abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  woensdag 12 juli 2006 @ 12:24:13 #76
98138 Everett
Damnit, I am the paterfamilias
pi_39749409
quote:
Op dinsdag 11 juli 2006 23:11 schreef p-etr-a het volgende:

[..]

Nee, diegene laat dan degene achter mij in de rij voorgaan waardoor de persoon voor mij de persoon achter mij dus ook mij laat passeren. Zonder mijn toestemming. Even een tekening ter verduidelijking:

[afbeelding]

Persoon 1 laat persoon 3 voor, ik ben #2.
Verhelderend die tekening Anderzijds roept het ook weer wat vragen bij mij op.

- Hoe zit het bijvoorbeeld als persoon 1, persoon drie voor laat gaan. Heb ik (als persoon 2) dan het recht op de plaats van persoon 1 op te eisen. Ik had immers slechts één persoon voor me en zonder dat er met mij is overlegd, heb ik ineens door toedoen van persoon 1 twee mensen voor me.

- Hoe zit het als persoon 3 toestemming krijgt van persoon 2 om voor te gaan . Ben ik dan (in dit geval ben ik persoon 1) een lul als ik persoon 3 (inmiddels dus persoon 2) weiger voor te laten gaan?

Best wel lastig al die ongeschreven supermarktregels. Om het nog maar even niet te hebben over de gedragscode voor als er een nieuwe kassa opent. Maar nu we het er toch over hebben...dient dan de volgorde van de oude rij aangehouden te worden of is het ieder voor zich (survival of the fittest)?
Well, as soon as we get ourselves cleaned up and we get a little smellum in our hair, why, we're gonna feel 100% better about ourselves and about life in general.
pi_39749564
Je zeikt om niks. Die mensen hebben ook moeten wachten op hun beurt, zij stonden er eerder dan jij en hebben dus ook het recht om eerder geholpen te worden dan jij. Het is echter wel gebruikelijk om mensen voor te laten die maar een paar dingen hebben, maar goed ik zou het waarschijnlijk zelf ook niet doen.
Vraag het aan mij, ik weet het ook niet.
pi_39753641
quote:
Op woensdag 12 juli 2006 12:24 schreef Everett het volgende:
- Hoe zit het bijvoorbeeld als persoon 1, persoon drie voor laat gaan. Heb ik (als persoon 2) dan het recht op de plaats van persoon 1 op te eisen. Ik had immers slechts één persoon voor me en zonder dat er met mij is overlegd, heb ik ineens door toedoen van persoon 1 twee mensen voor me.
Ik denk dat je dat "recht" wel zou hebben, maar door je fatsoen het niet doet. Het is me al een paar keer gebeurd en ik heb het eigenlijk altijd over me heen laten komen.
quote:
- Hoe zit het als persoon 3 toestemming krijgt van persoon 2 om voor te gaan . Ben ik dan (in dit geval ben ik persoon 1) een lul als ik persoon 3 (inmiddels dus persoon 2) weiger voor te laten gaan?
Nee waarom, dat is je eigen keus. Misschien zal persoon 2 je wel een lul vinden en persoon 3 ook maar dat maakt niet uit.
quote:
Best wel lastig al die ongeschreven supermarktregels. Om het nog maar even niet te hebben over de gedragscode voor als er een nieuwe kassa opent. Maar nu we het er toch over hebben...dient dan de volgorde van de oude rij aangehouden te worden of is het ieder voor zich (survival of the fittest)?
Tja ik vind het ook zuur om te zien dat dan degene die er net aan komt lopen als eerste bij de nieuwe kassa staat, maar op dat moment geldt denk ik inderdaad een survival of the fittest. Soms zegt de kassajuffrouw wel tegen iemand in de helft van de rij dat hij of zij als voorste mag.
pi_39754045
Ik vind het zelden de moeite om het aanbod om voor te kruipen aan te nemen, ik sta toch al te wachten.
En als het een leuke vent is, is het een mooie versiertruc. "Nee dankjewel joh, we staan net zo gezellig te wachten samen. Hee, is dat risotto? Hm, lekker, hoe maak jij die klaar?" Etc.
Streef ernaar je graf te bestormen met chocola in je ene en een glas wijn in je andere hand, een totaal opgebruikt lijf, helemaal versleten en gillend: "Whoa, wat een trip! Heb het heerlijk gehad!"
  woensdag 12 juli 2006 @ 14:30:56 #80
3462 PaRoDiUzZ
Hiphop Hippie
pi_39754080
Wat ik het meest irriterend vind zijn mensen die hun mandje alvast in de rij zetten , terwijl ze nog boodschappen aan het doen zijn , en als je dan voor dat mandje gaat staan nog hun grote scheur er over durfen opentrekken.

andere irritatie (eilk niet in de rij) zijn van die oude mensjes die voor een vak lopen te zeiken dat hun artikel te hoog staat , terwijl er op de vloer een stuk of 20 man werken die verplicht zijn klanten te helpen als deze daar om vragen.

Ik vind het wel debiel om er vanuit te gaan dat mensen je voor laten gaan in de supermarkt omdat jij weinig boodschappen bij je hebt , iedereen moet op zn beurt wachten en als iemand zo vriendelijk is om jouw voor te laten gaan , maar ik vind het geen kwestie van fatsoen , kom op zeg als ik op vrijdagavond of zaterdag boodschappen ga doen dan laat ik ook niet iedereen die achter mij staat die minder dan x boodschappen heeft voor , ik wil ook wel eens afrekenen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')