.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De cirkelredenatie is dat jij in je redenatie er van uit gaat dat God bestaat.
En verder kan God toch een varken zijn. Want wie weet wordt God, al is hij, of zij, een varken, veel ouder worden dan zijn soortgenoten hier op aarde.
Dat was ook het eerste wat er in mijn hoofd opkwam toen ik de OP las.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:17 schreef Meki het volgende:
Ben jij soms een vriend van meneer Paus
Dat vanwege het openen van een topic met als conclusie dat je dus niet kan weten dat God wel of geen varken isquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:47 schreef ..-._---_-.- het volgende:
Akkersloot, stop ajb met het vervuilen van WFL !!!! En dan zeg ik het netjes
Je hecht dus waarde aan het sprookjesboek van Mozes en cs.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef Elroyb het volgende:
Vind je jezelf op een varken lijken dan?
evenbeeld enzo..
Als God niet bestaat kan hij ook geen varken zijn. Als Hij wel bestaat, is het geen varken omdat God al te lang leeft voor een varken.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:44 schreef Akkersloot het volgende:
[..]
De cirkelredenatie is dat jij in je redenatie er van uit gaat dat God bestaat.
En verder kan God toch een varken zijn. Want wie weet wordt God, al is hij, of zij, een varken, veel ouder worden dan zijn soortgenoten hier op aarde.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |