mwoehahahahaha, bij hogere snelheid meer seconden afstand houden? Zou het niet zo zijn dat je door de hogere snelheid automatisch al meer afstand hebt bij 2 seconden?quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:50 schreef jaha het volgende:
Het antwoord daarop is nee. Immers bij een hogere snelheid moet je ook meer afstandhouden. Bij 140 km/u moet je bijvoorbeeld 3 seconden afstand houden (en geen 2), om veilig te rijden. Anderzijds, bij 80 km/u is 1,5 seconde afstand reeds veilig genoeg.
Ja vreemd hé, en boven het Ruhrgebied hing niets.quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:46 schreef Jimmeh het volgende:
[..]
relatief gezien he, als je NO2 uitstoot bekijkt zit zowat heel nl onder een dikke rode vlek.
1 Ja dus mogen we de limieten niet meer veranderen?quote:Op woensdag 12 juli 2006 14:24 schreef Xtreem het volgende:
[..]
Verschillende redenen:
1) Historie, het is zo gelopen. Voor de eerste oliecrisis was het hier zonder beperkingen.
2) Op & Afritten. Door het grote aantal op en afritten (die zorgen voor baanverschuivingen en snelheidsverschillen) is het beeld onrustiger dan in andere landen (je ziet het verschil al tussen ringweg A'dam en stukken snelweg met heel weinig op/afritten).
3) Vervuiling.
'Naar verwachting' is jouw meningquote:Op donderdag 13 juli 2006 00:18 schreef achterhetspoor het volgende:
[..]
Die verhoging zal de problemen naar verwachting alleen maar groter maken.
Overigens hebben we het hier dan natuurlijk altijd over de gemiddelde nederlander behalve ik.
Gezien ze de bekeuring blijkbaar bij een flitspaal kreeg gok ik dat ze de flitspaal en trajectcontrolepunten met alarm aan heeft staanquote:Op donderdag 13 juli 2006 01:17 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Ja, je zou toch eens zonder tomtom op zoek moeten naar schiphol
Schiphol, de moeilijkst te vinden plek in nederland![]()
![]()
Je zou ook gewoon je doppen kunnen openhoudenquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:59 schreef Paladijn het volgende:
[..]
Gezien ze de bekeuring blijkbaar bij een flitspaal kreeg gok ik dat ze de flitspaal en trajectcontrolepunten met alarm aan heeft staanZo rij ik ook naar Schiphol en plaatsen waar ik (vrijwel) nooit kom
Ik hou de doppen liever gericht op het overige verkeer. Maar goed, we drijven afquote:Op donderdag 13 juli 2006 12:07 schreef kikoooooo het volgende:
[..]
Je zou ook gewoon je doppen kunnen openhouden
Je doet net alsof ik een boomknuffelaar benquote:Op donderdag 13 juli 2006 08:44 schreef Kadesh het volgende:
[..]
1 Ja dus mogen we de limieten niet meer veranderen?
2 Er zijn heel veel stukken waar weinig afritten zijn en snelheden tot 200+ heel goed mogelijk zijn.
3 Huidige auto's vervuilen veel minder dan die auto's die rondreden toen de 100 en 120km limiet werd ingevoerd, en de omringende landen voeren hun Max snelheden ook op.
Nee dus. Er zit namelijk een kwadraat in de formule ( x = 1/2 a t2)quote:mwoehahahahaha, bij hogere snelheid meer seconden afstand houden? Zou het niet zo zijn dat je door de hogere snelheid automatisch al meer afstand hebt bij 2 seconden?
quote:Uitgangspunten: Remvertraging van 7 m/s2 (moet een gewone auto kunnen halen) en een reactietijd van 0,5 seconden.
Vmax 80:
afstand houden: 2,5 seconden
remweg: 46 meter
Vmax 160:
afstand houden: 3,9 seconden
remweg: 163 meter
VDuitsl. 225:
afstand houden: 5,1 seconden (!)
remweg: 310 meter
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |