quote:OSCAR FREIRE BLIJFT BIJ RABOBANK
Van onze speciale verslaggevers
DAX, woensdag
Oscar Freire heeft zijn contract bij Rabobank met twee jaar verlengd. Theo de Rooij bereikte op de rustdag in Bordeaux een mondelinge overeenkomst met de Spanjaard, die wel nog ondertekend moet worden. Freire had ook een superaanbieding van de Spaanse formatie Saunier Duval op zak. Zelf wilde de drievoudig wereldkampioen graag bij Rabobank blijven, omdat hij zich in de Nederlandse ploeg optimaal thuis voelt. Daarmee heeft Rabobank al haar kopmannen voor volgend seizoen vastgelegd. Eerder verlengden Rasmussen, Menchov, Boogerd en Thomas Dekker ook al hun verbintenis.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:58 schreef SaintOfKillers het volgende:
Beste Nederlandse renner van de laatste 10 jaar.
Zo kun je het idd ook bekijken.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 00:41 schreef bolivian het volgende:
[..]
Dat offer kon wel eens heel waardevol gaan blijken in de Alpen!
En Hamburgquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:09 schreef Sjiznit het volgende:
Die eerste post mag wel aangepast worden, achter m-sr 2004 mag 2007 ook
Hij word het nog wel een 4e keerquote:Op zaterdag 24 maart 2007 17:26 schreef DeeBee het volgende:
Koning.![]()
Hoe hij vandaag reed was echt indrukwekkend, telkens mee voorin en op de Poggio gewoon lachend bij de eerste vijf telkens, echt mooi.![]()
En dat hij al drie keer wereldkampioen is geworden is natuurlijk ook echt idioot, wordt ook wel eens onderschat die prestatie vind ik, want zie dat iemand de komende 10 jaar niet snel herhalen...
Dit jaar zal het knap lastig worden.quote:
Het is volgens mij daar aankomst heuvelop. Beetje vergelijkbaar met aankomst op de Cauberg ofzo. Dan is Valverde denk ik geschikter namens Spanje.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 18:50 schreef Zwansen het volgende:
Te zwaar voor Freire? Dan moet het wel erg zwaar zijn...
Astarloa ook, als die ooit terug op niveau raakt.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:00 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Het is volgens mij daar aankomst heuvelop. Beetje vergelijkbaar met aankomst op de Cauberg ofzo. Dan is Valverde denk ik geschikter namens Spanje.
'T is in principe "pas" z'n tweede.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 19:42 schreef pfaf het volgende:
Wat een held! Wederom een klassieker.
Rightquote:
Het viel mij op dat hij bergop vooraan zo goed mee kon. Toen Boonen op de Poggio terugzakte in het peloton kon hij nog makkelijk mee met de voorsten. Ik denk dat hij gewoon sterker is in deze fase van het seizoen, doordat hij een langere periode fit is. Hopen dat hij de komende twee maanden heel blijft, want dan zien we hem vaker voorin de koers terug.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:03 schreef Leatherface het volgende:
Het is al met al echt fenomenaal om na zo'n lange afstand nog zo explosief te zijn.
Het lijkt er ook op dat hij explosiever en sneller is geworden dan voorheen. Misschien heeft hij ook extra veel daarop getraind ofzo.
Vaak is het zo dat wanneer een sprinter beter bergop gaat, zijn sprintsnelheid afbot.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:08 schreef mbn het volgende:
[..]
Het viel mij op dat hij bergop vooraan zo goed mee kon. Toen Boonen op de Poggio terugzakte in het peloton kon hij nog makkelijk mee met de voorsten. Ik denk dat hij gewoon sterker is in deze fase van het seizoen, doordat hij een langere periode fit is. Hopen dat hij de komende twee maanden heel blijft, want dan zien we hem vaker voorin de koers terug.
Hij reed idd heel erg makkelijk op de Poggio.quote:Op zaterdag 24 maart 2007 20:08 schreef mbn het volgende:
[..]
Het viel mij op dat hij bergop vooraan zo goed mee kon. Toen Boonen op de Poggio terugzakte in het peloton kon hij nog makkelijk mee met de voorsten. Ik denk dat hij gewoon sterker is in deze fase van het seizoen, doordat hij een langere periode fit is. Hopen dat hij de komende twee maanden heel blijft, want dan zien we hem vaker voorin de koers terug.
Mooie overwinning, maar na dit weekend geef ik minder voor zijn kansen in de Ronde van Vlaanderen dan ik vorige week deed. Hij werd gisteren in de E3-prijs puur op de explosiviteit van Boonen eraf gereden en dat zal volgende week weer gebeuren. Maar dat wetende is het wel mooi dat hij vandaag het goede ploegwerk bekroonde.quote:Op zondag 1 april 2007 22:03 schreef Leatherface het volgende:
Nu al weer een mooie overwinning er bij dus.
Voor de derde keer op rij de Brabantse Pijl.
Het had volgens mij weinig met explosiviteit van Boonen te maken, hij raakte achterop toen Boonen inderdaad stevig doortrok, maar het was toen Boogerd die in het wiel zat, en moest passen, Freire zat op die helling gewoon te ver, want explosiviteit had hij nog wel gezien zijn latere versnelling, met Bettini in zijn wiel. Hij parkeerde pas echt toen hij op de kasseien moest rijden (toen Bettini en O'grady hem eraf reden). En ik denk dat daar ook zijn probleem ligt, hij is gewoon een te klein mannetje voor op de kasseien, en hij heeft er ook weinig ervaring op. Ik ben het dus wel met je eens dat hij volgende week geen kans heeft.quote:Op zondag 1 april 2007 22:08 schreef mbn het volgende:
[..]
Mooie overwinning, maar na dit weekend geef ik minder voor zijn kansen in de Ronde van Vlaanderen dan ik vorige week deed. Hij werd gisteren in de E3-prijs puur op de explosiviteit van Boonen eraf gereden en dat zal volgende week weer gebeuren. Maar dat wetende is het wel mooi dat hij vandaag het goede ploegwerk bekroonde.
quote:Freire: Geen vertrouwen van Rabo
Door EDWIN WINKELS
BARCELONA - De eerste groene trui ooit door een Spanjaard behaald in de Tour de France heeft Oscar Freire niet onverdeeld blij gemaakt. ,,Dit is de laatste keer dat ik de Tour tot in Parijs heb uitgereden. Mij zien ze hier niet meer terug,’’ zei de sprinter gisteren in een interview in het Spaanse dagblad El País.
Een van de oorzaken van zijn onvrede is de houding van de Rabobank-ploeg gedurende de Franse ronde. ,,De enige die me een handje heeft geholpen is Flecha geweest. De ploegleiding heeft me geen enkel vertrouwen gegeven. Als ze me vanaf het begin van de Tour zouden hebben gesteund, was het veel gemakkelijker geweest het groen te winnen.’’
Freire zegt dat hij bewust voor een buitenlandse ploeg rijdt, om zo gevrijwaard te blijven van allerlei Spaanse rondes. Maar hij verwacht wel wat waardering terug voor de behaalde resultaten.
,,Mijn verantwoordelijkheid is groot, want aan het eind van het jaar rekent de ploegleiding me af op de behaalde resultaten. Ik herinner me dat ze na mijn derde jaar bij de Rabo tegen me zeiden: ‘Dit jaar was heel slecht’. ‘Maar ik heb zeven overwinningen behaald,’ zei ik. ‘Ja, maar daar zat er niet één van niveau bij,’ antwoordden ze.’’
Het is Freire ook een doorn in het oog dat uiteindelijk de hele Rabobank zich op de borst klopt voor zijn etappezege en groene trui. ,,Dan maakt het ze niet uit of de ploeg wel of niet voor me heeft gewerkt.’’
Hij heeft net nog voor twee seizoenen bijgetekend flapdrolquote:
Enquote:aunque me motiva tener este maillot, una vez que lo consigues, es misión cumplida.
lees ik nergens. Dat is gewoon verkeerd vertaald van het stukje waar Freire spreekt over de 'afrekening' aan het einde van het jaar.quote:Het is Freire ook een doorn in het oog dat uiteindelijk de hele Rabobank zich op de borst klopt voor zijn etappezege en groene trui. ,,Dan maakt het ze niet uit of de ploeg wel of niet voor me heeft gewerkt.’’
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |