Ja, of je laat het standaard draaien zonder goede reden. Langzamere CPU's zijn namelijk veel toffer.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:31 schreef S1nn3rz het volgende:
koop dan gewoon wat snellers![]()
en maar stoer doen op een internetforum (vooral tweakers)
mijn klacht: mensen die het geld niet hebben om wat goeds te kopen, en toch stoer doen met een opgevoerde 633mhz.![]()
als die 633MHz origineel 75MHz was ben je toch goed bezigquote:Op zondag 9 juli 2006 19:31 schreef S1nn3rz het volgende:
mijn klacht: mensen die het geld niet hebben om wat goeds te kopen, en toch stoer doen met een opgevoerde 633mhz.![]()
Die zal waarschijnlijk denken: "hah daar hebbie weer zon Sjonnie die perse met zijn brik een Ferrari ingehaald moet hebben.Jammer dat die flitser hier staat, anders had ik hem laten zien dat een golf natuurlijk nooit zomaar een Ferrari in kan halen, of de Ferrari mankeert iets."quote:met een Golf een Ferrari inhalen is toch grappig, vooral de blik op diegene z'n gezicht...
Dat is gewoon pauper. Als je met een golf sneller wilt zijn dan een 360 of een F430, dan heb je meer nodig dan neppe luchtinlaten, taartscheppen en No-Fear stickers.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef teh_m0nkey het volgende:
Stelletje kutjosties zijn jullie ook hè, computers van Dell kopen waar je geen ruk mee kan, voor dat geld koop ik een PC waarmee je nog 5 jaar goed op gang bent, ff voor de narrowminded: met een Golf een Ferrari inhalen is toch grappig, vooral de blik op diegene z'n gezicht...
asl ik iets snellers wil dan koop ik het gewoon. tot die tijd vermaak ik me wel met mijn systeem.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:43 schreef RainofDeath het volgende:
Meneer heeft zelf alles wat het snelste van het snelste is? zo nee, zou je niks snellers willen hebben zonder er voor te betalen?
HAHAH MIJN PC IS SNELLER DAN DEJ OUWE!!!!11quote:Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef teh_m0nkey het volgende:
Stelletje kutjosties zijn jullie ook hè, computers van Dell kopen waar je geen ruk mee kan, voor dat geld koop ik een PC waarmee je nog 5 jaar goed op gang bent, ff voor de narrowminded: met een Golf een Ferrari inhalen is toch grappig, vooral de blik op diegene z'n gezicht...
Een no-fear sticker geeft anders wel 125PK winst hoor! Je petje scheef op je kop zetten levert nog 25PK extra op.quote:Op zondag 9 juli 2006 19:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
Dat is gewoon pauper. Als je met een golf sneller wilt zijn dan een 360 of een F430, dan heb je meer nodig dan neppe luchtinlaten, taartscheppen en No-Fear stickers.
O.k dat was dus een ongewenste zaadlozingquote:Op zondag 9 juli 2006 20:06 schreef Jeff1981 het volgende:
Weet je wel niet hoe kicke 't is als je Firefox in 0,584931 seconde opstart in plaats van 0,6 seconde?![]()
Je bent in de war met Opera. Met Firefox moet je maar net geluk hebben dat het startquote:Op zondag 9 juli 2006 20:06 schreef Jeff1981 het volgende:
Weet je wel niet hoe kicke 't is als je Firefox in 0,584931 seconde opstart in plaats van 0,6 seconde?![]()
Whahaquote:Op zondag 9 juli 2006 20:17 schreef Lunar het volgende:
[..]
Je bent in de war met Opera. Met Firefox moet je maar net geluk hebben dat het start
"computers van Dell"quote:Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef teh_m0nkey het volgende:
Hmm, Pentium 3 ben ik toch met je oneens. Oké, voor browsen enzovoorts is het voldoende, maar meer kun je er toch echt niet mee.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mijn pc gaat al een hele tijd mee, en ook pentium 3's voldoen nog uitstekend als je tenminste niet achter iedere "hebben om te hebben" of "mijn buurjongen heeft er ook een dus moet ik een snellere" trend aanrent.
Ja, ongeveer 20 euro voor de beste CPU cooler, en als het goed is heb je al een goede case (kost ook maar 100 euro max inclusief voeding/ventilatoren).quote:Op zondag 9 juli 2006 20:59 schreef HUG-LIFE het volgende:
vb.
Athlon 64 X2 4200+ (2000MHz) +/- 379 euro
Athlon 64 x2 4600+ (2400MHz) +/- 579,-
Athlon 64 x2 4200+ @ 2400Mhz = 4600+ = 379 euro
verschil = 200 euro
weliswaar kost koelingswaren ook nog wat...
i
Dan heb je nog maar 3x zoveel nodig om op dat van een Ferrari te zittenquote:Op zondag 9 juli 2006 20:02 schreef Barcaconia het volgende:
[..]
Een no-fear sticker geeft anders wel 125PK winst hoor! Je petje scheef op je kop zetten levert nog 25PK extra op.
het topic doorlezen was je iets teveel moeite zeker.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS is een mafketel. Hij is schijnbaar een van die gekken die telkens een nieuwe cpu aanschaffen als die op de markt komt. Beste kerel, denk je nou werkelijk niet dat er bij Intel en AMD niet allang cpu's van 5 Gz op de plank liggen, wachtend op het juiste moment om te verkopen? Het is allemaal marktwerking, in stand gehouden door mafketels zoals jij die telkens het nieuwste van het nieuwste moeten hebben.
Mijn pc gaat al een hele tijd mee, en ook pentium 3's voldoen nog uitstekend als je tenminste niet achter iedere "hebben om te hebben" of "mijn buurjongen heeft er ook een dus moet ik een snellere" trend aanrent.
Ja ik zou jouw gezicht wel eens willen zien als mijn windows sneller laad als de jouwequote:Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef teh_m0nkey het volgende:
Dit is echt een typische ik-kan-niet-overklokken-dus-ik-kots-op-mensen-die-het-wel-kunnen-en-het-liefst-neem-ik-ze-anaal-topicquote:Op zondag 9 juli 2006 19:31 schreef S1nn3rz het volgende:
Ik heb een Duron 1400mhz @ 2380mhz haat je me nu?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:31 schreef S1nn3rz het volgende:
Dat toetsenbord!quote:Op maandag 10 juli 2006 02:22 schreef Biogarde het volgende:
Ja, hoi!
Nu we hier toch zijn:
Ik heb een nieuwe pc gekocht, maar nu vraag ik me af, of ik er een scanner op aan kan sluiten.
Ik heb er voor de duidelijkheid een plaatje bijgedaan:
[afbeelding]
Dank u![]()
Heeft ie USBquote:Op maandag 10 juli 2006 02:22 schreef Biogarde het volgende:
Ja, hoi!
Nu we hier toch zijn:
Ik heb een nieuwe pc gekocht, maar nu vraag ik me af, of ik er een scanner op aan kan sluiten.
Ik heb er voor de duidelijkheid een plaatje bijgedaan:
[afbeelding]
Dank u![]()
Euh nee, want de duurdere versie heeft betere yields waardoor hij wel op een hogere snelheid kan draaien. Stock processoren zijn nooit overgelocked tenzij je hem in zo en aggenebbis winkel heb gehaald, pauperquote:Op zondag 9 juli 2006 19:51 schreef Mokz het volgende:
Oh, en vaak is het ook nog zo dat een duurdere versie van dezelfde processor gewoon een overclockte is met een betere koeler.
Wie is er hier nou de pauper, meneertje-die-alles-van-pc's-weet.quote:Op maandag 10 juli 2006 14:05 schreef Nawien het volgende:
[..]
Euh nee, want de duurdere versie heeft betere yields waardoor hij wel op een hogere snelheid kan draaien. Stock processoren zijn nooit overgelocked tenzij je hem in zo en aggenebbis winkel heb gehaald, pauper![]()
Lijkt me duidelijkquote:Op maandag 10 juli 2006 14:10 schreef GioStyle het volgende:
[..]
Wie is er hier nou de pauper, meneertje-die-alles-van-pc's-weet.![]()
Dat neigt naar jou.. pauperquote:pau·per (de ~ (m.), ~s)
1 maatschappelijk misdeeld persoon => arme
pau·pe·ris·me (het ~)
1 algemene armoede ten gevolge van maatschappelijke omstandigheden
Op dit moment zit ik met een laptop p2 400 Mhz en 256 Mb op fok. Er draait xp op en dat gaat prima. En firefox dat toch al gauw 40 Mb van je geheugen afsnoeptquote:Op zondag 9 juli 2006 20:56 schreef EvilWasp het volgende:
[..]
Hmm, Pentium 3 ben ik toch met je oneens. Oké, voor browsen enzovoorts is het voldoende, maar meer kun je er toch echt niet mee.
*Checkt Nawiens Profiel*quote:Op maandag 10 juli 2006 14:27 schreef Nawien het volgende:
[..]
Lijkt me duidelijk![]()
[..]
Dat neigt naar jou.. pauper![]()
quote:Beroep: Pimp
Hobbies/interesses: Pimpen, sporten en mixen
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:50 schreef tho_Omas het volgende:
[..]
.....dan heb je meer nodig dan neppe luchtinlaten, taartscheppen en No-Fear stickers.
Is er niet.quote:Op zondag 9 juli 2006 20:49 schreef vogeltjesdans het volgende:
TS is een mafketel. Hij is schijnbaar een van die gekken die telkens een nieuwe cpu aanschaffen als die op de markt komt. Beste kerel, denk je nou werkelijk niet dat er bij Intel en AMD niet allang cpu's van 5 Gz op de plank liggen, wachtend op het juiste moment om te verkopen? Het is allemaal marktwerking, in stand gehouden door mafketels zoals jij die telkens het nieuwste van het nieuwste moeten hebben.
quote:Op maandag 10 juli 2006 14:05 schreef Nawien het volgende:
[..]
Euh nee, want de duurdere versie heeft betere yields waardoor hij wel op een hogere snelheid kan draaien. Stock processoren zijn nooit overgelocked tenzij je hem in zo en aggenebbis winkel heb gehaald, pauper![]()
Vandaag in het nieuws: IBM test een processor op 500 Ghz. Okee, vloeibare helium koeling tot - 270 graden, maar als dat al kan, denk je dan echt niet dat een simpele 5 Ghz processor al niet allang op de plank ligt? Of tenminste het final ontwerp? Waar het om gaat is, dat de producenten van electronica ons telkens maar een klein beetje technologieverbetering bieden. En dat die trend in stand wordt gehouden door mafketels als TS die telkens het nieuwste van het nieuwste willen hebben.quote:
Ik moet toch wat in mijn 8/9 vrije weken.quote:Op maandag 10 juli 2006 23:05 schreef Nawien het volgende:
[..]
Ben jij zo een vieze profielgeilerd ofzo?![]()
1. Meer Ghz != Meer snelheidquote:Op woensdag 12 juli 2006 23:05 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Vandaag in het nieuws: IBM test een processor op 500 Ghz. Okee, vloeibare helium koeling tot - 270 graden, maar als dat al kan, denk je dan echt niet dat een simpele 5 Ghz processor al niet allang op de plank ligt? Of tenminste het final ontwerp? Waar het om gaat is, dat de producenten van electronica ons telkens maar een klein beetje technologieverbetering bieden. En dat die trend in stand wordt gehouden door mafketels als TS die telkens het nieuwste van het nieuwste willen hebben.
Vorig jaar is een filmpje verschenen van iemand die een processor overklokte tot boven de 5 Ghz. Okee, met een koeltoren gevuld met vloeibaar stiksof erop, maar dat mag de pret niet drukken.
Ik kan me herinneren dat een aantal jaren geleden werd gezegd dat de harde schijven van toen tegen hun limiet aanzaten (400 Gb). Tegenwoordig heb je ze al van 0,5 Tb
Waarom zouden ze het wel doen? Als er geen concurrentie is, zou ik het ook zo lang mogelijk uitstellen, omdat je er dan in de tussentijd veel geld verdient met andere producten. En als de concurrentie dreigt met iets snellers te komen, dan pas het product uitbrengen. Stukje marketing, denk ik zo.quote:Op donderdag 13 juli 2006 20:48 schreef Mokz het volgende:
[..]
1. Meer Ghz != Meer snelheid
2. Die 500 Ghz processor is niet nuttig voor normaal computergebruik. Hij is niet functioneel, het is alleen een testmodel die verder geen nut heeft. Lees het artikel op tweakers er maar op na.
3. ''Experts'' zeggen constant dat het huidige product 'top of the range' en 'best one ever' is. Dit zijn gewoon marketingtrucs (dit is het beste, beter komt er niet, koop maar hoor, prijs gaat toch niet omlaag)
4. Waarom zouden ze het in godesnaam achterhouden, als Intel ineens een processor uit kon brengen die 10x zo snel was als iedere andere processor zouden ze dat echt wel doen.
Als je zo door blijft gaan is een schopje richting TRU wel op zijn plaats.
Joh, die liggen al lang op de plank. Zouden ze die nu uitbrengen, dan kunnen ze opdoeken. Marketing noemen ze datquote:Op donderdag 13 juli 2006 20:48 schreef Mokz het volgende:
[..]
1. Meer Ghz != Meer snelheid
2. Die 500 Ghz processor is niet nuttig voor normaal computergebruik. Hij is niet functioneel, het is alleen een testmodel die verder geen nut heeft. Lees het artikel op tweakers er maar op na.
3. ''Experts'' zeggen constant dat het huidige product 'top of the range' en 'best one ever' is. Dit zijn gewoon marketingtrucs (dit is het beste, beter komt er niet, koop maar hoor, prijs gaat toch niet omlaag)
4. Waarom zouden ze het in godesnaam achterhouden, als Intel ineens een processor uit kon brengen die 10x zo snel was als iedere andere processor zouden ze dat echt wel doen.
Als je zo door blijft gaan is een schopje richting TRU wel op zijn plaats.
quote:Op zondag 9 juli 2006 19:44 schreef YuckFou het volgende:
[..]
als die 633MHz origineel 75MHz was ben je toch goed bezig![]()
RoflMaoquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:07 schreef Biogarde het volgende:
Overigens mn laptop net zitten onderclocken naar 25Mhz
IE opstarten duurde 3, 5 minuut
Die liggen echt NIET op de plank. Dat zou juist heel erg dom zijn. Dan zit je met producten die over een paar jaar misschien helemaal niet zo goed zijn, omdat de concurrent een veel betere techniek ontwikkeld. Nee zo werkt dat niet.quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Joh, die liggen al lang op de plank. Zouden ze die nu uitbrengen, dan kunnen ze opdoeken. Marketing noemen ze dat![]()
Wie heeft het over een paar jaarquote:Op donderdag 13 juli 2006 23:29 schreef TC03 het volgende:
[..]
Die liggen echt NIET op de plank. Dat zou juist heel erg dom zijn. Dan zit je met producten die over een paar jaar misschien helemaal niet zo goed zijn, omdat de concurrent een veel betere techniek ontwikkeld. Nee zo werkt dat niet.
Ja, want dan kan die chip meer aanquote:Op maandag 10 juli 2006 23:09 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
betere yields, daar wordt ie een stuk sneller van ja
Klopt, dus waar komt het in lekentaal op neerquote:Op vrijdag 14 juli 2006 10:08 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
nee, dan zitten er meer werkende chips in een wafer![]()
Neen.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:09 schreef Nawien het volgende:
[..]
Klopt, dus waar komt het in lekentaal op neer![]()
dat intel/amd meer geld per CPU verdient, omdat er minder uitval is. heeft niets met snelheid te maken.quote:Op vrijdag 14 juli 2006 18:09 schreef Nawien het volgende:
[..]
Klopt, dus waar komt het in lekentaal op neer![]()
ik moet al helemaal niets van intel hebbenquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:41 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
dit intel/amd meer geld per CPU verdient, omdat er minder uitval is. heeft niets met snelheid te maken.
intel gaat amd komende tijd flink ownen met hun nieuwe cpuquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:45 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
ik moet al helemaal niets van intel hebben
gelieve niet meer te gebruiken in dit topic.
de verkopen kakken helemaal in bij intel. het is dat apple nog wat overjaars rommel van ze heeft gekocht anders verkochten ze helemaal gene reet meerquote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:47 schreef Byte_Me het volgende:
[..]
intel gaat amd komende tijd flink ownen met hun nieuwe cpu![]()
whehe, intel heeft het grootste deel van de complete CPU markt in handen. AMD heeft daar een aardig deel van afgesnoept, maar komend jaar gaan ze weer een deel verliezen.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 12:48 schreef S1nn3rz het volgende:
[..]
de verkopen kakken helemaal in bij intel. het is dat apple nog wat overjaars rommel van ze heeft gekocht anders verkochten ze helemaal gene reet meer
quote:
Nu ben je een stap te ver.quote:dat intel/amd meer geld per CPU verdient, omdat er minder uitval is. heeft niets met snelheid te maken.
..De mijne start op in 18 sec.quote:Op maandag 10 juli 2006 00:36 schreef osmo het volgende:
[..]
Ja ik zou jouw gezicht wel eens willen zien als mijn windows sneller laad als de jouwe
Waarom bouwen Intel en AMD dan telkens nieuwe fabrieken om naar 65Nm te gaan of naar 40Nm? Volgens jouw logica moeten die fabrieken dus ook ergens onder een doekje in de woestijn zitten?quote:Op donderdag 13 juli 2006 23:03 schreef Biogarde het volgende:
[..]
Joh, die liggen al lang op de plank. Zouden ze die nu uitbrengen, dan kunnen ze opdoeken. Marketing noemen ze dat![]()
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |