Ja, ik moet zeggen dat ik me op zich vol zelfvertrouwen voel, zolang ik niet geconfronteerd wordt met feiten zoals ze hier zo koud en sec staan opgesomd, dan raak ik nogal in paniek en valt dat " het komt goed en ik regel het allemaal wel!" -gevoel ff helemaal wegquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:05 schreef Moonah het volgende:
[..]
Omdat ik jouw situatie anders inschat. Jij bent ouder, hebt meer levenservaring en op een of andere manier straal je (weliswaar virtueel) meer 'guts' uit.
En onderschat het 'heel erg blij zijn' met je zwangerschap niet. Wézenlijk verschil met TS.
Nou, zeg, kom kom, op basis van 1 paniekerig topic kunnen we niet zoveel zeggen toch nog?quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:09 schreef Moonah het volgende:
Viev, jij bent imo zo iemand die er toch wel komt, ondanks de drama's in haar leven.
Angela komt op mij nog zo jong, pril bijna over. Die moet nog meer 'rijpen' voor ze een kind echt wat te bieden heeft.
Oeh, dat klinkt echt erg!![]()
![]()
Ik kende hem 2 mndquote:Op woensdag 12 juli 2006 20:06 schreef milagro het volgende:
Het verschil is denk ik, dat de TS helemaal niet van zins was om zwanger te worden, en met deze extra obstakels het totaal niet meer ziet zitten, en jij, Vivi, deze zwangerschap ms niet gepland had, ms stiekem wel, maar dat jij hoe dan ook al tijden een kind wil, en nu het dan eindelijk zover is, niets of niemand het meer van je afneemt, geen vent niet geen omstandigheden niet.
Bovendien zit deze dame al 4 jaar met deze meneer in een relatie, al die tijd geen plannen blijkbaar om zwanger te raken , want nog studerende beiden en dan flikt hij haar dit ineens, hij gaat vreemd en krijgt een kind bij een ander.
Jij kende de man koud een half jaar, hetgeen toch wel iets zegt over het risico dat iig jij genomen hebt, of je bent 1 van de 2% bij wie de pil niet werkt, omdat je het ergens gewoon heel graag wilde, zwanger raken, een kind, hoe dan ook, met of zonder vent to keep and stay.
Schat ik zo in, hè.
Je haalt me de woorden uit de mond LB.quote:
een schoon geweten is fijn, maar je dringt natuurlijk wel iemand een zwangerschap , het vaderschap op, maar goed, het is zoals het is, jij wil het hoe dan ook houden, de man heeft zelden tot nooit enige inspraak in deze, zo leert de ervaring ons.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:14 schreef Vivi het volgende:
[..]
Ik ben idd wel een keer zwanger geworden door de pil heen, toen was ik 20 en lag de keuze voor de hand. Ik schijn erg vruchtbaar te zijn en moest op een gegeven moment zelfs meerdere pillen op een dag slikken![]()
Aangezien ik door dingen die ik meemaakte besloot niet meer al die hormonen in mijn lijf te willen ben ik gestopt met de pil en gebruikte ik condooms, en ja, daar is 1 keer wat minder voorzichtig mee omgesprongen, hoewel ik de meneer in kwestie nog wel gewaaarschuwd heb.." pas op, je moet hem er niet pas op het laatste moment om doen want dat is (in mijn geval en in ieder ander geval wrs ook) veel te gevaarlijk. Ik ben tot op de dag van vandaag blij dat ik dit heb gezegd, al had het pas na 5 minuten het gewenste effect..en ja, dat was "fataal" en wrs had ik hem toen van me af moeten duwen maar dat heb ik dus duidelijk niet gedaan.
Niet dat het wat uitmaakt nu, want hij wil alsnog de verantwoordelijkheid niet nemen wegens allerlei redenen. Maar ik heb iig een redelijk schoon geweten en al had ik het nu natuurlijk ook nog niet gepland, en liever een stabielere basis gehad zodat ik nu echt in blijde verwachting kon zijn ipv in ietwat angstige afwachting(hoewel dat misschien te passief klinkt want ik ben vast bezig en al van plan om alles te regelen zodat mijn kleintje alles kan krijgen waar hij of zij recht op heeft) ben ik op zich heel erg blij met mijn toekomstige kindje
![]()
Maar goed, terug OT voordat ik dit hele topic naar me toe trek en weer voor aandachtshoer wordt uitgemaakt
ik zeg dat jij toen (eind vorig jaar nog) met hem een kind wilde, ik zeg niet dat er ook daadwerkelijk met de pil gestopt is en zo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:32 schreef Vivi het volgende:
Milagro, ik dring niemand het vaderschap op en al helemaal niet financieel.
Maar ik vind wel dat hij er net zo verantwoordelijk voor is (en niet zoals hij later zei: ik ging er vanuit dat je dan wel een abortus zou doen).
Mbt: " Hij die niet genoemd mag worden" (heerlijke omschrijving trouwens weer) je denkt toch niet serieus dat ik echt dat risico heb genomen met hem he
*Zucht* Zoals ik nu al 3 keer heb gezegd heb ik hem uitvoerig verteld dat er geen sprake was van een pil en dat hij niet moest doen wat hij wilde doen. Dat ik vervolgens geen grof geweld heb gebruikt om hem van me af te krijgen zou je me kunnen aanrekenen, maar dat is een andere discussie imo.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:40 schreef milagro het volgende:
[..] als een vrouw zwanger raakt, terwijl de man er van overtuigd was dat de pil geslikt werd, en er is geen discussie mogelijk over abortus, de baby komt omdat de vrouw dat wil, dan dring je iemand iets op, of je dat nu leuk vindt om te horen of niet.
Nou, dát dus.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:46 schreef Vivi het volgende:
Verder heeft Milagro wel gelijk, het is nogal naief om een kind te laten komen omdat je niet voor een ander wil onderdoen, het is wel een beslissing die je hele leven gaat beinvloeden, en verliefdheid gaat over en dat zie je pas wat voor een flapdrol die gozer is. Misschien ga je het kindje wel kwalijk nemen dat je je oude leventje hebt opgegeven als je roze bril is afgevallen.
rustig maar, hoor, het was slechts een zijstap met in iedere post een on topic conclusie.quote:Op woensdag 12 juli 2006 20:57 schreef Brighteyes het volgende:
Ja, dus... laatste keer.
Dit topic gaat NIET gekaapt worden door Vivi en/of Vivi-volgers.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:58 schreef silverpearl het volgende:
De keuze die je moet maken is heel erg moeilijk.
Mijn moeder heeft dezelfde keuze moeten maken toen ze in verwachting was met mij.
Ze heeft dus gekozen voor het kind, ik vind dat ze de verkeerde keuze heeft gemaakt.
Doordat ze geen stabiele ondergrond had kon ze mij geen goed leven bieden en zichzelf ook niet.
Ik hoop dat je goed nadenkt over wat jij het kind te bieden hebt voordat je besluit om het te houden.
Moedig dat jullie dat durven te zeggen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:03 schreef Moonah het volgende:
Nah, hier nog zo iemand dus.
Uiteindelijk ben ik goed terecht gekomen hoor, na 32 jaar bloed, zweet en vooral tranen.
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:24 schreef Vivi het volgende:
Aan de andere kant: hoeveel stelletjes besluiten nietsamen
om een kindje te krijgen waarbij de man na een paar maanden of desnoods 2 jaar besluit het toch niet zo leuk te vinden?
En al die kinderen worden dus ongelukkig?
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehadquote:Op woensdag 12 juli 2006 21:33 schreef speknek het volgende:
[..]
Niet per definitie, maar als de vrouw nog met 'r opleiding bezig is, geen echte baan heeft, niemand om op terug te vallen en de man vertrekt dan met de noorderzon, dan vind ik dat wel misdadig van hem.
Daarbij is er natuurlijk geen enkele mogelijkheid dat nog te voorkomen, nu is die er wel.
Was je moeder 'gewoon' alleenstaand of zat ze in hetzelfde schuitje als de TS? Zoals Moonah al zei: ik kan ook wel het verhaal van Doornroosje neer gaan typen.quote:Op woensdag 12 juli 2006 21:34 schreef Vivi het volgende:
Dat het niet netjes is van de betreffende meneer is een feit, maar nog is dat geen garantie dat het kind ongelukkig wordt hoor. Ook ik ben alleen door mijn moeder opgevoed en ik heb een zeer gezellige jeugd gehad
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |