Materazzi had Zidane een aantal keer goed onderscheptquote:Op maandag 10 juli 2006 00:55 schreef addictivebeat het volgende:
[..]
Hmm als dat alles was? Dan moet het eerder een optelling van incidentjes zijn geweest die we niet hebben gezien en dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen. Maar Zidane wordt zo vaak getreiterd, waarom kon hij zich uitgerekend in deze wedstrijd niet beheersen?
Dat gebeurt iedere wedstrijd wel een paar keer, iig geen reden om iemand zo aan te vallen.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:57 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Materazzi had Zidane een aantal keer goed onderschept
Zo is ie dus blijkbaar. Vervelende Algerijn.quote:... Het was overigens niet de eerste
keer dat Zidane zich vergaloppeerde op
een WK.In 1998 werd hij in het duel met
Saudi-Arabië ook al met rood van het
veld gestuurd wegens natrappen.
Dat akkefietje kostte hem destijds twee
duels,waarna Zidane de Haantjes vanaf
de kwartfinales weer bij de hand nam en
hen in eigen land naar de wereldtitel
loodste.Zidane (34) is trouwens niet de
eerste speler die op meerdere WK's rood
zag;de Kameroener Rigobert Song had de
primeur,met rood in 1994 en 1998.
In clubverband verloor Zidane ook wel
eens zijn hoofd.In 2001 gaf hij Jurgen
Kientz (HSV) een onvervalste kopstoot
en ook toen kon de Fransman inrukken.
Jij was anders degene die categoriek beweerde dat hij niet in het rijtje Pele en Maradona thuishoorde. (Nogal een kort rijtje overigens, maar dat terzijde.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:55 schreef Soul79 het volgende:
[..]
Ik vergelijk ze ook niet, dat doen andere figuren hier. En wat dan nog? Volgens jouw redenering is geen enkele speler met een ander te vergelijken. Dan zouden we snel zijn uitgeluld.
Maar het gaat om de kwaliteiten op basis waarvan je iemand een "groot voetballer" mag noemen. Bij Maradona zijn dat zijn pure aanvallende kwaliteiten, bij Zidane zijn dat niet de puur aanvallende kwaliteiten. Je kan natuurlijk altijd 11 spitsen op het veld gaan zetten, maar dan verlies je waarschijnlijk de helft van je wedstrijden met 10-0.quote:Overigens lijken ze meer op elkaar dan jij denkt. Zeker toen Maradona's dynamiek afnam speelde hij vaak als pure middenvelder.
amenquote:Op maandag 10 juli 2006 01:00 schreef drecksau het volgende:
Het is even zuur, maar de wereld zal Zidane deze actie wel vergeven. De aanleiding was tenslotte Marco Materazzi, de verpersoonlijking van alles wat slecht is in de mensheid. Daar kun je begrip voor hebben. Had ie Cannavaro of Nesta zo neergekopt dan was het echt onvergefelijk geweest. Nu is het alleen oerstom.
Inderdaad zeg. Als die op de kop van Materazzi was belandt moest ik nog maar zien of ie op was gestaan, zelfs een speler als hij zal we K.O. kunnen gaan na zoiets.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:59 schreef Da.Rock het volgende:
het was wel een mooie kopstoot..
quote:Op maandag 10 juli 2006 01:00 schreef drecksau het volgende:
Het is even zuur, maar de wereld zal Zidane deze actie wel vergeven. De aanleiding was tenslotte Marco Materazzi, de verpersoonlijking van alles wat slecht is in de mensheid. Daar kun je begrip voor hebben. Had ie Cannavaro of Nesta zo neergekopt dan was het echt onvergefelijk geweest. Nu is het alleen oerstom.
Bergkamp had dat veel minder dan Zidane hoor.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:04 schreef Stansfield het volgende:
Zidane heeft net een beetje hetzelfde als bergkamp. Geniale voetballers met een mooie stijl enz, maar af en toe laten ze zich helemaal gaan met natrappen enz.
Nee, ok, maar die opmerking over "11 spitsen" maakte ik ook alleen maar omdat het over de vergelijking tussen kwaliteiten ging. Zidane is gewoon een ander soort speler, punt. Geen dribbelaar, wel een aanvaller misschien, maar niet iemand die erop gericht is om zelf per se een goal te scoren.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:01 schreef Zorro het volgende:
Maradona was geen spits..
Materazzi is nu meer held dan ooitquote:Op maandag 10 juli 2006 01:00 schreef drecksau het volgende:
Ja misschien wel minder, maar soms ook van die volkomen onverwachte idiote acties. De frequentie was dan wel lager maar tegen argentinie in '98 had hij ook niet meer op het veld mogen staan als ik het me goed kan herinneren.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:04 schreef Ambrosius het volgende:
[..]
Bergkamp had dat veel minder dan Zidane hoor.
Ja hallo, dat is toch wat anders? Daar gaat het om de grootheid van een speler, en dat heeft niks te maken met wat voor type hij is. En Zidane zal in de toekomst gewoon niet met die 2 vergeleken worden, netzomin als Ronaldinho.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:00 schreef Clourhide het volgende:
[..]
Jij was anders degene die categoriek beweerde dat hij niet in het rijtje Pele en Maradona thuishoorde. (Nogal een kort rijtje overigens, maar dat terzijde.)
Ken jij Maradona eigenlijk wel? Sorry, maar hij verzette ook veel defensief werk en was vaker de gever van beslissende passes en voorzetten dan dat hij zelf scoorde. Het genie van Maradona was dat hij anderen beter liet spelen, hij was volkomen onzelfzuchtig en kon een ploeg beter laten draaien met zijn steekpassjes en positiespel. Precies dezelfde eigenschappen die Zidane ook heeft, alleen is Maradona daar gewoon wat beter in, terwijl hij als aanvullende eigenschap had dat hij dreigender naar de goal was.quote:[..]
Maar het gaat om de kwaliteiten op basis waarvan je iemand een "groot voetballer" mag noemen. Bij Maradona zijn dat zijn pure aanvallende kwaliteiten, bij Zidane zijn dat niet de puur aanvallende kwaliteiten. Je kan natuurlijk altijd 11 spitsen op het veld gaan zetten, maar dan verlies je waarschijnlijk de helft van je wedstrijden met 10-0.
True that.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:05 schreef the_legend_killer het volgende:
[..]
Materazzi is nu meer held dan ooit
Ja volgens mij tegen Joegoslavie ging ie ff op een speler staan.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:05 schreef Stansfield het volgende:
[..]
Ja misschien wel minder, maar soms ook van die volkomen onverwachte idiote acties. De frequentie was dan wel lager maar tegen argentinie in '98 had hij ook niet meer op het veld mogen staan als ik het me goed kan herinneren.
Die was gericht inderdaad maar gemeen was die niet.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:06 schreef addictivebeat het volgende:
Die kopstoot was zo hard en geplaatst, het was bijna eng om te zien.
Niet gemeen?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:08 schreef sig000 het volgende:
[..]
Die was gericht inderdaad maar gemeen was die niet.![]()
quote:Someone edited Materazzi's Wikipedia page to claim (supposedly based on lip-reading) that he called Zidane a terrorist ... the edit was removed. Anyway, most unreliable source ever, but it's a theory.
2 geniale kopstoten.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:09 schreef TimoBasso het volgende:
Ging die kopbal erin .. 2 -1
Was het nu een mega held op fok!
Zidane dit.. Zidane dat,Hij is verdomme ook maar een mens die een fout maakt..
Ik ben blij dat Italia terecht heeft gewonnen..
Maar Zidane nou voor de leeuwen gooien..daar walg ik op,tuurlijk keer ik zijn fout zwaar af..
De man is toch jaren lang een symbool geweest voor prachtig voetbal..
En als voetbal fan moetje daar toch wel minstens wat respect voor opbrengen..
Merci Zizou ... ( ik heb mijn zegje gedaan)
LOLquote:Op maandag 10 juli 2006 01:00 schreef drecksau het volgende:
De aanleiding was tenslotte Marco Materazzi, de verpersoonlijking van alles wat slecht is in de mensheid.
We wachten de nacht nog even afquote:Op maandag 10 juli 2006 01:10 schreef HeyFreak het volgende:
Jammer van dit smetje, maar ergens vind ik het ook jammer dat ZiZou hem niet hard genoeg heeft geraakt
Gekneuste ribben maybe? Was ie maybe wel iets te hoog voor nog hè?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:14 schreef HeyFreak het volgende:
[..]
Een ingeklapte long zou je toch wel snel merken dacht ik
niet hard genoeg gekopt dus
nâh...zal wel niet....quote:Op maandag 10 juli 2006 01:15 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Gekneuste ribben maybe? Was ie maybe wel iets te hoog voor nog hè?
Ik las doodquote:Op maandag 10 juli 2006 01:16 schreef Doderok het volgende:
Had Materazzi geen rood moeten krijgen voor de trap die hij geeft terwijl hij neergaat?
Wat dacht je van strafschop gemist, Henry er uit, blessure, niet gewisseld terwijl vragend om wissel?quote:Op maandag 10 juli 2006 00:55 schreef addictivebeat het volgende:
Hmm als dat alles was? Dan moet het eerder een optelling van incidentjes zijn geweest die we niet hebben gezien en dat dit de druppel was die de emmer deed overlopen. Maar Zidane wordt zo vaak getreiterd, waarom kon hij zich uitgerekend in deze wedstrijd niet beheersen?
Hij lijkt inderdaad bewust nog even Zidane een trap te willen geven.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:16 schreef Doderok het volgende:
Had Materazzi geen rood moeten krijgen voor de trap die hij geeft terwijl hij neergaat?
De kopstoot was meesterlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:20 schreef Manono het volgende:
[..]
Wat dacht je van strafschop gemist, Henry er uit, blessure, niet gewisseld terwijl vragend om wissel?
Sommige jongens maken kabaal om niets, anderen vragen zelden ergens om. Zidane doet altijd wat er van hem verwacht wordt. Als iemand als Zidane om een wissel gebaart doet hij dat niet zomaar, hij had pijn en zat er duidelijk doorheen. Het was hoffelijk geweest om hem er na die blessure uit te halen maar ook de laatste publiekswissel was hem niet gegund. Domenench met zijn niet-wisselbeleid zou hem uitknijpen tot het laatste moment van zijn carriere.
En dan komt zo'n broekie als Materazzi hem in zijn tepel knijpen.
Zidane heeft iig mijn hart gewonnen (al lang gelden trouwens) Kan me onder de omstandigheden voorstellen dat hij gefuckt reageert. En dat hij dat zo openlijk doet maakt het alleen maar af wat mij betreft.
![]()
Beetje snel door de bocht. Misschien wel omgekocht om Italie te laten winnen.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:23 schreef PrintScreen het volgende:
Jammer dat een zo geroutineerde speler als Zidane zichzelf niet in de hand kan houden en zichzelf dus zo laat gaan
Zwarte baldzijde aan het eind van zijn carriere is dit.
Dus moet het wel heel erg zijn wat hem daartoe dreefquote:Op maandag 10 juli 2006 01:23 schreef PrintScreen het volgende:
Jammer dat een zo geroutineerde speler als Zidane zichzelf niet in de hand kan houden en zichzelf dus zo laat gaan
Zwarte baldzijde aan het eind van zijn carriere is dit.
Of gewoon een stomme, debiele streek natuurlijk.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:25 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dus moet het wel heel erg zijn wat hem daartoe dreef![]()
Daar ga ik ook vanuit... maar dan nog... op zijn leeftijd zou je iets minder "ontvlambaar" zijn lijkt me.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:25 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dus moet het wel heel erg zijn wat hem daartoe dreef![]()
Surequote:Op maandag 10 juli 2006 01:26 schreef Jaytonism het volgende:
[..]
Of gewoon een stomme, debiele streek natuurlijk.
Tsja tof hoor, de wereldtitel verneuken voor je eigen land en voor het oog voor de hele wereld.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:20 schreef Manono het volgende:
[..]
Zidane heeft iig mijn hart gewonnen (al lang gelden trouwens) Kan me onder de omstandigheden voorstellen dat hij gefuckt reageert. En dat hij dat zo openlijk doet maakt het alleen maar af wat mij betreft.
![]()
OK, jij zal het weten.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:28 schreef Morwen het volgende:
[..]
SureHij is geprovoceerd en niet voor 1 keer
![]()
En hij is de enige die geprovoceerd is?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:28 schreef Morwen het volgende:
[..]
![]()
Dus moet het wel heel ernstig zijn wat er gezegd is. Zidane is een ervaren speler, die valt niet zomaar uit........quote:Op maandag 10 juli 2006 01:27 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Daar ga ik ook vanuit... maar dan nog... op zijn leeftijd zou je iets minder "ontvlambaar" zijn lijkt me.
Maar goed, we weten niet wat en hoe
Tuurlijk sig, tuurlijkquote:Op maandag 10 juli 2006 01:25 schreef sig000 het volgende:
[..]
Beetje snel door de bocht. Misschien wel omgekocht om Italie te laten winnen.![]()
Hoort erbij, weet hij ook. Zal er zelf ook niet vies van zijn. Domme gefrustreerde actie van hemquote:Op maandag 10 juli 2006 01:28 schreef Morwen het volgende:
[..]
![]()
Mits hij een kort lontje heeft en de belangen van het team minder laat wegen dan zijn eigen belang?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:30 schreef Morwen het volgende:
[..]
Dus moet het wel heel ernstig zijn wat er gezegd is. Zidane is een ervaren speler, die valt niet zomaar uit........
Penalty geraakt hoor, uiteindelijk kon hij prima door na die blessure! Als je echt aangeeft dat je eruit wil, ga je je gewoon aanstellen en ben je er zo uit....quote:Op maandag 10 juli 2006 01:20 schreef Manono het volgende:
[..]
Wat dacht je van strafschop gemist, Henry er uit, blessure, niet gewisseld terwijl vragend om wissel?
Truequote:
Of je doet dramatisch terwijl er niets aan de hand is... ikzelf zou niet mijn arm die ogenschijnlijk een blessure heeft opsteken als ik de bal wil omdat je van nature die arm ontziet, Zidane stak die geblesseerde arm constant omhoogquote:Op maandag 10 juli 2006 01:35 schreef MarkPeterse het volgende:
[..]
Penalty geraakt hoor, uiteindelijk kon hij prima door na die blessure! Als je echt aangeeft dat je eruit wil, ga je je gewoon aanstellen en ben je er zo uit....
Hij viel niet zomaar uit, hij kreeg een verdiende rode kaart.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:36 schreef Morwen het volgende:
[..]
True
En toch, ik vind het de man er niet naar om zomaar uit te vallen.
Vind je dat zelf ook niet ietwat vergezocht?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:40 schreef sig000 het volgende:
[..]
Laatste wedstrijd nog ff paar miljoen binnenhalen?![]()
Pffff, spuit elfquote:Op maandag 10 juli 2006 01:40 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Hij viel niet zomaar uit, hij kreeg een verdiende rode kaart.
quote:
Er zijn nog maar 10 in de omgang, ofzo.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:44 schreef dvdfreak het volgende:
Zidane je blijft een held![]()
![]()
Kan iemand hiervan een avater maken
[afbeelding]
Ja ok, hij heeft toch gegeven wat er in zat, resultaten waren er toch ook naar? En dan is die man geblesseerd en op, wat deed zijn land voor hem? Kan me daarom juist voorstellen dat hij dacht, hallo wissel me dan, het moet straks toch zonder mij verder, ik heb mijn best gedaan, maken jullie het nou af want ik trek het niet meer.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:29 schreef Silenus het volgende:
Tsja tof hoor, de wereldtitel verneuken voor je eigen land en voor het oog voor de hele wereld.![]()
Je kan beter deze nemen.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:44 schreef dvdfreak het volgende:
Zidane je blijft een held![]()
![]()
Kan iemand hiervan een avater maken
[afbeelding]
En dan maak je een overtreding en benadeel je je team?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:47 schreef Manono het volgende:
[..]
Ja ok, hij heeft toch gegeven wat er in zat, resultaten waren er toch ook naar? En dan is die man geblesseerd en op, wat deed zijn land voor hem? Kan me daarom juist voorstellen dat hij dacht, hallo wissel me dan, het moet straks toch zonder mij verder, ik heb mijn best gedaan, maken jullie het nou af want ik trek het niet meer.
Zidane heeft Frankrijk een dienst bewezen. Als ze zonder dit incident verloren hadden, dan was de teleurstelling nog groter geweest.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:34 schreef Ereinion het volgende:
Wat een afgang. Hoe kan je zo over je eigen carriere en land heen pissen. Wat voor dingen Materazzi ook heeft gezegd, het zal vast al tientallen keren naar het hoofd van Zidane zijn gesmeten tijdens zijn carriere. Nee, Zidane moest zonodig wraak nemen voor de pesterijtjes van zo'n snotneus als Materazzi. Mooie wraak Zidane, Materazzi is nu wereldkampioen, jij hebt alleen een kater. Als Zidane dit niet had gedaan had Frankrijk een goede kans gehad om wereldkampioen te worden, maar Zidane boord nu een heel lang een wereldkampioenschap door de neus omdat hij even zijn hoofd niet koel kon houden. Wat een sukkel
Zo een doodoener heb ik echt nog nooit gehoord.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:52 schreef Doderok het volgende:
[..]
Zidane heeft Frankrijk een dienst bewezen. Als ze zonder dit incident verloren hadden, dan was de teleurstelling nog groter geweest.
Zidane heeft dus misschien geen excuses aangeboden. Dan moet het wel heftig zijn geweest wat is voorgevallen.quote:Domenech said that Zidane regretted what had happened but refused to say if he had apologised.
Hoe dat zit komt binnenkort wel wat meer naar buiten.quote:Op maandag 10 juli 2006 01:41 schreef PrintScreen het volgende:
[..]
Vind je dat zelf ook niet ietwat vergezocht?
Hij is al binnen, heeft dat geld niet nodig.
Als dat wat jij beweert echt zo mocht zijn dan is mijn respect voor Zidane echt in 1 keer om zeep geholpenquote:Op maandag 10 juli 2006 01:55 schreef sig000 het volgende:
[..]
Hoe dat zit komt binnenkort wel wat meer naar buiten.Sommige dingen krijgen later een andere betekenis en wending als er meer van bekend is.
![]()
Mah dat deed hij toch, maar hij werd verzocht door te spelen?quote:Op maandag 10 juli 2006 01:50 schreef PrintScreen het volgende:
En dan maak je een overtreding en benadeel je je team?
Maak dan echt duidelijk dat je gewisseld wilt worden en doe niet zo dom als ie nu heeft gedaan
Vind ik een goed punt. Ik denk dat Zidane wist dat als het op hem aan zou komen (Henry was er al uit), hij misschien zou falen, gezien zijn toestand. Dus wellicht heeft hij zowel Frankrijk als zichzelf die afgang bespaard..quote:Op maandag 10 juli 2006 01:52 schreef Doderok het volgende:
Zidane heeft Frankrijk een dienst bewezen. Als ze zonder dit incident verloren hadden, dan was de teleurstelling nog groter geweest.
als ie niet Avater size is kan je beter grootbeeld kijkenquote:
En inderdaad zo werkt 't gewoon.quote:Op maandag 10 juli 2006 02:15 schreef hoM3r het volgende:
Zidane werd gewoon boos omdat Materazzi iets ergs tegen hem zei en gaf hem daarom een kopstoot op zijn ribben. Materazzi valt om, staat weer op, schiet een penalty erin en is wereldkampioen, Zidane gaat naar de kleedkamer en komt niet meer terug en eindigt zijn carriere op trieste wijze, en hij laat zijn land in de steek. Dat hij al veertigduizend bekers en prijzen heeft gewonnen doet daar niks aan af. Zidane is (ondanks 1 van de mooiste penalties ooit genomen) gewoon geen held deze wedstrijd, en Materazzi wel.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |