Zo beter ?quote:Op maandag 10 juli 2006 04:26 schreef svann het volgende:
Je vergeet de OP, tong.
Door de week vanaf 1 uur, in het weekend vanaf 2 uur. Voor de bikkeljunioren.
Géén slowchat, en, zoals Lamon zou zeggen, probeer wat moeite in je post te stoppen.
Thom Yorke ken ik niet en ben zowiezo slecht met namen. Ontdek ik weer eens een leuk muziekje,vergeet ik de naam van de band en wie de zanger dan is Tsja.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:20 schreef Lamon het volgende:
Minder is niet altijd meer, blijkt.
Thom Yorke mag dan leuke melodietjes hebben, maar met die irritante minimalistische arrangementen trek ik zijn solo-project echt voor geen meter.
Alsof al het moois uit de nummers gehaald moet worden, omdat dat zo origineel is, of iets dergelijks. Niet aan mij besteedt.
O nee, je begrijpt me helemaal verkeerd.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:33 schreef svann het volgende:
Misschien voor jou vanavond, Lamon. Daar is niets mis mee.
Morgen kun je weer voor een heel ander nummer vallen. Maar net hoe je hum is.
Staat het op repeat, of is het een plotselinge inval?
Gewéldig nummer.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:10 schreef Lamon het volgende:
Ben ik een heel vreemd figuur als ik denk dat Message in a bottle van the Police misschien wel het beste popnummer aller tijden is? Niet het slimste, noch het meest inventieve of creatieve of dramatische nummer, maar gewoon, simpelweg, en vooral zonder vlaggen en wimpels, toch een beetje het beste nummer?
Net als bij Stone Roses - Fools Gold, maar dan nog beter, want dat is de mother of all lekkere gitaarrifjes en loopjes. Dat nummer is zoooo knettergoed.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:54 schreef Arcee het volgende:
Kort intro en dan is 't alsof er een emmer met lekkere gitaarrifjes en loopjes over je heen leeggegoten wordt.
De waarde van de spontane beleving is toch moeilijk te overschatten.quote:Op woensdag 12 juli 2006 02:45 schreef Lamon het volgende:
O nee, je begrijpt me helemaal verkeerd.
Het is geen biertje-op-zo-staat-mijn-pet-he-wat-is-dit-goed-nonrevelatie.
Als ik dit werkelijk tot beste popnummer aller tijden ga bombarderen (let wel popnummer, voor andere genres zijn er nog een hoop alternatieven), moet ik het wel heel erg menen.
Ik luister het nummer al jarenlang met veel plezier, en nu durf ik mijn persoonlijke conclusie pas te trekken.
Ik ga niet over 1 nacht ijs, alles in het leven dient geinspireerd doch weloverwogen te zijn.
Zomaar bevliegen is zo overschat.![]()
Wat je er ook van mag vinden is het rifje in jI can't get Satisfaction van de Stones natuurlijk het rifje der rifjes.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:03 schreef Arcee het volgende:
[..]
Net als bij Stone Roses - Fools Gold, maar dan nog beter, want dat is de mother of all lekkere gitaarrifjes en loopjes. Dat nummer is zoooo knettergoed.
Een van de meest herkenbare, dat iig wel.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:05 schreef tong80 het volgende:
Wat je er ook van mag vinden is het rifje in jI can't get Satisfaction van de Stones natuurlijk het rifje der rifjes.
Raar dat The Stone Roses alweer bijna 20 jaar gheleden isquote:Op woensdag 12 juli 2006 03:07 schreef Arcee het volgende:
[..]
Een van de meest herkenbare, dat iig wel.
16,5 jaar... dan rond ik nog niet af naar 20, hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:11 schreef tong80 het volgende:
Raar dat The Stone Roses alweer bijna 20 jaar gheleden is
86 was dacht ik hun eerste singel hoor.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:12 schreef Arcee het volgende:
[..]
16,5 jaar... dan rond ik nog niet af naar 20, hoor.
Maar idd, time flies.
Ik doelde op Fools Gold, 1990.quote:
88 dacht ikquote:Op woensdag 12 juli 2006 03:16 schreef Arcee het volgende:
[..]
Ik doelde op Fools Gold, 1990.
Is eigenlijk van 1989, maar hier in 1990 uitgebracht. Volgens mij is hun eerste werk van 1989, het titelloze album dus.
Okee, maar voor mij is het begin 1990. Kende ze daar voor nog niet.quote:
Absoluut kan het zuiverder.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:03 schreef svann het volgende:
[..]
De waarde van de spontane beleving is toch moeilijk te overschatten.
Nog vrij van politiek en cultureel verantwoorde etiketjes weet iets je te raken.
Kan het zuiverder?
Eindelijk! We zijn het oneens. Ik vind het een fantastische cd. Zwaar, oké. Af en toe wat té gecompliceerd, alla! Maar toch fantastisch.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 01:20 schreef Lamon het volgende:
Minder is niet altijd meer, blijkt.
Thom Yorke mag dan leuke melodietjes hebben, maar met die irritante minimalistische arrangementen trek ik zijn solo-project echt voor geen meter.
Alsof al het moois uit de nummers gehaald moet worden, omdat dat zo origineel is, of iets dergelijks. Niet aan mij besteedt.
Een moment om te koesteren.quote:Op donderdag 13 juli 2006 01:52 schreef broer het volgende:
Eindelijk! We zijn het oneens.
En dat magische moment van een waar meningsverschil weer teniet doen?quote:Er zitten zulke mooie melodieën en beats in. Echt, je moet hem nog een paar keer luisteren. Dit is er zo eentje die dat nodig heeft.
Wat dacht je dat ik heb gedaan sinds ik dit las?quote:
Je wilt het gewoon niet.quote:Maar serieus, het is echt niet mijn ding, het voelt voor mij als arrangeren om het arrangeren en niet om de muziek te complimenteren. Dit gaat het voor mij niet worden, vrees ik.
Proberen kan nooit kwaad, dus ja.quote:Op donderdag 13 juli 2006 02:16 schreef broer het volgende:
Ga je Islands wel proberen? Als je The Arcade Fire leuk vond, denk ik dat je dit ook prettig vindt. Het lijkt er totaal niet op en tóch vind ik het vergelijkbaar. Iets met sfeer of intentie, of zo...
Had je 3 jaar niet gespeeld dan?quote:Op donderdag 13 juli 2006 02:19 schreef broer het volgende:
O, voor wie het interesseert: mijn auditie werd niet wat ik ervan verwachtte.
Ik ga eerst maar eens wat meer in mijn eentje repeteren om de drie jaar achterstand die ik heb opgelopen in te halen.
Hoewel ik niet exact weet wat je bedoelt, vermoed ik dat je zojuist iets heel ranzigs hebt gezegd.quote:
Amper. Een hele tijd terug eens een keer of vier met een coverbandje meegespeeld. En een paar maanden terug één keer met een net beginnend bandje. Tegenwoordig speel ik amper tien minuten per twee weken, terwijl ik 'vroeger' zeker een uur per dag speelde. Als het niet meer was. Dus je kunt eigenlijk wel stellen dat ik drie jaar niet gespeeld had.quote:
Ik neuk graag op lekkere muziek.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:19 schreef broer het volgende:
[..]
Hoewel ik niet exact weet wat je bedoelt, vermoed ik dat je zojuist iets heel ranzigs hebt gezegd.
Heej, ik heb er 7 jaar over gedaan hoor, dus van een bevliieging kun je niet echt spreken. En als we het over Ierland hebben met Ieren, dan staan ze altijd verbaasd over mijn kennis en vragen waarom ik geen tourguide wordt. Maar daar heb ik nou net geen zin in, beetje touristen rondleiden zeg, pfffffff.quote:Op woensdag 12 juli 2006 03:18 schreef Lamon het volgende:
[..]
Mensen die emigreren omdat het hip is, mensen die ineens een land waarvan ze eigenlijk stiekem niets weten adoreren
Je bent nog geen Ierse, hoor.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 02:06 schreef ElizabethR het volgende:
waarom ik geen tourguide wordt.
Weltrusten en bedankt voor die dooie mus........quote:Op vrijdag 14 juli 2006 01:47 schreef I.R.Baboon het volgende:
Ik heb vandag een dramatisch TVdebuut gehad en heb vanaf vandaag weer internet, maar ik ga morgen op vakantie dus dan kan ik m'n afwezigheid voortzetten.
Welterusten.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |