abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_45176598
quote:
Chelsea target 100m Chinese fans in global campaign

Jonathan Watts in Beijing
Monday January 8, 2007
Guardian Unlimited

An enthusiastic Chinese fan. Chelsea marketing bosses hope the internet will let them mine ardent support for the Premier League. Photograph: Greg Wood/EPA

Chelsea Football Club's plans for world domination came a mouse click closer to realisation yesterday with a Chinese internet tie-up that adds more than 100m people to the club's potential fanbase.
The launch of a Mandarin language website in conjunction with China's biggest portal, Sina, is part of an intensifying global contest for hearts and wallets that pits the London side against Manchester United, Real Madrid and Juventus.

It will soon be followed by the release of a Bollywood film aimed at making Stamford Bridge lovers out of India's middle-class, as well as a pre-season tour to the United States by Jose Mourinho's team and an intensified Asia marketing strategy with Adidas and Samsung.

Article continues

--------------------------------------------------------------------------------

--------------------------------------------------------------------------------
With the world's biggest population and the fastest growing economy, China is seen as having huge potential by football giants such as Manchester United and Real Madrid, both of which have sent teams to tour here in recent years.
Apart from lucrative friendlies every two or three years, however, few foreign clubs have made much money here because average incomes are still below Ŗ1,000 per year. Two Manchester United-themed restaurants in Chengdu were recently forced to close because customers were not willing to pay extra for the brand.

Instead of opening their own outlets, Chelsea - which is neck and neck with Manchester United in terms of popularity, according to market research surveys - will focus their efforts on the internet, grass-roots support and cooperation with the national football association.

Their new website partner, Sina, is the most powerful force in the Chinese internet, which has more than 120m users. Sina will translate material from Chelsea's English website and add comment from a local perspective in return for a share of revenues from advertising, sponsorship, online sales and membership subscriptions. Within a year, it is expected to turn a profit.

At its launch, the website featured a video clip of Ashley Cole speaking Mandarin with a cockney accent, still pictures of Frank Lampard kissing his ring finger to celebrate a goal, and a haggard Mourinho reading from an autocue about how much he is looking forward to answering questions from millions of Chinese fans.

In the days and months ahead, Chelsea will also announce plans for a first-team tour of China - possibly as early as 2008 - and the hosting of the Chinese Olympic football team at the London club's training ground later this year. In association with the Asian Football Confederation, Chelsea will also expand a grass-roots coaching programme from the current two cities - Qingdao and Wuhan - to 15, including Beijing and Shanghai.

Dong Lu, a leading Chinese football journalist, said Chelsea appealed to younger fans more than Manchester United or Real Madrid. "Their popularity has grown in the past two or three years because of the impressive power of their football. Until now, their fans have been scattered around a number of different bulletin boards. Sina, as the biggest force in the Chinese internet, can bring them together. There is great potential for the two to develop their business."

But despite the emphasis on youth at the website launch ceremony, one older Chelsea supporter also crept out of the woodwork - the British ambassador, William Ehrman, who said he became a Blues fan in 1958.

The Premier League has a devoted following in China, thanks partly to the relative success of home-grown players such as Sun Jihai at Everton and new arrivals such as Zheng Zhi at Charlton.

Activities off the pitch are just as important in the race to be the world's top football brand. Paul Smith, the club's business affairs director, said he had just been to India, which the club has identified as a potential growth market despite its reputation as a cricket-mad nation. He revealed that Chelsea would make a "cameo appearance" in an upcoming Bollywood film in which a key character is a Blues' fan.
pi_45176719
haha, ik zie het al voor me, Terry als biddende boeddhist, Makalele die een slang uit een mand tovert en Drogba als koeien-herder.

Maar dit is weer een stap in de poging om de grootste club ter wereld te worden.
PSV --- Chelsea FC --- Frank Lampard --- Heinz-Harald Frentzen --- Timo Glock
pi_45176750
Eerst maar eens beginnen met London lijkt me
pi_45177603
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:17 schreef mcyodogg het volgende:

Maar dit is weer een stap in de poging om de grootste club ter wereld te worden.
Never gonna happen.
While we're living, the dreams we have as children fade away
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45178165
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:18 schreef Erasmusch het volgende:
Eerst maar eens beginnen met London lijkt me
Idd, wil je de grootste worden dan moeten je resultaten er allereerst voor zijn.
pi_45179952
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 14:51 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Never gonna happen.
Ik denk dat de baas er over een paar jaar de stekker uit trekt.
En dan zit je opeens zonder een hoop centen.
pi_45180756
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 15:10 schreef Urquhart het volgende:

[..]

Idd, wil je de grootste worden dan moeten je resultaten er allereerst voor zijn.
Ze moeten sowieso een paar keer de Champions League winnen, om dat te bereiken. Al heeft Manchester United ook veel bereikt met 'maar' twee titels.
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:03 schreef the_legend_killer het volgende:

[..]

Ik denk dat de baas er over een paar jaar de stekker uit trekt.
En dan zit je opeens zonder een hoop centen.
Ik denk niet dat Roman ineens ermee kapt en Chelsea met een gat achterlaat. Ze bouwen naar een structuur toe waarin de club op beide benen kan blijven staan. Dat gaat geleidelijk en pas dan zie ik hem eruit stappen. Dan is zijn missie geslaagd. Hij kan er natuurlijk altijd eerder mee stoppen, maar dan zijn zijn investeringen voor niets geweest.
pi_45180806
Treble

Gaat niet gebeuren. Ik ben daar vrij zeker van De vloek van een lelijke kutclub?

ManU!!!!!!!!!!!!
lekker faxen heel de dag echt genot
pi_45182069
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef mcyodogg het volgende:

[..]

Ze moeten sowieso een paar keer de Champions League winnen, om dat te bereiken. Al heeft Manchester United ook veel bereikt met 'maar' twee titels.
[..]

Ik denk niet dat Roman ineens ermee kapt en Chelsea met een gat achterlaat. Ze bouwen naar een structuur toe waarin de club op beide benen kan blijven staan. Dat gaat geleidelijk en pas dan zie ik hem eruit stappen. Dan is zijn missie geslaagd. Hij kan er natuurlijk altijd eerder mee stoppen, maar dan zijn zijn investeringen voor niets geweest.
Ik denk dat Roman dit ziet als een speeltje
pi_45182621
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 16:26 schreef mcyodogg het volgende:

Als hij op dat moment dan eruit stapt, zijn z'n investeringen ook voor niks geweest.

Het geld wat hij erin heeft gestopt, zal hij er never nooit meer uitkrijgen. Maar dat boeit 'm denk ik ook helemaal niks.
AFC Ajax | Borussia Mönchengladbach] | Kansas City Chiefs | Alabama Crimson Tide
pi_45183471
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:16 schreef zjroentje het volgende:

[..]

Als hij op dat moment dan eruit stapt, zijn z'n investeringen ook voor niks geweest.

Het geld wat hij erin heeft gestopt, zal hij er never nooit meer uitkrijgen. Maar dat boeit 'm denk ik ook helemaal niks.
Juist wel, dan heeft hij Chelsea naar een hoger plan getilt, waar het ook kan blijven staan. Als het dalijk allemaal in elkaar dondert, dan pas is het zinloos geweest. Sterker nog, dan had ik liever dat hij er helemaal van afgebleven was.
pi_45183693
Financieel bedoel ik.

Zou het 'm dan echt alleen om de eer/status te doen zijn?
pi_45183803
Volgens mij zijn er wel betere zaken om geld in te stoppen, om er beter uit te komen. Maar wie weet, misschien dat hij verwacht dat de voetballerij steeds winstgevender wordt, zodat hij er wat uit kan halen. Al heb ik natuurlijk liever dat wat Chelsea verdiend, weer terug de club in gepompt wordt.
pi_45183875
Is Chelsea eigenlijk beursgenoteerd?
pi_45184191
quote:
Op dinsdag 9 januari 2007 17:54 schreef zjroentje het volgende:
Is Chelsea eigenlijk beursgenoteerd?
Jawel. Maar dat is niet alleen de club, maar als onderdeel van de hele Chelsea Village wat een paar geleden is opgezet.
pi_45292727
quote:
"Mourinho stapt op na dit seizoen"

12-01-2007 Voetbalzone

The Sun laat optekenen dat José Mourinho na dit seizoen opstapt als manager van Chelsea. De Portugese oefenmeester zou dit hebben verteld aan een goede vriend. Internazionale zou hem een contract willen aanbieden.
"Het is mooi geweest, aan het einde van het seizoen stap ik op. Ik weet niet waar ik dan ga werken", zou Mourinho hebben verteld aan een van zijn naasten. Naar verluidt is de Chelsea-trainer boos, omdat hij steeds minder beslissingen mag nemen bij de Londenaren.

De geruchten rond het vertrek van Mourinho worden nog eens extra aangewakkerd door Cesar Peixoto, die onder Mourinho bij Porto speelde. "Ik weet dat Mourinho op huizenjacht in Milaan is", vertelde Peixoto aan Spaanse journalisten.

Internazionale is al enkele malen gelinkt aan de Portugees. Als de Nerazurri met huidige trainer Roberto Mancini geen nieuw contract overeenkomen zou voorzitter Massimo Moratti zijn interesse verleggen naar Mourinho.
En Robben zou in de belangstelling staan van Bayern.
pi_45293990
Ik vind toch Robben 1 van de betere op dit moment bij Chelsea.
  zaterdag 13 januari 2007 @ 08:05:00 #168
61885 jojomen4
hungersite.com
pi_45307320
Als Robben weg mag gaat ie naar Real Madrid. Denk dat Calderon z'n verkiezingsbeloften nog wel wil inlossen. Aankomende zomer gaat ie namelijk ook keihard op Kaka jagen nadat ie veel kritiek heeft gekregen omdat ie geen van de 3 beloofde spelers heeft gehaald.
"En esta fabrica, en este Estadio, hicimos realidad todos nuestros sueņos" Alfredo Di Stefano
pi_45311603
Hoor dat op Football Focus. Mourinho wilde Micah Richards maar mocht dat niet, Frank Arnesen en Piet de Visser legden Alex voor

Ook heeft hij ingestemd met de transfer van Shevchenko, terwijl hij liever Eto'o wou
pi_45313042
quote:
Op zaterdag 13 januari 2007 13:30 schreef AminBen het volgende:
Hoor dat op Football Focus. Mourinho wilde Micah Richards maar mocht dat niet, Frank Arnesen en Piet de Visser legden Alex voor

Ook heeft hij ingestemd met de transfer van Shevchenko, terwijl hij liever Eto'o wou

Kan Alex dat snelle spel daar wel aan?

En Eto'o gaat volgens mij niet zomaar weg bij Barcelona
pi_45313215
En al zeker niet naar Chelsea.
pi_45313263
D'r moet gewoon gewoon wat bij centraal achterin, want zoals woensdag tegen Wycombe, heb je er geen 1 tot je beschikking. Alex is een topper, maar soms vraag ik me ook af of hij ideaal is voor de PL. Of hij wel behendig genoeg is. Boulahrouz heeft dat probleem namelijk ook. Topverdediger, maar hij laat zich wel eens voorbij spelen door behendige spelers, en dat levert wel eens vrije trappen, penalty's en tegengoals op.

Robben wil ik graag nog even houden. Die is nu terug in topvorm aan het komen, en absoluut beter dan Kalou, SWP en zelfs Shevchenko op dit moment. Maar goed, Mourinho lijkt niet altijd al te gecharmeerd, wat dat betreft is het afwachten of er een trainerswissel komt deze zomer.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 17:54:52 #173
153711 SpankTheMonkey
It's Nice! I like!
pi_45537844
Cech maakte vandaag mét helm zijn rentree na een schedelblessure.
pi_45537887
Het enige positieve wmb aan vanmiddag, de terugkeer van Cech.

Aan die goals kon hij niet veel doen, voor de rest had hij 1 hele goede redding en wat vangballen. Maar die ene redding liet mij zien dat hij het nog heeft.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:10:16 #175
97452 VinnieJones
So you're a righty?
pi_45538276
1.Zonder Terry zit het achter niet goed in elkaar..

2.Chelsea is niet creatief genoeg op het middenveld. Essien, Makelele, Geremi en Mikel zijn leuk en aardig maar allemaal zijn het houthakkers.
+ Lampard is niet in vorm, en Ballack ook niet..

Kalou is niet een Chelsea waardig speler, die moet naar een club als Newcastle..
Robben en J.Cole te vaak afwezig..

Sheva en Drogba zijn ook best nutteloos zonder een creatieve middenveld..En andere goeie spitsen lopen er niet..
--------------
Mourinho is een goede trainer.. Maar hij moet wat minder houthakkers opstellen..
The cardinal rule is to keep them playing and to keep them coming back. The longer they play, the more they lose, and in the end, we get it all.
  zaterdag 20 januari 2007 @ 18:45:45 #176
139407 jorienvdherik
Feyenoord KNVB Beker 07-08
pi_45539262
Ze hadden Crespo nooit moeten verhuren
pi_45629061
Finale Carling Cup is bereikt, na een 4-0 zege op Wycombe. Hopelijk een voorproefje op meer finales.
quote:
Terry wil verlengen als Mourinho blijft

24/1/2007 12:20

Chelsea en aanvoerder John Terry zijn in onderhandeling over een nieuw contract. De 26-jarige verdediger heeft de clubleiding daarbij om garanties gevraagd dat de Londense club komende zomer niet van trainer wisselt.

'John heeft me gevraagd of hij volgend seizoen nog onder leiding van dezelfde trainer zou werken en ik heb hem geantwoord dat ik denk van wel', verklaarde coach José Mourinho na afloop van de met 4-0 gewonnen halve finale van het League Cup-toernooi tegen Wycombe Wanderers.

'JT heeft me gezegd dat hij het moeilijk zou vinden om onder een andere coach te spelen. Hij wil zijn carričre onder mijn leiding voortzetten, omdat hij het eens is met mijn opvattingen. Hij voelt zich er gemakkelijk bij.'

De laatste weken is veel gespeculeerd over een mogelijk vertrek van Mourinho. De relatie tussen de Portugees en eigenaar Roman Abramovitsj zou verslechterd zijn. Daarnaast vielen de resultaten tegen en gaf de coach openlijk af op een aantal van zijn spelers.

Overigens is Terry weer bijna wedstrijdfit na een operatie aan zijn rug. De verwachting is dat hij op 31 januari tijdens het thuisduel met Blackburn Rovers weer zijn opwachting zal maken in het eerste elftal.
Mooi om te zien dat naast de supporters, ook een van de steunpilaren van dit team, 100% achter de trainer blijft staan
pi_46170138
Wanneer komen de Nederlanders eigenlijk terug ?

Terry vandaag ?
pi_46171087
Boulah en Robben zijn nog twijfelgevallen voor vandaag. Ik verwacht eigenlijk niet dat ze zullen beginnen, maar wellicht dat ze minuten gaan maken.

Terry heeft al wat minuten gemaakt tegen Charlton, en die zal vandaag ook wel een helft/driekwart wedstrijd spelen.
pi_46171968
Mooi
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')