abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39797637
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:37 schreef methodmich het volgende:
Waar gebruiken ze de coëfficienten voor dan?

Lotingen voor toernooien zijn gebaseerd op resultaten op eerdere toernooien en tijdens kwalificaties.
Inderdaad. Deze ranking wordt voor werkelijk niets gebruikt. De lotingen voor kwalificaties gebeuren steeds op basis van de resultaten van de laatste twee kwalificatierondes. Voor de loting van de aankomende EK-voorrondes gebruikte men bijvoorbeeld de resultaten van de Euro 2004 - en WK 2006 - voorrondes.
pi_39797697
Hoe bepalen ze eigenlijk voor een WK hoeveel landen een continent mogen vertegenwoordigen?
pi_39797753
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:52 schreef Radegast het volgende:
Hoe bepalen ze eigenlijk voor een WK hoeveel landen een continent mogen vertegenwoordigen?
Bij mijn weten is dat gewoon vastgelegd door de Fifa zelf. Er is in principe geen enkele ranking of coëfficientenlijst die die verdeling bepaalt.
pi_39797778
Klopt Heero. En af en toe passen ze dat eens aan, als ze denken dat men in Azië ineens beter is gaan voetballen. Of bij de CONCACAF.
ASWH, de trots van de regio
www.thuisuiteten.nl
pi_39797788
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:53 schreef Heero87 het volgende:

[..]

Bij mijn weten is dat gewoon vastgelegd door de Fifa zelf. Er is in principe geen enkele ranking of coëfficientenlijst die die verdeling bepaalt.
Ah, vandaar dat dat zo gaar is.
pi_39797797
gewoon om te kijken of het een ondermaatste prestatie is of niet: Italie kan dan wel wereldkampioen geworden zijn, Brazilie had het aan de hand van deze lijst moeten worden
pi_39797834
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:54 schreef methodmich het volgende:
Klopt Heero. En af en toe passen ze dat eens aan, als ze denken dat men in Azië ineens beter is gaan voetballen. Of bij de CONCACAF.
Er wordt vooral gesproken over aanpassingen als de voorzitterverkiezingen er aankomen. Dan zwaait Blatter steeds met extra plekjes voor Azië, Afrika en Noord-Amerika in de hoop hun stemmen te krijgen. Die landen lopen er natuurlijk telkens weer met open ogen in, want uiteindelijk komt er niks van.
pi_39797905
ze bepalen het aantal landen aan de hand van deze ranking.. als er ineens allemaal landen uit oceanie hoog komen te staan en brazilie van de top schoppen mag oceanie meer landen afvaardigen
pi_39798007
Nou, ik weet bijna zeker dat dit niet waar is hoor Dentz.

Want daarvoor verschillen de onderlinge tegenstanders te veel.
www.thuisuiteten.nl
pi_39798067
dan niet
pi_39798098
Hoe kom je daarbij dan?? Is namelijk echt voor het eerst dat ik zoiets lees of hoor.
www.thuisuiteten.nl
pi_39798112
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 19:58 schreef DrDentz het volgende:
ze bepalen het aantal landen aan de hand van deze ranking.. als er ineens allemaal landen uit oceanie hoog komen te staan en brazilie van de top schoppen mag oceanie meer landen afvaardigen
Deze ranking heeft officieel 0,0 te maken met het aantal landen op een WK. Dat bepaalt de Fifa gewoon zelf, de aantallen voor de continenten zitten vervat in de reglementen en kunnen enkel aangepast worden met de uitdrukkelijke toestemming van het hele uitvoerend comité. Zoiets neemt vaak jaren in beslag. Denk maar aan de jarenlange discussie over het feit dat Oceanië geen rechtstreeks plekje kreeg.

De Fifa gebruikt deze ranking dus echt niet voor die verdeling. Bij de Fifa beseffen ze ongetwijfeld zelf hoe waardeloos de ranking is. Eigenlijk is er maar één bestaansreden voor dit klassement: de sponsorgelden. Als ik me niet vergis is de offciële naam Fifa Coca Cola Ranking? Zegt dus genoeg...
pi_39798244
toch is het zo, anders zouden alle continenten evenveel landen naar het wk mogen afvaardigen
pi_39798306
Nou, volgens mij is dat meer bepaald naar historie. Vroeger deden er vooral Europese en Zuid-Amerikaanse teams mee en dat is langzaam uitgebreid, waarbij die continenten meer landen mochten blijven afvaardigen.
www.thuisuiteten.nl
pi_39798354
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:08 schreef DrDentz het volgende:
toch is het zo, anders zouden alle continenten evenveel landen naar het wk mogen afvaardigen
Dat is gewoon historisch gegroeid. Europa en Zuid-Amerika hebben altijd het WK gedomineerd en doen dat nog altijd, dus krijgen ze meer plekjes. De meeste Europese landen zijn gewoon sterker dan de Aziatische of Oceanische landen. De Fifa heeft geen ranking nodig om dat te beseffen.

Als de Fifa écht rekening hield met deze of andere ranking, dan zou het onevenwicht tussen Europa/Zuid-Amerika enerzijds en Noord-Amerika/Azië/Afrika anderzijds nog véél groter zijn dan dat nu het geval is.

Hoe verklaar je trouwens het feit dat zo'n veranderingen amper voorkomen en dat ze -als ze gebeuren- steeds vlak na voorzittersverkiezingen plaatsvinden? Volgens jouw redenering zouden we nochtans na elk WK een nieuwe verdeling moeten krijgen...
pi_39798429
nee hoor, ze houden zich natuurlijk niet 100% aan die lijst, het is gewoon een hulpmiddel om te kijken of er verschuivingen zijn, waarom is dat zo raar
pi_39798482
Omdat op een WK landen gemengd worden en de lijst vooral is gebaseerd op wat ze doen tegen landen van het eigen continent.
www.thuisuiteten.nl
pi_39798578
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:14 schreef DrDentz het volgende:
nee hoor, ze houden zich natuurlijk niet 100% aan die lijst, het is gewoon een hulpmiddel om te kijken of er verschuivingen zijn, waarom is dat zo raar
Omdat de lijst waardeloos is en de Fifa dat goed genoeg weet. Komop nou, tot voor een maand stond USA vierde...

België staat zelfs achter landen als Guatemala, Uzbekistan en Togo. Ons voetbal is dan wel niet aan zijn beste periode bezig, maar mij maak je niet wijs dat die landen beter zijn...
pi_39798794
oh dus daarom ben je zo fanatiek tegen dit lijstje..
pi_39798881
Togo was wel op het WK
pi_39799008
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 20:25 schreef DrDentz het volgende:
oh dus daarom ben je zo fanatiek tegen dit lijstje..
Omdat mijn land het zo slecht doet in dit lijstje? Ik heb dit lijstje niet nodig om te zien dat de Rode Duivels er de laatste vier jaar niks van bakten.
quote:
Togo was wel op het WK
Saudi-Arabië ook. Ons B-team won vlak voor het WK makkelijk met 1-2 van de Saudis.
pi_39800118
Kom nou gewoon eens met een bron voor je verhaal Dentz. Het komt nogal onwaarschijnlijk over zo.
pi_39802085
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 21:03 schreef MaxPower het volgende:
Kom nou gewoon eens met een bron voor je verhaal Dentz. Het komt nogal onwaarschijnlijk over zo.
Uit de duim gezogen?

pi_39802439
Uiteraard, want het is gewoon niet waar. De uitbreidingen van deelname aan het WK zijn allemaal te danken aan het steeds groter worden van het totale aantal deelnemers. Er zijn jaren overheen gegaan voordat Afrika en Azie meer deelnemers kregen. Dat gebeurt echt niet op basis van zo'n subjectieve ranglijst. Hoeveel coefficienten er ook aan mogen hangen, er moeten 100 vergaderingen overheen voordat het aantal deelnemers per continent gewijzigd wordt.
  donderdag 13 juli 2006 @ 23:07:13 #50
103590 dvdfreak
geen dvdfreak maar kc27
pi_39804425
brasil nog steeds op nr 1
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')