Onzin, in haaksbergen bij HSC 21 worden zelfs al mensen uit het buitenland gehaald, Ze hebben enkel het geld nog niet om aan de voorwaarden te voldoen om pro te gaan! Tevens krijgen de spelers wel loon!quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef knowall het volgende:
Er wordt geen geld betaald in het amateurvoetbal net zoals homofilie niet voorkomt in het gehele voetbal!
Je mist duidelijk het sarcasme in knowall's post.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:10 schreef Pizzakoppo het volgende:
[..]
Onzin, in haaksbergen bij HSC 21 worden zelfs al mensen uit het buitenland gehaald, Ze hebben enkel het geld nog niet om aan de voorwaarden te voldoen om pro te gaan! Tevens krijgen de spelers wel loon!
nee hoor, maar ik dacht laat ik de vraag maar direct beantwoorden dan nodeloos doorgaan over een sarcastisch grapjequote:Op woensdag 12 juli 2006 14:11 schreef MaxPower het volgende:
[..]
Je mist duidelijk het sarcasme in knowall's post.
35.000 is het zeker niet, dat gerucht ging even maar klopt niet. Het zal zo tegen de 10.000/15.000 liggen bij de topspelers hier. Verder klopt het wat hierboven gezegd wordt dat baantjes bij een van de sponsoren krijgen ook wel vaak het geval is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:05 schreef El_Bassie het volgende:
Erwin Looms verdient ongeveer 35.000 euro op jaarbasis schijnt, dat is dan wel direct een topamateur. Clubs zullen niet snel toegeven werkelijk zulke bedragen te betalen. Misschien kan Vaduz iets meer vertellen over het salarisbeleid van Excelsior'31
Da's o.a. bij ons! Echt briljant, dan gaat de leider van het 1e op donderdagavond (de vaste nazitavond) in het secretariaat zitten en roept ie één voor één de betrokken spelers naar binnen... Alleen maar meer reden om die man niet al te serieus te nemen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 19:52 schreef methodmich het volgende:
...
Bij sommige clubs wordt zelfs gewoon een envelopje met premies gegeven.
...
Tekengeld? Of wat?quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:16 schreef tong80 het volgende:
Speler van mijn club kreeg een aanbod van DOVO. 5000 euro zou ie krijgen.
Is veel geld voor een 21jarige student op het CIOS.
Weet ik eigenlijk niet maar je weet over welke speler het gaat.quote:
Ik verdien al bijna 100 euro per punt, en ik voetbal in 6de divisie in België bij een middemoot... In 3de klasse kan ik je zeggen dat er mensen zijn die 4000 per maand verdienen zonder de winstpremies(om een naam te noemen die jullie ms kennen, Martin Laamers op zn oude dag)... Wat vergelijkbaar met hoofdklasse denk ik, natuurlijk is dit variabel per ploeg/speler, maar er zit meer zwart geld in voetbal dan dat de meeste beseffenquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:41 schreef cohen het volgende:
meestal krijgen spelers tekengeld. en daarna moeten ze het vooral hebben van premies. in de hoofdklasse ligt dat rond de 100 euro per punt gemiddeld. en vaak krijg je meer naarmate je team meer punten heeft. dus vanaf 25 punten krijg je 150 euro per punt ofzo.
of een regeling is dat als je 20 keer basis staat, dat je 5000 euro extra krijgt. die kant moet je op denken. maar voor elke hoofdklasser is dat anders. ik denk dat 20000 per jaar niet overdreven is
Zoveel per punt? Dat redden wij niet... Die auto (+ tankpasje) is wel een lokkertje.quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:54 schreef Maja het volgende:
Bij Hollandia (weer terug in de hoofdklasse) hebben veel spelers een auto van de club en rond de 100/200 euro per punt. Hollandia staat echter niet bekend om hoge vergoeding. Waarschijnlijk ontvangt alleen Silvan Inia een aardig centje.
Bij zondag heb je een paar clubs met een heel rijke voorzitter, die flink bovenin zitten. Brus bij Schijndel bijvoorbeeld, die Turkse zakenman van Türkiyemspor....quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:47 schreef Pritt het volgende:
Wat zou beter betalen, zaterdag of zondaghoofdklasse?
Vaak is dat de beste indicatie ja. Hoe verder een speler van de club vandaan woont, hoe meer je er van uit mag gaan dat er aardig voor betaald wordt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:09 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Argon heeft een keeper uit Hoorn, denk niet dat die er voor een broodje bal speelt! (Nou zijn die wel erg lekker, maar toch)
Verleden jaar stond er een 5 pagina grote special in het parool over betalingen in het amsterdamse clubvoetbal. Misschien dat ie online te vinden is?quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:14 schreef cultheld het volgende:
Bij een aantal Amsterdamse amateurclubs worden bedragen tot wel 30.000 (zwart uiteraard) betaald. Ook (lease)auto's worden regelmatig geregeld voor top-amateurs. Bij een club als AFC komt dat niet voor, maar daar hebben ze het bekende "netwerk" : ideaal voor sportieve baantjesjagers.
Hmm, van ingewijden hoor ik toch echt wat anders. Ik persoonlijk ken jongens in de 1e klasse die dat bedrag vangen waar jij het over hebt. Banen worden inderdaad ook toegezegd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:39 schreef -Vaduz- het volgende:
[..]
35.000 is het zeker niet, dat gerucht ging even maar klopt niet. Het zal zo tegen de 10.000/15.000 liggen bij de topspelers hier. Verder klopt het wat hierboven gezegd wordt dat baantjes bij een van de sponsoren krijgen ook wel vaak het geval is.
Die heeft ook iets met Feyenoord te maken ofzo?quote:Op donderdag 13 juli 2006 19:27 schreef methodmich het volgende:
. Brus bij Schijndel bijvoorbeeld,
Daar las ik 't (toevallig) onlangs nog op via google volgens mij.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:38 schreef raptorix het volgende:
[..]
Verleden jaar stond er een 5 pagina grote special in het parool over betalingen in het amsterdamse clubvoetbal. Misschien dat ie online te vinden is?
Overigens vind ik het een beetje idioot om spelers in het amateurvoetbal te gaan betalen.
Die figuren die jij noemt zijn meestal niet de best betaalde. Dat zijn de beste spelers, die negen van de tien keer best mee zouden kunnen bij de profs.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:52 schreef cultheld het volgende:
[..]
Daar las ik 't (toevallig) onlangs nog op via google volgens mij.
Ergens vind ik wel dat 't z'n charme heeft: Van die gasten met een normale baan die met een goede conditie en een klein beetje techniek/tactiek zo'n 20.000 - 30.000 euro per jaar extra opstrijken.
Vooruitziende blik bij het Parool?quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:44 schreef raptorix het volgende:
. 5 Het drama Dovo.
Een oud-klasgenoot van mij moest een paar jaar geleden weg bij De Graafschap, ging in Duitsland bij SV Hoenie (of iets dergelijks) voetballen en heeft daar nog 2 jaar zo'n 1500 euro per maand verdiend (nog wit ook). Babberich schijnt ook goed te betalen: Diverse oud-(jeugd)Graafschappers en zaalvoetballers die op hoog niveau speelden staan daar onder contract.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:33 schreef methodmich het volgende:
[..]
Die figuren die jij noemt zijn meestal niet de best betaalde. Dat zijn de beste spelers, die negen van de tien keer best mee zouden kunnen bij de profs.
Twijfel.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef methodmich het volgende:
Babberich is een bekend verhaal ja, maar dat zijn van die kansloze clubs die denken door middel van het halen van veel ex-profs goed te kunnen eindigen. Kost ze veel en levert zelden titels op. Van goed beleid win je het vrijwel nooit, zelfs niet als je veel geld hebt. Iemand als Ali Ibrahim heeft ook bij Babberich gespeeld trouwens.
Maar IJsselmeervogels haalt spelers wel met een idee. Dat is anders. Ze halen niet voor niets een Winter als ze Steinraht al hebben, maar weten dat dit een topduo was. Ze laten niet voor niets Dogan Corneille meekomen. Combinatie geld en beleid is weer een ander verhaal. Daarnaast trekken de Vogels vrijwel geen ex-profs van "naam" aan.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:45 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Twijfel.
IJsselmeervogels heeft ook aardig wat geld en kunnen ook vrij goede speler daardoor halen, niet geheel zonder succes.
Willem Hupkes speelt er momenteel en verder oud- (jeugd) Graafschappers Verhaegh, Assimiou en Pastoors. Ook oud-zaalvoetballer Omeragic kan een aardig balletje trappen. 25 juli mogen ze het laten zien tegen Feyenoordquote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:41 schreef methodmich het volgende:
Babberich is een bekend verhaal ja, maar dat zijn van die kansloze clubs die denken door middel van het halen van veel ex-profs goed te kunnen eindigen. Kost ze veel en levert zelden titels op. Van goed beleid win je het vrijwel nooit, zelfs niet als je veel geld hebt. Iemand als Ali Ibrahim heeft ook bij Babberich gespeeld trouwens.
quote:Op vrijdag 14 juli 2006 14:48 schreef methodmich het volgende:
[..]
Ik ken ook clubs die gewoon jaarlijks tien spelers halen en dan maar zien wat het wordt. Zei iemand daar nou Spakenburg??
Nee, toen zat ik in groep 8 en hij groep 3, hij zat bij mijn jongste broertje in de klas dus die kent hem nog.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 19:25 schreef methodmich het volgende:
Ben je van de leeftijd van Karim dan? Goeie dribbelaar wel, bij Sparta Nijkerk een zeer gevaarlijke aanvaller. Zelfs amateurinternational geworden en op stage geweest bij ADO Den Haag.
Rob Hopman is een centrale verdediger die al eens kampioen werd met IJsselmeervogels (!). Hij is 2 meter 40 ongeveer.
Koester je nog de hoop dat je in het 1e komt te spelen dan?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 17:31 schreef Haruhi het volgende:
Ga ik me volgend jaar maar bij Be Quick inschrijven, dat is vlakbij.
Geen probleem!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 18:26 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Koester je nog de hoop dat je in het 1e komt te spelen dan?
Harkema schat ik zo in. Jongsma is bij hun de man (creatieve nummer 10) en dat is de beste voetballer van de Hoofdklasse C. Als hij blijft (loopt stage bij FC Zwolle) kon Harkema wel eens kampioen gaan worden. Wat een wereldvoetballer! Verder heeft Harkema (bijna) alleen maar oud-profs rondlopen daarom zijn zij het beste wat het Noorden te bieden heeft. Over zondagsclubs kan ik niet oordelen omdat ik ze nooit zie spelen. ACV is heel ver teruggezakt, daar hoeven we het niet over te hebben.quote:
JOS was dit jaar dichtbij de zo fel begeerde promotie naar de hoofdklasse, ze hoefden alleen maar met Excelsior'20 af te rekenen... Ik had Excelsior zien spelen in de halve finale van de nacompetitie en vond het helemaal niks. JOS was nog slechter. Ze hebben het geld niet in de verdediging gestopt in ieder geval!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 19:14 schreef methodmich het volgende:
JOS / Watergraafsmeer misschien? Het Chelsea van Amsterdam.
Voorland en Chabab betalen ook prima.
Schat jij Jongsma hoger in dan Sandor van der Heide?quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:13 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Harkema schat ik zo in. Jongsma is bij hun de man (creatieve nummer 10) en dat is de beste voetballer van de Hoofdklasse C. Als hij blijft (loopt stage bij FC Zwolle) kon Harkema wel eens kampioen gaan worden. Wat een wereldvoetballer! Verder heeft Harkema (bijna) alleen maar oud-profs rondlopen daarom zijn zij het beste wat het Noorden te bieden heeft. Over zondagsclubs kan ik niet oordelen omdat ik ze nooit zie spelen. ACV is heel ver teruggezakt, daar hoeven we het niet over te hebben.
Excelsior '20 is inderdaad een enorme stunt. Danny Koevermans zal ze wel geïnspireerd hebben langs de lijn!quote:Op zaterdag 15 juli 2006 22:46 schreef Sersjee het volgende:
[..]
JOS was dit jaar dichtbij de zo fel begeerde promotie naar de hoofdklasse, ze hoefden alleen maar met Excelsior'20 af te rekenen... Ik had Excelsior zien spelen in de halve finale van de nacompetitie en vond het helemaal niks. JOS was nog slechter. Ze hebben het geld niet in de verdediging gestopt in ieder geval!
Voorland heeft voor komend seizoen weer flink de knip getrokken, ze willen na het kampioenschap in de 2e klasse zeker meteen die eerste klasse ook inpakken. Het zal me benieuwen.
Trainers moeten altijd meer krijgen dan de best betaalde speler en jullie hebben Konterman.quote:Op zondag 16 juli 2006 12:39 schreef Dennus-F het volgende:
Ik hoorde gister dat de trainer van VVOG 46000 euro per jaar krijgt.. ongelukkig hoog bedrag!
Het is ook best een zware opleiding om je oefenmeester 1 te halen, is ook niet bepaald goedkoop.quote:Op zondag 16 juli 2006 14:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Trainers moeten altijd meer krijgen dan de best betaalde speler en jullie hebben Konterman.
Maar zonder gekheid, dat is een redelijk normaal bedrag. Weet zo al een stuk of 10 trainers die meer krijgen.
Ja. Heb hem gezien tegen Genemuiden, Dos (2 keer) en Go Ahead (1 keer) en hij was keer op keer de beste man van het veld. Wereldvoetballer. Snap echt niet waarom Groningen hem rechtsback zettequote:Op zondag 16 juli 2006 14:43 schreef methodmich het volgende:
[..]
Schat jij Jongsma hoger in dan Sandor van der Heide?
Ten eerste het is niet jullie:P ik ben zeker geen vvogér als je het omrekend 46000 door 12, is zo 3833 per maand. Toch niet verkeerd voor 4 x per week een avond naar Harderwijk te gaan. Als ie daarnaast ook nog een baan heeft van pakweg 20 uur zit ie ook op 5000 per maand leuk bedrag !quote:Op zondag 16 juli 2006 14:45 schreef methodmich het volgende:
[..]
Trainers moeten altijd meer krijgen dan de best betaalde speler en jullie hebben Konterman.
Maar zonder gekheid, dat is een redelijk normaal bedrag. Weet zo al een stuk of 10 trainers die meer krijgen.
Sorry, jij was voor een andere Harderwijker club.quote:Op zondag 16 juli 2006 17:19 schreef Dennus-F het volgende:
[..]
Ten eerste het is niet jullie:P ik ben zeker geen vvogér als je het omrekend 46000 door 12, is zo 3833 per maand. Toch niet verkeerd voor 4 x per week een avond naar Harderwijk te gaan. Als ie daarnaast ook nog een baan heeft van pakweg 20 uur zit ie ook op 5000 per maand leuk bedrag !
http://www.afc34.nl/index.php?keuze=3&subkeuze=0&dockeuze=nieuwsdetails.php&doctabelidkeuze=nieuwsId&intdocidkeuze=1306quote:Niet voor 'bitterballen' alleen
«Terug Gepubliceerd op maandag 05 september 2005
De betalingen in de amateurwereld van Amsterdam
Officieel betaalt geen enkele amateurclub zijn spelers, maar toch zijn er jaarlijks duizenden 'overschrijvingen' in het amateurvoetbal. Clubs die willen presteren, komen er niet onderuit om goede spelers aan te trekken. Uiteindelijk betaalt dus bijna elke amateurclub zijn spelers. Ja zelfs AFC.
Natuurlijk zal Saïd Saïdi Amor zeggen, dat hij dit seizoen voor Türkiyemspor speelt, omdat hij mee wil doen om de prijzen. Natuurlijk is AFC volgens Murat Böke even een veel leukere club dan Türkiyemspor. En uiteraard vindt Henry Bakker de bitterballen bij JOS/Watergraafsmeer lekkerder dan bij AFC. Allemaal gegronde redenen om van club te veranderen. Meestal is de ware reden van een amateurtransfer echter gewoon een kwestie van geld. In de hoofdklasse valt voor een voetballer al het nodige te verdienen, maar ook daaronder. Dat geldt overigens in mindere mate voor Amsterdam De zondaghoofdklassers kunnen hier qua begroting niet op tegen zaterdaghoofdklassers uit de vissersdorpen en de bollenstreek, waar spelers bedragen krijgen die nogal eens boven de 30.000 euro per seizoen liggen.
Clubs en spelers doen vaak krampachtig als het gaat om praten over betalingen. Dit vooral uit angst voor de Belastingdienst (als het gaat om zwart geld) Ook zijn ze bang voor wrevel tussen spelers onderling. Bovendien kunnen hoge betalingen leiden tot onvrede bij de rest van de vereniging Zeker bij de vrijwilligers die de club wekelijks voor niets draaiende houden.
Ajax-zaterdag vormt een uitzondering als het om betalen gaat. De club teert vooral op de goede naam en de mogelijkheid toch nog ontdekt te worden Bovendien heeft de club prima faciliteiten en krijgt iedere speler twee seizoenkaarten van het grote Ajax. Dat laatste is natuurlijk geen lokkertje voor de topspelers in het amateurvoetbal. Dus doet Ajax in de competitie eigenlijk nooit mee om de prijzen.
In het zondagvoethal, taboe voor de christelijke clubs wordt minder betaald. Vandaar dat de Amsterdamse clubs mee kunnen doen om de titel. En dat gebeurt ook met de nodige centen. Spelers bij hoofdklassers krijgen gemiddeld een wedstrijdpremie van honderdvijftig euro voor een gewonnen wedstrijd. De toppers ontvangen daar maandelijks nog een vast bedrag bovenop. Een goede hoofdklassespeler verdient zo’n tienduizend euro per jaar. ,,Het is minder dan wat ik op zaterdag had kunnen krijgen. Toch klaag ik niet. Bij mijn huidige club krijg ik vaak genoeg wat extra toegeschoven'', zegt een aanvaller die uit angst voor de Belastingdienst niet met zijn naam in de krant wil.
Een oud –Xanthos-speler beaamt dat de Belastingdienst een oogje in het zeil houdt. ,,Ik werd ooit gebeld door een inspecteur die mijn naam op een betalingslijst van de club had gezien. Ik zei hem dat ik niets betaald had gekregen en dat ik zou stoppen als ik zou weten dat anderen wel betaald werden. Daarna heb ik nooit meer iets van hem gehoord.'' De speler kreeg naar eigen zeggen toendertijd achthonderd gulden per maand.
Dergelijke bedragen zijn niet voor iedereen weggelegd. Clubs hebben vaak met iedere speler aparte afspraken. Jeugdspelers krijgen het eerste jaar meestal niets. En het mag duidelijk zijn dat onopvallende backs ook niet op de hoofdprijs hoeven te rekenen.
In Amsterdam worden de spelers veelal via het zwarte circuit betaald, al ontkennen de clubs dat hardnekkig en valt dit deel ook volledig buiten de begroting. Andere clubs zoals Argon uit Mijdrecht, hebben een stichting, waaruit spelers hoofdzakelijk wit worden betaald. De meeste zaterdag-hoofdklassers werken ook via deze opzet, waarbij sponsors geld storten in de stichting.
Amsterdamse clubs moeten het veelal hebben van de 'zwarte' achtergrondsponsors. Sommige verenigingen teren op enkele geldschieters of soms zelfs één grote suikeroom. De amateurvoetbalwereld wacht bijvoorbeeld al langer af wat met Türkiyemspor zal gebeuren, mocht de grote man Nedim Imaç zich terugtrekken.
Ook AFC betaalt, al zal de club dat nooit helemaal toegeven. ,,We staan onderaan de ladder qua betalingen Voor achtduizend euro per jaar moet je niet bij ons zijn'', aldus AFC-voorzitter Machiel van der Woude. ,,Ik heb wel eens gehoord dat er een lease-auto gegeven is, dat wel. Alles wat wij doen, gebeurt echter wit.'' Maar AFC zorgde altijd dat er middelen voor spelers beschikbaar waren. In de jaren zestig zei men al sarcastisch: ,,In Amsterdam betalen twee clubs écht niet, Zwarte Schapen en AFC''. Men bedoelde het omgekeerde. AFC biedt meer dan geld. Een goede maatschappelijke ontwikkeling bijvoorbeeld. Menig AFC'er is via het netwerk van Amsterdam-Zuid aan lucratieve banen gekomen. Vaak ook bij sponsors van de club zelf. Als het nodig is, is er ook altijd wel een sponsor die gewoon iets handje contantje geeft. Of in het geval van Rody Turpijn zorgt voor een nieuwe fiets.
Onder de hoofdklasse doen clubs er ook alles aan om spelers te lokken Oriënt (het huidige Nieuwendam) probeerde het jaren met maaltijden. Het betalen 'in natura' gebeurt vaker. ,,Ik kon wekelijks bij onze sponsor , de slager, langs voor mijn vlees. Zeker na een zege was het feest. Dan lagen de stevige bief stukken klaar'', zegt een voormalige amateurvoetballer.Veel clubs kiezen toch voor de betaling in harde euro's. Zelfs vierdeklasser Pancratius gaf zijn spelers afgelopen seizoen 75 euro voor een overwinning. Een titel leverde de wedstrijdpremie echter niet op. 75 euro is overigens een bedrag dat voor veel eersteklassers en tweede-klassers normaal is.
Om dit seizoen als amateurvoetballer in Amsterdam goed te verdienen, moet je volgens de hardnekkigste geluiden bij JOS/Watergraafsmeer, SC Voorland-zaterdag en Chabab zijn. Door veel spelers van andere clubs wordt JOS/Watergraafsmeer zelfs het Chelsea van het amateurvoetbal genoemd. ,,Daar wordt tot op het schandalige af betaald'', aldus een voormalige speler. Volgens hem kon JOS/Watergraafsmeer vorig seizoen daardoor met toppers als Marciano Boumann en Raimundo Mendes promoveren naar de eerste klasse.
Eersteklassers DWS en DCG zijn er juist op achteruitgegaan. Bij DWS kan het zelfs zo zijn dat niets wordt uitgekeerd, terwijl bij DCG spelers 'slechts' de vrijwilligersvergoeding kunnen innen. Onder Ton Ojers stond DCG altijd bekend als de club waar alles mogelijk was. Spelers kregen auto's en Ojers schroomde niet om enkele van hen ook uit eigen zak te betalen. Onder het nieuwe bestuur is aan de extreem hoge bedragen een einde gekomen. Daarmee doet DCG het slimmer dan het immer in geldnood verkerende Zeeburgia. Dat keerde naar verluidt afgelopen seizoen nog premies uit aan eerste elftalspelers (vijftig euro per zege). Andere spelers werden juist geroyeerd, omdat ze hun contributie niet hadden betaald.
je denkt toch niet dat een hoofdklassespeler 6000 euro in de maand vangt? dat betalen ze vaak niet eens in de eerste divisie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:04 schreef deejaylethal het volgende:
Bij DOVO reed Germaine Levant is een wel hele vette bak. Ook weet ik dat een oud-speler van DOVO (een jonge gast, 20 jaar) bij Lienden vorig jaar ruim 2000 euro per maand ving.
Een speler als Marco Holster bij DOVO zal toch echt wel het driedubbele krijgen.
Reken maar op minstens 3200 per maand...quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:06 schreef cohen het volgende:
[..]
je denkt toch niet dat een hoofdklassespeler 6000 euro in de maand vangt? dat betalen ze vaak niet eens in de eerste divisie.
Zeker na een degradatie.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 17:12 schreef methodmich het volgende:
Betalen ze dat bij DOVO schoon? Dat is meer dan 30000 op jaarbasis dan. Fikse bedragen.
Visboeren en die marktbakkers, die pompen er nogal wat geld in.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:46 schreef tong80 het volgende:
24.000 euro. Waar betalen de Vogels dat in godsnaam van
Moet je nagaan als IJsselmeervogels en Spakenburg een club zou zijn(moet er niet aan denken), dan heb je helemaal veel sponsoring voor die club. Nu is het nog verdeeld over 2 clubs.quote:Op vrijdag 21 juli 2006 09:12 schreef LangeTabbetje het volgende:
[..]
Visboeren en die marktbakkers, die pompen er nogal wat geld in.
Dat zou wel een profclub worden dan, denk je niet?quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:04 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Met je nagaan als IJsselmeervogels en Spakenburg een club zou zijn(moet er niet aan denken), dan heb je helemaal veel sponsoring voor die club. Nu is het nog verdeeld over 2 clubs.
Zou zo maar kunnen, geld is er genoeg .quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:12 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Dat zou wel een profclub worden dan, denk je niet?
Je maakt wel erg veel fouten in een paar regeltjes, F1Bas.. In de eerste plaats heten die spelers Winter en in de tweede plaats is er van de kant van Spakenburg nooit serieuze interesse geweest voor dit duo. Bovendien denk ik als de technische commissie van IJsselmeervogels lucht zou hebben gekregen van hun door jouw beschreven handelwijze, ze bij jouw club ook niet meer welkom waren geweest. Een broodje aap verhaal dus, daarnaast kan ik me ook nog eens niet voorstellen dat het bedrag klopt.quote:Op donderdag 20 juli 2006 00:30 schreef F1Bas het volgende:
De gebroeders de Winter krijgen iig 24.000 euro zonder wedstrijdpremies bij de IJsselmeervogels. Ze gingen met hun contract naar de buren van Spakenburg en daar waren ze binnen vijf minuten weer weg want die konden het niet betalen
Dat moet je zelf weten. Ik heb het van iemand die meestal goed is ingelicht over deze club.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 12:47 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Je maakt wel erg veel fouten in een paar regeltjes, F1Bas.. In de eerste plaats heten die spelers Winter en in de tweede plaats is er van de kant van Spakenburg nooit serieuze interesse geweest voor dit duo. Bovendien denk ik als de technische commissie van IJsselmeervogels lucht zou hebben gekregen van hun door jouw beschreven handelwijze, ze bij jouw club ook niet meer welkom waren geweest. Een broodje aap verhaal dus, daarnaast kan ik me ook nog eens niet voorstellen dat het bedrag klopt.
Dezelfde die zei dat Ajax met 3-0 voor stond?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:21 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Dat moet je zelf weten. Ik heb het van iemand die meestal goed is ingelicht over deze club.
Nee.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 14:26 schreef Haruhi het volgende:
[..]
Dezelfde die zei dat Ajax met 3-0 voor stond?.
Nee klopt, Spakenburg haalt liever weer een geheel nieuw elftal als ze zoals gewoonlijk weer eens een matig seizoen hebben gehad.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:10 schreef Angstgegner het volgende:
Dan is het in ieder geval iemand die zich van alles op de mouw laat spelden. Nog kwalijker is het dat jij dergelijke onzin hier op het forum gooit. Bovendien weet iedere volger van het amateurvoetbal dat Spakenburg spelers van dit niveau, als men het echt zou willen, natuurlijk best kan betalen. Maar ik denk dat de grote sommen geld die Spakenburg in het verleden uitgaf voor bepaalde spelers, nu tot het verleden behoren.
Het blijft een gerucht ja, althans van dat gedoe met Spakenburg.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
F1Bas, ik weet niet wie jouw bron is, maar ik denk dat Angstgegner dichter bij het vuur zit.
Mjah dat vind ik niet netjes, maar zal morgen wat leuke stukjes plaatsen uit de artikelen.quote:
Was een beetje druk met andere zaken de laatste tijd. Spakenburg heeft in het verleden inderdaad aardige bedragen neergeteld voor sommige spelers en dat was in de meeste gevallen gewoon weggegooid geld. Een mooi voorbeeld hiervan is Henk van Steeg, die vorig seizoen kon worden bestempeld als de grootste miskoop. Ik heb wel betrouwbare bronnen binnen Spakenburg en die hebben me verzekerd dat er geen exorbitante bedragen meer worden uitgegeven. Dus voor de spelers die jij noemt geldt dit ook. Vorig seizoen is er een nieuwe technische commissie geïnstalleerd bij Spakenburg en die heeft niet voor niets het gros van de selectie vervangen.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 19:24 schreef methodmich het volgende:
F1Bas, ik weet niet wie jouw bron is, maar ik denk dat Angstgegner dichter bij het vuur zit.
Tijd niet gezien trouwens hier, Angstgegner. Zal Spakenburg trouwens echt minder betalen denk je? Jongens als Oudshoorn, El Kaddouri en Van Metelen (prima aanwinsten trouwens, gefeliciteerd daar mee) komen toch niet voor erg veel minder dan de veronderstelde bedragen?
Volgens mij laat jij je te veel ophitsen door die 'betrouwbare' bron van je. Wacht nou maar rustig af, dan praten we binnenkort wel weer verder.quote:Op zaterdag 22 juli 2006 16:29 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nee klopt, Spakenburg haalt liever weer een geheel nieuw elftal als ze zoals gewoonlijk weer eens een matig seizoen hebben gehad.
Het zijn inderdaad goede versterkingen. Als Assink er een team van kan maken, dan kunnen ze goed meedoen. Vogels heeft ook wat mensen moeten vervangen natuurlijk. Assink is volgens mij tactisch niet de beste coach, gezien zijn optredens met Bennekom vorig jaar tegen ons, maar wel een prima teambuilder. Dat zou wel eens kunnen werken.quote:Op zondag 23 juli 2006 02:05 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Was een beetje druk met andere zaken de laatste tijd. Spakenburg heeft in het verleden inderdaad aardige bedragen neergeteld voor sommige spelers en dat was in de meeste gevallen gewoon weggegooid geld. Een mooi voorbeeld hiervan is Henk van Steeg, die vorig seizoen kon worden bestempeld als de grootste miskoop. Ik heb wel betrouwbare bronnen binnen Spakenburg en die hebben me verzekerd dat er geen exorbitante bedragen meer worden uitgegeven. Dus voor de spelers die jij noemt geldt dit ook. Vorig seizoen is er een nieuwe technische commissie geïnstalleerd bij Spakenburg en die heeft niet voor niets het gros van de selectie vervangen.
Hoewel IJsselmeervogels - dat zich danig heeft versterkt - weer de voornaamste titelkandidaat is, heeft Spakenburg verschillende goede spelers aangetrokken, waardoor de club zeker weer een rol van betekenis zou kunnen gaan spelen.
Mustafa Aksit heeft twee slechte jaren achter de rug, maar demonstreerde tegen Ajax dat hij nog altijd uitstekend kan voetballen en uit is op revanche. Het doelpunt dat hij maakte (magistrale lob van dertig meter) zie je zelden op het hoogste amateurniveau. De nieuwe libero Seger Oudshoorn zorgt voor de nodige rust achterin en heeft ook opbouwende kwaliteiten, de geroutinieerde voorstopper Rob Hopman laat zich door niemand gek maken en is een sfeermaker van het zuiverste water. Arthur van Metelen is ook een speler waar Spakenburg nog veel plezier van gaat beleven en ik vrees dat de club een begenadigd technicus als El Kaddouri slechts een jaartje kan houden. Bovendien ben ik van mening dat ook aanvallende middenvelder Melvin Donleben bij Spakenburg volledig zal opbloeien. Hij wil zich graag revancheren voor zijn matige seizoen bij FC Omniworld. Dan vergeet ik nog Erik Homan die tot nu toe een eveneens een prima indruk heeft achtergelaten. Hij kan hangend op links of rechts uit de voeten en heeft de nodige diepgang in zijn spel.
Met andere woorden, het ziet er goed uit bij de blauwen die qua voetballend vermogen goed vooruit zijn gegaan. Als je met zoveel nieuwe spelers en - drie trainingen achter de rug - tegen een weliswaar verre van compleet Ajax een dergelijk resultaat weet te behalen, dan is dat een enorme stimulans voor de rest van het seizoen.
De nieuwe trainer Erik Assink zal er ongetwijfeld voor zorgen dat zijn spelers niet met het hoofd in de wolken gaan lopen
Wat klopt er niet aan danquote:Op zondag 23 juli 2006 02:09 schreef Angstgegner het volgende:
[..]
Volgens mij laat jij je te veel ophitsen door die 'betrouwbare' bron van je. Wacht nou maar rustig af, dan praten we binnenkort wel weer verder.
Ze zien in Derk Schut een goede partner voor Human. Hij heeft nog niet gespeeld, is nu op vakantie. Iemand die er bij een degradant 10 in kan schieten heeft toch wel enige kwaliteiten zou je zeggen. Vond hem destijds bij DOVO - ASWH zeer sterk spelen, de thuiswedstrijd viel hij niet op.quote:Op zondag 23 juli 2006 15:43 schreef Angstgegner het volgende:
In het verleden heeft hij bij IJsselmeervogels ook op het tactische vlak bewezen de nodige kwaliteiten te hebben. Bij Bennekom had hij de beschikking over een zeer matige spelersgroep, die ook tegen Spakenburg met 5-1 klop kreeg. Als teambuilder kent hij volgens mij zijn gelijke niet in de amateurtop en ook zijn assistent Harry Hamstra heeft een naam hoog te houden op dit gebied. Verder is Melrik Beukers teammanager geworden en ook hij kan bijdragen aan de juiste sfeer. Kun jij me trouwens vertellen, Methodmich, wat ASWH in Derk Schut ziet? Die ken ik al wat langer dan vandaag, maar ik vind het een zwaar overschatte speler, waarvan ik me niet kan voorstellen dat hij iets zal toevoegen aan ASWH.
Dat betaald Oma van haar cakequote:Op vrijdag 21 juli 2006 08:46 schreef tong80 het volgende:
24.000 euro. Waar betalen de Vogels dat in godsnaam van
Denk eens aan DOVO en GVVV. (daarnaast heb je ook nog twee clubs, VRC en Merino's, die vaak ook in de eerste klasse spelen)...quote:Op vrijdag 21 juli 2006 16:04 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Moet je nagaan als IJsselmeervogels en Spakenburg een club zou zijn(moet er niet aan denken), dan heb je helemaal veel sponsoring voor die club. Nu is het nog verdeeld over 2 clubs.
En jij denkt dat Netteb daar voor minder dan de genoemde bedragen komt voetballen?quote:Op zaterdag 22 juli 2006 15:10 schreef Angstgegner het volgende:
Dan is het in ieder geval iemand die zich van alles op de mouw laat spelden. Nog kwalijker is het dat jij dergelijke onzin hier op het forum gooit. Bovendien weet iedere volger van het amateurvoetbal dat Spakenburg spelers van dit niveau, als men het echt zou willen, natuurlijk best kan betalen. Maar ik denk dat de grote sommen geld die Spakenburg in het verleden uitgaf voor bepaalde spelers, nu tot het verleden behoren.
Schut is een matige spits die vooral zijn naam mee heeft. (denk aan Jordi Cruijff). Hij is te traag en niet balvast genoeg. Daarbij komt dat hij alleen goed kan functioneren wanneer het middenveld snel aansluit en goed op hem ingespeeld is. Bij teamwijzigingen (zoals bij DOVO dit jaar vaak het geval was) kan hij zijn draai niet vinden. Vaak onzichtbaar. Een positief punt is dat hij wel een afmaker is. Wanneer de kans zich voordoet schopt hij de bal erin. (maar ja, daar hadden wij altijd Beekink al voor).quote:Op maandag 24 juli 2006 09:54 schreef Angstgegner het volgende:
Volgens mij heeft Schut na de winterstop niet of nauwelijks meer gescoord voor DOVO. De wijze waarop hij DOVO verliet kwam trouwens zeker niet voor de schoonheidsprijs in aanmerking.. Vorig jaar werd Schut ook niet goed genoeg bevonden door IJsselmeervogels. Misschien zal hij mijn ongelijk bewijzen, maar vooralsnog denk ik dat ASWH met hem een kat in de zak heeft gekocht. Wat klopte er trouwens niet aan de tactiek van Assink tegen ASWH?
Na de winterstop inderdaad geen goals meer gemaakt. Maar goed, toen was heel DOVO dramatisch.quote:Op maandag 24 juli 2006 09:54 schreef Angstgegner het volgende:
Volgens mij heeft Schut na de winterstop niet of nauwelijks meer gescoord voor DOVO. De wijze waarop hij DOVO verliet kwam trouwens zeker niet voor de schoonheidsprijs in aanmerking.. Vorig jaar werd Schut ook niet goed genoeg bevonden door IJsselmeervogels. Misschien zal hij mijn ongelijk bewijzen, maar vooralsnog denk ik dat ASWH met hem een kat in de zak heeft gekocht. Wat klopte er trouwens niet aan de tactiek van Assink tegen ASWH?
Meer hoeft ie niet te doen natuurlijk. Human voetbalt wel dan.quote:Op maandag 24 juli 2006 11:02 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
Een positief punt is dat hij wel een afmaker is. Wanneer de kans zich voordoet schopt hij de bal erin. (maar ja, daar hadden wij altijd Beekink al voor).
Dat denk ik niet alleen, dat weet ik 100% zeker. Kijk, dat jullie zo stom zijn om 20.000 euro of iets meer voor hem neer te tellen, wil nog niet zeggen dat Spakenburg dat ook maar moet gaan doen. Neem nou maar van mij dat de grote bedragen die Spakenburg in het verleden vaak neertelde voor dit soort spelers, definitief tot het verleden behoren. Toevallig zit ik zeer dicht bij het vuur.quote:Op maandag 24 juli 2006 10:57 schreef deejaylethal het volgende:
[..]
En jij denkt dat Netteb daar voor minder dan de genoemde bedragen komt voetballen?
Om hier op terug te komen, vandaag een interview met Thijs.quote:Op dinsdag 18 juli 2006 11:56 schreef methodmich het volgende:
Dat is wel erg veel ja, maar dat Holster meer krijgt dan 2000 per maand lijkt me dan weer wel.
Overigens, nog een leuk voorbeeld:
Thijs Houwing, voormalig jeugdinternational, kreeg bij Cambuur geen contract meer. Thijs, die volgens de verhalen of in Leeuwarden of in Vasse (tegen de Duitse grens) woont, zou bij HHC in Hardenberg gaan spelen. Plots koos hij echter voor Kozakken Boys in Werkendam, volgens eigen zeggen "wegens sportieve redenen."
Juist Thijs, jij gaat vier keer per week twee uur heen en twee uur terug rijden om in jezelf te investeren!
Klopt als een bus.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:22 schreef methodmich het volgende:
Lorenzo Netteb is toch dezelfde "Lenny" trouwens die model was voor FIFA Street?
Ja. Hij kan gruwelijk op pleintjes voetballen, maar hij moet gewoon niet op het veld gaan staan. Daar bakt ie er niets van. Grootste miskoop van DOVO van de afgelopen jaren.quote:Op dinsdag 25 juli 2006 16:22 schreef methodmich het volgende:
Lorenzo Netteb is toch dezelfde "Lenny" trouwens die model was voor FIFA Street?
Zo interessant is dit juridisch gezien nu ook weer nietquote:Op donderdag 27 juli 2006 15:41 schreef methodmich het volgende:
Ook in de krant, toch een redelijk interessant geval, over Kozakken Boys.
Die club gaat juridisch laten uitzoeken wat de waarde is van de contracten die hun stichting afsluit met spelers. De reden is de overgang van Antoine Wellens naar Eindhoven, ondanks zijn getekende contract voor 2006/07 bij de stichting van Kozakken Boys.
Lijkt me interessant, stel dat zulke contracten juridisch gezien bindend zijn, dan zouden profclubs dus moeten betalen voor zulke spelers. De andere kant zou inhouden dat contracten sluiten niet echt noodzakelijk meer is, als spelers toch zo weg kunnen.
Dit laatse is niet iets nieuw maar weet ik hoelang al zo. Bovendien krijgen clubs vergoeding (die ze lang niet altijd krijgen zie het geval Jaap Stam) voor de opleidingsjaren (weet ook niet hoe ik dat beter uit kan drukken) .quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:46 schreef methodmich het volgende:
Nou, dat laatste is dan dus toch een verbetering voor de clubs? Nu gaan mannen als Steinraht en Van Manen gratis weg bij de Vogels, Jongsma gaat voor niets weg bij Harkemase Boys. Dat laatste kost volgens jou zelfs vier plaatsen voor die club. Als ze dan geld zouden krijgen, kunnen ze eventueel nog iets doen om dat op te vangen.
Opleidingsjaren alleen bij een bepaalde leeftijd. Daar hebben de Vogels bij pakweg Steinraht geen recht op volgens mij.quote:Op donderdag 27 juli 2006 15:51 schreef GeorgKacher het volgende:
[..]
Dit laatse is niet iets nieuw maar weet ik hoelang al zo. Bovendien krijgen clubs vergoeding (die ze lang niet altijd krijgen zie het geval Jaap Stam) voor de opleidingsjaren (weet ook niet hoe ik dat beter uit kan drukken) .
Stel je wint je zaak, hoeveel goede spelers die wellicht ook in het profvoetbal terecht zouden kunnen (en dat ook willen) willen dan nog voor jouw club voetballen![]()
Ze hadden beter Chima Onyeike kunnen halen, hoef ik me daaraan niet meer te ergeren.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:48 schreef HPayne het volgende:
Ik heb em nog niet zien voetballen, maar hij schijnt het goed te kunnen in de spits.. Redelijk multifunctioneel dus, maarja tis afwachten he.. Nunspeet heeft wel wat ervaring nodig denk ik in hoofdklasse B
Alstie bij Nunspeet had gevoetbald had jem ook 2 x tegengekomen dit seizoen..quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:01 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Ze hadden beter Chima Onyeike kunnen halen, hoef ik me daaraan niet meer te ergeren.
Nunspeet uit zal ik wel niet bezoeken. De twee derbies uiteraard welquote:Op donderdag 27 juli 2006 18:13 schreef HPayne het volgende:
[..]
Alstie bij Nunspeet had gevoetbald had jem ook 2 x tegengekomen dit seizoen..
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:37 schreef Genjuro het volgende:
maar er zit meer zwart geld in voetbal Belgie dan dat de meeste beseffen
Jij bent van de verre reisjes?quote:Op donderdag 27 juli 2006 18:16 schreef F1Bas het volgende:
[..]
Nunspeet uit zal ik wel niet bezoeken. De twee derbies uiteraard wel
Ik ga liever naar Parijs dan Nunspeetquote:
das gewoon harde kern ajax. groot gedeelte dan.quote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:36 schreef HPayne het volgende:
Idd als er hooligans bestaan in het amateurvoetbal, komen ze uit wezep..
Ben daar al zovaak geweest, kan ik mij nou niet voorstellenquote:Op vrijdag 28 juli 2006 18:36 schreef HPayne het volgende:
Idd als er hooligans bestaan in het amateurvoetbal, komen ze uit wezep..
Acht jaar moet tien jaar zijn. Wellicht dat hij bij Nunspeet weer opbloeit, maar ik zou er zeker niet al te veel van verwachten. Denk namelijk dat Frank in de spits absoluut niet meer mee kan komen en steeds trager wordt. Misschien dat hij als vrije verdediger nog wat kan betekenen voor Nunspeet. Als spits hoeft hij zich tegen de 2.03 meter lange Rob Hopman op 9 september in ieder geval weinig illusies te maken.quote:Op donderdag 27 juli 2006 17:42 schreef HPayne het volgende:
Frank van Twillert ging weg bij Spakenburg omdat hij et niet eens was over zn nieuwe contract, wel raar na 8 jaar trouw dienstverband.. Maar hij komt nu bij mijn cluppie Nunspeet voetballen, niet voor het geld, maar omdat hij hier met zn oude maatjes kan voetballen, en in de spits gaat staan..
In de hoofdklasse bedoel je? Ik kan geen cijfers geven maar weet dat het steeds meer begint te lijken op de 1e divisie, qua scouting, organisatie. De bedragen die sommige spelers krijgen kun je geen vergoeding meer noemen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 02:06 schreef hello_moto1992 het volgende:
Nog wat leuks te melden hierover? Vond het wel een leuk topic. Ik vraag me af wat ze allemaal in de eredivisie opstrijken![]()
Een bekende van me heeft ooit de overweging moeten maken om op semiprof basis in de eerste divisie te blijven spelen of om bij een hoofdklasser aan de gang te gaan. Daar moest hij dus echt serieus over nadenken en dat zegt denk ik wel wat over de kleine verschillen.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:29 schreef HPayne het volgende:
[..]
In de hoofdklasse bedoel je? Ik kan geen cijfers geven maar weet dat het steeds meer begint te lijken op de 1e divisie, qua scouting, organisatie. De bedragen die sommige spelers krijgen kun je geen vergoeding meer noemen.
Er zijn ook plannen voor een Topklasse. Een klasse tussen de 1e en de Hoofdklasse. In hoeverre dit plan is gevorderd weet ik niet precies.
Komt natuurlijk wel bij dat ie als hoofdklasser niet overdag hoeft te trainen, en daarnaast dus gewoon 40 uur werken.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 07:01 schreef Robar het volgende:
[..]
Een bekende van me heeft ooit de overweging moeten maken om op semiprof basis in de eerste divisie te blijven spelen of om bij een hoofdklasser aan de gang te gaan. Daar moest hij dus echt serieus over nadenken en dat zegt denk ik wel wat over de kleine verschillen.
Dat is inderdaad zo ja.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Komt natuurlijk wel bij dat ie als hoofdklasser niet overdag hoeft te trainen, en daarnaast dus gewoon 40 uur werken.
Klinkt interessantquote:Op vrijdag 5 januari 2007 06:29 schreef HPayne het volgende:
[..]
In de hoofdklasse bedoel je? Ik kan geen cijfers geven maar weet dat het steeds meer begint te lijken op de 1e divisie, qua scouting, organisatie. De bedragen die sommige spelers krijgen kun je geen vergoeding meer noemen.
Er zijn ook plannen voor een Topklasse. Een klasse tussen de 1e divisie en de Hoofdklasse. In hoeverre dit plan is gevorderd weet ik niet precies.
voor dat geld hoef je niet perse 40 uur erbij te werken lijkt mijquote:Op vrijdag 5 januari 2007 14:02 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Komt natuurlijk wel bij dat ie als hoofdklasser niet overdag hoeft te trainen, en daarnaast dus gewoon 40 uur werken.
De Topamateurs gemengd met een aantal degradanten van de 1e divisie. KNVB is er lovend over, en de 1e divisieclubs staan er ook niet negatief tegenover. Dit in tegenstelling tot vele amateurclubs.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 15:36 schreef hello_moto1992 het volgende:
[..]
Klinkt interessant. Is dat dat er een nationale 3e competitie komt? Dus niet meer 3 hoofdklasse's? Dat zou dan wel een beetje het niveau in Nederland omhoog doen gaan. Kijk maar naar Engeland, die hebben dacht ik 4 profdivisies
Deltasport.... De club waar de voorzitter slechts met zijn rug tegen de muur door de kantine durfde te lopen. Wat een waardeloze club is dat. Was jarenlang opvanghuis voor oud-profs in de regio. Een kleine greep namen die er speelden: Bart Latuheru, Michel Langerak, Roël Liefden, Jerry Simons, Regi Blinker, Bekri Bajraktaraj, Warry van Wattum, Leo Koswal, Steve Goossen, Marvin Brunswijk, Winston Faerber, Lofti Amhaouch, Bilin Maximiano. Trainers waren Ton Pattinama en assistent Cor Lems.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 08:32 schreef cohen het volgende:
Ik ken iemand die speelde voor Rijnsburgse Boys en werd begeerd door Delta Sport (destijds hoofdklasser) Ze wilden hem heel graag hebben en vroegen hoeveel hij wilde hebben. Hij wilde echter helemaal niet weg en dacht: Ik noem gewoon een belachelijk bedrag en dan hoeven ze me niet meer.
Dus hij zei: Ik wil 20.000 euro per jaar en een auto.
Waarop de club meteen zei: ok!
Maar hij heeft het toch niet gedaan. Het bleek dus dat hij nog veel meer had kunnen vragen. Echt belachelijk
Zeker wel terecht ja. Er moet heel veel veranderen, wellicht qua accomodatie, salarissen van spelers, speeldata. En oninterressante reisjes naar Zuid-Limburg bijvoorbeeld. Maar aan de andere kant; Nederland is wel een van de weinige landen waar geen doorstroming is naar betaald voetbal.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef methodmich het volgende:
De KNVB heeft daar een prestigezaak van gemaakt en wil de Topklasse door de strot van de amateurclubs duwen. Terecht dat die er helemaal geen zin in hebben, het is een belachelijk plan dat amper te realiseren is.
Ergens klopt die zin niet. Topless bardames, maar amper thuissupporters....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 16:58 schreef methodmich het volgende:
[..]
Vaak gestaakt daar. En een terrein waar amper thuissupporters komen, maar wel een beregezellige kantine inclusief topless bardames.
Er kwam alleen familie van de spelers ongeveer. De rest zat ongeveer vast....quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:27 schreef Yeahinho het volgende:
[..]
Ergens klopt die zin niet. Topless bardames, maar amper thuissupporters....
Bij Capelle hadden ze wel heel leuke laatst! Twee zusjes, meenden wij.quote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:30 schreef TerroRobbie het volgende:
Nou die dames die bij OJC achter de bar staan hoef ik ook niet topless te zien hoor...
Dus kan het best begrijpen.
Ik speelde laatst tegen Deltasport en alleen Marvin Brunswijk deed toen nog mee. Die jongen kan aardig ballen op de stropdas leggen van achteruitquote:Op vrijdag 5 januari 2007 17:37 schreef methodmich het volgende:
[..]
Er kwam alleen familie van de spelers ongeveer. De rest zat ongeveer vast....
Maar zonder dollen, dat is zo'n gemaakte club die door veel te betalen even omhoog kon komen. Dan verlies je vaak wel de binding met de oude supporters. De laatste keer dat we er moesten spelen stonden er 2 Deltasport-fans aan de lange zijde en zaten er nog wat op de tribune, de rest was allemaal van ons.
Toeschouwersgemiddelde lag er op 200 vorig jaar meen ik.
Ach, moet je eens in Amsterdam gaan kijken, daar betalen ze ook bij vierdeklassers!quote:Op zaterdag 6 januari 2007 12:01 schreef DANILXL het volgende:
Ik vind sommige bedragen echt absurd. Dat je 10.000 extra krijgt boven je gewone baan. Bij zwaluwen in hoorn wordt ook al betaald. (wel iets minder, maar toch) En dan praat je over een 1e klasser.
het was oefenen. wij spelen 2e klasse. west 2quote:Op zaterdag 6 januari 2007 11:53 schreef methodmich het volgende:
Speel jij zelf in de 1e klasse B dan?? Bij welke club? Of was het oefenen?
Inderdaad zijn vrijwel al die ex-profs vertrokken. Zeker na de degradatie.
Waanzin, bij de Kamper hoofdklassers krijg je niets.quote:Op zaterdag 6 januari 2007 16:43 schreef Sersjee het volgende:
[..]
Ach, moet je eens in Amsterdam gaan kijken, daar betalen ze ook bij vierdeklassers!
Nou, dan kom ik ze misschien nog wel tegen, wij vertrekken woensdagochtend voor 5 dagen... Deze reis is overigens gefinancierd buiten de club om (met name door eigen acties), al gelooft bijna niemand dat...quote:Op zaterdag 6 januari 2007 20:14 schreef PAA-053 het volgende:
Be Quick 1887, waar ik zit, schijnt niet maar dan ook echt NIET te betalen. Wel gaat de selectie morgen naar Gran Canaria, voor een week
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |