abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_39778774
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef jaha het volgende:
Het antwoord daarop is nee. Immers bij een hogere snelheid moet je ook meer afstandhouden. Bij 140 km/u moet je bijvoorbeeld 3 seconden afstand houden (en geen 2), om veilig te rijden. Anderzijds, bij 80 km/u is 1,5 seconde afstand reeds veilig genoeg.
mwoehahahahaha, bij hogere snelheid meer seconden afstand houden? Zou het niet zo zijn dat je door de hogere snelheid automatisch al meer afstand hebt bij 2 seconden?
pi_39778790
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:46 schreef Jimmeh het volgende:

[..]

relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek.
Ja vreemd hé, en boven het Ruhrgebied hing niets.
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:44:47 #203
121830 Kadesh
The Protectors of the Garden
pi_39779044
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 14:24 schreef Xtreem het volgende:

[..]

Verschillende redenen:

1) Historie, het is zo gelopen. Voor de eerste oliecrisis was het hier zonder beperkingen.
2) Op & Afritten. Door het grote aantal op en afritten (die zorgen voor baanverschuivingen en snelheidsverschillen) is het beeld onrustiger dan in andere landen (je ziet het verschil al tussen ringweg A'dam en stukken snelweg met heel weinig op/afritten).
3) Vervuiling.
1 Ja dus mogen we de limieten niet meer veranderen?
2 Er zijn heel veel stukken waar weinig afritten zijn en snelheden tot 200+ heel goed mogelijk zijn.
3 Huidige auto's vervuilen veel minder dan die auto's die rondreden toen de 100 en 120km limiet werd ingevoerd, en de omringende landen voeren hun Max snelheden ook op.
For thirteen generations we have protected it from the unclean
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:57:53 #204
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39779205
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef achterhetspoor het volgende:

[..]

Die verhoging zal de problemen naar verwachting alleen maar groter maken.

Overigens hebben we het hier dan natuurlijk altijd over de gemiddelde nederlander behalve ik .
'Naar verwachting' is jouw mening

Ik denk dat er sowieso iets moet veranderen aan de ik-ik-ik-in-mijn-koekblik mentaliteit van de nederlander op de weg, iets wat je mooi illustreert met je laatste opmerking
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 13 juli 2006 @ 08:59:36 #205
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39779231
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 01:17 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Ja, je zou toch eens zonder tomtom op zoek moeten naar schiphol

Schiphol, de moeilijkst te vinden plek in nederland
Gezien ze de bekeuring blijkbaar bij een flitspaal kreeg gok ik dat ze de flitspaal en trajectcontrolepunten met alarm aan heeft staan Zo rij ik ook naar Schiphol en plaatsen waar ik (vrijwel) nooit kom
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
pi_39784056
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:59 schreef Paladijn het volgende:

[..]

Gezien ze de bekeuring blijkbaar bij een flitspaal kreeg gok ik dat ze de flitspaal en trajectcontrolepunten met alarm aan heeft staan Zo rij ik ook naar Schiphol en plaatsen waar ik (vrijwel) nooit kom
Je zou ook gewoon je doppen kunnen openhouden
  donderdag 13 juli 2006 @ 12:48:11 #207
20074 Paladijn
Jinba Ittai
pi_39785289
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 12:07 schreef kikoooooo het volgende:

[..]

Je zou ook gewoon je doppen kunnen openhouden
Ik hou de doppen liever gericht op het overige verkeer. Maar goed, we drijven af
Sic nos rodunt omnes gentes et sic erimus egentes. Qui nos rodunt confundantur et cum iustis non scribantur.
Leuke Android apps van Little Blue Frog. Blog Carbagerun verslagen team 9000 - Spijker
  donderdag 13 juli 2006 @ 19:02:31 #208
48840 Xtreem
Minimalist in training
pi_39796290
quote:
Op donderdag 13 juli 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:

[..]

1 Ja dus mogen we de limieten niet meer veranderen?
2 Er zijn heel veel stukken waar weinig afritten zijn en snelheden tot 200+ heel goed mogelijk zijn.
3 Huidige auto's vervuilen veel minder dan die auto's die rondreden toen de 100 en 120km limiet werd ingevoerd, en de omringende landen voeren hun Max snelheden ook op.
Je doet net alsof ik een boomknuffelaar ben

1) zie link in deze post Is de maximumsnelheid in Nederland achterhaald?
2) zie 1)
3) klopt, maar je hebt nu te maken met strengere normen van uitstoot & luchtkwaliteit. Die 80 zone's (wat een kutidee was trouwens) waren alleen vanwege de luchtkwaliteit. Het verbreden van de A9 door de bijlmer kan bijna niet, grotendeels vanwege de luchtkwaliteit. Iets wat in Friesland natuurlijk niet/nauwelijks een issue is.
The secret to happiness is freedom...
And the secret to freedom is courage.
Thucydides
pi_39815451
quote:
mwoehahahahaha, bij hogere snelheid meer seconden afstand houden? Zou het niet zo zijn dat je door de hogere snelheid automatisch al meer afstand hebt bij 2 seconden?
Nee dus. Er zit namelijk een kwadraat in de formule ( x = 1/2 a t2)
quote:
Uitgangspunten: Remvertraging van 7 m/s2 (moet een gewone auto kunnen halen) en een reactietijd van 0,5 seconden.

Vmax 80:
afstand houden: 2,5 seconden
remweg: 46 meter

Vmax 160:
afstand houden: 3,9 seconden
remweg: 163 meter

VDuitsl. 225:
afstand houden: 5,1 seconden (!)
remweg: 310 meter
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')