Dit is dan toch wel een van de meest briljante transfers. Maar de soap is nog niet ten einde. Vaessen, (oud-)voorzitter van RC Genk, gelooft in opgezet spel van de speler en z'n zaakwaarnemer in combinatie met Standard.quote:Defour tekent voor vijf jaar bij Standard
Steven Defour speelt volgend seizoen bij Standard. Het jonge talent tekende op Sclessin een contract voor vijf seizoenen.
De transfer naar Standard is op zijn minst opmerkelijk. Defour wilde graag naar het buitenland, nog het liefst naar Ajax. Ook Feyenoord, Köln en AZ meldden zich. Geen van die clubs wilde echter ook met Genk praten. Standard deed dat wel. De Rouches betalen Genk zo'n 1,5 à 2 miljoen euro.
Maar wilde Defour niet naar het buitenland? "Standard speelde gewoon het kortst op de bal", aldus de middenvelder. "En het is toch een ministap vooruit."
De transfer van Defour was er één van veel horten en stoten. Defour wilde aanvankelijk naar Ajax, maar de Amsterdammers kwamen nooit tot een akkoord met Genk. Defours manager vond dat Genk te veel vroeg en liet weten de wet van '78 te gebruiken. Zo ver komt het uiteindelijk niet, want Standard contacteerde Genk en betaalde uiteindelijk toch een fel verlaagde transfersom.
Krijgt nog een leuk staartje; mijn inziens wel een topic waard.quote:Transfer Defour was opgezet spel"
Steven Defour tekende gisteren een contract voor vijf seizoenen bij Standard Liège. Een hoogst opmerkelijke transfer, want amper een maand geleden had de middenvelder nog zijn zinnen gezet op een vertrek naar het buitenland. De middenvelder dreigde daarvoor zelfs de wet van '78 te gebruiken. Voor Jos Vaessen, de man die enkele weken ontslag nam als voorzitter van Genk net vanwege de kwestie-Defour, komt de transfer naar Standard niet als een verrassing. Vaessen beweert zelfs dat de hele transfersoap rond Defour georkestreerd werd door Standard-preses Luciano D'Onofrio om hem tegen een zacht prijsje naar Luik te halen.
"Ik ben uitzinnig kwaad", vertelt Vaessen in Het Laatste Nieuws. "Dit is de lelijkste transfer uit de geschiedenis van het Belgische voetbal. Deze overgang is van in het begin geregisseerd door Luciano D'Onofrio. Die heeft al zijn hulpjes - Paul Stefani (manager Defour) voorop -ingeschakeld om Defour naar Luik te halen. Ze hebben ons nog even een rad voor de ogen gedraaid door te zwaaien met transfers naar Feyenoord en andere clubs. Maar dit is gewoon een meesterzet van een ongeziene sluwheid."
"Het is destijds mis gegaan bij de tweede gespreksronde met Ajax, toen Defour zijn raadgever Van Laer aan de kant schoof en verving door Paul Stefani. Toen wist ik al dat Standard zijn zinnen op Defour had gezet. Standard heeft het meest incorrecte bestuur dat ik ken. Luciano D'Onofrio gedraagt zich nog altijd als een voetbalmakelaar. Nooit wil ik nog met die mensen aan tafel gaan zitten. Ik heb al nagedacht over de acties die ik wil ondernemen. Maar ik ga niks doen, ik zou er alleen maar mezelf door beschadigen. Ik ga eerst proberen rustig te worden. Ik ben al dagen ab-soluut ongenietbaar!"
Tja, lijkt mij ook.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:16 schreef Interpol-Maastricht- het volgende:
Van Genk naar Luik, dan ga je toch naar het buitenland?
Standard zit ook in de voorronde van de CL.quote:Op woensdag 12 juli 2006 10:21 schreef 19patje72 het volgende:
is een misstap, met ajax had ie CL kunnen spelen, in de kijker en veel centjes kunnen verdienen. nu voetbalt ie voor de uefa cup? niemand meer interesse, want deze handelswijze deugt voor geen meter als het klopt. beide namen (d;onofrio en stefani) klinken overigens ontzettend italiaans... toeval offe ????
De grootste verliezaar in deze is Genkquote:Op woensdag 12 juli 2006 11:56 schreef WaStEd het volgende:
Waar het uiteindelijk op neer komt is dat het uiteindelijk een groter verlies voor Defour is dan voor Ajax.
De belgen zullen wel blij zijn om hem nog 2 jaar op de belgische "pleinen" te zien.
Vergeet het maar. Alsof iemand hier de moeite zal doen om het zaakje te onderzoeken.quote:Krijgt nog een leuk staartje; mijn inziens wel een topic waard.
*proest* Die gast maakt zich meteen populair in Luik.quote:Steven Defour zorgde gisteren voor een verrassing door een contract te tekenen bij Standard. In De Gazet Van Antwerpen legt hij uit waarom hij voor Standard koos.
"Standard is toch de derde club van België", vertelt Defour. "Het is uiteindelijk toch een stapje vooruit tegenover Genk. Standard speelt immers voorronde van de Champions League. Bovendien is het een gepassioneerde club, met gepassioneerde fans."
"Ik weet dat mijn imago gedeukt is. Ik was in Genk God, nu ben ik Judas. Het zij zo, dat hoort erbij. Dat ik, zeker als ik nog eens in het Fenix Stadion kom, op fluitconcerten en spreekkoren getracteerd zal worden, is het minste van mijn zorgen. Ik wil me niet vergelijken met Figo. Maar die is ooit van Barcelona naar Real gegaan. Da's nog wat anders. Desnoods steek ik wel stoppen in de oren."
Dat begrijp ik al beseffen de Luikenaars zelf ook wel dat dit zo is.quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:33 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Zeker, maar in Luik hadden ze liever iets anders gehoord.
Gebaseerd op de laatste 10 jaar zou ik Genk 3de ploeg noemenquote:
Genk telt sowieso niet, dat is de grootste schijtclub van Belgiequote:Op woensdag 12 juli 2006 13:56 schreef SaintOfKillers het volgende:
[..]
Gebaseerd op de laatste 10 jaar zou ik Genk 3de ploeg noemen. Gebaseerd op de hele Belgische voetbalgeschiedenis ga ik voor Union St. Gilles
.
Ik kijk iig uit naar de derde speeldag... Genk - Standard.quote:Op woensdag 12 juli 2006 16:55 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
Van mij mag die omhooggevallen vedette morgen zijn been breken ...
Met een Defour die in de 93e met zijn hand de 0-1 scoortquote:Op woensdag 12 juli 2006 18:54 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Ik kijk iig uit naar de derde speeldag... Genk - Standard.![]()
quote:Op woensdag 12 juli 2006 11:15 schreef DutchGooner het volgende:
Ach ja Vaessen,de grootste hond volgens mij van het Belgische voetbal, blaaskaak
KRC Genk is Belgisch mooiste club en de grootste hond in het Belgische voetbal is Dufour. Vaessen was een zegen voor het Belgische voetbal. Hij is progressief, hij wilde vooruit, maar werd tegengewerkt door de conservatieve Belgische voetbalbobo's.quote:Op woensdag 12 juli 2006 13:58 schreef DutchGooner het volgende:
[..]
Genk telt sowieso niet, dat is de grootste schijtclub van Belgie
En zo blijkt maar weer, zoveel mensen, zoveel meningen....quote:Op donderdag 13 juli 2006 00:50 schreef JZweeds het volgende:
[..]
[..]
KRC Genk is Belgisch mooiste club
Genk heeft ambitie en wilde Defour zelf behouden allicht.quote:Op donderdag 13 juli 2006 08:04 schreef DarkShine het volgende:
Snap niet dat Genk het bod van Ajax op hun gestolen talent niet accepteerde!
Dat zou nobel zijn maar de waarheid... hm...quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Genk heeft ambitie en wilde Defour zelf behouden allicht.
En toch die miljoenen kunnen krijgen op een gestolen talent...quote:Op donderdag 13 juli 2006 16:24 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Genk heeft ambitie en wilde Defour zelf behouden allicht.
quote:"Het moment is niet opportuun om te gaan"
wo 15/08/07 - Ajax heeft Steven Defour gepolst om naar Amsterdam te verhuizen. De Nederlandse bekerwinnaar is immers op zoek naar een opvolger voor Wesley Sneijder. Maar de kapitein van Standard bedankte. Voor dit seizoen dan toch. "Ajax nam eind vorige week telefonisch contact met me op", zegt Paul Stefani, manager van Defour, aan Sporza.
"Het zoekt een vervanger voor Sneijder (die naar Real vertrok, red) en Defour kwam meteen in beeld. Ik heb met Steven gesproken en hij was er snel uit: hij vindt het gewoon niet kunnen om nu Standard te verlaten."
"Ajax belde hem maandag dan zelf op, maar Steven heeft Ajax gewoon uitgelegd dat het te kort dag was. Het seizoen is pas begonnen met Standard, hij is kapitein en hij voelt zich gewoon heel gelukkig in Luik."
"De Nederlanders hadden daar alle begrip voor. Trouwens, Ajax is een klasseclub. Sinds vorig seizoen al belt het bestuur regelmatig met Defour. Hij kreeg ook een sms voor zijn verjaardag."
"Spelen open kaart met Standard"
Defour heeft na dit seizoen nog een contract voor drie jaar op Sclessin. "Komt Ajax nog eens aankloppen op het einde van dit seizoen, dan is dat een andere zaak natuurlijk", zegt Stefani. "Trouwens, we hebben deze week open kaart gespeeld met Standard. De club weet van de gesprekken met Ajax."
quote:'Blessure' door Ajax begeerde Defour tijdens warming-up
Datum: 16-aug-2007 23:36
Steven Defour heeft donderdag niet meegespeeld met Standard Luik in de tweede voorronde van de UEFA Cup tegen het Luxemburgse Kaerjeng (0-3 winst). De door Ajax begeerde middenvelder blesseerde zich tijdens de warming-up aan zijn lies. Defour gaf woensdag aan de voorkeur aan Standard te geven, boven een transfer naar Ajax.
Mocht het alsnog tot een overgang komen, dan kan de negentienjarige Belg wel in Europees verband voor Ajax spelen. De Amsterdammers hengelden vorig jaar ook al naar de international, die toen echter koos voor de overstap van RC Genk naar Standard.
Slimme jongenquote:Op zaterdag 18 augustus 2007 00:39 schreef TimoBasso het volgende:
Ik zie hem wel naar PSV gaan binnen nu en 1 jaar,teminste het zou me niet verbazen.
Mocht Ajax naast de pot pissen.
quote:Op zaterdag 19 januari 2008 21:50 schreef BliksemSchigt het volgende:
Ik denk dat het al rond is: Reactie Defour.
Weliicht wel met een clausule?quote:Defour verlengt tot 2013 bij Standard Luik
Steven Defour heeft zijn krabbel gezet onder een nieuwe verbintenis bij Standard Luik. De 19-jarige middenvelder, die in de zomer van 2006 overkwam van RC Genk, ligt nu tot medio 2013 vast. Defour had nog een contract tot 2011 op Sclessin.
De Belg stond al diverse keren in de belangstelling van Ajax. Telkens kwam het niet tot een transfer, al had Defour wel oren naar een Nederlands avontuur. Door de contractverlenging bij Standard lijkt een overgang definitief van de baan.
quote:Op zondag 2 maart 2008 22:38 schreef Cyberia18 het volgende:
Die gast weet ook echt niet wat ie wil. Rot dan maar lekker op.
Net alsof je voetballers moet geloven wat ze zeggen. En net alsof voetballers zomaar alles kunnen zeggen.quote:Op zondag 2 maart 2008 23:47 schreef Cyberia18 het volgende:
[..]
Je geeft hiermee toch een vage signaal af op de voornaamste club die jou wil aantrekken.
Het blijft natuurlijk Standard, zullen ze volgend seizoen wel nog 11 spelers hebben om de CL-voorronde aan te vatten ?quote:Op maandag 3 maart 2008 00:53 schreef Radegast het volgende:
Het is natuurlijk ook geen straf om nog langer bij Standard te blijven, zeker als ze CL halen en Ajax niet.
Da's zeker zo, bovendien heeft hij nu ook een veel zwaarder contract dan toen bij Genk natuurlijk, wat het bijzonder zwaar zou maken om het zelf aan Standard terug te betalen. Ik hoorde dat Defour nu 90% verdiende van wat hij bij Ajax had kunnen verdienen (en we zullen daar maar geen vraagtekens bij plaatsen).quote:Op maandag 3 maart 2008 00:48 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[quote]Op maandag 3 maart 2008 00:44 schreef Heero87 het volgende:
Ach, Defour heeft in het verleden al bewezen dat een contract voor hem toch niet meer dan een vodje papier is...
[/quote
Natuurlijk is dat zo, maar zonder toestemming van Standard zie ik hem daar toch niet vertrekken. D'Onofrio heeft genoeg contacten in de voetbalwereld en elders om je volledige carrière te breken als je hem moest bedriegen ...
Standard heeft hem feitelijk niet aangenomen na een contractbreuk hé. Ze hebben daadwerkelijk een (weliswaar kleinere dan gewoonlijk) transfervergoeding aan Genk betaald omdat hem anders nog enkele maanden schorsing te wachten stond na de transfer ...quote:Op maandag 3 maart 2008 00:55 schreef Heero87 het volgende:
[..]
Da's zeker zo, bovendien heeft hij nu ook een veel zwaarder contract dan toen bij Genk natuurlijk, wat het bijzonder zwaar zou maken om het zelf aan Standard terug te betalen. Ik hoorde dat Defour nu 90% verdiende van wat hij bij Ajax had kunnen verdienen (en we zullen daar maar geen vraagtekens bij plaatsen).
Trouwens ik denk sowieso niet dat buiten Standard veel clubs zo'n speler zouden aannemen na zo'n contractbreuk. Ajax weigerde het destijds ook hé.
Maar ze draaien er wel hun hand niet voor om om die wet van '78 te gebruiken om Genk onder druk te zetten. Genk kon niet anders: het was akkoord gaan, of hélemaal niks. En als ze niet akkoord waren gegaan, had Standard hem waarschijnlijk ook aangetrokken en was hij inderdaad enkele maanden geschorst geweest...quote:Op maandag 3 maart 2008 00:57 schreef Joost-mag-het-weten het volgende:
[..]
Standard heeft hem feitelijk niet aangenomen na een contractbreuk hé. Ze hebben daadwerkelijk een (weliswaar kleinere dan gewoonlijk) transfervergoeding aan Genk betaald omdat hem anders nog enkele maanden schorsing te wachten stond na de transfer ...
Het gaat ook helemaal niet over de wettelijkheid, wel over het respect voor de club die je de kans gegeven heeft om in eerste klasse te voetballen en je carrière te lanceren.quote:Op maandag 3 maart 2008 01:34 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Defour wilde gewoon gebruik maken van de rechten die hij wettelijk heeft
Dat is niet waar. Genk ging enkel niet in op het bod van Ajax. En dat is nog altijd hun goed recht.quote:Op maandag 3 maart 2008 01:47 schreef DiegoArmandoMaradona het volgende:
Genk wilde niet praten, koekje van eigen deeg dus
quote:Standard wijst miljoenenbod op Defour af
24 december 2008
Standard Luik heeft een bod van vijftien miljoen euro op aanvoerder Steven Defour afgewezen, zo schrijft Het Laatste Nieuws. De Belgische kampioen geeft de naam van de betreffende club niet prijs, maar het zou gaan om een vereniging uit Moskou.
De 20-jarige Defour, die ooit in de belangstelling stond van Ajax, gaat er zelf vanuit dat hij het seizoen afmaakt bij Standard. De middenvelder rust momenteel uit in de Franse Alpen. "De berglucht zal me deugd doen om de batterijen op te laden na zes energieverslindende maanden", zegt Defour.
Onder de twintig miljoen willen ze niet praten , maar zou mij niks verbazen als dat nog op tafel komt ook met die Russen ...quote:
Wat denkt Ajax te kunnen bieden als ze zelfs 15 miljoen niet genoeg vinden? Inmiddels onhaalbaar.quote:Op woensdag 24 december 2008 15:56 schreef Radegast het volgende:
Ik zou zo graag zien dat Ajax nog een ultieme poging doet. Had allang onze patron op het middenveld moeten zijn.
Bedankt Henk.
quote:Aston Villa wil Defour naar Engeland halen
Door Maarten Dekkers
Zaterdag, 21 maart 2009, 16:49
Aston Villa is dit seizoen één van de positieve verrassingen in de Premier League. De ploeg van manager Martin O'Neill is nog altijd in de race voor een plaats op de ranglijst, die garant staat voor een Champions League-ticket. Mocht Villa zich daadwerkelijk plaatsten voor het miljoenenbal dan wil O'Neill de Belg Steven Defour naar Birmingham halen.
Defour behoort in vaderland België al jaren tot de topspelers en lijkt het niveau van werkgever Standaard Luik inmiddels ontgroeid te zijn.
Ondanks de berichtgevingen in de Engelse boulevardkrant The Sun houdt de manager van Defour, Paul Stefani, in Het Nieuwsblad een slag om de arm. "Als Steven deze zomer al vertrekt, is het naar een mooie club. Champions League is geen noodzaak, maar een pluspunt. De club mag sowieso geen eendagsvlieg zijn. En Standard moet ook akkoord gaan."
Een transfer van Defour moet de regerend Belgisch kampioen de nodige miljoenen op gaan leveren. De waarde van de middenvelder ligt rond de veertien miljoen euro.
http://www.dailystar.co.u(...)-fee-only-for-Mart-/quote:Aston Villa: "Defour is te duur voor ons"
do 16/04/09 - Steven Defour staat nog altijd hoog op het verlanglijstje van Martin O'Neill, de coach van Aston Villa. Maar voorlopig is de Standard-aanvoerder te duur.
Martin O'Neill erkent dat Defour een belangrijke speler zou kunnen worden voor zijn team, momenteel vijfde in de Premier League. "Ik heb er geen probleem mee om te veel te betalen voor een speler die je ploeg in de toekomst kan dragen."
"Zulke talenten betalen zichzelf terug", weet de Noord-Ierse coach.
"Maar als ik een speler acht miljoen euro waard vind, dan betaal ik niet het dubbele", zegt O'Neill in de Britse krant Daily Star.
Defour vierde woensdag z'n 21e verjaar dag en kreeg op training een champagnedouche van de concièrge.
De aanwezige fans zongen ook "Joyeux Anniversaire".
quote:Standard weigert Everton-bod op Defour
Standard Luik heeft een eerste bod van Everton op Steven Defour afgewezen. De Belgische kampioen wil op zijn minst vijftien miljoen euro ontvangen voor de technicus, meldt Sky Sports.
Everton-manager David Moyes is bijzonder gecharmeerd van de 21-jarige middenvelder. Hij wil dat Defour een tandem gaat vormen met Marouane Fellaini, die vorige zomer al overkwam van de Waalse topclub.
"Ik weet niet hoe hoog het bod was", zegt Defour. "Daarvoor moet je bij de voorzitter zijn. Ik kan nu alleen maar afwachten. Ik zit bij een club die Champions League speelt en ik ben hier erg gelukkig. Maar een transfer naar een mooie buitenlandse club zou natuurlijk wel interessant zijn."
Behalve Everton jagen ook Liverpool en Aston Villa op de handtekening van Defour, die enkele jaren geleden nog dichtbij een overstap naar Ajax was.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |