abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39756403
Eigenlijk wilde ik dit jaren geleden al. Lenzen bevielen me niet en een bril vind ik gewoon niet mooi. Destijds werd mij verteld, dat het nog niet betrouwbaar is, om je ogen te laten laseren. Bovendien was het veel te duur, en zou ik er te jong voor zijn. We zijn nu een aantal jaar verder, ik ben nu 22, en ik denk dat de tijd er rijp voor is.

Ik draag al sinds mijn 12e lenzen, en eigenlijk is dat nooit echt goed gegaan. Ik begon met harde lenzen, die ik eigenlijk vrij zelden in deed, omdat ze zo een pijn deden. Ik heb sterke -3, dus ik kan nog wel redelijk zien, zonder, maar lang niet goed genoeg. Een aantal jaar later kreeg ik van de opticien zachte lenzen mee. Dit was al een hele verademing. Ik had geen pijn meer, en ik kon ze lang in houden (soms deed ik dat zelfs dagen en nachten achter elkaar, erg slecht, maar ik had gewoon geen zin om ze uit te doen. Ik was toen ongeveer 15 jaar).

Lange tijd ging dit dus goed, maar op een gegeven moment begon ik te merken, dat mijn ogen erg moe werden, als ik ze wat langer in had. Ik was toen al langere tijd gestopt met 's nachts dragen. Doordat mijn ogen zo moe werden, werd ik zelf ook moe. Als ik 's avonds uit ging, ging het maar zelden goed, en meestal zat ik halverwege de avond al ergens op een kruk half in slaap te vallen, terwijl ik eigenlijk zou moeten staan dansen. Ik kreeg extra zuurstofdoorlatende halve-maandlezen. Het ging beter, maar slechts voor korte tijd. Later kreeg ik het probleem erbij dat soms, als ik ze in deed, ik echt een hels brandende pijn in mijn ogen kreeg. Ik moest m'n lenzen dan meteen weer uit doen, om het een minuut later weer te proberen. Soms moest ik ze wel 5x uit doen, voor het eindelijk goed ging.

Zoals al eerder vermeld - een bril is voor mij geen optie. Ik vind die dingen zo afschuwelijk en bovendien lastig (kan niet uit mijn ooghoeken kijken, glijdt de hele tijd van mijn neus, etc.), dus ik ben naar de huisarts gegaan, om te vragen wat de mogelijkheden zijn voor laseren. Eigenlijk wist hij me niet veel te vertellen, maar hij verwees me door naar Nico Trap, een ooglaserkliniek.

Eerst ging ik op internet kijken. Aangezien mijn ouders mij hierin gaan sponsoren, vond mijn vader, dat ik eerst moest uitzoeken wat qua prijs-/kwaliteitvergelijking de beste is. Ik kwam terecht op http://www.ooglaservergelijking.nl, maar daar werd ik niet veel wijs uit. In de provincie Utrecht staan er 4 vermeld, waarbij degene met de beste waardering er een is, waarmee je met het vliegtuig naar Istanbul vliegt, om het daar te laten doen... Wat ik heb begrepen van een vriend van mij, die laatst zijn ogen heeft laten laseren, gebruiken de goedkopere klinieken meestal oudere, achterhaalde apparatuur.

Na wat vergelijkwerk heb ik uiteindelijk toch besloten om een afspraak te maken bij Nico Trap, na de website volledig te hebben doorgelezen. Eerst komt een vooronderzoek. Deze kost ¤150 en zal morgen plaats vinden. Voor dit onderzoek mag ik een week mijn lenzen niet dragen, dus ik draag al een week een bril. Hoewel ik het er niet uit vind zien, voel ik mezelf al wel stukken beter. Ik heb meer energie, ik schijn er gezonder uit te zien, ik heb geen last meer van mijn ogen, etc.

Dit alles motiveert mij des te meer om deze marteling te gaan doorstaan. De kans dat het misgaat is, volgens de site, minder dan 1%, dat risico wil ik nemen. Morgen dus het vooronderzoek. Dit zal anderhalf uur in beslag nemen, en ze zullen mijn ogen meten, kijken of ik gemotiveerd genoeg ben, informatie geven over de verschillende technieken... Kijken of mijn ogen geschikt zijn, kortgezegd. Het laseren zelf kost iets minder dan ¤2000 per oog. Duur, maar ik wil het risico niet lopen, dat het mis gaat, als ik bij een goedkopere kliniek ga, terwijl het bij een duurdere wel goed zou zijn gegaan.

Er zijn veel mensen die hun ogen ook zouden willen laten laseren, maar het toch wat eng vinden, en liever eerst het verhaal van een ander horen/lezen. In het vertrouwen dat ik door dit vooronderzoek goed zal verlopen, open ik dit topic, waarmee ik jullie op de hoogte wil houden van het verloop.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_39756681
Sterkte

Ik ben benieuwd, houd dit topic in de gaten
pi_39756730
Tee vee pee. Ik wil hier gaan http://www.medicosmo.nl

Een vriendin van me heeft het hier laten doen en het is in de buurt.
Ik wil niet de standaard flapjes-methode maar de PKR. Die is pijnlijker maar als ik goed ben voorgelicht zou je daarna wel weer lenzen kunnen mocht er iets misgaan. Met een flapje kan dat niet.

Nu nog moed verzamelen voor het vooronderzoek....
"Why does being a librarian make her even hotter?"
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:52:57 #4
104219 Maeksy
an·ti·held (de ~ (m.))
pi_39756814
Weet wel dat 't zicht in je beide ogen verbeterd, maar niet persé perfect wordt. (Tenminste, dat is mij verteld)
De kans dat je bijv. bij het autorijden nog een bril moet dragen oid bestaat dus.

Maar veel succes inderdaad!
Ben benieuwd wat ze tijdens die test ding allemaal doen (ben zelf ook brildragend)
[i]Jah, 't gaat goed; ik slaap goed.
Ik sta paraat wanneer je m'n naam roept.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.
Ik doe m'n dans, zoek de balans.[/i]
pi_39756944
Mijn vader heeft zijn ogen laten laseren, wat ik van hem begreep was de behandeling zelf niet pijnlijk. Na een half uurtje had hij wel heel erg last van tranende ogen en branderig gevoel maar niet een ondraagelijke pijn ofzo. Dit heeft ongeveer een dag geduurd en daarna nergens meer last van.

Zijn zicht is overigens wel 100% verbeterd, wat heel slecht was.
  woensdag 12 juli 2006 @ 15:59:27 #6
88233 Steve
Still the best.
pi_39757075
Ik ben erg benieuwd. .

Ik ben zelf het bangst voor de gevolgen op de lange termijn, omdat daar volgens mij nog niet veel over bekend is.
"Atb is lief, groetjes Peri."
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:00:38 #7
131729 jna
Je lul hangt uit je broek
pi_39757120
Succes, misschien ook wat voor mij in de toekomst.
Jawel, je keek.
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 juli 2006 @ 16:04:25 #8
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39757251
Kennis van mij gaat het over 2 weken laten doen ik hou je wel op de hoogte
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_39757262
Het dragen van een bril is bij niet het probleem, wel dat daar jampotglazen inmoeten bij mij van -7 en -6.

Ik heb links trouwens een lui oog, dat wil ik dan eerst laten behandelen. Het is toch al kwalitatief een slechter oog. Overigens hebben ze dat in dezelfde praktijk onderzocht als dat Medicosmo zit.
"They're keepers of knowledge. She holds the answers to all of our questions..."
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:05:39 #10
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_39757297
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 15:49 schreef PAA-053 het volgende:
Sterkte
maak je zo'n goeie grap, snapt niemand em

ik vind em goed
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_39757359
Brillen zijn oké.

Bij mij is laseren sowieso geen optie. Mijn sterkte is daarvoor te groot.
pi_39757376
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik vind em goed
Yes, toch nog 1tje
  Redactie Frontpage / Weblog woensdag 12 juli 2006 @ 16:08:55 #13
80791 crew  Paul
Winnaar 5 FOK-awards 2022
pi_39757406
Dat filmpje is eng !!
Winnaar FOK-Eredivisie-Toto 2025
pi_39757481
Oja ik wil dus ditte:
quote:
PRK
PRK is het afschaven van het hoornvlies met de laser, het hoornvlies wordt als het ware afgezwakt. De ingreep kan niet gebeuren aan 2 ogen tegelijk.
Het nadeel van PRK is dat de heling enkele dagen duurt, met 1 à 2 dagen ernstige pijn, en enkele dagen tot een week wazig zicht.
Het voordeel van PRK is dat het hoornvlies intact blijft; achteraf kan men niet zien dat er iets aan het oog is gebeurd.
Alleen de vraag of dat kan met mijn ogen.
pi_39757605
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:07 schreef k_man het volgende:
Brillen zijn oké.

Bij mij is laseren sowieso geen optie. Mijn sterkte is daarvoor te groot.
Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?
  woensdag 12 juli 2006 @ 16:15:35 #16
88233 Steve
Still the best.
pi_39757638
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:05 schreef One_conundrum het volgende:

[..]

ik vind em goed
Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep. .
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_39757859
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:14 schreef computergirl het volgende:

[..]

Wat is dan het maximum dat gecorrigeerd kan worden?
+6 dacht ik.
pi_39758433
En de minkant op? Ik heb -6 en -7 ongeveer.
pi_39758860
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
pi_39760164
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Is het permanent of moet je om de zoveel jaren terugkomen om je ogen opnieuw te laten laseren?
In principe is het permanent, maar het kan zijn dat je ogen wel weer wat afzwakken na verloop van tijd. Nico Trap geeft daarvoor een garantie van 2 jaar, waarbinnen je gratis opnieuw belaserd kan worden.
Trotse poster van het 37000000ste bericht ^O^
pi_39760205
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:52 schreef addictivebeat het volgende:
Het is gewoon voor altijd, anders zou het wel erg duur worden.
pi_39761081
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 16:15 schreef alwaysthebest het volgende:

[..]

Dat niemand reageerde, hoeft niet te betekenen dat niemand hem begreep. .
Daar gaat mijn zelfvertrouwen
pi_39765043
Ik zou het ook graag willen maar bij mij is het niet mogelijk omdat ik een te hoge sterkte heb (+9) In de plaats daarvan wilde ik een permanente lens laten in brengen, maar dat kan waarschijnlijk ook niet omdat mn voorste oogkamer te ondiep is..

Maar als ik de ingreep zou laten uitvoeren liever bij een academisch ziekenhuis omdat die klinieken meer gericht zijn op winst.
pi_39766089
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 20:22 schreef DanseMacabre het volgende:
Maar als ik de ingreep zou laten uitvoeren liever bij een academisch ziekenhuis omdat die klinieken meer gericht zijn op winst.
En winst is nadelig voor de kwaliteit van jouw behandeling ofzo
[b]Op dinsdag 10 februari 2004 14:36 schreef Malawi het volgende:[/b]
Het in den oren stoppen van kiwi's is dus een probaat tijgeraanvalafweermiddel
  woensdag 12 juli 2006 @ 21:54:28 #25
62733 Stamp_Kip
The Chick of the night!!
pi_39768209
Mijn oma en tante en moeder zijn alle 3 naar belgie gegaan..Goedkoper,geen lange wachtrij..en heel goed aangeschreven

Heb je die opties al overwogen?

Anders kan ik je het adres en telnummer wel even doorgeven.
Fotoboek
Hating me is easy...Loving me takes courage
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')