abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_108311760
quote:
0s.gif Op donderdag 23 februari 2012 18:58 schreef Faxie het volgende:
Via Discogs durf ik niet meer te bestellen..... slechte ervaring mee....
Zelf nog geen ervaring mee, maar ik heb er ook negatieve berichten over gehoord.
What's it going to be then, eh?
pi_108313048
Ik heb er een gehad die tot 2 keer toe niks opstuurde....

Misschien wat naief van mij geweest, maar ik had nog nooit slechte ervaringen met internetverkoop gehad, en het ging nou niet echt om een massaproduct.... die zijn meestal wel te vertrouwen, dacht ik dus...
pi_108317817
Okee. Heb er zelf gelukkig betere ervaringen mee. Vind het wel een makkelijke site om leuke muziek, meestal voor een redelijke prijs te kopen. De kwaliteit van de cd/lp en de beoordeling van de verkoper staan er ook bij.
pi_108334087
quote:
11s.gif Op donderdag 23 februari 2012 20:33 schreef technopunx het volgende:
Okee. Heb er zelf gelukkig betere ervaringen mee. Vind het wel een makkelijke site om leuke muziek, meestal voor een redelijke prijs te kopen. De kwaliteit van de cd/lp en de beoordeling van de verkoper staan er ook bij.
De beoordeling was erg positief....
pi_108768423
Leuke video wel, 33 rpm versie van Flutter :)

Tijd voor een nieuw album en tour trouwens :Y
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:24:31 #281
69726 timbob
Nu ook als webicon.
pi_112543967
» Er is al 92 dagen niet in dit topic gepost. Bedenk je of het zinvol is dit topic omhoog te schoppen. Klik hier om tóch te reageren.

Schop!

Ik luister de laatste tijd zoveel autechre :D
vooral oversteps en Quaristice.

Oversteps is zo'n tof album dat het gewoon niet leuk meer is.

ook leuk:
etc.

Hey Autechre. doe eens naar nederland komen?
hup.

Einde bericht.

▀█▀ █ █▀█▀█
Last.fm || 8bc.org || Timbob.nl
pi_112544432
Oversteps draaide ik toen ik mijn pak aantrok vlak voor de bruiloft van mijn vader. :D
  woensdag 6 juni 2012 @ 22:54:12 #283
67089 Gillingham
The horror...
pi_112546333
Vandaag viel Draft 7.30 op de deurmat. Ben benieuwd of ie kan tippen aan Confield.
pi_112550317
quote:
14s.gif Op woensdag 6 juni 2012 22:54 schreef Gillingham het volgende:
Vandaag viel Draft 7.30 op de deurmat. Ben benieuwd of ie kan tippen aan Confield.
Wat mij betreft wel.

Maar elk album vind ik op z'n eigen manier erg goed. Kan ook niet echt een favo aanwijzen want dat verschuift voortdurend :P
  woensdag 6 juni 2012 @ 23:57:08 #285
67089 Gillingham
The horror...
pi_112550741
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:50 schreef Faxie het volgende:

[..]

Wat mij betreft wel.

Maar elk album vind ik op z'n eigen manier erg goed. Kan ook niet echt een favo aanwijzen want dat verschuift voortdurend :P
Ben je meer van de Incunabula - LP5 era of van de Confield - Oversteps era?
pi_112551323
Ik ben meer van hun eerste albums. Amber en Incunabula zijn mijn absolute favorieten, gevolgd door Tri Repetae, maar het abstractere werk is natuurlijk ook geweldig.
  donderdag 7 juni 2012 @ 00:29:12 #287
67089 Gillingham
The horror...
pi_112552138
Incunabula is wellicht het enige album waar ik weinig mee heb. Het is aardig, maar het klinkt me te gedateerd (het gebruikte materiaal en het geluid wat daarmee gecreëert wordt) en generiek (weinig uniek) vergeleken met later werk van Autechre.

Toch kan ik niet direct zeggen dat ik een favoriete era heb. Ik vind bijvoorbeeld zowel Tri Repetae als Confield geweldig.
pi_112555030
quote:
0s.gif Op woensdag 6 juni 2012 23:57 schreef Gillingham het volgende:

[..]

Ben je meer van de Incunabula - LP5 era of van de Confield - Oversteps era?
Hm toch wel iets meer van het eerdere werk. Envane en Garbage vind ik erg goed :)
pi_112555931
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 00:29 schreef Gillingham het volgende:
Incunabula is wellicht het enige album waar ik weinig mee heb. Het is aardig, maar het klinkt me te gedateerd (het gebruikte materiaal en het geluid wat daarmee gecreëert wordt) en generiek (weinig uniek) vergeleken met later werk van Autechre.

Toch kan ik niet direct zeggen dat ik een favoriete era heb. Ik vind bijvoorbeeld zowel Tri Repetae als Confield geweldig.
Ik vind nummers als Bike, Autriche, 444 en Lowride echt een paar van de beste ambient techno nummers ooit gemaakt. Maar het zit hem vooral bij de sfeer bij mij, dus is hyperpersoonlijk.
  donderdag 7 juni 2012 @ 13:19:49 #290
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_112564700
Dit vind ik het interessante aan Autechre albums.

Voor mij zijn/waren Tri Repetae (++), Chiastic Slide en LP5 de hoogtepunten. Maar hoe verder ik kwam, des te minder ik er jammer genoeg van kon genieten. Ik vind het aan de ene kant bewonderenswaardig dat ze met de meeste albums een stap vooruit wisten te zetten en niet te blijven hangen in hetzelfde principe. Maar aan de andere kant ging het toch ten koste van m'n luisterplezier.

Toen ik voor 't eerst Confield luisterde, vond ik het een onsamenhangende, structuur- en zielloze zooi. Ik voelde 'm niet, zogezegd. Laatst luisterde ik 'm voor een tweede keer en het luisterde toch ineens wat makkelijker dan de eerste keer. Alsof ze (autechre) zeiden: "Wij hebben een stap vooruit gezet; nu jij nog." In weze dezelfde stap die je moest maken vanaf Incunabula/Amber naar TR/CS e.d. (al was die stap wat makkelijker. :P )

Net zoals je, bvb, voor 't eerst een Coen-film bekeek en daarna dacht van: "...???... Wat heb ik net gezien?" En wanneer je 'm een tweede keer zag, je toch de stijl en humor beter begreep.

Heb nu hetzelfde met Confield: nummers als VI Scose Poise, Pen Expers, Parhelic Triangle, Uviol en Lentic Catachresis (op een vreemde manier toch zeer elegant) vind ik nu geweldig. Hoewel ik bij de rest (Cfern, Sim Gishel, Bine, Eidetic Casein) nog steeds even door moet zetten om te blijven luisteren.

Het is dat ik 9 maanden geleden voor 't eerst van ze hoorde, dus ik ga het zeker nog wat de tijd geven om te laten groeien, zodat ik misschien over een paar maanden hetzelfde over Draft 7.30 kan zeggen. :)
'Three angry deathclaws make for a lotta reconstructive surgery.'
pi_112565101
Mooi gezegd wel. Het werk van Autechre zijn wel albums waar je moeite voor moet doen. Het moet je eerst laten ontregelen zodat je vervolgens gewend kan raken aan hun structuur en dan zal je merken dat, hoe koud en abstract hun muziek ook mag klinken, het vanzelf een bepaalde warmte vrij laat komen.
pi_112565127
dubbel
  donderdag 7 juni 2012 @ 14:09:06 #293
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_112566494
quote:
1s.gif Op donderdag 7 juni 2012 13:30 schreef On het volgende:
Mooi gezegd wel. Het werk van Autechre zijn wel albums waar je moeite voor moet doen. Het moet je eerst laten ontregelen zodat je vervolgens gewend kan raken aan hun structuur en dan zal je merken dat, hoe koud en abstract hun muziek ook mag klinken, het vanzelf een bepaalde warmte vrij laat komen.
Juist, kort maar krachtig. Ben blij dat ik de stap kon maken.
pi_112567376
Dat gevoel heb ik ook gehad met hun latere werk. In de eerste instantie wist ik niet zo goed wat ik er mee aan moest. Het klonk technisch erg goed, tegen het perfecte aan, maar ik kon de muziek er niet in ontdekken.

Maar hun werk fascineerde me dusdanig dat ik altijd een paar luisterbeurten deed, en dan viel het kwartje opeens.

Je evolueert als luisteraar mee met hun :)
  donderdag 7 juni 2012 @ 19:15:03 #295
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_112578559
ach...als je pulse demon van Merzbow gewend bent dan is Confield een walk in the park....wel een erg fijne wandeling trouwens. wat mij betreft hun opus magnum. Wil ze wel weer een keer live zien...altijd een bijzondere ervaring.
= there is a light that never goes out =
pi_112579575
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 19:15 schreef Aschkael het volgende:
ach...als je pulse demon van Merzbow gewend bent dan is Confield een walk in the park....wel een erg fijne wandeling trouwens. wat mij betreft hun opus magnum. Wil ze wel weer een keer live zien...altijd een bijzondere ervaring.
Ze waren live anders dan ik verwacht had. Ik zag ze bij hun tour ivm Oversteps. Veel dansbaarder. Wel erg tof overigens :)

Wie weet volgend jaar ofzo weer :) Ze brengen om het jaar toch wel iets uit.
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:09:14 #297
56758 Aschkael
Hitler bad, Aschkael good
pi_112581264
ja ze zijn gelukkig vrij constant met hun releases. de eerste keer dat ik ze live zag was in 2005 in de effenaar...erg dansbaar toen ook. daarna nog een keer in de melkweg maar dat is ook alweer een tijdje geleden.
= there is a light that never goes out =
  donderdag 7 juni 2012 @ 20:25:43 #298
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_112582052
Ik kan me niet goed voorstellen hoe op deze muziek gedanst moet worden. Ik ga hiervoor altijd rustig zitten en achterover hangen en zo geniet ik er van. Wat voor sfeer/energie hangt er als zij draaien/spelen?
pi_112584329
quote:
10s.gif Op donderdag 7 juni 2012 20:25 schreef The_Substitute het volgende:
Ik kan me niet goed voorstellen hoe op deze muziek gedanst moet worden. Ik ga hiervoor altijd rustig zitten en achterover hangen en zo geniet ik er van. Wat voor sfeer/energie hangt er als zij draaien/spelen?
Beetje dnb/techno sfeertje.

Met Plaid bijvoorbeeld ook. Live ook heel anders dan op hun albums. (Nouja die ene keer dat ik ze zag dan)
  donderdag 7 juni 2012 @ 21:13:27 #300
27193 The_Substitute
Pinch-Hitter/ Breekijzer
pi_112584492
quote:
0s.gif Op donderdag 7 juni 2012 21:10 schreef Faxie het volgende:
Beetje dnb/techno sfeertje.

Met Plaid bijvoorbeeld ook. Live ook heel anders dan op hun albums. (Nouja die ene keer dat ik ze zag dan)
Draaien ze dan ook echt andere versies of bvb snellere versies?
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')