Hmm ja. Er is niet zo heel veel spannends gebeurd nog. Mijn pa is dus nu bezig met die behandelingen, en heeft afgelopen donderdag de 3e behandeling gehad. Wij moeten nu weer 9 dagen minimaal 1 meter afstand houden. Voor de rest lijkt het aan te slaan.
Hij voelde voor de behandelingen zijn lever als hij op zijn buik lag. Geen pijn, maar hij voelde dat er daar iets was, want de lever was opgezet. Dat voelt hij niet meer. In het bloed is te zien dat de waarden verbeterd zijn. Echter, ze laten verder niets los. Ze hebben gezegd pas de uitslag te geven na de laatste behandeling van de serie (4 behandelingen per serie, dit was de 3e behandeling). Hierna is nog een halve serie mogelijk (2 behandelingen) omdat het anders te gevaarlijk wordt (maar ja, wat heb je te verliezen
![]()
). Ze hebben eigenlijk dus al meer gezegd dan ze mogen.
We hebben gemerkt dat enkele dagen na de 1e behandeling, hij weer meer begon te eten etc. Het lijkt er dus op dat de behandelingen aanslaan, maar in welke mate weten we dus niet. Zijn haar is een stuk dunner, maar toch niet zo dun als je zou verwachten. Hij heeft naast de behandelingen (Bestraling) ook nog een chemo-kuur in tablet vorm. Deze moet hij steeds 2 weken nemen, beginnde op de dag van de behandeling, en dan 2 weken dus.
Hij is daar soms een klein beetje misselijk van, maar niet in de zin dat hij dus kotsend in bed ligt. Dat kotsen heeft hij wel 2x gehad, maar dan niet vanwege de behandeling, maar uh...mja ik weet niet waar het wel door komt. Afgelopen woensdag (de dag voor de behandeling) heeft hij dat gehad,dat hij de hele dag in bed lag, en dus kotsmisselijk was, en herhaaldelijk moest overgeven. We waren bang dat hij donderdag niet naar het ziekenhuis zou kunnen, maar dat ging dus wel. Op donderdag was het over.
Dat heeft hij nog een keer een aantal weken terug gehad, ook in een periode dat hij geen tabletten slikte of wat dan ook. Vooralsnog lijkt het goed te gaan, en ik kan eigenlijk geen gekke dingen merken. Ow ja, nog 1 ding. Hij moet elke week naar het ziekenhuis om bloed te prikken. Dit in verband met veranderende waarden n.a.v. de behandeling in negatieve zin. Het is een gevaarlijke behandeling en kan dus leukemie etc veroorzaken. Hij is dus nu elke week naar het ziekenhuis geweest om bloed te prikken, en 2 weken voor een nieuwe behandeling moest hij dit in Rotterdam gaan doen (vanuit Venlo geen pretje).
Nu hebben ze gezegd dat dat niet meer hoeft, en dat hij gewoon bloed kan prikken in Venlo. Dat scheelt weer een extra rit naar Rotterdam.
Tot zo ver de update denk ik.