Dat was ook mijn gedachtequote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:12 schreef marcb1974 het volgende:
Dit zijn dan mensen waarvan de uitkering moet worden afgepakt. Dat je niet kan werken oke, maar niet willen is ook geen uitkering.
Prima, dan gaan ze maar met het hele gezin de gevangenis in ofzo, dit zijn nou degene die geen steun meer horen te krijgen.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:15 schreef mirelia het volgende:
[..]
Dat was ook mijn gedachte
Probleem is alleen dat deze mensen aangaven gewoon NIET te gaan werken
Dus als je hun uitkering afpakt gaan ze gewoon nog meer roven en stelen dan ze nu al doen
Moet je je voorstellen: deze jongen had zijn vader al een tijdje niet gezien, komen ze elkaar tegen in de gevangenis pffffff
Maar wat wil je dan doen? Niks? Je zult mensen toch op één of andere manier de grenzen tussen goed en fout gedrag duidelijk moeten maken. Stelen en roven? Dan ga je maar lekker in de gevangenis zitten. Maar dan graag wel langdurig, zodat de straffen tenminste afschrikken en meer zijn dan een hotelverblijf. DWING die mensen desnoods maar tot werken in een sociale werkplaats ofzo, onder dreiging van uithuiszetting.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:15 schreef mirelia het volgende:
Dat was ook mijn gedachte
Probleem is alleen dat deze mensen aangaven gewoon NIET te gaan werken
Dus als je hun uitkering afpakt gaan ze gewoon nog meer roven en stelen dan ze nu al doen
Moet je je voorstellen: deze jongen had zijn vader al een tijdje niet gezien, komen ze elkaar tegen in de gevangenis pffffff
Schandalig.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:06 schreef mirelia het volgende:
Mijn vrouw kan niet werken vanwege longproblemen maar denk nou maar niet dat ze een uitkering krijgt hoor
Alles moet van mijn kleine salarisje
Foei, dat mag je van links niet zeggen hoor.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:42 schreef Nuoro het volgende:
... dat het maar niet tot hun botte hersens door wil dringen dat je je niet ten koste van anderen als een parasiet hebt te gedragen.
jey, links bashenquote:Op dinsdag 11 juli 2006 21:53 schreef Ippon het volgende:
Wat ik ik altijd zo idioot vind is dat links altijd spreekt over de problemen waardoor mensen in de criminaliteit zouden komen. Ook in de docu van Netwerk vanavond werd een dergelijke opmerking gemaakt. Maar wat die Antilliaan zelf zei vind ik veel geloofwaardiger: hij heeft helemaal geen problemen maar juist de tijd van z'n leven! Laat de ander maar werken, hij geniet liever! Eerlijk gezegd ben ik dan ook stiekem jaloers op de Marokkanen en Antillianen die niet gestoord door enige moraal, geweten of sociale controle volledig schijt hebben aan de samenleving en haar plichten, elke verantwoordelijkheid afwijzen en van het leven alleen maar een feest maken ... ten koste van de autochtone medeburgers die hun uitkeringen moeten betalen en slachtoffers zijn van hun a-sociale en criminele genietingen.
Links zal het geen leuk programma hebben gevonden, want alle 'racistische' vooroordelen werden door de Antillianen in die docu zelf bevestigd.
+1 Herkenbaar.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:01 schreef Ippon het volgende:
Nog even dit.
Ikzelf denk vaak met heimwee terug naar een deel van mijn jeugd toen ook ik lekker a-sociaal was, niet werkte, ook niet wilde werkte, me suf zoop en snoof en alleen maar dingen deed die ik leuk vond... Wat een heerlijke tijd was dat!
Maar op een of andere manier ben ik terecht gekomen in een baan en een milieu van brave burgers dat me volledig verstrikt heeft en gevangen houdt. Het is echt niet zo makkelijk om uit dat kleingeestige burgermilieu te ontsnappen als je er eenmaal in opgenomen bent! Wat een ellende... Heeft dit onontkoombare brave, werkende leven van mij wel zin?![]()
En welke plannen heeft rechts de laatste jaren dan geopperd om het te veranderen?quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:52 schreef mirelia het volgende:
Het is de schuld van links dat we uberhaupt in deze situatie zitten
En je weet best dat je dat in 3 jaar niet oplost
Lekker hoor multiculti..
Met de nieuwe Wet Werk en Bijstand wordt een hoop verantwoordelijkheid bij de gemeenten neergelegd. Dat helpt wel.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 22:48 schreef dVTB het volgende:
Doe me een lol en houd op met dat links-bashen. We hebben al drie jaar een rechts kabinet, geleid door CDA en VVD, en aan deze situatie is NIETS gedaan.
Klopt. Maar de gemeente Rotterdam deed onder LR al een hoop moeite om mensen uit de bijstand te krijgen. Zelfs daarvoor is al eens speciaal voor de antillianen "Lus di trafico" opgericht. Maar sommige groepen zijn gewoon niet aan het werk te krijgen. Dan moet je niet langer slap lullen maar gewoon de uitkering stopzetten.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 23:05 schreef freako het volgende:
Met de nieuwe Wet Werk en Bijstand wordt een hoop verantwoordelijkheid bij de gemeenten neergelegd. Dat helpt wel.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |