abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  maandag 11 september 2006 @ 01:23:33 #251
6990 golfer
Ouwe jongere
pi_41696010
Video bekeken. Me helemaal rot gelachen om die ossernkarrace en het fanatisme van Bart Veldkamp.

En natuurlijk weer ook om Pieter.
Die is eigenlijk net zo fanatiek en berekend bezig als die sporters.
There is no greater joy than be taken for an imbecile by an idiot. (Oscar Wilde)
Poef.....gone! ©golfer
pi_41696518
Ja, Bob de Jong werd even flink afgetroefd zeg... Overigens is het goede koppel eruit. Die waren echt niet gretig genoeg...
pi_41698220
Oh, wat is die Chimene een irritant mens zeg, brr.
  maandag 11 september 2006 @ 18:21:52 #254
88233 Steve
Still the best.
pi_41713421
quote:
Op maandag 11 september 2006 00:58 schreef laffer het volgende:
wat ik wel jammer vindt is dat er over de ruggen van arme mensen ( de locals) een programma wordt gemaakt waar NET5 veel geld aan verdient.
Volgens mij vinden een hoop mensen het alleen maar leuk, een paar van die buitenlanders... . Alleen dat opdringerige bij het liften is misschien wat jammer soms.
"Atb is lief, groetjes Peri."
pi_41715147
Hanna zometeen in De Wereld draait door.
sig verwijderd door FA
  maandag 11 september 2006 @ 19:43:19 #256
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_41716046
quote:
Op maandag 11 september 2006 19:13 schreef Ambrosius het volgende:
Hanna zometeen in De Wereld draait door.
samen met Pieter....

heerlijke aflevering gisteren, het blijft mooie opmerkingen regenen
pi_41718282
Vanavond om 23.10 uur de herhaling. Na Sense and Sensibility!
  maandag 11 september 2006 @ 23:44:24 #258
85169 Zhenar
Thundercatz, Ho
pi_41724710
Ik val er net in en vind het best leuk!
[b]Op maandag 12 december 2005 22:25 schreef MissBliss het volgende:[/b]
Ik sta in niemands sig ;(
  dinsdag 12 september 2006 @ 15:06:12 #259
407 Hik
La vida es un carnaval
pi_41737108
Gek. Gisteren voor het eerst gezien (geen idee hoe lang het al bezig is door vakantie) en op de één of andere manier grijpt het me een stuk minder dan de reguliere afleveringen, waar ik een gróót fan van ben. Misschien komt het dat ik er nog niet "in" zit, maar het lijkt ook een stuk minder spannend en minder lol uit te stralen... Weet niet waar het aan ligt.
Travel is fatal to prejudice,bigotry and narrow-mindedness and many of our people need it solely on these accounts. Broad, wholesome, charitable views of men and things cannot be acquired by vegetating in one corner of the earth all one's lifetime.
pi_41738895
heb ik precies hetzelfde, ik denk ook niet dat ik het blijf volgen, terwijl ik voor de vorige ´reguliere´ afleveringen bij wijze van spreken nog thuis bleef zitten! Misschien doordat het VIP-pies zijn? of het land is minder leuk (heb niet zoveel met India)?
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:29:29 #261
124676 RobertoCarlos
Zit je nou naar me te loeruh?
pi_41855923
Zwaar irritant programma, zowel de VIP als de gewone versie, typisch iets voor westerse nOObs die geen reet van die landen en mensen snappen.
Tú estás dura y yo me veo cabrón en el espejo
pi_41855980
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:29 schreef RobertoCarlos het volgende:
Zwaar irritant programma, zowel de VIP als de gewone versie, typisch iets voor westerse nOObs die geen reet van die landen en mensen snappen.
Jij snapt het natuurlijk wel allemaal?
  zaterdag 16 september 2006 @ 09:43:39 #263
124676 RobertoCarlos
pi_41856051
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:36 schreef k_man het volgende:

[..]

Jij snapt het natuurlijk wel allemaal?
te goed, helaas. Het draait niet om de landen, de cultuur of de mensen, die worden gebruikt als decor voor een nietszeggend spelletje.

Kijk maar eens wat Pieter Storms flikte in India en hoe grappig en onschuldig de westerse mensen dat vinden. Ach moet kunnen even wat arme mensjes schofferen
pi_41856554
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 09:43 schreef RobertoCarlos het volgende:

[..]

te goed, helaas. Het draait niet om de landen, de cultuur of de mensen, die worden gebruikt als decor voor een nietszeggend spelletje.

Kijk maar eens wat Pieter Storms flikte in India en hoe grappig en onschuldig de westerse mensen dat vinden. Ach moet kunnen even wat arme mensjes schofferen
Pieter Storms gedraagd zich exact hetzelfde daar als in nederland , namelijk irritant en afdwingend. Dat hij in nl en India hetzelfde resultaat mee bereikt heeft niks met arme mensen schofferen in India te maken, dat doet ie namelijk in nederland ook.
Dat is eens wat anders...
  zaterdag 16 september 2006 @ 10:35:52 #265
124676 RobertoCarlos
pi_41856672
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 10:28 schreef cora4034 het volgende:

[..]

Pieter Storms gedraagd zich exact hetzelfde daar als in nederland , namelijk irritant en afdwingend. Dat hij in nl en India hetzelfde resultaat mee bereikt heeft niks met arme mensen schofferen in India te maken, dat doet ie namelijk in nederland ook.
In NL had het mss nog wel een functie en kan ik me er iets bij voorstellen. Maar dan nog: er is een heel groot verschil tussen een rijke westerling en mensen die aan het overleven zijn, te schofferen.

Daarnaast: andere Vippers doen dit soort dingen ook, en ja ook niet-vippers schofferen de hele tijd mensen die wel heel wat anders aan hun hoofd hebben dan mee te doen met een spelletje.
Het trieste is dat men hier niet eens ziet hoe onbeschofd de mensen uit die landen door de westerse deelnemers behandeld worden.
  zaterdag 16 september 2006 @ 11:24:40 #266
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_41857580
@ RobertoCarlos: jij hebt duidelijk nog nooit gekeken... Die mensen vinden het juist allemaal geweldig om mee te maken, van die westerlingen in huis enzo. Dat zij soms hun weinige eten delen is voor hun heel gewoon en totaal vrijwillig. De westerlingen hebben het hier juist vaak moeilijk mee, maar slaan zo'n aanbod uit beleefdheid niet af. Als zo'n (in dit geval) Indiër iets niet wil, dan doen ze het heus niet hoor...

De deelnemers hebben nog nooit iets afgedwongen wat zo'n inwoner kan schaden (goh, voordringen in een rij, alsof het uitmaakt of er 400 of 402 mensen voor je staan), ze hebben nog nooit iets gestolen of iemand persoonlijk leed aangedaan, en al met al verdiend zo'n land meer aan een programma als dit dan dat het kwijtraakt (denk aan alle kosten die de productie daar maakt).

Dat je niet kijkt moet jij weten, maar je kritiek is zo ongegrond als wat...
pi_41857888
Ik vind het eigenlijk best leuk .
  zaterdag 16 september 2006 @ 16:24:28 #268
124676 RobertoCarlos
pi_41864250
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 11:24 schreef babette21 het volgende:
@ RobertoCarlos: jij hebt duidelijk nog nooit gekeken... Die mensen vinden het juist allemaal geweldig om mee te maken, van die westerlingen in huis enzo. Dat zij soms hun weinige eten delen is voor hun heel gewoon en totaal vrijwillig. De westerlingen hebben het hier juist vaak moeilijk mee, maar slaan zo'n aanbod uit beleefdheid niet af. Als zo'n (in dit geval) Indiër iets niet wil, dan doen ze het heus niet hoor...

De deelnemers hebben nog nooit iets afgedwongen wat zo'n inwoner kan schaden (goh, voordringen in een rij, alsof het uitmaakt of er 400 of 402 mensen voor je staan), ze hebben nog nooit iets gestolen of iemand persoonlijk leed aangedaan, en al met al verdiend zo'n land meer aan een programma als dit dan dat het kwijtraakt (denk aan alle kosten die de productie daar maakt).

Dat je niet kijkt moet jij weten, maar je kritiek is zo ongegrond als wat...
Het is wel grappig: jouw reactie illustreert nou juist mijn punt

Die is nl dat de acties van (sommige, natuurlijk nooit allemaal) deelnemers van de Peking Express en de hele opzet van de race voor ons onschuldig lijken, maar daaro zo totaal niet zo overkomen.
Je kijkt vanuit jouw westerse blik naar de mensen, het land en de cultuur daar.
pi_41868865
Wat maakt jou dan zo'n Indië expert RC?
  zondag 17 september 2006 @ 10:00:06 #270
124676 RobertoCarlos
pi_41881423
quote:
Op zaterdag 16 september 2006 19:57 schreef k_man het volgende:
Wat maakt jou dan zo'n Indië expert RC?
Die reactie had ik verwacht.

Ik heb het niet specifiek over India (ik neem aan dat je dat bedoelt ), maar over de opzet van het programma in het algemeen. Ik heb denk ik genoeg gezien in, en weet ook genoeg van, verschillende landen om in te kunnen schatten hoe zo'n 'race' overkomt en wat de effecten op mensen daar zijn.

Op zich kom je trouwens ook al heel ver met echte interesse en met veel inlevingsgevoel hoe het is om elke dag te moeten piekeren hoe je in godsnaam nu weer je eten regelt voor je familie.

Maar van de andere kant gezien, de hele race is opgezet vanuit een rijke, westerse gedachte, waarbij niet nagedacht is over wat je wel en niet kunt maken in die landen. Dat kan eigenlijk ook niet, want dan hou je weinig race over.

Terwijl we hier in het westen romantisch doen over wat we dan ' avontuurlijk reizen' noemen, is er juist geen interesse in de mensen en het land.
Ik snap wel dat zo'n kritische opmerking als gezeur overkomt, maar dat is het zeer cker niet.
pi_41902068
Gaan we weer
pi_41902080
  zondag 17 september 2006 @ 21:39:52 #273
67997 babette21
Tais-toi et sois beau
pi_41902258
straks mixen
pi_41902276
hahaha ik wil pieter wel als blok aan het been te werk zien gaan
pi_41902280