abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 15:01:18 #51
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40298152
we moeten nog met vakantie, maar aangezien de dames eigenlijk bijna de hele dag onder hun hok zitten in de schaduw is er heel weinig nieuws te melden.

wat wel het vermelden waard is, is dat ze afgelopen dinsdag allemaal in bad zijn geweest.
niet dat ze zo verschrikkelijk vies waren hoor, ze zijn stoffig van het zandbadderen en graven, maar door de hitte hadden ze een hoeveelheid luis bij zich, die zich er niet meer uit liet zanderen.
en ook liep de bloedluizenkolonie in het hok de spuigaten uit en liet zich niet zo 1,2,3 meer verdelgen.
ik heb grof geschut in moeten zetten oftewel zware insecticide en daarna het hok uitgestoomd en vervolgens het hok goed schoongespoeld met water.
maar ja, de dames moesten er natuulijk ook aan geloven
navraag leerde dat je daar prima anti-vlooienshampoo voor kunt gebruiken, dus dinsdag fietste ik vol goede moed naar de dierenwinkel om de hoek.
"ah, gaat u de hond wassen? " was de vraag van de verkoopster en bij mijn antwoord: "nee, mijn kippen" , kon je dr opvegen.
ze wist niet eens dat je die ook kon wassen, zei ze.

nou reken maar dat je ze kunt wassen , alleen vinden ze het niet allemaal een onverdeeld genoegen
ik zocht alvast de lekkere grote oude handdoeken op en legde een kammetje klaar.
de wasbak werd gevuld met lekker lauw water en ik was er helemaal klaar voor.
het valt overigens niet mee om een kip doornat te krijgen. de veren zijn waterafstotend, dus ze moesten twee keer in de shampoo: een keer om het vet te verwijderen en een keer om tot op het kippenvel te komen.
dan 10 minuten inwerken voor het beste resultaat en vervolgens lekker uitspoelen.
op zich ging het bij allemaal best makkelijk, vooral lies en sjaantje leken het gewoon heerlijk te vinden. sandy zat zo te mieren dat ze shampoo in dr oog kreeg en dat was niet fijn
heep vond het afspoelen nogal vervelend en maakte een onverwachte beweging en ging zo met een fraaie duik koppie onder. die kon ik bijna reanimeren, zo erg was ze geschrokken
daarna gingen lekker de handdoek in, terwijl ik met een vlooienkam hun veren uitkamde.
dat werd door alle dames heerlijk gevonden en ze ging er lekker bij zitten.

rosa was een verhaal apart. die paste niet in de wasbak, dus had ik voor haar het babybadje uit de schuur gehaald en gevuld met lauw water.
het wassen van rosa was nogal een karwei, want ze was niet van plan zich zomaar gewonnen te geven, plus dat ze natuurlijk door haar grootte een enorm te wassen oppervlak had.
ze heeft enorm gefladderd en het water vloog rond.
op een gegeven moment was ik net zo doorweekt als zij
het afdrogen daarintegen vond ze heerlijk en het kammen werd zelfs met enthousiasme ondergaan. als ik even niet kamde ging ze er helemaal speciaal voor staan: kop naar beneden en vleugels wijd, zodat ik er maar goed bijkon
ze zagen er allemaal uit om door een ringetje te halen en toen de kudde eenmaal weer droog was, glommen ze zelfs
ik heb daarna het terrein gereinigd en de dames konden weer terug op hun gebied.
en wat deden ze als eerste? EEN ZANDBAD NEMEN ! hoe ondankbaar
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 15:04:45 #52
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40298221
o natha, ik wil graag het adres van je dierenarts. meneer S. ziet mij niet meer terug.
dan maar iets verder fietsen.
  zaterdag 29 juli 2006 @ 16:15:05 #53
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_40299697
Zou je er de volgende keer wat filmbeelden bij willen leveren?
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
  † In Memoriam † zaterdag 29 juli 2006 @ 16:46:37 #54
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40300477
quote:
Op zaterdag 29 juli 2006 16:15 schreef tonja het volgende:
Zou je er de volgende keer wat filmbeelden bij willen leveren?
dat had ik graag gewild, maar ik was alleen en dat filmt heel moeilijk.
ik was al blij dat ik de kippen goed vast kon houden (nou ja op rosa na dan )

[ Bericht 2% gewijzigd door lady-wrb op 29-07-2006 20:48:10 ]
pi_40301030
Hahahah dat badder verhaal
Had er graag een mooie fotoreportage bij gezien
pi_40301938
Hehehe, ja, ik heb haan Harry ook es gewassen omdat zijn hele poepert vol zat met drek. Had ie wormen Was een mooi gezicht, hij liet zich heerlijk poedelen....Linkje van de dierenarts zit in je mail. Hij zit op de zaanbocht, vlak voor de zaanbrug. Tis goed te fietsen hoor, vanaf jullie.
  † In Memoriam † zondag 30 juli 2006 @ 10:27:23 #57
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40316233
Geweldig verhaal
  zondag 30 juli 2006 @ 17:11:31 #59
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_40326322
Hi hi hi... Dat stukje van Rosa ook

En idd volgende keer foto's of filmpjes?
Maxi, Midi & Mini
(My) Timing sucks.... Always.
Al lang niet meer aan het ontzwangeren. En nog steeds NIET voor rede vatbaar!
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:13:51 #60
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40489291
hallo allemaal, de kippensoop gaat de komende weken op vakantie.
de dames gaan zich heerlijk in de watten laten leggen door tante gea en rené.
wij gaan naar het (hopenlijk) zonnige zuiden, oftewel luca gaat op bezoek bij zijn voorouders.
eens kijken of er nog wat zuidelijk bloed boven komt.
vriendje gaat de komende dagen autorijden en daarna alleen nog maar luieren, pizza's en gelati.
puberdochter gaat de plaatselijke mannelijke jeugd bezichtigen
en ik ga proberen mijn gedachten weer op een rij te krijgen. ik heb een beetje teveel te verhapstukken gekregen de afgelopen weken. vandaar ook dat het op het gebied van soop ook een beetje stil was.

eind augustus hopen we weer fris van start te gaan met misschien wel een nieuwe aanvulling.
ik heb contact met iemand met drie pittige dames en misschien, misschien, misschien komen ze het team versterken.

met de 5 ladies hier gaat het best goed. hepie, sandy, lies en sjaan zijn weer volop aan de leg nu de temperatuur weer normaal is. rosa is heftig aan het ruien geslagen en is daar niet zo fit van. ze is even gestopt met leggen, is wat stilletjes en zit ook als eerste in het nachthok 's avonds.
maar met wat rust en goed eten, komt ze daar wel weer goed doorheen.

tot na de zomerstop allemaal
pi_40490018
Fijne vakantie!
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:51:32 #62
37843 lady-wrb
kortaf
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 19:56:53 #63
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_40490666
Hele fijne vakantie lady wrb!
Het enige wat ik zeker weet, is dat ik niets zeker weet...denk ik.
pi_40493113
Een fijne vakantie gewenst
  vrijdag 4 augustus 2006 @ 21:43:53 #65
78780 deedeetee
rustig doorgaan met ademhalen
pi_40493657
Sjips vind ik net m'n favo soop terug gaat de boel op vakantie

Toch een fijne vakantie gewenst hoor.
Ga fietsen jij !! ikke niet hoor..
pi_40493761

pi_40493762
2x is wat veel
  † In Memoriam † vrijdag 4 augustus 2006 @ 22:24:07 #68
37843 lady-wrb
kortaf
pi_40494986
maar wat wou je nou zeggen bluezz? dr staat alleen dat je plaatje te groot is
  Redactie Frontpage / Spellchecker zondag 6 augustus 2006 @ 20:44:02 #70
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_40551390
Ben ik terug is de soop op vakantie Heel veel plezier, lady-wrb!
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:24:22 #71
78780 deedeetee
pi_40563600
quote:
Op zondag 6 augustus 2006 20:44 schreef Rewimo het volgende:
Ben ik terug is de soop op vakantie Heel veel plezier, lady-wrb!
Gerechtigheid Waarom zou het jou beter vergaan als mij ?

Hoi Rewimo, leuke vakantie gehad ?
  Redactie Frontpage / Spellchecker maandag 7 augustus 2006 @ 08:32:44 #72
13151 crew  Rewimo
pi_40563665
Heerlijk, alleen veel te kort Gelukkig heb ik nog wat in het verschiet over 3 weken
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  maandag 7 augustus 2006 @ 08:48:29 #73
78780 deedeetee
pi_40563771
quote:
Op maandag 7 augustus 2006 08:32 schreef Rewimo het volgende:
Heerlijk, alleen veel te kort Gelukkig heb ik nog wat in het verschiet over 3 weken
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:05:33 #74
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41253563
En, Lady-wrb.........
Hoe zijn de kipjes de vakantie door gekomen?

Wat vinden de dames van dit pokkeweer trouwens?
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † maandag 28 augustus 2006 @ 13:16:19 #75
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41253898
de dames vind het helemaal niks.
ik wou deze week trouwens zoetjes de boel hier weer oppakken.
mijn dierenoppassers hebben nog een soort logboekje bijgehouden over het wel en wee van het vee.
  maandag 28 augustus 2006 @ 13:49:42 #76
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_41254952
Wat leuk zeg, dat logboekje!
Wat lief van de dierenoppassers.
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † dinsdag 29 augustus 2006 @ 10:02:35 #77
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41284358
de kippies zijn helemaal in paniek. het regent vreselijk op het ogenblik. ze zijn allemaal het hok ingevlucht en zitten nu met zijn vijven in de hependance. hepie zie ik af en toe fladderend en kakelend door het hok heen schieten.
t zijn ook geen druppels meer, maar meer een massief gordijn van water
  dinsdag 29 augustus 2006 @ 11:45:03 #78
78780 deedeetee
pi_41286870
Wat vervelend die rotregen. Wij hadden dat gisteren op en af plenzen
Gelukkig schijnt nu de zon.
Je kunt hier bekijken of de buien gauw over gaan waaien http://www.buienradar.nl/zm.aspx Ik weet niet waar je zit maar vermoedelijk ergens waar het rood is op deze kaart

Ik moest gisteren een nieuwe konijn installeren en werd drijfnat door steeds weer onverwachtte buien. Gelukkig heb ik de stro een het strooisel wél droog kunnen houden.
Het nijnen hok heeft een pannendak zonder goot en het water gutste in mijn nek.....
  † In Memoriam † donderdag 31 augustus 2006 @ 14:16:55 #79
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41361773
tja het weer blijft maar triest en troosteloos.
de kips hebben weinig zin in actie. bovendien zijn alle zwarte dames heftig aan het ruien en daar zijn ze niet zo lekker van. dus als het even droog is, wordt er snel wat gegeten, maar het meeste van de tijd zitten ze maar een beetje stil voor zich uit te kijken.
vooral rosa ziet er nu helemaal uit als een geplukte kip; ze heeft nu zelfs geen staart meer.
elke ochtend als ik het hok open ziet het eruit of er een kip ontploft is: heel het hok vol met zwarte veren.
hepie is de enige die nog een beetje in actie is. en juist die zou een rui wel kunnen gebruiken. ze ziet er nog steeds uit alsof ze heeft klemgezeten in een papierversnipperaar. maar ja als je zo vaak aan het graven bent en op je rug ligt te rollen in de aarde, is je bekleding ook wat eerder doorgesleten
sandy is gelukkig bijna klaar met ruien. die heeft nu weer een volle bos pluis en een prachtige nieuwe staart en zelfs de veren aan de poot zijn nog heel. (niet voor lang vrees ik, want ook sandy houdt van graven)
heep en sandy zijn trouwens gelukkig weer broeds-af. voor dit jaar wil ik geen kuikens meer.
ik vind het veel te koud en te nat om nu met kuikens te zitten.
volgend voorjaar ga ik het proberen met donor-eitjes om zo een nieuwe kleur erbij te krijgen.

gisteren was het overigens best redelijk weer en hebben de dames heerlijk in het zonnetje liggen luieren.
ook hebben we een nieuwe bezigheid voor de dames. ik graaf elke dag een handje tarwe in in hun prutbak. nu graven de dames als het mooi weer is toch wel, maar nu is het extra leuk voor ze omdat ze zo af en toe een graantje tegenkomen.

eigenwijze beesten zijn kippen trouwens. we hebben een mega-oogst aan bramen aan de struik zitten, maar de dames vertikken het om ze op te eten, maar storten zich en masse op de besjes van de kamperfoelie van de buurvrouw. ik gun het ze van harte, ware het niet dat die dingen giftig zijn. ik heb nog heel subtiel geprobeerd de besjes er aan onze kant uit te knippen, mijn vriend was iets rigoreuzer, die heeft gewoon het hele gedeelte boven de kips weggeknipt . dat is dus iets dat ik niet durf, want mijn buuf is nogal gehecht aan haar flora. maar ja, aangezien wij gehecht zijn aan onze fauna is dit toch wel de beste oplossing en ik neem aan dat het er volgend jaar weer hangt.
  donderdag 31 augustus 2006 @ 15:54:41 #80
78780 deedeetee
pi_41364995
Als het aan jouw kant kant hangt gewoon afknippen, ze hoort erzelf voor te zorgen dat het aan háár kant blijft hangen. Doet ze dat niet dan : knipperde knip
Je neemt toch geen risico 's met je kippies
Dat spul is idd giftig ik wil het niet in de achtertuin waar de hond rondstruint en de nijntjes zitten. Ik heb er voor wel eentje staan.
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 11:29:46 #81
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41390778
ik heb een kip zonder kont
rosa is dr hele staart kwijt. (nou is ze wel meer veren kwijt, gezien het verentapijt dat geregeld door de tuin waait, maar ineens viel het me op dat rosa toch wel abrupt ophoudt aan de achterkant.
het is werkelijk geen gezicht.
gelukkig begint er alweer een heel klein beetje staart door te komen.

kijk en oordeel zelf maar:

rosa toen ze nog compeet was:

en rosa met afgeplat achterwerk met een begin wat wat weer een staart moet worden.
  † In Memoriam † vrijdag 1 september 2006 @ 11:36:43 #82
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41390961
ik had dat trouwens een tijdje geleden met sandy. die had op een gegeven moment nog wel 1 hele staartveer nijdig omhoog staan. het was werkelijk geen gezicht

als heep ooit komt te overlijden ben ik ervan overtuigd dat zij reíncarneert als varken. de hele dag ligt ze in de prut te rollen. ze is zo zwart als de kachel en de klodders modder hangen gewoon aan dr verenpak.
ik heb nog heel even overwogen om dr te wassen, maar ik vrees dat ik langer bezig ben om haar toonbaar te krijgen, dan zij om zich vervolgens weer tot moddermonster te transformeren.

ach, verder gaat het hier zijn gangetje. de dames zijn al blij dat het een dagje droog is en er weer eens lekker aan het verenpak geplukt en gepoetst kan worden, waarna men heerlijk bij elkaar kruipt voor een schoonheidsslaapje.

eigenlijk is een kippenleven niet zo slecht. hoewel ik er niet aan zou moeten denken om elke dag mijn kont te moeten verreken voor een ei
  vrijdag 1 september 2006 @ 14:34:55 #83
78780 deedeetee
pi_41393684
Ach je moet maar zo denken: als* alles went behalve, een vent * dan zal eieren leggen best nog wel meevallen. Dat went dus wél
pi_41397995
Als varken
  zaterdag 2 september 2006 @ 17:44:00 #85
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41427733
quote:
Op vrijdag 1 september 2006 11:36 schreef lady-wrb het volgende:
ik had dat trouwens een tijdje geleden met sandy. die had op een gegeven moment nog wel 1 hele staartveer nijdig omhoog staan. het was werkelijk geen gezicht

als heep ooit komt te overlijden ben ik ervan overtuigd dat zij reíncarneert als varken. de hele dag ligt ze in de prut te rollen. ze is zo zwart als de kachel en de klodders modder hangen gewoon aan dr verenpak.
ik heb nog heel even overwogen om dr te wassen, maar ik vrees dat ik langer bezig ben om haar toonbaar te krijgen, dan zij om zich vervolgens weer tot moddermonster te transformeren.

ach, verder gaat het hier zijn gangetje. de dames zijn al blij dat het een dagje droog is en er weer eens lekker aan het verenpak geplukt en gepoetst kan worden, waarna men heerlijk bij elkaar kruipt voor een schoonheidsslaapje.

eigenlijk is een kippenleven niet zo slecht. hoewel ik er niet aan zou moeten denken om elke dag mijn kont te moeten verreken voor een ei
Misschien voelt Heep zich gewoon te wit tussen al haar donkere vriendinnen en denkt een kleurspoelinkje te nemen zo?
  † In Memoriam † zaterdag 2 september 2006 @ 18:38:39 #86
37843 lady-wrb
kortaf
  † In Memoriam † woensdag 13 september 2006 @ 16:04:49 #87
37843 lady-wrb
kortaf
pi_41772642
het was een nare dag
vandaag hebben we onze buurvrouw naar haar laatste rustplaats begeleid.
onze buurvrouw was dol op de kipjes en nog wel meer op de hanen. geweldig vond ze ze.
ze kreeg ook vaak verse eitjes zo uit het nest.
ik heb namens de dames een roos met een foto en een veer op de kist gelegd.
we zullen haar enorm missen

[ Bericht 0% gewijzigd door lady-wrb op 13-09-2006 20:55:11 ]
  woensdag 13 september 2006 @ 17:05:20 #88
70844 Marietje_34
neuronennetwerkster
pi_41774565
quote:
Op woensdag 13 september 2006 16:04 schreef lady-wrb het volgende:
het was een nare dag
vandaag hebben we onze buurvrouw naar haar laatste rustplaats begeleid.
onze buurvrouw was dol op de kipjes en nog wel meer op de hanen. geweldig vond ze ze.
ze kreeg ook vaak verse eitjes zo uit het nest.
ik heb namens de dames en roos met een foto en een veer op de kist gelegd.
we zullen haar enorm missen
dat zijn idd verdrietige dingen lade wrb

Sterkte ermee.
  † In Memoriam † woensdag 27 september 2006 @ 22:17:09 #89
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42182641
na een tijdje tobben, gebrek aan inspiratie en wat lichamelijke gebreken weer eens een update van ons vrolijke vijftal.
niet alleen het weer is in de war, ook de een na de andere dame valt ten prooi aan de hoge temperaturen. hadden we eerst nog een productie van een eitje of 20 in de week minimaal, nu zitten we op hoogstens 5.
hoe dat kan? hepie was als eerste broeds en nam pontificaal plaats in het legmandje. alle dames legden gewoon door naast heep, waarna het ei schielijk onder hepie's eigen lijfje verdween.
maar al snel sloeg het broedsheid-virus om zich heen en niet veel later zaten heep en lies als het duo penotti op niks (want de eieren die ze onder zich verzamelen haal ik meteen weg ).
daarna was het sjaantje die inene helemaal hups was. die zit echter op een zelfgebouwd nest in het nachthok. ze denkt er echter bij dat ze dat nest met dr leven moet verdedigen en zit daarom met al dr veren omhoog als een levensgrote gevederde pompon op dr nest en gromt als ze maar denkt dat je dr wil lastigvallen.
sinds gisteren heeft ook sandy last van broedsheid en die heeft nu een probleem: ze wil in het legmandje zitten, maar dat is al vol.
maar geen nood: sandy heeft de oplossing gevonden: het nest is nu niet meer vol, maar overvol oftewel ze zitten nu met zijn drieën in een nestmandje voor 1 persoon.
het past net, al moet er een met zijn kont buiten hangen.
iedereen wil natuurlijk goed zitten. en het gaat ook best goed soms
dan krijg je beelden zoals dit:

soms gaat het ook wat minder goed; dan gaat het bijvoorbeeld zo:
http://media.putfile.com/MPG-0039-49

de enige die nergens last van heeft is rosa.
dr veren beginnen weer aardig aan te groeien en ze heeft ondertussen ook weer een staart.
ze is nog niet aan de leg, maar ook niet broeds.
maar aangezien de andere dames niets anders doen dan wachtend op niets op hun nest zitten, is rosa dus bijna de hele dag alleen.
ze ziet er eigenlijk uit als deze smilie
ze voelt zich duidelijk alleen. het is zelfs zo erg dat ze al heel vroeg op stok gaat.
ze leeft alleen op als ik het zootje van hun nest pluk en in de tuin zet.
best wel zielig dus eigenlijk. ik hoop dat de broedsheid snel overgaat.
want op deze manier is kippen houden dus wel heel saai.
pi_42183717
Ja, en ook best sneu voor Rosaatje

Maar bedankt voor je update
  woensdag 27 september 2006 @ 23:39:50 #91
151473 Noli.
Hormotioneel...
pi_42185575
Wat zielig voor Rosa..
Mag ik ook nog even zeggen dat ik het een mooie laatste groet naar de buurvrouw vind dat je namens de kips een roos met een foto en een veer op de kist hebt neer gelegd? Bij deze
Maxi, Midi & Mini
  † In Memoriam † donderdag 28 september 2006 @ 07:44:35 #92
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42190677
tja, wat moet ik zeggen over rosa.... ze voelt zich alleen en zit regelmatig stilletjes voor zich uit te staren...
maar zoals johan cruyff al zei: elk nadeel heeft zijn voordeel (of was het nou andersom )
rosa heeft de hele voerbak voor zich alleen, kan op dr gemak een hele berg sla eten en het dagelijkse stuk komkommer (waar ze anders als underkip als laatste de restjes van mag hebben) kan ze op dr gemak opeten.

o had ik trouwens al gemeld dat mijn kipjes gekroond zijn? ik had een paar weken geleden achter een decoratiefabriekje een kapotte decoratiekroon gevonden (dr zat alleen een scheurtje in).
die staat hier nu in de voerbak. niet alleen ter decoratie trouwens.
hepie heeft de vervelende gewoonte om altijd IN de voerbak te gaan staan die die vervolgens leeg te graven met als resultaat dat het voer door het hele kippenverblijf ligt.
nu die kroon eromheen staat springt heep er nog wel eens in en graaft, maar nu vliegt de boel niet meer rond.
bovendien, als heep in die bak zit kan de rest van het gespuis niet bij het voer. zo wordt hepie tegenwoordig gewoon hardsnavelig uit de voerbak getimmerd.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 28 september 2006 @ 08:06:55 #93
13151 crew  Rewimo
pi_42190783
Ik zie het altijd helemaal voor me, zoals je het beschrijft
  donderdag 28 september 2006 @ 08:17:51 #94
20716 tonja
twitch.tv/tonjatekenshow
pi_42190852
Dat filmpje is hilarisch
►►►https://www.twitch.tv/tonjatekenshow ◄◄◄◄
pi_42302727
Hahahha geweldig
  † In Memoriam † zondag 15 oktober 2006 @ 08:52:01 #96
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42691664
van de week vroeg ik me af hoe ik mijn kippies weer eens lekker kon verwennen.
aangezien ik me kon herinneren dat meelwormen toch wel erg gewaardeerd werden, besloot ik te proberen of dat nog altijd zo was.
een kleine portie van die krioelende engerds ( ) was zo gehaald en nog sneller opgegeten
dat moest toch beter kunnen, bedacht ik me

een paar dagen later kocht ik een dubbele portie griezels.
ik groef de prutbak los en strooide de friemelende massa daarover uit.
vervolgens harkte ik de boel zo om, dat er nog maar een paar meelwormen te zien waren.
er werd wederom enthousiast gereageerd door de dames, die tijdens mijn bezigheden al kwijlend op een afstandje zaten te kijken.
ze hadden niet door dat ik het merendeel voor ze verstopt had en de oogst viel kennelijk nogal tegen.
ze waren alweer weggelopen toep hepie begon te spitten in de prut en daar ineens de een na de andere meelworm opgroef.
ze zijn vervolgens met zijn vijven meer dan een uur bezig geweest om die hele bak om te spitten
dus deze stunt ga ik zeker herhalen
en ik beloof dat ik het volgende keer zal vastleggen, oke?
pi_42698684
Ja leuk
Goed idee, goed tegen de verveling
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 08:59:59 #98
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42857228
rosa voelt zich sinds een paar dagen weer kiplekker!
zo lekker zelfs dat ze ondertussen al 2 keer een ei heeft gelegd. dat was een aardig tijdje geleden, want ze is ermee gestopt vlak nadat we van vakantie terugkwamen.
kennelijk moet ze er weer inkomen, want beide keren is ze volgens mij vergeten om door de poten te gaan, want de eieren waren allebei gebarsten aan een kant.
ik verwachtte al dat ze weer aan de leg zou gaan, want ze was al een paar dagen in de weer in het legnest. toen ik van de week weer haar overbekende "zang en dans" hoorde ben ik meteen gaan kijken en ja hoor, daar lag weer zo'n enorm ei. weliswaar met scheurtjes, maar oke.
vanmorgen vroeg was het een hels kabaal in het damesverblijf. een gekakel van jawelste, wat gewoon een half uur duurde.
toen ik zonet ging kijken, wist ik niet wat ik zag: er lagen overal eieren, behalve in het legnest.
het leek wel of er een eiergevecht was geweest, want er lag er zelfs een achter de deur (kapot)
gelukkig is de rust nu weer gekeerd en zitten de dames nu aan het ontbijt

als ik straks tijd heb, zal ik eens kijken of ik nog een portie meelwormen kan scoren.
dat hebben de dames wel verdiend, want met een score van 20 eieren in een week, mag er van mijn kant wel wat tegenover staan.
  Redactie Frontpage / Spellchecker zaterdag 21 oktober 2006 @ 10:03:26 #99
13151 crew  Rewimo
pi_42857636
Een eierexplosie Vinden ze het graan-van-de-molen ook lekker?
  † In Memoriam † zaterdag 21 oktober 2006 @ 11:13:08 #100
37843 lady-wrb
kortaf
pi_42858459
ze zijn er gek op
het is best wel heel fijn graan, in tegenstelling wat ik in het tuincentrum koop.
en het mooie is dat wat blijft liggen, wortel schiet en met een worteltje eraan vinden ze het nog lekkerder
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')