Leuk is andersquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:02 schreef Keiichi het volgende:
een mens moet wel 12 dagen zonder eten kunnen.
Veel success iig![]()
He, ik zal die boete moeten betalen, dus "verantwoordelijkheid voor mijn daden" is redelijk irrelevant, rasmongoolquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:04 schreef -J-D- het volgende:
Juist ja.
Je hebt je ID niet mee, terwijl je weet dat het moet.
Je was aan het wildplassen, terwijl je weet dat het je een bon kan opleveren.
Dat je het niet eens bent met de regels is jouw probleem...
Dat je gaat huilen omdat 40% van je "loon" is, is te triest voor woorden.
Grow up en wees eens verantwoordelijk voor je daden ipv dit verhaal op te hangen.
Iinkomen, loon, boeiend, de schamele centjes die je binnenkrijgt per maand.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:07 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
He, ik zal die boete moeten betalen, dus "verantwoordelijkheid voor mijn daden" is redelijk irrelevant, rasmongoolBovendien zei ik inkomen, geen loon
Mijn echte klacht is ook eigenlijk, dat wanneer papa hetzelde overkomt, hij dit niet eens voelt in zijn portomonnee (en nee, hij betaald hem niet voor me)
Ik zeg dat we het boetebeleid houden dat we nu hebben, aangevuld met een vermenigvuldiginsvoet op basis van inkomen en vermogen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:06 schreef Cuban-necktie het volgende:
dus wat je eigenlijk voorstelt is een boete-systeem op basis van procenten.
Pissen tegen een boom is 10% van je maandloon.
Dan kost het jou dus net 25 euro en pak-em-beet bill gates 25.000.000 dollar?
Gaat niet werken vrees ik
zoek een baanquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:07 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
He, ik zal die boete moeten betalen, dus "verantwoordelijkheid voor mijn daden" is redelijk irrelevant, rasmongoolBovendien zei ik inkomen, geen loon
Mijn echte klacht is ook eigenlijk, dat wanneer papa hetzelde overkomt, hij dit niet eens voelt in zijn portomonnee (en nee, hij betaald hem niet voor me)
Alleen als je dan niet gaat zeiken dat je de straf voor je domme gedrag zo hoog vindt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:10 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ik loop 12 uur per dag vrijwilligerswerk, mag dat ook?
Sorry voor dat rasmongool, sprong er even uit maar ik houd niet van bashers.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:09 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Iinkomen, loon, boeiend, de schamele centjes die je binnenkrijgt per maand.
Rasmongool? Sorry? Als je weet dat je fout zit, ga je maar schelden?
Dus feitelijk zeg je dat je jaloers bent op je pappie. Hij heeft zijn zaakjes voor elkaar, hij heeft een fatsoenlijk loon, hij kan zich deze fratsen mogelijkerwijs wel permitteren.
Doe daar wat aan. Ga studeren, neem een goede baan daarna, dan kan je daarna wildplassen wat je wil.
mee eens is, maar ergens is het gelijksheidsprincipe dan ver te zoeken...of toch juist niet? hmmmquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:09 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Ik zeg dat we het boetebeleid houden dat we nu hebben, aangevuld met een vermenigvuldiginsvoet op basis van inkomen en vermogen.
Als je dan precies modaal verdiend, krijg je de boete precies zoals hij in de wet staat (Met natuurlijk dezelfde spelingsruimte als nu)
Iemand die veel inkomen heeft, en veel vermogen, betaald dat bedrag maal een factor X die gebaseerd is op bovenstaande dingen.
Zo raak je iedereen die een overtreding maakt in principe even hard
quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:08 schreef NOOB-Inc. het volgende:
Zit je eerst tegen een boom te zeiken, doe je het hier weer!!
ga huilen bij je pappie, menneke, krijg je vast wel 100 euro om je boetes weg te poetsenquote:Op woensdag 12 juli 2006 14:07 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Heel goed verwoord, ik wilde hem nog bewaren:9quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:13 schreef Cuban-necktie het volgende:
[..]
mee eens is, maar ergens is het gelijksheidsprincipe dan ver te zoeken...of toch juist niet? hmmm
Ik ben een warhoofd, is helaas geen vaste gewoonte van me.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:13 schreef staticdata het volgende:
je had het bij 6 dagen niet eten kunnen houden als je aan een simpel regeltje houd om een id bij je te hebben. dat is toch niet zo moeilijk
Ik ben het met je eens dat het rot is dat je zo'n bon krijgt als je al weinig geld hebt.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:12 schreef M.e.g.a.t.r.o.n. het volgende:
[..]
Maar feitenlijk zeg jij hier, dat je het hardstikke eerlijk vind dat rijke mensen het niet voelen als ze "gestraft" worden voor een overtreding, terwijl modaal en daaronder het enorm hard voelt.
Naja, ik klaag dat ik het kutvind dat ik niet kan eten, niet dat het te hoog is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:11 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Alleen als je dan niet gaat zeiken dat je de straf voor je domme gedrag zo hoog vindt.
Je zegt hetzelfde, maar je verwoord het anders kerel. Je zegt: heb je niet zoveel te besteden, zorg maar dat je je goed aan de wet houdt, oftewel; heb je wel veel te besteden, mooi ga maar overtreden.quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:16 schreef -J-D- het volgende:
[..]
Ik ben het met je eens dat het rot is dat je zo'n bon krijgt als je al weinig geld hebt.
Maar ik zie het anders: Heb je minder te besteden dan moet je maar voorzichtiger zijn.
Een systeem om de minder daadkrachtige te ontlasten gaat me erg ver.
Commissie gelijke behandeling zal hier vast ook wel een mening over hebben
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |