Ik wacht met spanning af!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:07 schreef femmeChantal het volgende:
Klinkt goed!
Zal eens nadenken over eigen stoofpotrecept.
Bedankt! (Was me niets opgevallen.)quote:Op zondag 9 juli 2006 17:12 schreef coltje87 het volgende:
foutje..
Alvast eet smakelijk voor woensdag!quote:Op zondag 9 juli 2006 17:17 schreef coltje87 het volgende:
Denk dat het dan woensdag wordt.. Even overleggen met de rest van de fam. Je hoort gelijk hoe het was!
Vooruit dan maarquote:
quote:Nodig:
4 plakken doorregen spek
4 eetlepels boter
2 panklare kippen van elk 500 gram
1 afgestreken theelepel zout
¼ theelepel peper
¼ kopje cognac
3 kopjes rode wijn,
2 kopjes kippenbouillon (van tablet)
1 teentje knoflook
¼ theelepel gedroogde tijm
1 laurierblad
8 sjalotjes
2 kopjes morieljes (uit blik)
1 eetlepel olie
1 eetlepel bloem
2 eetlepels gehakte peterselie.
Bereidingswijze:
Snijd het spek in dunne reepjes, verwijder het zwoerd. Kook de reepjes spek een paar minuten in wat water, giet ze af, laat ze onder koud water 'schrikken' en laat ze uitlekken. Verwarm de helft van de boter, bak de reepjes spek hierin lichtbruin, haal ze uit de pan en leg ze apart. Snijd de kippen in stukken. Bak de stukken kip aan alle kanten in de hete boter van het spek en strooi er zout en peper over. Voeg er de reepjes spek bij en laat alles op zacht vuur in een gesloten pan 10 minuten stoven; schep het eenmaal om. Neem het deksel van de pan en giet de cognac voorzichtig over de stukken kip. Beweeg de pan wat heen en weer, zodat de cognac zich goed verspreidt. Giet zoveel rode wijn en kippenbouillon over de kip dat alle stukken door het vocht zijn bedekt. Pers de knoflookteen erover, voeg de tijm en het laurierblad toe en laat de kip op matig vuur 30 minuten stoven. Schil de sjalotjes en snijd ze doormidden. Laat de morieljes uitlekken. Verwarm de olie en stoof de sjalotjes 15 minuten op matig vuur. Laat hierbij de morieljes warm worden. Haal de stukken kip uit de pan en houd ze warm. Kook de saus in een open pan tot ongeveer 2½ kopje in. Smelt de rest van de boter, strooi de bloem erover en roer deze door de boter. Haal het laurierblad uit de saus en roer de bloem met boter door de saus. Leg de stukken kip, de sjalotjes en de paddestoelen in de saus en maak alles nog eens goed warm, zonder te koken! Strooi er tenslotte wat peterselie over en serveer de kip in de pan
Ik mag niet SC van Missy Miriamquote:
Heb je niets in huis voor een mini stoofpotje?quote:Op zondag 9 juli 2006 19:13 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Ik mag niet SC van Missy MiriamAnders krijg ik met de deegroller
![]()
Maar nee dus...heb ookal geen klap zin om vanavond eten te maken...ik ben inspiratieloos![]()
Klinkt goed en makkelijk ook nog, heb 'm ff in mijn receptenmapje gedaan!quote:Op zondag 9 juli 2006 19:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je niets in huis voor een mini stoofpotje?
Hamlapjes kruiden, uitje fruiten, hamlapjes erbij scheut rode wijn erover kruidnagels en een laurierblaadje dat 1 ½ uur stoven brood roosteren, hamlapjes in plakjes snijden op het geroosterde brood een beetje boter, blaadje ijsbergsla erop en daar de plakjes vlees overheen.
Ligt aan het weer, wij zijn ook steeds heel laat met eten....quote:Op zondag 9 juli 2006 20:45 schreef SeaOfLove het volgende:
[..]
Klinkt goed en makkelijk ook nog, heb 'm ff in mijn receptenmapje gedaan!
Had eigenlijk alles behalve hamlapjes in huis![]()
Tis uiteindelijk maaltijdsalade geworden...maar kreeg amper een hap wegOokal geen inspiratie om te eten dus
![]()
Is niet echt een stoofpotje lijkt mijquote:
Nee, het is een eenpansgerechcht, het wordt echter wel veel lekkerder als je het een beetje tijd geeft en alles op de mexicaanse snelheid doet.quote:Op dinsdag 11 juli 2006 19:50 schreef Martijn_77 het volgende:
[..]
Is niet echt een stoofpotje lijkt mijMaar klinkt wel lekker
![]()
Nou meid... dit ga ik morgen dus maken als het goed is, alvast bedankt (hopelijkquote:Op zondag 9 juli 2006 19:21 schreef kahaarin het volgende:
[..]
Heb je niets in huis voor een mini stoofpotje?
Hamlapjes kruiden, uitje fruiten, hamlapjes erbij scheut rode wijn erover kruidnagels en een laurierblaadje dat 1 ½ uur stoven brood roosteren, hamlapjes in plakjes snijden op het geroosterde brood een beetje boter, blaadje ijsbergsla erop en daar de plakjes vlees overheen.
Domme vraag misschien.quote:[b]Op zondag 9 juli 2006 13:03
Dit is mijn favoriete zomerstoofpotje.
Ik ben benieuwd wat die van jullie is!
Heel zachtjes pruttelen gaat, als je room gaat koken kan hij schiften.quote:Op zaterdag 15 juli 2006 13:40 schreef brrrrrrt het volgende:
[..]
Domme vraag misschien.
Als je die room toevoegt.
Mag je stoofpotje dan nog koken?
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |