ze heeft het nu over soja hè, niet over melk.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:43 schreef LedZep het volgende:
Wist je trouwens dat er ook heerlijk ijs van So Good is? Heb je meteen je portie calcium binnen, verantwoord en nog lekker ook!
Calcium wordt "in niet bizar grote hoeveelheden" opgenomen meid![]()
Volgens mij heeft ze het over calcium dat opgenomen wordt, en bij mijn weten is "calcium" in soja hetzelfde als "calcium" in melk en "calcium" in ijs.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:50 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
ze heeft het nu over soja hè, niet over melk.![]()
Nou, ik kan me op zich enigzins voorstellen dat niet alle bronnen van calcium dezelfde biologische opneembaarheid hebben.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:57 schreef LedZep het volgende:
[..]
Volgens mij heeft ze het over calcium dat opgenomen wordt, en bij mijn weten is "calcium" in soja hetzelfde als "calcium" in melk en "calcium" in ijs.
Of heb ik nu de laatste wetenschappelijke ontdekking gemist?
Dat zegt natuurlijk lang niet altijd wat.quote:Op woensdag 26 juli 2006 19:58 schreef CherryLips het volgende:
ach ja, ga even iemand afzeiken die ervoor geleerd heeftiedereen weet het natuurlijk beter.
Het klopt dat de opneembaarheid van calcium mede bepaald wordt door co-factoren. Dan gaat het om vitamines en mineralen (*google zoekt*), onder andere magnesium, vitamine D, vitamine B1 en borium. Het al dan niet opnemen (in mindere of meerdere mate) van calcium wordt dus bepaald door je complete voedselpatroon. Maar volgens mij heeft "Lenny" het daar niet specifiek over, echter in drogredenen en tegenstrijdigheden is het wel een heldinquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:03 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Nou, ik kan me op zich enigzins voorstellen dat niet alle bronnen van calcium dezelfde biologische opneembaarheid hebben.![]()
BTW, weet je dat ik jou best wel een komische kerel vind!![]()
Me lachspieren, wat doe je!quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:14 schreef LedZep het volgende:
Maar volgens mij heeft "Lenny" het daar niet specifiek over, echter in drogredenen en tegenstrijdigheden is het wel een heldin![]()
![]()
dat is nogal een complex verhaal wat nog wel een staartje krijgt.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:18 schreef LedZep het volgende:
Offtopic: 2L0w4Zer0 train jij nog weles wat? Ik zie je nooit meer in het oh zo gezellige bodybuilding (slowchat) topic.
Misschien weet Lenny het wel: lenny@dietistelenny.nlquote:Op woensdag 26 juli 2006 20:22 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
dat is nogal een complex verhaal wat nog wel een staartje krijgt.![]()
Wie kan mij vertellen waar de dokter zo raadselachtig ......
Wordt vervolgd!![]()
quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:25 schreef LedZep het volgende:
[..]
Misschien weet Lenny het wel: lenny@dietistelenny.nl
Het lastige is dat iedereen zich 'gewichtsconsulent' (zoals Sonja) mag noemen. Al heb je een cursusje gedaan van een aantal maanden. Dat kun je simpelweg niet vergelijken met mijn beroep als diëtiste, wat een beschermde titel is en waarvoor je vier jaar een studie moet doet.quote:
Het punt is dat veel van dit soort mensen achterhaalde informatie leren.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:30 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het lastige is dat iedereen zich 'gewichtsconsulent' (zoals Sonja) mag noemen. Al heb je een cursusje gedaan van een aantal maanden. Dat kun je simpelweg niet vergelijken met mijn beroep als diëtiste, wat een beschermde titel is en waarvoor je vier jaar een studie moet doet.
Ja, ze heeft 4 jaar gestudeerd
Inderdaad. Geen van de voedingsexperts die ik ken heeft er dan ook ervoor gestudeerd.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:32 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Het punt is dat veel van dit soort mensen achterhaalde informatie leren.
Ja, jij zit natuurlijk ook in dat wereldtje, dus jij zal regelmatig wel het één en ander aan nuttige info opvangen.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:35 schreef LedZep het volgende:
[..]
Inderdaad. Geen van de voedingsexperts die ik ken heeft er dan ook ervoor gestudeerd.
Het leuke eraan is dat die info voor iedereen beschikbaar is. Meld je eens aan op Body & Fitness forum en spit het Voedings forum, en ook de stickies (met name posts van Marcus en Espi) door. Daarmee leerde ik in een uurtje meer dan in het half jaar ervoor.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:37 schreef 2L0w4Zer0 het volgende:
[..]
Ja, jij zit natuurlijk ook in dat wereldtje, dus jij zal regelmatig wel het één en ander aan nuttige info opvangen.![]()
Ik heb idd weleens rondgekeken op dat forum waar Mr.J supermoderator is.quote:Op woensdag 26 juli 2006 20:39 schreef LedZep het volgende:
[..]
Het leuke eraan is dat die info voor iedereen beschikbaar is. Meld je eens aan op Body & Fitness forum en spit het Voedings forum, en ook de stickies (met name posts van Marcus en Espi) door. Daarmee leerde ik in een uurtje meer dan in het half jaar ervoor.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |