abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 2 augustus 2006 @ 23:05:16 #126
143254 Crux
T3h Biatch
pi_40434786
quote:
Op woensdag 2 augustus 2006 21:22 schreef tess1987 het volgende:
Ik snap eigenlijk niet zo goed waarom zo veel mensen hun ogen laten laseren. Ik draag nu ongeveer een jaar een leuke bril en ik krijg heel veel complimentjes van mensen dat ze mijn bril zo leuk vinden. Zelf vind ik mezelf met bril ook echt niet lelijker dan zonder. Bovendien lijkt het me echt heel erg eng om mijn ogen te laten laseren zou dat nooit durven. Maar ik vind het wel fijn voor de TS dat alles goed is gegaan.
Snap je dat niet? Ik snap best dat véél mensen vinden dat een bril hun lelijk staat. Ik hoor er ook bij. Ik had ook iemand in de klas die je beter kan zien met dan zonder bril. Maar over het algemeen vind ik zonder mooier.

Ik zou m'n ogen ook nog niet laten laseren. Ik wil eerst weten of er bijwerkingen zijn en daarnaast ben ik nog maar 16. terwijl je voor zover ik weet 18 moet zijn . Maar lenzen bevallen me ook goed. Ook heb ik prijzen van 2000 euro per oog gehoord. dat vind ik nog net wat teveel
pi_40993438
Ik had een sterkte van -11 en -12. Kon dus ook geen laser behandeling. Ik ben toen naar mijn oogarts gegaan en die heeft mij ook doorverwezen naar Nico Trap. Hij heeft bij mij een permanente lens in ogen gezet. Dit gebeurde in het ziekenhuis van Zeist. De operatie werd uitgevoerd onder algehele narcose. Toen ik bij kwam was mijn oog ingepakt. De volgende dag mocht het kapje er vanaf, en kon meteen goed zien. Was een wereld van verschil. Een week later was mijn andere oog aan de buurt, ook hiervan heb ik totaal geen pijn van gehad.

Het enigste 'nadeel' was dat ik niet op 0 ben uitgekomen. Had nog een sterkte in beide ogen van -2. Deze werden na een laserbehandeling gecorrigeerd. Mijn linkeroog is nu op 0. Mijn rechter heeft nog steeds een reststerkte van -0.5. Nu zul je zeggen dit zie je toch niet. Maar ik zie het wel degelijk. Dus wordt dit beetje a.s. woensdag weggelaserd. Hopelijk ben ik dan helemaal verlost van slechte ogen!

Gelukkig kostte het mij niet zo heel veel geld. Doordat ik zo'n hoge sterkte had heeft Nico Trap voor mij een brief geschreven voor de verzekering, en hierdoor heb ik 80% vergoed gekregen. Dat scheelt toch best wel!
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:27:37 #128
57571 -Mellow-
Hobo on the loose
pi_40993930
Ik heb meerdere malen gehoord dat ze het in turkije erg goed kunnen en dat het daar een stuk goedkoper is dan hier. zo'n 500 euro dacht ik.
'If the doors of perception were cleansed everything would appear to man as it is, infinite.'
pi_40994133
Tja toch heb ik niet zo'n vertrouwen in die artsen. De apparatuur die ze hebben is toch een stuk ouder. Ik vind het wel erg goedkoop.
pi_40994345
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:33 schreef Patriesje85 het volgende:
Tja toch heb ik niet zo'n vertrouwen in die artsen. De apparatuur die ze hebben is toch een stuk ouder. Ik vind het wel erg goedkoop.
Apparatuur schijnt wel up-to-date te zijn, maar als blijkt dat er na de behandeling iets toch niet helemaal goed is, kun je fluiten naar nazorg.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_40994361
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:10 schreef Patriesje85 het volgende:
Ik had een sterkte van -11 en -12. Kon dus ook geen laser behandeling. Ik ben toen naar mijn oogarts gegaan en die heeft mij ook doorverwezen naar Nico Trap. Hij heeft bij mij een permanente lens in ogen gezet. Dit gebeurde in het ziekenhuis van Zeist. De operatie werd uitgevoerd onder algehele narcose. Toen ik bij kwam was mijn oog ingepakt. De volgende dag mocht het kapje er vanaf, en kon meteen goed zien. Was een wereld van verschil. Een week later was mijn andere oog aan de buurt, ook hiervan heb ik totaal geen pijn van gehad.

Het enigste 'nadeel' was dat ik niet op 0 ben uitgekomen. Had nog een sterkte in beide ogen van -2. Deze werden na een laserbehandeling gecorrigeerd. Mijn linkeroog is nu op 0. Mijn rechter heeft nog steeds een reststerkte van -0.5. Nu zul je zeggen dit zie je toch niet. Maar ik zie het wel degelijk. Dus wordt dit beetje a.s. woensdag weggelaserd. Hopelijk ben ik dan helemaal verlost van slechte ogen!

Gelukkig kostte het mij niet zo heel veel geld. Doordat ik zo'n hoge sterkte had heeft Nico Trap voor mij een brief geschreven voor de verzekering, en hierdoor heb ik 80% vergoed gekregen. Dat scheelt toch best wel!
Ha, da's dezelfde kliniek Welke laser-methode hebben ze bij jou gedaan? LASIK of LASEK?
  zondag 20 augustus 2006 @ 12:51:59 #132
78918 SeLang
Black swans matter
pi_40994621
Ik ben verbaasd over twee dingen in dit topic:

1. Die nadruk die wordt gelegd op het financiele gedeelte.
Wat boeit het nou wat het kost. Ik zou me eerder zorgen maken over het feit dat je je enige paar ogen voor de rest van je leven gaat veranderen.

2. Ik schrik van de opmerkingen over dat lang achter een PC of lang acher elkaar lezen niet zo goed meer gaat. Hallo zeg, dat is nogal wat! Ik denk dat meer dan 50% van de mensen een kantoorbaan heeft en dus 8 uur per dag achter een beeldscherm zit. En dat zou je dan niet meer kunnen? Ik hoop maar dat ik het verkeerd verstaan heb...
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_40996346
Heb de LASIK methode gehad. Dus gelukkig nergens last van gehad. Mijn broer heeft de LASEK gehad, en die heeft echt een paar dagen geen licht kunnen verdragen.
Maar dat je niet achter je pc kan zitten.. daar heb ik echt geen last van. Ik heb een kantoorbaan dus overdag zit ik achter mijn pc, en 's avonds ook. En nooit ergens last van. Heb alleen 's morgens vroeg last van droge ogen, en daar heb ik druppels voor, maar dit komt niet doordat ik te lang achter me pc zit, heb gewoon niet genoeg traanvocht (is altijd al zo geweest)
pi_41016303
quote:
Op zondag 20 augustus 2006 12:51 schreef SeLang het volgende:
2. Ik schrik van de opmerkingen over dat lang achter een PC of lang acher elkaar lezen niet zo goed meer gaat. Hallo zeg, dat is nogal wat! Ik denk dat meer dan 50% van de mensen een kantoorbaan heeft en dus 8 uur per dag achter een beeldscherm zit. En dat zou je dan niet meer kunnen? Ik hoop maar dat ik het verkeerd verstaan heb...
Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.
  maandag 21 augustus 2006 @ 03:59:33 #135
78918 SeLang
Black swans matter
pi_41020106
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 00:01 schreef daReaper het volgende:

[..]

Ik denk dat als je elk half uur á een uur even 5 minuutjes pauze neemt (en dan niet de krant gaat lezen, maar beetje rondloeren ofzo), dat het dan wel prima gaat.
Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?
"If you want to make God laugh, tell him about your plans"
Mijn reisverslagen
pi_41027301
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 03:59 schreef SeLang het volgende:

[..]

Suggereer je hiermee dat je na een half uurtje al last begint te krijgen?
Ohnee, dat absoluut niet. Ik zou zo uren achter elkaar naar mijn scherm kunnen staren, maar ik merk, dat als ik dat doe, dat mijn zicht daarna gewoon minder is. Na een goede nachtrust lijkt dit weer goed te zitten, maar ik kan me voorstellen, dat als je dit te vaak doet, dat het gewoon een negatief effect op je ogen kan hebben.
pi_41031401
Dat je zicht daarna wat minder is, komt omdat je minder vaak met je ogen knippert en ze dus droger worden. Als je ff van dat traanvocht erbij doet, zie je weer scherp.
  maandag 21 augustus 2006 @ 16:07:06 #138
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41032930
schaamteloze tvp

alhoewel ik na het lezen van een aantal reacties via de in dit topic genoemde links niet zo enthousiast meer ben...
Neerkomen wel!
pi_41037992
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 16:07 schreef Freeflyer het volgende:
schaamteloze tvp

alhoewel ik na het lezen van een aantal reacties via de in dit topic genoemde links niet zo enthousiast meer ben...
Waardoor is je enthousiasme ineens weg?
  dinsdag 22 augustus 2006 @ 15:45:35 #140
61944 Freeflyer
Vallen doet geen pijn...
pi_41063870
quote:
Op maandag 21 augustus 2006 18:55 schreef Patriesje85 het volgende:

[..]

Waardoor is je enthousiasme ineens weg?
heeft met name te maken met die rest sterktes. de -0,25, -0,5 kan nog zonder correctie maar daarna zou ik toch weer aangewezen zijn op een hulpmiddel.

en verder het beeldschermwerk verhaal...
Neerkomen wel!
pi_41067351
Ik zou ook graag mijn ogen willen laseren, maar vind het nu nog veel te riskant!

Ik wacht nog wel een paar jaartjes!
Op zoek naar een orgineel en persoonlijk cadeau? http://www.gizl.nl
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')