vandaag krijgen we de sleutel van ons nieuwe stulpje
![]()
over een maand lopen de dames in de nieuwe tuin, dus ik moet zo snel mogelijk een puinvrije plaats voor de ladies creeëren.
ik heb al 1 m2 helemaal schoon, dus het schiet al lekker op
![]()
.
de dames zelf genieten volop van het heerlijke weer. heep heeft alweer een beetje de lente in dr bolletje en begint weer heel voorzichtig broeds te worden. ik ga wel alvast zoeken naar een dealer voor broedeitjes, want ze mag dit jaar broeden, alleen nu komt het nog even niet uit.
rosa is de afgelopen tijd heftig aan het ruien geweest en zat daardoor slecht in dr vel. ze voelde zich niet lekker, en kroop iedere keer stilletjes weg onder het hok of kwam zelfs nauwelijk het nachthok uit.
maar nu begint we weer op te knappen en de afgelopen dagen begon ze alweer te kwetteren, dus ik denk dat we binnenkort weer eieren kunnen verwachten.
gisteren heeft ze de hele middag in het zonnetje in dr zelfgegraven kuil liggen bakken
sjaan en lies doen gewoon hun ding: leggen bijna dagelijks een ei, eten, drinken en zijn vrolijk, dus die doen het prima.
sjaan heeft alleen al zandbadderend mijn bessenstruik uitgegraven, dus die heeft nu een graafverbod in de buurt van mijn struikjes