Het enige dat je kunt vinden aan de hand van iemands nummerbord zijn de APK-gegevens maar daar heb je niks aan.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:39 schreef Diego27 het volgende:
Is er een manier om achter het adres van iemand te komen d.m.v. het nummerbord
Is dat nieteen beetje illegaal?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:41 schreef DonSauza het volgende:
Als jij mij het nummerbord geeft, heb ik binnenkort het adres voor jou.
Diegene die dat doet heeft even vakantie dus het kan 3 weken duren.
Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:45 schreef MatiCe het volgende:
[..]
Is dat nieteen beetje illegaal?
Volgensmij is dat vertrouwelijke informatie, hoe kut het voor de TS ook is.
Ja, goed plan. Two wrongs don't make a right, hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:47 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?
Als hij het adres heeft kan hij persoonlijk even langsgaan...
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden als er geen legale oplossing is.
Kan jij me mailen of wil je ff je mail adres geven....quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:47 schreef DonSauza het volgende:
[..]
Is het niet een beetje illegaal om door te rijden na een aanrijding?
Als hij het adres heeft kan hij persoonlijk even langsgaan...
Soms moet je kwaad met kwaad vergelden als er geen legale oplossing is.
En de TS zal nooit weten van wie hij dat adres heeft gekregen...
Nee, ik geloof niet dat ze het zo snel kunnen intypen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:02 schreef Bill_E het volgende:
politie heeft in 3 seconde een naam bij het kenteken..
vandaag nog gezien..
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:18 schreef Light het volgende:
[..]
Nee, ik geloof niet dat ze het zo snel kunnen intypen.
Dit ga ik ook zekers doen...quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:24 schreef Mikkie het volgende:
De politie die je een aangifte weigertWat een stelletje arrogante, achterlijke lamlullen zijn het ook.
Zij hebben jouw aangifte ALTIJD op te nemen. Mocht deze achteraf niet kloppen, dan kun je altijd nog strafbaar gesteld worden voor het plegen van valse aangifte. Dat is echter op het eerste moment niet aan hen om te beoordelen. Gewoon op je strepen gaan staan, desnoods telkens naar hogere rangen vragen tot er iemand is die je wél fatsoenlijk wil helpen.
Daarnaast kun je verschillende dingen overleggen, zoals kleur en type auto, icm de kentekenplaat. Zij kunnen hier meteen dingen over natrekken. Zet er vaart achter, nu kun je misschien nog iets. Tegen de tijd dat je een week verder bent kan die Corsa de schade al gerepareerd hebben en heb jij geen poot meer om op te staan.
quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Doorrijden na een aanrijding is strafbaar. Waarom heb je langs de kant van de weg niet de KLPD gebeld en kenteken doorgegeven van de ander? Het gebeurde op een snelweg, zij kunnen er dan achteraan.
Ik kan de politie anders prima begrijpen. Als jij uren na een aanrijding, die heel ergens anders plaatshad, bij een politiebureau aankomt met een schade, kan ik me prima voorstellen dat ze daar sceptisch tegenover staan. Als je een aanrijdiung hebt, behoor je de plaats daarvan niet te verlaten en de politie naar je toe te laten komen. Als ze achteraf schades gaan erkennen is het eind zoek. Voor je het weet staat dan iedereen met een kras bij de politie met een wild verhaal over aanrijdingen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:39 schreef Diego27 het volgende:
En ik dien sowieso een klacht in hoe ik ben behandeld door de politie, en misschien ook nog wel een bij de ombudsman.
Het is gewoon van de gekke dat als je iets overkomt, dat je dan voor een leugenaar wordt uitgemaakt. Dit laat ik zeker niet op me zitten.
Idd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef _-rally-_ het volgende:
Je kunt toch gewoon een schadeformulier invullen en daarop het kenteken van de andere auto invullen ?
Daarnaast is, zoals reeds aangegeven, de politie *verplicht* je aangifte op te nemen, ze zijn niet verplicht er iets mee te doen.
werkzaam bij Politie, KMAR en ga maar zo door..quote:Op woensdag 12 juli 2006 12:23 schreef kevin85 het volgende:
Ik weet niet in welke hoedanigheid jij recht hebt op inzage in de kentekens van het RDW maar ze zouden je die rechten onmiddelijk moeten afnemen.
Oke had ik ff wat beter moeten omschrijven wat betref die opvraag van het kenteken..hij heeft netjes gevraagt en uitgelegt hoe het zat en als hun het niet mochten geven ware we anders gewoon naar politie gegaan..Mijn vriend is overigens verplicht om bij ongelukken e.d de KMAR tebellen ipv de politie..dus vandaar dat hij dit deed..quote:Op woensdag 12 juli 2006 22:52 schreef Gabberhead het volgende:
Iets zegt me dat de KMAR beter moet gaan screenen en wat lessen in privacywetgeving moet gaan geven![]()
Ik zou als ik jou was met je kopietje van je aangifte eens langs politie gaan in je woonplaats..duw je ze dat ff onder hun neus..quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:26 schreef Diego27 het volgende:
vervolg van de aangifte van gisteren...
Ik ben vandaag naar het politie bureau gegaan in de plaats waar het was gebeurd. Hoofddorp.
Daar namen ze zonder moeite de aagifte op.
De verbalisant in kwestie verteld mij inderdaad dat de politie verplicht is om dat te doen. Ze gaf ook aan dat ze zelf natuurlijk geen schade expert was, maar dat het wel degelijk een aanrijding kan zijn geweest. Het forumulier gaat nu naar de KPLD, omdat het op de snelweg is gebeurd, en die gaan kijken of ze verder stappen tegen de persoon in kwestie zullen nemen.
Ik hoop dat ik er nog wat van hoor, maar dat kon ze mij niet garanderen. Dit kan enkele weken tot maanden duren. Mocht de KLPD ermee aan de gang gaan, dan zou ik dat natuurlijk horen.
Omdat het andere politiebureau de schade niet wilde opnemen, gaf ze aan dat ik daar inderdaad een klacht over kan indienen. Ze zijn immers verplicht dit te doen.
Ik kan nu in ieder geval naar mijn leasemaatschappij om de aangifte te overleggen. Ik hoop dat ze de zaak wel oppakken, want als ik niet op tijd was geremd, dan was de schade aanzienlijker geweest, en waarschijnlijk was de persoon in kwestie dan ook doorgereden, zo vermoed ik.
Alvast dank voor jullie hulp en raadt, mocht er meer info komen dan zal ik het jullie uiteraard laten weten.
quote:Op woensdag 12 juli 2006 23:37 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Ik zou als ik jou was met je kopietje van je aangifte eens langs politie gaan in je woonplaats..duw je ze dat ff onder hun neus..
Wens je veel suc6 verder..en hopen dat ze de dader pakken !!
Het gebeurt op de snelweg, terwijl TS onderweg is ergens naartoe.quote:Op woensdag 12 juli 2006 07:59 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Ik kan de politie anders prima begrijpen. Als jij uren na een aanrijding, die heel ergens anders plaatshad, bij een politiebureau aankomt met een schade, kan ik me prima voorstellen dat ze daar sceptisch tegenover staan.
Als je een aanrijdiung hebt, behoor je de plaats daarvan niet te verlaten en de politie naar je toe te laten komen.
Ze hebben maar gewoon die aangifte op te nemen, al is het van het meest onzinnige feit ooit, dat zoeken ze later maar uit.quote:Als ze achteraf schades gaan erkennen is het eind zoek. Voor je het weet staat dan iedereen met een kras bij de politie met een wild verhaal over aanrijdingen.
Het is helemaal niet relevant of er wel of niet gebeld is.quote:Je maakt geen schijn van kans, ook niet bij de Ombudsman. Je bent achter de dader aangereden, maar waarom dan niet tot aan zijn huis? En onderweg de politie bellen, hadden ze hem direct te pakken gehad. En een beetje raar verhaal dat je zo schrikt dat je niet de politie kunt bellen maar wel je lease-maatschappij...
Dit zit een beetje in het grijze gedeelte (ergens tussen aangifte doen omdat je 50 eurocent hebt gevonden en iemand doodschieten omdat ie op het voetpad fietstquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:34 schreef Stamp_Kip het volgende:
[..]
Oke had ik ff wat beter moeten omschrijven wat betref die opvraag van het kenteken..hij heeft netjes gevraagt en uitgelegt hoe het zat en als hun het niet mochten geven ware we anders gewoon naar politie gegaan..Mijn vriend is overigens verplicht om bij ongelukken e.d de KMAR tebellen ipv de politie..dus vandaar dat hij dit deed..
Vonden niet dat we dr verkeerd aan deden want de schuldige was toch wel achterhaald..
Me vriend heeft overigs drna wel tegen de politie vertelt zijn werk tehebben gebelt
Heeft dat echter zin? Op een schadeformulier wordt er om 2 handtekeningen gevraagd. De verzekeringsmaatschappij van de tegenpatij zal nooit actie ondernemen indien ze geen opdracht van hun client krijgen. TS krijgt zijn/haar geld wel terug maar dan is deze wel zelf aansprakelijk.quote:Op woensdag 12 juli 2006 09:38 schreef _-rally-_ het volgende:
Je kunt toch gewoon een schadeformulier invullen en daarop het kenteken van de andere auto invullen ?
Daarnaast is, zoals reeds aangegeven, de politie *verplicht* je aangifte op te nemen, ze zijn niet verplicht er iets mee te doen.
De verzekeraar zal de melding wel degelijk bij de verzekeraar van de tegenpartij neerleggen en die zal de verzekerde op een reactie vragen.quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:31 schreef DRA het volgende:
[..]
Heeft dat echter zin? Op een schadeformulier wordt er om 2 handtekeningen gevraagd. De verzekeringsmaatschappij van de tegenpatij zal nooit actie ondernemen indien ze geen opdracht van hun client krijgen. TS krijgt zijn/haar geld wel terug maar dan is deze wel zelf aansprakelijk.
Beetje overdreven je reactie, maar goed ieder het zijne..quote:Op donderdag 13 juli 2006 13:09 schreef Lizzy007 het volgende:
[..]
Dit zit een beetje in het grijze gedeelte (ergens tussen aangifte doen omdat je 50 eurocent hebt gevonden en iemand doodschieten omdat ie op het voetpad fietst) naar mijn mening en zou je vriend het gewoon niet moeten doen, maarja als het zo makkelijk kan.
Is er verder ook niets meer gebeurd qua onderzoek of het besluit van je vriend juist was? Klinkt nl. alsof je om geen enkele tastbare reden een kenteken kan opvragen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |