Het moet me toch (weer eens) van m'n hart; wat is die Wouter Bos toch een ongelofelijk populistisch en demagogisch zwijn ; hij waait met alle winden mee om z'n partij maar in een gunstig daglicht te krijgen naar het electoraat en als er een kabinet te kielhalen valt, staat hij vooraan om BOE! te roepen
met de hand van Marijnessen om z'n lul en de klauw van
het milieu-orakel Halsema overdwars in z'n aars.
Nu dit weer; de inaugurele speech van het unaniem als lijsttrekker verkozen kamerlid Bos, op een zonnig terrasje, omringd door Kameraden, waarin hij o.a., nog net niet de camera's van de NOS z'n neusgaten in zuigend (zo dichtbij stond hij om maar in beeld te komen), afkondigt
dat hij, wanneer hij in een regeringscoalitie terecht zou komen, graag zou zien gebeuren (CAVE: juridische indekking door jurist) dat de no-claim premie zou worden verlaagd, het eigen risico afgeschaft zou moeten worden
en ook maar eens die herkeuringen van WAO gevallen moest gaan stoppen, want dat lijkt toch nergens op.
Nou Kameraad Bos, laat me even aan de hand van een educatief filmpje over het doelpubliek van 95% van de uitkeringen, nota bene aan de hand van diezelfde linkse media die Verdonk zo graag uit het zadel hielp, je laten zien wáárom herkeuringen nodig zijn (zonder verder in te gaan of die goed plaatsvinden, het gaat om de noodzaak):
Portret van Antilliaanse jongeren - een doorsnee Antilliaans gezin een half jaar lang gevolgdIk heb gisteren met open mond, ondanks de vele open deuren en bevestiging van wat reeds bekend is, dit filmpje zitten bekijken en kan iedereen aanraden om dit filmpje voor de gein eens te bekijken; je wordt echt met de keiharde realiteit geconfronteerd.
Samenvatting in notendop van het filmpje:
![]()
vader van gezin is weg, had geen zin meer om op te voeden en zat/zit regelmatig in de bak
![]()
gezin woont vlakbij gevangenis waar ze bijna allemaal al meerdere keren in hebben gezeten
![]()
politie weet welke personen uit het gezin regelmatig aan winkeldiefstal doen, weten ook wie het is geweest aan de
style, maar doet er verder niks aan meestal
![]()
oudste zoon windt vrouwen om z'n vinger, krijgt genoeg aandacht, soms naar zijn zeggen teveel; wil geen relatie maar maakt wel graag gebruik van die meiden (en die ouders zijn zo stom om dat zelfs aan te moedigen, die van die meisjes dan
![]()
)
![]()
oudste dochter kreeg op d'r 16de kind, is afgenomen omdat ze tijdens zwangerschap van shopliften een carrière maakte
![]()
en nu is ze kwaad dat ze dat kind niet mag zien
![]()
ze heeft het kind al eens ontvoerd, heeft ze ook al voor gezeten en nu is ze kwaad dat ze niet dat kind toegewezen krijgt en pleegouders contact weigeren, net als bureau jeugdzorg
![]()
vriendje van d'r nog kanslozer dan de rest
![]()
moeder idem
![]()
kinderen staan in de rij om volgende te zijn
![]()
drugs, pistolen ; niks is te gek voor meerdere lieden uit dat gezin.
![]()
IQ van niets (sorry)
woorden oudste zoon, op vragen journalist over waarom ze niet leven beteren en dat dochter zo d'r kind misschien terugkrijgt en hij een goede baan en respectvol leven: "respect moet je bij mij verdienen; ik kan niet goed onder een baas werken, is niet mijn stijl; werk graag in m'n eigen tempo en wil niet dat mensen mij vertellen wat ik moet doen, leven nu bevalt me goed"
[journalist vraagt door over inkomen]: "waarom zou ik werken? ik heb uitkering, moeder heeft uitkering, haar vriend ook, zus heeft uitkering want komt net uit de bak, waarom zouden we werken? we krijgen zo al meer geld dan we zouden verdienen als we er wat voor moesten doen"
![]()
En daar hebben we dus de kern van het probleem; niet die lui die rechtmatig thuishoren in de WAO, maar het merendeel kan gewoon werken. Dat er een paar lui onterecht alsnog werkgeschikt worden bevonden, dat kan overal gebeuren, maar in algemene lijn (en dit gezin is echt geen uitzondering, dat weet iedereen wel die eerlijk is naar zichzelf over de ellende in dit land op dit gebied) werden uitkeringen veel te gemakkelijk gegeven en gebeurt dat nog steeds; als je niet strengere regels invoert (en niet alleen voor WAO uitkeringen, maar ook voor dit soort tuig
![]()
), blijft het de werkende mensen van dit land klauwen vol met geld kosten, terwijl die lui er niks voor hoeven te doen. En als het aan die Kameraad Bos ligt, gaan we die lasten nog verder verhogen of op z'n minst gelijk houden en dat mag weer ten koste gaan van de mensen die het hardst werken voor hun geld en het meeste hebben geïnvesteerd in een goede opleiding
![]()
Stop Wouter Boskabouter, een veel beter idee