verliefd worden overkomt je, liefde moet groeien en tot de dood ons scheid is een keuze.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 14:11 schreef minotarumon het volgende:
zijn we wel echt gemaakt voor "tot de dood ons scheidt' ?
ik denk het niet![]()
ik ben eerder bang om nooit meer zo verliefd te worden als 'toen'quote:op vrijdag 25 augustus 2006 13:48 schreef catchy het volgende:
zijn der meer mensen die bang zijn om weer verliefd te worden?
prcies dat ja...quote:op vrijdag 25 augustus 2006 14:42 schreef sanne1805 het volgende:
[..]
ik ben eerder bang om nooit meer zo verliefd te worden als 'toen'
misschien gewoon geduld hebben tot je weer de 'juiste'tegenkomt
ja, ik geloof ook dat het bestaat. je ziet alleen zoveel slappe aftreksels en surrogaatvormen ervan om je heen dat je zou kunnen gaan geloven dat het allemaal maar een illusie is. maar dan denk je aan die paar stellen in je omgeving bij wie het vuur wel echt brandt, en dan weet je weer dat het heus wel kanquote:op vrijdag 25 augustus 2006 15:09 schreef darkwolf het volgende:
en nogs steeds die glans van verliefdheid in hun ogen... hoe is het mogelijk.
...naast mijn vriendin ja!quote:op vrijdag 25 augustus 2006 15:41 schreef mindermutsig het volgende:
jij hebt een niet menselijke soul mate![]()
ik sluit me hierbij aan.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 14:42 schreef sanne1805 het volgende:
[..]
ik ben eerder bang om nooit meer zo verliefd te worden als 'toen'
misschien gewoon geduld hebben tot je weer de 'juiste'tegenkomt
daar ligt volgens mij de sleutel tot de glans van verliefdheid, na twee jaar, na vijf jaar. of zelfs 60 jaar.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 15:09 schreef darkwolf het volgende:
geniet
blijf in het hier en nu.
dat is alles wat je hebt.
wat zij zegt, eigenlijk.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 16:43 schreef thaleia het volgende:
wat een cynisme op zo jonge leeftijd al (gaat niet speciaal over jou hoor francoise, ik weet niet hoe oud je bent, maar ik gok dat het merendeel van de gedesillusioneerde posters in dit topic jonger is dan ik)
ik zal echt tot in de eeuwigheid blijven openstaan voor positieve ervaringen in de liefde (en op alle andere gebieden), voor hevige verliefdheden, voor vlinders, voor beginnende relaties die toch weer op niets uitlopen..... ongeacht hoe vaak iets al op niets is uitgelopen en ongeacht hoeveel negatieve ervaringen er al zijn geweest. ik weet dat je zo de deur openhoudt om hard gekwetst te worden....maar als je jezelf bij voorbaat afsluit kwets je jezelf nog veel harder, imo.
juist de keren dat het wel beantwoord werd, deden het meest pijn.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 16:59 schreef litso het volgende:
de keren dat het wél beantwoord wordt maken het trouwens dubbel en dwars goed voor me
als je dat laatste weghaalt, heb je mijn liefdeslevenquote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:53 schreef clumsy_clown het volgende:
ik was bang voor verliefdheid. gezien onbeantwoorde puberliefdes en mijn toch al cynische blik op dit soort dingen had ik net weer besloten me ervanaf te houden. eenzijdige liefde = pijn, en wederzijdse liefde = onmogelijk, zo zag ik het. en dan kom je iemand tegen die leuk is én lief voor je is, en voor je het weet heb je een relatie.
dat is trouwens wel waar ik enorm bang voor was en ben. de pijn die het achteraf kan veroorzaken en het idee dat het allemaal voor niets is geweest.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:19 schreef catchy het volgende:
[..]
juist de keren dat het wel beantwoord werd, deden het meest pijn.
leuk is het niet om erachter te komen,
dat precies diegenen absoluut niet bij je passen.
dat geeft toch stof tot nadenken.
ook als je niet samen oud wordt is een relatie in mijn ogen niet 'voor niets' geweest als je er allebei oprecht van hebt genoten en geleerd.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
dat is trouwens wel waar ik enorm bang voor was en ben. de pijn die het achteraf kan veroorzaken en het idee dat het allemaal voor niets is geweest.
ja, voor niets is misschien wat knullig verwoord, maar dat je achteraf dus toch met lege handen staat bedoel ik.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:57 schreef litso het volgende:
[..]
ook als je niet samen oud wordt is een relatie in mijn ogen niet 'voor niets' geweest als je er allebei oprecht van hebt genoten en geleerd.
inderdaad, met name de pijn schrikt af, zeker als je maar een teer hart heb. (grote mond klein hart verhaalquote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:56 schreef clumsy_clown het volgende:
[..]
dat is trouwens wel waar ik enorm bang voor was en ben. de pijn die het achteraf kan veroorzaken en het idee dat het allemaal voor niets is geweest.
ik denk dat de pijn groter geweest zou zijn als hij/zij het niet had uitmaakt.quote:op vrijdag 25 augustus 2006 18:06 schreef het.ismij het volgende:
[..]
een behoorlijk lange tijd met iemand doorbrengen, echt van haar gaan houden met heel je hart en ziel, en dan dat de liefde ineens ophoud van 1 kant. je deelde alles, lief en leed, je ziet de perfecte man/vrouw in elkaar.
tot het moment daar is, en het is niet meer, het had niet zo mogen zijn.
de pijn die achterblijft is niet te omschrijven, en gun ik niemand anders toe, zelfs mijn ergste vijanden niet.
dat is wel zo, maar als je intens veel om iemand geeft, is de klap uiteindelijk net zo hard. (imo)quote:op vrijdag 25 augustus 2006 18:38 schreef catchy het volgende:
[..]
ik denk dat de pijn groter geweest zou zijn als hij/zij het niet had uitmaakt.
dan word de relatie 1 grote leugen.
want wat is een relatie als de liefde maar van 1 kant komt.
op een gegeven moment komt het toch wel aan het licht.
zou je je dan niet nog meer bedrogen voelen?
achteraf te weten komen dat alle keren dat hij/zij tegen je zei dat hij/zij van je hield
eigenlijk gewoon gelogen waren?
waarschijnlijk om je te beschermen tegen pijn.
maar achter dat bedrog komen lijkt me veel pijnlijker dan dat hij/zij eerlijk tegen je is.
eerlijkheid duurt het langs, maar kan wel pijn doen.
maar liever eerlijkheid dan in een leugen leven.
naar jezelf toe, maar ook naar de ander.
*voelt zich aangesproken en kan het niet laten te reageren!*quote:op vrijdag 25 augustus 2006 17:43 schreef snadrem het volgende:
ach mannen.. ze moeten eens volwassen worden in plaats van maar de eeuwige vrijgezel willen uithangen. *generaliseert en excuseert zich daarvoor*
even hierop reageren.quote:op maandag 24 juli 2006 21:06 schreef weirdmicky het volgende:
ik heb overigens veel relaties gehad in de zoektocht naar volledige zekerheid, maar pas nu ik een tijdje single heb, word ik echt zeker van mezelf.
ik blijf bij mn vriendin omdat ik gek op haar ben. en zij op mij. dat draait idd om aandacht, gezelschap, seks etc. snap het punt niet zo.quote:op woensdag 12 juli 2006 20:01 schreef weirdmicky het volgende:
tegenwoordig walg ik van allemaal stelletjes. ze blijven bij elkaar vanwege de aandacht, vanwege het niet durven alleen zijn, omdat ze hun leven en hun relatie niet evalueren, om de seks, etc etc etc.
ik zou op sommige moment ook wel weer es single willen zijn. en dat is niet omdat ik zo gebonden ben aan mn vriendin ( hebben beide ook onze eigen dingen ) maar meer het idee van es "iets anders" ofzo. denk dat iedereen dat gevoel wel es heeft. ik ben absoluut niet bang om alleen te zijn; heb genoeg vrienden om me heen, en in dat opzicht heb ik ook echt geen vriendin nodig. ik ben alleen stapelgek op dr, en vind haar veels te bijzonder om te laten gaan.quote:op zaterdag 26 augustus 2006 18:27 schreef ivo1986 het volgende:
tja bij elkaar blijven omdat ze niet alleen durven te zijn merk ik niets van, ik ben inmiddels weer single.. maja
idem.quote:op zaterdag 26 augustus 2006 14:44 schreef dawg het volgende:
nu even serieus: zou leuk zijn om weer eens verliefd te worden, maar ik word niet zomaar verliefd, dus ik stap ook niet zomaar in een relatie.
ken het...quote:op vrijdag 25 augustus 2006 13:48 schreef catchy het volgende:
zijn der meer mensen die bang zijn om weer verliefd te worden?
weer jezelf openstellen en jezelf geven aan iemand.
weer een relatie beginnen.
om er later achter te komen dat het weer niet zo mocht zijn?
ze vallen bij bosjes om me heen.
ook bij mij.
het lijkt steeds weer voor niets.
bestaat die echte liefde wel, die ene waarmee het echt klikt?
kiezen we gewoon steeds niet voor de juiste?
moeten we niet voor die vurige liefde gaan en gewoon voor veilig en stabiel?
ik wil het nog niet opgeven, het moet tog kunnen?
maar toch, soms is er die twijfel.
zijn we wel echt gemaakt voor "tot de dood ons scheidt' ?
ben ik de enige, ligt het aan mij?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |